Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:05

Het is hier geen discussie over het klimaat.
Dat het jouw prio heeft wil niet zeggen dat dat voor een ander ook zo is. Ik leef nu en wil nu fijn leven. :+ En inderdaad is een druppel.

Pytje

Berichten: 4360
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: In de driehoek Assen, Emmen, Parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:06

Ik weet niet precies welke regio je zoekt, maar de bonte wever in assen vond ik niet heel koud. Voor de temperatuursverhoging was de huttenheugte idd koud. Ik weet niet hoe het nu is.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:22

Preston Palace Almelo, weet niet de temperatuur op dit moment, ook alleen zwemparadijs. Wij komen nu regelmatig Badheimer Thermen dat is zonder poespas maar wel gezond in zout bronwater zwemmen en evt sauna. Water temperatuur binnen 31 en 32, ook buiten zwemmen meestal 28 graden soms 30. Prima Bistro.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 11:58

Zonnetje81 schreef:
Ik leef nu en wil nu fijn leven...


...en na mij de zondvloed.

Zo blij dat ik geen kinderen heb aan wie ik deze zienswijze moet uitleggen. Ik vind het ook jammer dat het zwemmen niet meer zo lekker warm is als vroeger. Maar mán wat zijn mensen eigenlijk verschrikkelijke watjes geworden zeg. Als we nu aan natuurlijke selectie gaan doen blijft er weinig over :=

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:01

VuurVleugels schreef:
Zonnetje81 schreef:
Ik leef nu en wil nu fijn leven...


...en na mij de zondvloed.

Zo blij dat ik geen kinderen heb aan wie ik deze zienswijze moet uitleggen. Ik vind het ook jammer dat het zwemmen niet meer zo lekker warm is als vroeger. Maar mán wat zijn mensen eigenlijk verschrikkelijke watjes geworden zeg. Als we nu aan natuurlijke selectie gaan doen blijft er weinig over :=


Daar mag jij van vinden wat je wil. Dit is mijn insteek, ik leef nu, ik wil het nu fijn hebben, ik geloof niet in al die milieumaatregelen. Vroeger hield er ook niemand rekening mee voor onze generatie. Ik heb geen kinderen en geloof ook niet dat dit de maatschappij is om lekker in op te groeien.

Die 5 graden daar voelt het milieu echt geen moer van als ze in achterstands landen maar erop los stoken :+

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 12:57

Sjongejonge wat is dat toch continu met iedereen die duizend en een dingen erbij halen die niet worden gevraagd. TS vraagt om warme subtropische zwembaden. Niet om mensen die even moeten laten weten dat zij alles zoveel beter doen. Ga een sticker plakken - of niet, want dat zal vast ook slecht zijn - en niet alles aan een ander opdringen.

Anyway.

Eind november zijn wij 4 dagen naar de Huttenheugte geweest met een bijna 3 jarig kind. We hebben buiten het zwembad om niet zoveel gezien :') maar geen van ons heeft het koud gehad. Alleen het golfslagbad is in verhouding wat kouder, maar het buitenbad en de bubbelbaden zijn heerlijk warm om in op te warmen :j en kinderbadje ook :')

Alleen de sauna en baden waren op het moment dat wij er waren dicht, jammer!

charmante

Berichten: 116
Geregistreerd: 22-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:05

Bij Marveld Vakantiepark in Groenlo is het water nog wel lekker warm.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:06

Wij zijn eind november in de huttenheugte geweest. Water was kouder dan anders, maar niet vervelend.

Afgelopen weekend waren we op de Kempervennen, daar mopperde de kinderen (6&7) voor het eerst over het koude water. Golfslagbad en het vissenbad zouden respectievelijk 28,5 en 30 graden zijn, gevoelsmatig was dat lager. We hebben er niet minder om gezwommen, maar een goed warme douche is dan net zo fijn ;-).

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:07

Ik vind 28 graden sowieso al koud, laat staan als ie dat niet haalt :+

Yipee

Berichten: 1861
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Vianen

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:11

Wij zijn in Duitsland geweest bij Centerparcs Park Eifel. Daar was de aqua mundo volgens mij ook prima. Het is geen extreem grote aqua mundo maar de temperatuur was prima. :)

noviceh

Berichten: 4784
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:21

Ik ben een koukleum, maar het zwembad van het Hof van Saksen vond ik fantastisch. Zelfs tijdens het wachten voor de glijbanen had ik het geen moment koud.

Zebraatje
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 13:39

Nico12 schreef:
Preston Palace Almelo, weet niet de temperatuur op dit moment, ook alleen zwemparadijs. Wij komen nu regelmatig Badheimer Thermen dat is zonder poespas maar wel gezond in zout bronwater zwemmen en evt sauna. Water temperatuur binnen 31 en 32, ook buiten zwemmen meestal 28 graden soms 30. Prima Bistro.


TS, wil je perse een subtropisch zwembad icl palmbomen, wildwaterbaan etc? Of gaat het je vooral om lekker warm water?
Want dan zou ik inderdaad voor een thermen. Voor sommige kan je aparte kaartjes kopen voor alleen het zwemgedeelte en niet het saunagedeelte. En is het zwemgedeelte ook met badkleding of in ieder geval op bepaalde dagen.

Of wil je met kinderen? Want dan is een thermen wat minder geschikt natuurlijk

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 13:54

Een ander warm bad mag ook hoor, maar op zich is een wildwaterbaan of glijbaan wel een leuke toevoeging :P

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 14:15

Ik ben er zelf nooit geweest. Maar ik heb goede verhalen gehoord over Topical Islands in Duitsland.

Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-23 14:42

Wel een goede tip maar 7 uur rijden is wel wat veel voor een dagje weg :')

suus_toes

Berichten: 980
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 15:25

Thermen Bad Nieuweschans.. <3
Het enige bad waar ik niet koud uit kom. :D
Geloof rond 37/38 graden.

Maar als je voor glijbanen en gekkigheid komt is dat weer niet aan te raden.

dioni

Berichten: 826
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 15:32

Preston palace was inderdaad heel lekker warm en een erg mooi bad. Was wel anderhalf jaar geleden.

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 15:39

moonsparkle schreef:
Wel een goede tip maar 7 uur rijden is wel wat veel voor een dagje weg :')

Ga je gewoon lekker een weekendje opwarmen :+

Veriye

Berichten: 2393
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 15:56

Wij zijn dit jaar al een keer of 2 in Bocholt bij de Bahia geweest.

Wij hebben lekker afgewisseld tussen de warmere en koudere baden. Onze dochtr van 4 had de tijd van haar leven!

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 18:50

Veriye schreef:
Wij zijn dit jaar al een keer of 2 in Bocholt bij de Bahia geweest.

Wij hebben lekker afgewisseld tussen de warmere en koudere baden. Onze dochtr van 4 had de tijd van haar leven!


Wat een leuke tip! Wij hebben ook een waterratje die juist de baden met attracties helemaal het einde vind. Maar de verhalen over koud water schrikt mij wel af. En met zwemles kwam ze altijd door en door koud en met blauwe lippen bibberend het water uit.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 18:53

noviceh schreef:
Ik ben een koukleum, maar het zwembad van het Hof van Saksen vond ik fantastisch. Zelfs tijdens het wachten voor de glijbanen had ik het geen moment koud.

Temperatuur binnen is daar inderdaad goed voor elkaar. Van zowel de baden als boven het bad.
En alles is er super schoon.
Ik vond het bad van de wildwaterbaan wel fris.
Afgelopen weekend geweest.

En niet onbelangrijk; niet hutje mutje vol omdat je er alleen maar naar toegang hebt als vakantie gast van een huisje of als daggast van een parkgast.

Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:21

Iemand kort geleden toevallig nog in het zwembad bij Preston Palace geweest? Ik ga er 1e (mid)week januari heen en ben nu ook wel benieuwd of het water lekker warm is.

Saaams

Berichten: 13267
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-23 20:48

Sportiom den Bosch?

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 22:51

Zonnetje81 schreef:
Het is hier geen discussie over het klimaat.
Dat het jouw prio heeft wil niet zeggen dat dat voor een ander ook zo is. Ik leef nu en wil nu fijn leven. :+ En inderdaad is een druppel.

Voor die 0,00000036 afkoeling, daar doe je het voor. :P

Een subtropisch zwembad moet in mijn ogen ook subtropische temperaturen hebben. Dus zeker wel 32 graden luchttemperatuur en water van minstens 28 graden, want dat is in de tropen ook het geval. Het probleem bij zulke zwembaden is dat je er eigenlijk niet zwemt, maar vooral niets doet, en dan is het snel te koud. Als je fanatiek baantjes gaat trekken is 24 graden zat. Maar dat doe je weer niet in een subtropisch zwemparadijs.

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-23 23:11

Het zwembad in het dorp waar ik woon wordt ook gebruikt voor mensen met reuma. De dagen rond het reumazwemmen is de temp warmer dan de dagen dat er wedstrijdzwemmen is. Denk dat informeren bij zwembaden dus best de moeite waard is.