Misleidende prijzen reisorganisaties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 22:10

Als je beginnende skieer bent hoef je niet naar zo‘n groot gebied.
Wil je toch hoog en niet absurd duur kijk dan eens naar Risoul wellicht en dan wat verder er vanaf.

Feldberg in Zuid Duitsland is ook goed te doen. Niet zo extreem sneeuw zeker maar aangezien alles aan te piste toch al weg is kun je dan net zo goed nog even het weer afwachten.

Het is dit jaar sowieso absurd snel gegaan met de boekingen. Wij konden niets meer vinden en nemen nu voor ons groepje voor 1 persoon zelf een matras extra mee.

Skieen is dit jaar overal ook nog eens fors duurder geworden. Een hostelkamet hoort helemaal niets te zijn. Vraag=aanbod. Zat mensen die daar ook 80 per nacht voor willen neertikken in een populair wintersport gebied.
Het is wat het is.
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 19-12-23 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 22:19

Sizzle schreef:
Als je beginnende skieer bent hoef je niet naar zo‘n groot gebied.
Wil je toch hoog en niet absurd duur kijk dan eens naar Risoul wellicht en dan wat verder er vanaf.

Feldberg in Zuid Duitsland is ook goed te doen. Niet zo extreem sneeuw zeker maar aangezien alles aan te piste toch al weg is kun je dan net zo goed nog even het weer afwachten.

Het is dit jaar sowieso absurd snel gegaan met de boekingen. Wij konden niets meer vinden en nemen nu voor ons groepje 1 persoon zelf een matras extra mee.

Skieen is dit jaar overal ook nog eens fors duurder geworden. Tja, het is wat het is.


Ik wil juist wél een wat groter gebied, zodat er ruime keuze is aan blauwe pistes. Ik hoef niet 20x dezelfde piste te hebben namelijk. En de ene blauwe is de andere niet.

Afgelopen januari in Slick 2000 echt problemen met hun "blauwe" pistes. Stubaier Gletscher ging beter, maar ook daar meerdere blauwe pistes die ik niet snel blauw zou noemen.

Ik heb graag wat afwisseling en als een gebied maar een paar blauwe pistes heeft, dan is de kans groot dat je uiteindelijk de gehele week één en dezelfde piste aan het skiën bent.

Het is inderdaad vreselijk duur en alles volgeboekt dit jaar!

Zoektocht gaat verder. Maar moet nog ff 1,5 week afwachten wat de sneeuwcondities gaan doen.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 22:21

Groot is nou eenmaal duur.
C’est la vie

Ashleytjuhh

Berichten: 6660
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 22:26

mvdende schreef:
Ashleytjuhh schreef:
[quote="mvdende"



Ik wil in totaal, dus accommodatie + vervoer+ skipas maximaal €650 kwijt zijn.

In jouw voorbeeld betaal je €454+90(zitplaats nightjet)+€300 is €844 en dat is véél te duur!

Die €690 was nog acceptabel omdat dat halfpension was ipv logies. Maar mijn budget is echt max €600-650 of halfpension echt absoluut de max €700.



Waarom boek je niet alleen het hotel? a €454( via tui) en dan de losse trein reis? +/- 50 a 90 per rit vanaf Utrecht

waar komt die 300 extra vandaan? zoals ik kan zien zit de skipas er ook bij als je alleen de accommodatie boekt dus zonder vervoer


Ik heb even gekeken, maar ik zie hele andere prijzen dan jij?
Afbeelding

Ik vind dat hotel in januari voor 1 week niet goedkoper dan €928 voor de kamer + skipas? Via Tui...

De "aanbieding" van Tui was €690 en dan 10 dagen en inclusief trein. Dus er gaat echt iets goed mis/ ze zijn héél goed in de mensen misleiden.

Edit, ik zie het al. Jouw €454 is voor 3 nachten, 4 dagen ik ga/wil 7 nachten/ 8 dagen.[/quote]

nee net was het echt 454 voor 7 dagen 8)7 bij het opnieuw krijgen van een sessie was die prijs anders

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 22:30

En als je bij het hotel direct boekt? Dus niet via TUI?

Overigens denk ik dat je wel echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. :o
Wintersport is gewoon echt duur..
Wij hebben een paar maanden geleden al met een groep geboekt voor eind januari, en dat was al zoeken.

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 22:31

Die sites zijn allemaal smerige misleiders.
Wat dat betreft kun je het beter zelf regelen.

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 23:01

Kaitlyn schreef:
En als je bij het hotel direct boekt? Dus niet via TUI?

Overigens denk ik dat je wel echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. :o
Wintersport is gewoon echt duur..
Wij hebben een paar maanden geleden al met een groep geboekt voor eind januari, en dat was al zoeken.

En ook omdat er voor volgende maand geboekt wordt, dan ben je gewoon de hoofdprijs kwijt.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 23:43

purny schreef:
Kaitlyn schreef:
En als je bij het hotel direct boekt? Dus niet via TUI?

Overigens denk ik dat je wel echt voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. :o
Wintersport is gewoon echt duur..
Wij hebben een paar maanden geleden al met een groep geboekt voor eind januari, en dat was al zoeken.

En ook omdat er voor volgende maand geboekt wordt, dan ben je gewoon de hoofdprijs kwijt.


Maakt soms helemaal NIETS uit. Juist de last-minut plekjes willen nog wel eens voordelig verkocht worden.

Combinatie sneeuwzeker/ hooggelegen en vroeg boeken was niet goedkoper, ik heb van de zomer dat al uitgezocht...

En ja, in de zomer een laaggelegen gebied boeken is inderdaad goedkoper, maar dan heb je helemaal 0,0 zekerheid dat er daadwerkelijk sneeuw ligt en dat je kan skiën. Dus dat is een enorme gok die ik niet durf te maken!

Ik merk wel dat de boekingen nu echt héél hard gaan: een week of 2 geleden was er nog ruim voldoende aanbod, nu is er bijna niets meer.

Ik heb er nu één op het oog, sunweb, maar laaggelegen gebied en ik wil eigenlijk wachten tot na de kerst nattigheid hoe het gebied er dan bij ligt.

lucifertje

Berichten: 5609
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 00:01


mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 00:43

lucifertje schreef:
Is dit te duur? Ik heb alleen geen onderzoek gedaan hoe je er kan komen :D

https://www.nl.travelski.com/appartemen ... 20/01/2024

https://www.wintersport.nl/skigebieden/valcenis



Val Cenis! Toevallig nèt uitgezocht hoe ik er moet komen. Is een reis om de wereld. Met de auto naar Breda (maar dat zal ik überhaupt moeten), bus naar Moutiers, 2 treinen naar St michel de maurienne en dan de lokale skibussen in. Is z'n 20 uur reizen alles bij elkaar waarschijnlijk. Maar inderdaad wél een optie om te onthouden mochten andere opties komen te vervallen. Het zijn wel lagergelegen skigebieden die een bak water gaan krijgen de komende dagen, dus even afwachten wat de condities gaan zijn begin Januari

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 00:53

Ik denk persoonlijk dat je budget gewoon te laag is. Mijn man en ik rekenen sowieso met een 1000 per week per persoon exclusief benzine kosten en nog wat onverwachte maaltijden. Zeker een maand van te voren en sowieso als je naar hooggelegen gebieden kijkt. De reden dat we zelf dit jaar ook niet gaan. Gewoon net ff te weinig centen op het moment.

Heb je wel je eigen spullen of je nog een budget voor huur?
En heb je ook gerekend met dat het eten op de berg best aan de prijs kan zijn? Even tussendoor naar je kamer voor een boterham is praktisch toch vaak niet handig bijvoorbeeld.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 01:08

Hannanasjuh schreef:
Ik denk persoonlijk dat je budget gewoon te laag is. Mijn man en ik rekenen sowieso met een 1000 per week per persoon exclusief benzine kosten en nog wat onverwachte maaltijden. Zeker een maand van te voren en sowieso als je naar hooggelegen gebieden kijkt. De reden dat we zelf dit jaar ook niet gaan. Gewoon net ff te weinig centen op het moment.

Heb je wel je eigen spullen of je nog een budget voor huur?
En heb je ook gerekend met dat het eten op de berg best aan de prijs kan zijn? Even tussendoor naar je kamer voor een boterham is praktisch toch vaak niet handig bijvoorbeeld.


Met "maar" een wajong uitkering én een zon vakantie in het voorjaar in de planning, is gewoon echt geen groter budget beschikbaar.

Ik heb volledig eigen materiaal, dus huren is niet meer nodig.

Ik zat afgelopen januari op 2 uur enkele reis met de skibus van m'n hostel af, dus inderdaad eten op de piste. Maar met wat cliffbars op zak en goed ontbijten in de ochtend in combinatie met een kleine maaltijd op de piste, was het prima te doen. Per dag was ik op de pist z'n €10-15 kwijt maximaal. Meestal rond de €7,50. En eten moet ik in Nederland toch óók..... savonds zelf koken en daarvoor redelijk wat eten meenemen vanuit Nederland drukt de kosten aardig.

Ja, het is duur. Maar ik probeer het zo goedkoop mogelijk voor elkaar te krijgen, als dat lukt, is dat mooi.

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 01:34

Ja als het lukt alleen maar fijn natuurlijk! Dan hoor ik ook graag hoe en wat <<)

Als je van het voorjaar ook al weg gaat is het misschien ook een optie om je budget van nu te houden en proberen om volgend jaar nogmaals dit bedrag te sparen. Dan kan je wat meer "los gaan" met locaties en last minute boeken enz.
Zeker met wintersport snap ik wel dat je last minute wilt. Soms liggen de indoor pistes er beter bij _O-

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 01:54

Hannanasjuh schreef:
Ja als het lukt alleen maar fijn natuurlijk! Dan hoor ik ook graag hoe en wat <<)

Als je van het voorjaar ook al weg gaat is het misschien ook een optie om je budget van nu te houden en proberen om volgend jaar nogmaals dit bedrag te sparen. Dan kan je wat meer "los gaan" met locaties en last minute boeken enz.
Zeker met wintersport snap ik wel dat je last minute wilt. Soms liggen de indoor pistes er beter bij _O-


Kogel is door de kerk: zojuist geboekt voor Les Sybelles 10 dagen (2 dagen bus) voor €655 inclusief bus, accommodatie en skipas.

Er is voor Frankrijk wel wat water voorspelt, maar niet zoveel als voor Oostenrijk enz. Het dorp le Corbier ligt op 1500m en dat is meestal wel goed. Al is het toch ook wel enkele dagen boven 0 de komende periode.

Maar dit is een mooie aanbieding en ik durfde eigenlijk echt niet langer te wachten, want dan zal je nèt zien: dan wil ik hem gaan boeken = ie vol... zeker ook in de bus, die loopt misschien eerder vol dan het appartement.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 02:09

CharleyT schreef:
Mooi, jij ook weer blij hoop ik. Persoonlijk lig ik er niet wakker van, begin te boeken en als om welke reden dan ook de prijs tegenvalt stop ik de boeking en kijk verder naar andere mogelijkheden voor een prijs die mij past.

Ja das heel leuk maar hoe dacht je te gaan zoeken dan? Als iedereen op dezelfde manier gaat adverteren ben je aan het zwemmen en dan kun je ook niet meer vergelijken omdat alle prijzen dan niet de echte prijzen zijn. Dan kun je je baan wel opzoeken en de hele dag boekingen uitvoeren tot de 1 na laatste stap om te kijken wat de prijs gaat worden

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 07:01

Super vervelend is dat als de aanbieding niet klopt, gelukkig had ik t net andersom wilde een goede deal boeken op vakantiediscounter en bij het ophalen van de actuele prijzen was hij 25 euro goedkoper geworden. Heel leuk en ook geboekt

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 07:56

Dit gaat allang niet meer over misleidende prijzen, je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En dat gaat gewoon niet. Voor wat jij wil, daarvoor moet betaald worden. Dat jij dat niet kan/wil betalen, dat is niet het probleem van de hele wereld.
De laaggelegen gebieden zonder sneeuwzekerheid en een slechte bereikbaarheid zijn nog eenmaal beter betaalbaar en goedkoper. Wat jij wil, een hooggelegen gebied met sneeuwzekerheid, goed bereikbaar, dat kost geld. Ik vind 960,- voor een week nog relatief goedkoop.

Dat RUI misleidend werkt klopt, maar dat jij ontzettend onrealistisch bent ook. Het werkt niet zo dat jij dit wil betalen en dat ervoor krijgt.

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 08:02

Ook goedemorgen Utixo! Lekker geslapen?

Topicstarter typt net dat ze wat gevonden en geboekt heeft. Fijn dat je wat gevonden hebt!

CharleyT
Berichten: 3992
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 10:49

Dorine92 schreef:
CharleyT schreef:
Mooi, jij ook weer blij hoop ik. Persoonlijk lig ik er niet wakker van, begin te boeken en als om welke reden dan ook de prijs tegenvalt stop ik de boeking en kijk verder naar andere mogelijkheden voor een prijs die mij past.

Ja das heel leuk maar hoe dacht je te gaan zoeken dan? Als iedereen op dezelfde manier gaat adverteren ben je aan het zwemmen en dan kun je ook niet meer vergelijken omdat alle prijzen dan niet de echte prijzen zijn. Dan kun je je baan wel opzoeken en de hele dag boekingen uitvoeren tot de 1 na laatste stap om te kijken wat de prijs gaat worden


Ja, dat is zeker leuk(en nuttig), lukt elke vakantie weer. 2x en soms drie keer een 'proef'boeking doen en missie geslaagd. Zo moeilijk is het niet.
Dus nee, geen dramatisch opdoeken van mijn baan, maar gewoon een uurtje speuren naar de gewenste prijs kwaliteit verhouding. Heb ik er wel voor over hoor.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 10:50

Utixo schreef:
Dit gaat allang niet meer over misleidende prijzen, je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En dat gaat gewoon niet. Voor wat jij wil, daarvoor moet betaald worden. Dat jij dat niet kan/wil betalen, dat is niet het probleem van de hele wereld.
De laaggelegen gebieden zonder sneeuwzekerheid en een slechte bereikbaarheid zijn nog eenmaal beter betaalbaar en goedkoper. Wat jij wil, een hooggelegen gebied met sneeuwzekerheid, goed bereikbaar, dat kost geld. Ik vind 960,- voor een week nog relatief goedkoop.

Dat RUI misleidend werkt klopt, maar dat jij ontzettend onrealistisch bent ook. Het werkt niet zo dat jij dit wil betalen en dat ervoor krijgt.


Ik weet dondersgoed dat mijn budget te laag is... maar zoeken en proberen een pareltje te vinden kan en mag altijd.

En als je mazzel hebt, vind je daadwerkelijk af en toe een pareltje: Egypte vorig jaar, Turkije dit jaar.... beiden dure hotels, die ik na mijn vakantie nooit meer zo goedkoop heb gezien.

En ja, Tui misleid mensen met onwerkelijke aanbiedingen en dat is niet toegestaan. Daar gaat dit topic eigenlijk over.

Gelukkig heb ik een vakantie weten te boeken vannacht, dus mijn zoektocht is over en nu hopen op de komende weken extra veel verse sneeuw.

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 11:14

mvdende schreef:
Maakt soms helemaal NIETS uit. Juist de last-minut plekjes willen nog wel eens voordelig verkocht worden.


Dat klopt maar je kan de donder erop zeggen dat wintersport nou eenmaal populair is dus dat mensen de hoofdprijs neer moeten leggen.
Maar ik wens je veel plezier met skiën en doe voorzichtig

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:32

Het hoeft niet duur te zijn zoals ik in het wintersport topic al noemde. Voor €336.- zit je in topbestemming Valloire. Appartement+Skipas+skimateriaal!!! Dus nee, het hoeft niet perse duur ;) Op basis van 4 personen.
Alleen daar naartoe reizen met OV is wat duurder, maar met de auto prima te doen.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:44

Ik vind het ook erg misleidend, ook even op de site van TUI gekeken en idd die prijzen kloppen van geen kant.
Krijg nu wel een mooie reclame in de banner van dat appartement Simmerlwirt :+

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 15:47

Earth schreef:
Het hoeft niet duur te zijn zoals ik in het wintersport topic al noemde. Voor €336.- zit je in topbestemming Valloire. Appartement+Skipas+skimateriaal!!! Dus nee, het hoeft niet perse duur ;) Op basis van 4 personen.
Alleen daar naartoe reizen met OV is wat duurder, maar met de auto prima te doen.


Daar zeg je precies waar hier de schoen steeds wringt: op basis van 4 personen. Ik ben single en ga ook alleen op vakantie. En met de auto is geen doen: Fiat Panda is niet geschikt voor sneeuwrijden en ik kan max 3 uur rijden per dag. Dus in zuid Frankrijk komen betekent dan al minstens 3-4 dagen heen en 3-4 dagen terug rijden en wederom met 1 persoon in de auto is dat niet rendabel.


Voor één persoon kan je €336 voor accommodatie en skipas op je buik schrijven in dat soort populaire gebieden.

_Tarzan

Berichten: 11173
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:48

Sowieso altijd even het hotel opzoeken en ze persoonlijk bellen, scheelt vaak wat euro's doordat ze dan niet hoeven af te dragen aan booking ;)