Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 07:52

Goedemorgen,

Ik heb het heel snel koud en ging vroeger dan graag naar een subtropisch zwemparadijs zoals de eemhof, maar ik heb zo het idee dat de temperatuur een paar graden naar beneden is gezet. Hebben jullie tips voor een echt warm subtropisch zwemparadijs? Geen sauna dus :P

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 08:07

Centerparcs is indd ijskoud water. Vreselijk heb artikel gelezen is ivm kostem gedaan.leuk voor de kindjes :+

Weet niet of landal beter is

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 09:12

Geen subtropisch zwemparadijs maar in stellendam zit het zuiderdiep daar is het water nog steeds heel warm met baby zwemmen zelfs tegen het te warme aan.

Roompot in Weert was het water ook prima temperatuur

Landal in uddel was vorig jaar echt heel koud

ellepel

Berichten: 47345
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 09:17


moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 10:02


Jokonootje

Berichten: 4853
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:09


Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:10

Eigenlijk is het vragen om klanten verlies, als mensen lucht krijgen dat het water koud is of de omgeving dan ga je toch helemaal niet meer zwemmen?

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 10:16

Het is ook heel jammer want het was iets waar ik wel weer een beetje van opknapte in de winter, een dagje zwemmen, ontspannen, leuk doen in een warm zwembad als het buiten zo koud en regenachtig is.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:18

Ik vind in NL overal het water koud tegenwoordig. Zei tegen m’n zoontje dat ie niet moest aanstellen bij de zwemles in het diepe bad, totdat ik mee mocht zwemmen… wat een kindermishandeling :')

Van de zomer waren we in Denemarken en daar was het water heerlijk warm :j
Beetje ver wel alleen…

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:21

Zonnetje81 schreef:
Eigenlijk is het vragen om klanten verlies, als mensen lucht krijgen dat het water koud is of de omgeving dan ga je toch helemaal niet meer zwemmen?


We hebben een energiecrisis. Temp op 32 graden een een tientje meer per toegangskaartje jaagt de klanten ook weg.
Gelukkig hebben we ook een klimaatcrisis, dus gewoon doorstoken tot het buiten net zo warm is als binnen, dan is het probleem opgelost :P

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:23

Ja het water is een stuk frisser. Wij zitten hier soort van in de buurt van Post Zélande met de Aqua Mundo. Mijn ervaring is dat de temperaturen erg verschillen. Vorig jaar was het water steeds echt heel frisjes toen de energie prijzen op hun hoogst waren.

En ik heb het idee dat het ook per keer verschilt. Misschien kan je eens bellen met zwembaden van je keuze om te vragen of er bepaalde dagen / periodes zijn dat ze het water warmer of koeler houden? Misschien afhankelijk van vakanties / verwachte bezoekers aantallen ofzo?

Of als er ook zwemlessen gegeven worden dan ben je vlak na het babyzwemmen of reumazwemmen echt spekkoper, want dan staat het water super lekker warm <3 Zo heb ik voor die kleine van ons zwemles geregeld op de dag dat ze die lessen geven, dan staat het water gewoon op 31-32 graden en is het echt lekker *\o/*

Wij zijn met Sinterklaas naar de Aqua Mundo geweest (dan is het heerlijk rustig, er was denk ik maar 30 man in het hele spul) en toen was het in ieder geval lekkerder dan vorig jaar. Maar vooral de wildwaterbaan die buiten langs gaat die is zó lekker.... *zwijmel*

Daarvoor gaan wij er eigenlijk naartoe. Die staat altijd lekker warm, dat als je er in stapt je echt zoiets hebt van oooooooooh heerlijk weet je wel. Die kleine wil altijd tig keer in "het lekker warme riviertje" :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 19-12-23 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:23

Ibbel schreef:
Zonnetje81 schreef:
Eigenlijk is het vragen om klanten verlies, als mensen lucht krijgen dat het water koud is of de omgeving dan ga je toch helemaal niet meer zwemmen?


We hebben een energiecrisis. Temp op 32 graden een een tientje meer per toegangskaartje jaagt de klanten ook weg.
Gelukkig hebben we ook een klimaatcrisis, dus gewoon doorstoken tot het buiten net zo warm is als binnen, dan is het probleem opgelost :P


Maar dan is het simpel en moeten al die zwembaden sluiten.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:28

Misschien een hottub neerzetten dan kan je er zelf zo vaak gebruiken van als je wilt.

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:31

Zonnetje81 schreef:
Maar dan is het simpel en moeten al die zwembaden sluiten.


Nee, de verwende Nederlander moet eens ophouden met te klagen over dit soort luxeproblemen.
Als je een koukleum bent, ga je thuis onder de douche, in een warm bad, je trekt een extra trui aan, of je koopt een voetenwarmer.

Niet specifiek op TS gericht, maar mensen, het klimaat is op hol geslagen. Allerlei subtropische luxe (of juist iedereen aan de airco) gaat daar níet bij helpen het op te lossen.
Tuurlijk kan de hele wereld doorgaan met wachten op de ander, maar dat gaat ook niets bijdragen.

Wees blij dat dit soort zwembaden (ongetwijfeld vanwege de kosten en niet uit idealisme, zo stom ben ik ook weer niet) de temperatuur naar beneden heeft bijgesteld. Níets zo goed voor het klimaat als pijn in de portemonnee.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 10:32

Ik heb ook een bad maar dat is anders dan een dagje zwembad :P

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:34

moonsparkle schreef:
Het is ook heel jammer want het was iets waar ik wel weer een beetje van opknapte in de winter, een dagje zwemmen, ontspannen, leuk doen in een warm zwembad als het buiten zo koud en regenachtig is.


Thermaalbad in arcen is wel heel warm.

@ibbel: sorry maar als je lekker een dagje naar het zwembad wil, wat je voor je plezier doet, is niks zo vervelend dan een koud zwembad. Daarvoor ga je toch niet naar een zwembad zeker geen subtropisch zwembad. Heb ik het nog niet eens over kinderen die bibberend en met blauwe lippen uit het water komen. Dan liever wat extra betalen.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 10:39

Ik was dus de laatste keer ook bibberend en met blauwe lippen in de eemhof en er niet lang gebleven terwijl het meer dan 20 euro pp is :o

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:41

OK. De mensen met kinderen, jullie maken je geen zorgen over het klimaat? Je denkt dat zij tegen de tijd dat ze 60 zijn hier in dit land nog comfortabel kunnen leven?
Jullie vinden kortom 'een dagje voor je plezier zwemmen' belangrijker dan iets aan CO2 uitstoot doen?
Enig idee hoe koud het zwemwater was waar ik 55 jaar geleden in leerde zwemmen? Buiten! Want binnenbaden bestonden nauwelijks.

OK. Ik snap waarom er al 30 jaar geen fiets gebeurt, en dat dit de komende 30 jaar ook niet zal gebeuren.
Tegen die tijd lig ik gelukkig onder de groene zoden, en de hemel mag weten hoe de generatie die er dán is het op moet lossen.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 10:43

Maartje1990 schreef:
moonsparkle schreef:
Het is ook heel jammer want het was iets waar ik wel weer een beetje van opknapte in de winter, een dagje zwemmen, ontspannen, leuk doen in een warm zwembad als het buiten zo koud en regenachtig is.


Thermaalbad in arcen is wel heel warm.

@ibbel: sorry maar als je lekker een dagje naar het zwembad wil, wat je voor je plezier doet, is niks zo vervelend dan een koud zwembad. Daarvoor ga je toch niet naar een zwembad zeker geen subtropisch zwembad. Heb ik het nog niet eens over kinderen die bibberend en met blauwe lippen uit het water komen. Dan liever wat extra betalen.

Ah dat lijkt me een goede tip!

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:44

Ibbel schreef:
OK. De mensen met kinderen, jullie maken je geen zorgen over het klimaat? Je denkt dat zij tegen de tijd dat ze 60 zijn hier in dit land nog comfortabel kunnen leven?
Jullie vinden kortom 'een dagje voor je plezier zwemmen' belangrijker dan iets aan CO2 uitstoot doen?
Enig idee hoe koud het zwemwater was waar ik 55 jaar geleden in leerde zwemmen? Buiten! Want binnenbaden bestonden nauwelijks.



OK. Ik snap waarom er al 30 jaar geen fiets gebeurt, en dat dit de komende 30 jaar ook niet zal gebeuren.
Tegen die tijd lig ik gelukkig onder de groene zoden, en de hemel mag weten hoe de generatie die er dán is het op moet lossen.


Ik heb het iets luxer gehad want wij konden terecht in het Charlois Lyceum bad.
https://stadsarchief.rotterdam.nl/zoek- ... miview=gal

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:46

Ibbel schreef:
OK. De mensen met kinderen, jullie maken je geen zorgen over het klimaat? Je denkt dat zij tegen de tijd dat ze 60 zijn hier in dit land nog comfortabel kunnen leven?
Jullie vinden kortom 'een dagje voor je plezier zwemmen' belangrijker dan iets aan CO2 uitstoot doen?
Enig idee hoe koud het zwemwater was waar ik 55 jaar geleden in leerde zwemmen? Buiten! Want binnenbaden bestonden nauwelijks.

OK. Ik snap waarom er al 30 jaar geen fiets gebeurt, en dat dit de komende 30 jaar ook niet zal gebeuren.
Tegen die tijd lig ik gelukkig onder de groene zoden, en de hemel mag weten hoe de generatie die er dán is het op moet lossen.


Je hebr gelijk omdat ik graag warm (er) zwembad water wil, vind ik het klimaat niet belangrijk :j laten we de zwembaden maar gewoon sluiten dan!

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:48

Maartje1990 schreef:
Ibbel schreef:
OK. De mensen met kinderen, jullie maken je geen zorgen over het klimaat? Je denkt dat zij tegen de tijd dat ze 60 zijn hier in dit land nog comfortabel kunnen leven?
Jullie vinden kortom 'een dagje voor je plezier zwemmen' belangrijker dan iets aan CO2 uitstoot doen?
Enig idee hoe koud het zwemwater was waar ik 55 jaar geleden in leerde zwemmen? Buiten! Want binnenbaden bestonden nauwelijks.

OK. Ik snap waarom er al 30 jaar geen fiets gebeurt, en dat dit de komende 30 jaar ook niet zal gebeuren.
Tegen die tijd lig ik gelukkig onder de groene zoden, en de hemel mag weten hoe de generatie die er dán is het op moet lossen.


Je hebt gelijk omdat ik graag warm (er) zwembad water wil, vind ik het klimaat niet belangrijk :j laten we de zwembaden maar gewoon sluiten dan!

Misschien gewoon weer in een onverwarmd buiten bad leren zwemmen.
https://www.house-of-cards.nl/product/w ... n-hc15707/

Ibbel

Berichten: 49135
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:53

Maartje1990 schreef:
laten we de zwembaden maar gewoon sluiten dan!


Kans is gelukkig groot dat dat ook gebeurt. Veel bedrijven kunnen de energiekosten niet meer betalen. Oók zwembaden.

Maar echt, mekkeren over een paar graden kouder water (water dat nog steeds meer dan warm genoeg is, zeker als je even fanatiek baantjes gaat trekken)... Over prioriteiten gesproken. Alsof je in 28 graden of zelfs 25 graden níet een leuk dagje zwemmen kan hebben. Waarom ligt het Noordzeestrand dan 's zomers vol terwijl het zeewater zelfs in de huidige warme zomers die 25 graden niet haalt?

_Lorette_

Berichten: 12085
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 10:58

Oké, klimaatcrisis. Maar een subtropisch zwembad is gewoon niet gemaakt om fanatiek baantjes te gaan zwemmen. Of je moet dat toch nog leuk vinden met zoveel mensen en de golven aan... :+ Voor mij als koukleum is er ook niets aan als het water niet behaaglijk warm is. Dan weet ik dat ik beter helemaal niet kan gaan. Ik snap de vraag dus heel goed.

Mijn man heeft als millennial een zwemtrauma en niet meer dan diploma A vanwege zwemmen voor schooltijd in een onverwarmd buitenbad. Ik wil dat ook absoluut niet voor onze zoon. :o
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 19-12-23 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:00

Ibbel schreef:
OK. De mensen met kinderen, jullie maken je geen zorgen over het klimaat? Je denkt dat zij tegen de tijd dat ze 60 zijn hier in dit land nog comfortabel kunnen leven?
Jullie vinden kortom 'een dagje voor je plezier zwemmen' belangrijker dan iets aan CO2 uitstoot doen?
Enig idee hoe koud het zwemwater was waar ik 55 jaar geleden in leerde zwemmen? Buiten! Want binnenbaden bestonden nauwelijks.

OK. Ik snap waarom er al 30 jaar geen fiets gebeurt, en dat dit de komende 30 jaar ook niet zal gebeuren.
Tegen die tijd lig ik gelukkig onder de groene zoden, en de hemel mag weten hoe de generatie die er dán is het op moet lossen.


De zwembaden zijn het probleem niet. De temperatuur naar beneden afstellen is nog minder dan een druppel op de gloeiende plaat.

Doe niet zo zuur.