Misleidende prijzen reisorganisaties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 15:54

Er worden op Wintersport.nl wel eens reismaatjes gezocht, zodat je met een paar mensen op pad gaat om de kosten te drukken. Zou dat niet wat voor je zijn? Je kunt dan zelf een oproep plaatsen.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 16:04

Earth schreef:
Er worden op Wintersport.nl wel eens reismaatjes gezocht, zodat je met een paar mensen op pad gaat om de kosten te drukken. Zou dat niet wat voor je zijn? Je kunt dan zelf een oproep plaatsen.


Niets voor mij. Ik ben niet zo sociaal :+ :D en erg graag op mezelf en trek erg graag mijn eigen plan.

Hostels gaat vaak wel "goed" omdat je weet dat je je kamer moet delen en meestal zie je elkaar toch nooit meer na afloop. Wat niet wil zeggen dat er niet genoeg strubbelingen zijn geweest in een hostel tussen mij en m'n kamergenoten. (Op/in mijn bed gaan liggen omdat je persé een stopcontact wil, gatver! Blijf uit mijn! Bed. Mij midden in de nacht wakker maken omdat de rest van de kamer met hun dronken kop vind dat het licht aan mag en stil zijn geen optie is, om vervolgens pislink te worden als ik 's morgens om 09:00 besluit dat het laat genoeg is en het licht aan doe en m'n spullen ga inpakken... of gewoon domweg mijn spullen van mijn bed af gooien en zelf dat bed willen inpikken, wat ze overigens niet gelukt was, want ik werd ff goed pissig op die familie)

Maar "Gelukkig" zie je die mensen nooit meer en tja, zulke dingen gebeuren in een hostel nou eenmaal..zeker in een uitgaansstad

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 16:29

Maar je hoeft met wintersport maatjes toch ook niet de hele dag met elkaar op te trekken?

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 16:48

Nee dat hoeft zeker niet. Sommige zoeken echt alleen mensen om een appartement mee te delen. Enige wat je dan misschien samen doet is koken. Maar daar kun je natuurlijk ook afspraken over maken.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 17:34

Utixo schreef:
Dit gaat allang niet meer over misleidende prijzen, je wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. En dat gaat gewoon niet. Voor wat jij wil, daarvoor moet betaald worden. Dat jij dat niet kan/wil betalen, dat is niet het probleem van de hele wereld.
De laaggelegen gebieden zonder sneeuwzekerheid en een slechte bereikbaarheid zijn nog eenmaal beter betaalbaar en goedkoper. Wat jij wil, een hooggelegen gebied met sneeuwzekerheid, goed bereikbaar, dat kost geld. Ik vind 960,- voor een week nog relatief goedkoop.

Dat RUI misleidend werkt klopt, maar dat jij ontzettend onrealistisch bent ook. Het werkt niet zo dat jij dit wil betalen en dat ervoor krijgt.

Als TS voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten is dat de keuze van de TS. Dat jij graag meer betaalt dan nodig is mooi, want van het geld dat jij teveel betaalt kan de TS op vakantie en zo zijn de taken mooi eerlijk verdeeld :D :D
De TS is niet onrealistisch, maar is optimistisch en weet dat heel veel mensen in hokjes denken en dat er, omdat zij daar een uitzondering op is, daardoor voor haar altijd mogelijkheden zijn om goedkoop op vakantie te gaan. Het is alleen even goed zoeken.
Ik snap de TS precies want ik sta er hetzelfde in en mijn vakanties worden daardoor ook regelmatig deels betaald door mensen zoals jij :D
En ik snap niet waarom het hierdoor ineens oke is als reisorganisaties adverteren met valse prijzen. Dit mag gewoon simpelweg niet

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 17:37

CharleyT schreef:
Dorine92 schreef:
Ja das heel leuk maar hoe dacht je te gaan zoeken dan? Als iedereen op dezelfde manier gaat adverteren ben je aan het zwemmen en dan kun je ook niet meer vergelijken omdat alle prijzen dan niet de echte prijzen zijn. Dan kun je je baan wel opzoeken en de hele dag boekingen uitvoeren tot de 1 na laatste stap om te kijken wat de prijs gaat worden


Ja, dat is zeker leuk(en nuttig), lukt elke vakantie weer. 2x en soms drie keer een 'proef'boeking doen en missie geslaagd. Zo moeilijk is het niet.
Dus nee, geen dramatisch opdoeken van mijn baan, maar gewoon een uurtje speuren naar de gewenste prijs kwaliteit verhouding. Heb ik er wel voor over hoor.

Je hebt niet goed gelezen wat ik zei. Ik zei als IEDEREEN valse prijzen gaat opgeven. Dan ben je dus niet klaar met 2 of 3 proefboekingen, want dan moet je er eerst honderden doen om te zien welke nou eigenlijk onder het goedkopere segment vallen. Want als IEDEREEN op deze manier gaat adverteren, krijg je anders zonder veel veel speur- en uitzoekwerk die 2 of 3 die jij nu proefboekt, niet boven water als zijnde mogelijk goedkope opties
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 20-12-23 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 17:44

mvdende schreef:
Daar zeg je precies waar hier de schoen steeds wringt: op basis van 4 personen. Ik ben single en ga ook alleen op vakantie. En met de auto is geen doen: Fiat Panda is niet geschikt voor sneeuwrijden en ik kan max 3 uur rijden per dag. Dus in zuid Frankrijk komen betekent dan al minstens 3-4 dagen heen en 3-4 dagen terug rijden en wederom met 1 persoon in de auto is dat niet rendabel.


Voor één persoon kan je €336 voor accommodatie en skipas op je buik schrijven in dat soort populaire gebieden.

Ik herken dit heel erg en daarom zit ik sinds een tijdje in de facebookgroep reisgenootjes gezocht. Ik zoek helemaal niet per sé reisgenoten, maar je kunt wel lotgenoten zoeken waarmee je een kamer deelt. Ik heb dit dus gedaan met een cruise. Gewoon een berichtje gedeeld met de boodschap dat ik geen mensen zocht om samen mee op vakantie te gaan, maar gewoon mensen die willen profiteren van de financiële voordelen van het delen van een hut. Dus nul verplichtingen naar elkaar behalve netjes met elkaar omgaan in de hut. En verder was de afspraak dat je ervan uitgaat dat je je hele vakantie zelf regelt, en mocht het voorkomen dat we of een deel van ons samen wil optrekken, kan dat, maar reken er niet op.
Met deze afspraak heb ik de hut vol gekregen met mensen die ook gewend zijn alleen te reizen. We hebben elkaar pas ontmoet in de Dominicaanse Republiek bij de cruise terminal, en uiteindelijk bleek het heel goed te klikken en hebben we een deel van de vakantie samen opgetrokken. Als het niet echt had geklikt hadden we enkel in dezelfde ruimte geslapen
Voor mij een top oplossing die ik zo weer zou doen, want het scheelt ongelooflijk veel geld

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 17:45

_Tarzan schreef:
Sowieso altijd even het hotel opzoeken en ze persoonlijk bellen, scheelt vaak wat euro's doordat ze dan niet hoeven af te dragen aan booking ;)

Toch gebeurt het ook regelmatig dat je via booking juist goedkoper uit bent

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 17:56

Of dezelfde organisatie maar via een ander land.
Ik heb recent een vliegticket geboekt van A‘dam naar Kopenhagen en dat was veel goedkoper via klm.ch dan via klm.nl.
Zelfde vlucht, zelfde maatschappij, maar geboekt via ander land/site.

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 18:23

Dorine92 schreef:
Als TS voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten is dat de keuze van de TS. Dat jij graag meer betaalt dan nodig is mooi, want van het geld dat jij teveel betaalt kan de TS op vakantie en zo zijn de taken mooi eerlijk verdeeld :D :D
De TS is niet onrealistisch, maar is optimistisch en weet dat heel veel mensen in hokjes denken en dat er, omdat zij daar een uitzondering op is, daardoor voor haar altijd mogelijkheden zijn om goedkoop op vakantie te gaan. Het is alleen even goed zoeken.
Ik snap de TS precies want ik sta er hetzelfde in en mijn vakanties worden daardoor ook regelmatig deels betaald door mensen zoals jij :D
En ik snap niet waarom het hierdoor ineens oke is als reisorganisaties adverteren met valse prijzen. Dit mag gewoon simpelweg niet


Ze adverteren niet met valse prijzen, ze geven duidelijk aan dat de prijs pas definitief is bij het boekingsproces.
Het is een beetje apart om te denken dat een lage prijs ook voor 1 persoon geld. Iedereen die alleen op reis is geweest of gaat weer gewoon dat zo'n lage prijs niet klopt voor 1 persoon.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:24

purny schreef:
Dorine92 schreef:
Als TS voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten is dat de keuze van de TS. Dat jij graag meer betaalt dan nodig is mooi, want van het geld dat jij teveel betaalt kan de TS op vakantie en zo zijn de taken mooi eerlijk verdeeld :D :D
De TS is niet onrealistisch, maar is optimistisch en weet dat heel veel mensen in hokjes denken en dat er, omdat zij daar een uitzondering op is, daardoor voor haar altijd mogelijkheden zijn om goedkoop op vakantie te gaan. Het is alleen even goed zoeken.
Ik snap de TS precies want ik sta er hetzelfde in en mijn vakanties worden daardoor ook regelmatig deels betaald door mensen zoals jij :D
En ik snap niet waarom het hierdoor ineens oke is als reisorganisaties adverteren met valse prijzen. Dit mag gewoon simpelweg niet


Ze adverteren niet met valse prijzen, ze geven duidelijk aan dat de prijs pas definitief is bij het boekingsproces.
Het is een beetje apart om te denken dat een lage prijs ook voor 1 persoon geld. Iedereen die alleen op reis is geweest of gaat weer gewoon dat zo'n lage prijs niet klopt voor 1 persoon.

Bij 2 personen klopte het bedrag ook niet zegt de topicstarter toch.
En over lage prijs die niet klopt.. soms zijn dingen die te mooi lijken om waar te zijn, toch echt waar. Sommige vakanties worden voor dumpprijzen aangeboden omdat het benodigde geld al wordt verdiend aan degenen die al geboekt hebben, en dan is alles wat ze nog verkopen, desnoods onder de kostprijs, enkel nog mooi meegenomen. En sommige mensen profiteren graag van deze plekjes.
Dat de prijs meestal gebaseerd is op 2 personen snap ik en dat snapt de topicstarter ook prima, daar ging het ook helemaal niet om

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 19:25

purny schreef:
Dorine92 schreef:
Als TS voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten is dat de keuze van de TS. Dat jij graag meer betaalt dan nodig is mooi, want van het geld dat jij teveel betaalt kan de TS op vakantie en zo zijn de taken mooi eerlijk verdeeld :D :D
De TS is niet onrealistisch, maar is optimistisch en weet dat heel veel mensen in hokjes denken en dat er, omdat zij daar een uitzondering op is, daardoor voor haar altijd mogelijkheden zijn om goedkoop op vakantie te gaan. Het is alleen even goed zoeken.
Ik snap de TS precies want ik sta er hetzelfde in en mijn vakanties worden daardoor ook regelmatig deels betaald door mensen zoals jij :D
En ik snap niet waarom het hierdoor ineens oke is als reisorganisaties adverteren met valse prijzen. Dit mag gewoon simpelweg niet


Ze adverteren niet met valse prijzen, ze geven duidelijk aan dat de prijs pas definitief is bij het boekingsproces.
Het is een beetje apart om te denken dat een lage prijs ook voor 1 persoon geld. Iedereen die alleen op reis is geweest of gaat weer gewoon dat zo'n lage prijs niet klopt voor 1 persoon.


Purny

Je vult vooraf bij de filters het aantal personen in en de gewenste datum en bestemming enz. de prijs die je vervolgens te zien krijgt (als je invult voor 1 persoon te boeken) is de prijs gebaseerd op één persoon!

Zo werken bijna alle websites van reisorganisaties. Wat er vervolgens gebeurt, is dat de prijs die ze laten zien, in veel gevallen niet klopt, waarschijnlijk omdat de goedkoopste optie (kamer, trein, vlucht) al uitverkocht is. Maar ipv hun prijzen op de website aan te passen, lokken ze zo mensen in de hoop dat de misleidde klant uiteindelijk alsnog de (veel) duurdere reis boekt.

En dit zijn praktijken die gewoon niet mogen! Ik verzin dat zelf niet....

De prijs die je te zien krijgt als je alle wensen/ filters hebt ingevuld, hoort de prijs te zijn waarvoor je de reis ook daadwerkelijk kan boeken.

Gisteren heeft een medewerker van de ACM met mij meegekeken en zij gaf óók aan dat wat er op de site van Tui gebeurde/ gebeurt niet correct is! Zij zag exact hetzelfde als wat ik zag.

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:30

Je hebt helemaal gelijk mvdende. Dit zijn praktijken die simpelweg verboden zijn. Dat Purny het anders ziet valt misschien te verklaren door haar onderschrift.
Maar wat fijn dat je een leuke vakantie hebt gevonden binnen je budget en dan ook nog naar zo'n superleuke bestemming. Alvast heel veel plezier.

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-23 19:33

@Mvdende: tui zal zich hierbij vast wel ongedekt hebben door aan te geven dat de prijzen af kunnen wijken. Heb je tui hierover aangesproken? Misschien kunnen zij een verklaring geven waarom het zo is?
Wie weet zijn wel alle 1 persoonskamers volgeboekt en moeten ze wel de 2 persoonskamers weggeven.
Er zal vast vanuit tui een verklaring zijn.

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-23 20:02

purny schreef:
@Mvdende: tui zal zich hierbij vast wel ongedekt hebben door aan te geven dat de prijzen af kunnen wijken. Heb je tui hierover aangesproken? Misschien kunnen zij een verklaring geven waarom het zo is?
Wie weet zijn wel alle 1 persoonskamers volgeboekt en moeten ze wel de 2 persoonskamers weggeven.
Er zal vast vanuit tui een verklaring zijn.



@Purny

Ik had vorig jaar exact hetzelfde met Tui. Toen inderdaad gebeld en ze wisten zelf ook niet helemaal waar die prijsverandering vandaan kwam. Maar ze konden/ wilden niets voor mij doen toen. Dus dit jaar het bellen naar Tui maar overgeslagen, heeft toch geen zin.

Wat de oorzaak ook mag zijn, Tui mag dit gewoon niet doen! Het kan héél prima dat er een onderdeel van de reis is volgeboekt of duurder is geworden waardoor de prijzen van de reis duurder worden, maar Tui moet vervolgens wél de juiste prijzen adverteren. En Tui houdt zich óók niet aan meer de regelementen, want boekingskosten zouden niet meer los verrekend mogen worden en die worden nog steeds los vermeld vandaag de dag.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... vereniging

Het is zelfs in augustus nog op het nieuws geweest. En guess What? Tui is nog geen haar beter geworden, ondanks dat de 8 weken uit het nieuwsbericht al lang verstreken zijn.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 00:02

Herkenbaar, maar dan met vliegtickets via boeking. Had al betaald en toen kwam de melding dat het geannuleerd was, want de prijs was nu 80 euro duurder (op 400 euro) of ik dat wou boeken. Uh nee wat dacht van niet. Gebeurd echt zo vaak bij die stomme aanbieders, dus heb gewoon weer via de Airline zelf geboekt. Misschien paar euro duurder, maar gun die andere sites het niet met hun misleiding.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 01:46

Travel_me schreef:
Herkenbaar, maar dan met vliegtickets via boeking. Had al betaald en toen kwam de melding dat het geannuleerd was, want de prijs was nu 80 euro duurder (op 400 euro) of ik dat wou boeken. Uh nee wat dacht van niet. Gebeurd echt zo vaak bij die stomme aanbieders, dus heb gewoon weer via de Airline zelf geboekt. Misschien paar euro duurder, maar gun die andere sites het niet met hun misleiding.

Bij mij kwam trip.com daar 2 maanden na het boeken mee. De vluchten sloten niet goed meer op elkaar aan (te korte overstaptijd). Gelukkig hebben ze het netjes opgelost door de tweede vlucht een dag later te fixen voor me, en een hotelovernachting in madrid (waar de overstap plaatsvond) voor me te betalen. Achteraf hadden ze ook wel meegewerkt aan het betalen van de metro en mijn eten denk ik, maar daar had ik niet aan gedacht

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 13:33

Ik heb net even een stedentripje bekeken via TUI. Maar ik heb precies dezelfde bedragen die bij de hoofdpagina staan en uiteindelijk voor de pagina die je erna aan klikt.
Overigens ook een pakketreis

Sizzle

Berichten: 35695
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 13:45

Bij skivakanties zijn enorm veel aanbieders oneerlijk.
Ik was dit jaar ook erg gefrustreerd omdat er dan een normale realistische prijs stond (niet speciaal goedkoop op zo) en bij het boekem was het dan ineens niet meer beschikbaar, maar nog wel een ander appartement voor astronomische bedragen.
Dat is gewoon misleiding ten top in de hoop dat je toch overstag gaat.

Bij stedentripjes hoeven ze dat niet te doen, die zijn zelden volledig uitgeboekt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-23 13:50

Wij hebben het ook opgegeven. Drie dagen zoeken en we komen alleen op bedragen van 1000 euro plus uit per persoon voor een afgeragd appartement met een slaapbank. Waar we andere jaren in dezelfde periode voor 500 euro met zijn tweeen klaar waren voor overnachten. Terwijl de site dan zegt vanaf 525 pp. daar zou ik nog mee kunnen leven met eigen vervoer maar 1000 euro plus pp nope. Of ze zeggen in die periode kan nog en is het al lang en breed volgeboekt of niet beschikbaar maar maken ze er nog wel reclame voor.

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Misleidende prijzen reisorganisaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 18:07

Ik heb er ook een gevonden. Ineens 400 euro duurder

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 12:48

Wat ik vooral ook misleiding vind is dat je invoerd welke periode en dan 8 dagen. Vervolgens zie je een vanaf prijs, maar die vanaf prijs wordt berekend op 6 dagen in totaal.. dan denk ik, dat heb ik niet ingevoerd. Ik heb 8 dagen ingevoerd. -O-

mvdende

Berichten: 5693
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-24 13:19

Momo94 schreef:
Wat ik vooral ook misleiding vind is dat je invoerd welke periode en dan 8 dagen. Vervolgens zie je een vanaf prijs, maar die vanaf prijs wordt berekend op 6 dagen in totaal.. dan denk ik, dat heb ik niet ingevoerd. Ik heb 8 dagen ingevoerd. -O-


Dit heb ik ook zo vaak... of je vult een bepaalde periode in (Jan feb voor wintersport bijvoorbeeld) en je krijgt ineens wintersport reizen met vertrek ergens halverwege april.

Dan heb ik ook zoiets van: ja, leuk hoor dat "wintersport" half april zo goedkoop is, maar ik vulde toch echt januari in en géén april.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:24

Marjo schreef:
Niks misleidends aan, ze tonen je de goedkoopste optie.
Het is toch volstrekt logisch dat wanneer je 12 januari vertrekt, je goedkoper zit dan 29 december?


Dat dus. Het is verstandig om kritisch te kijken naar de data die geselecteerd zijn, daar zit een hoop verschil in.

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-24 13:54

mvdende schreef:
Momo94 schreef:
Wat ik vooral ook misleiding vind is dat je invoerd welke periode en dan 8 dagen. Vervolgens zie je een vanaf prijs, maar die vanaf prijs wordt berekend op 6 dagen in totaal.. dan denk ik, dat heb ik niet ingevoerd. Ik heb 8 dagen ingevoerd. -O-


Dit heb ik ook zo vaak... of je vult een bepaalde periode in (Jan feb voor wintersport bijvoorbeeld) en je krijgt ineens wintersport reizen met vertrek ergens halverwege april.

Dan heb ik ook zoiets van: ja, leuk hoor dat "wintersport" half april zo goedkoop is, maar ik vulde toch echt januari in en géén april.


Precies dat dus.. :+ Dan denk ik laat gewoon zien wat ik heb gevraagd. :')
Vooral bij tui.. kies je voor bijvoorbeeld half pension of volpension.. krijg je logies er tussen. Daar ga ik al niet eens meer kijken.