Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shalimar

Berichten: 1519
Geregistreerd: 24-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:32

capopjekop schreef:
Het is geen subtropisch zwemparadijs maar ze hebben wel water tot maximaal 37 graden. Sanadome in Nijmegen. En je kunt meteen lekker de sauna in. Het is ook gewoon in badkleding


Ik ga daar juist niet meer heen omdat het er altijd zo koud is dat ik alleen maar in het 37 graden bad zit, de rest is zo koud, vooral ook de luchttemperatuur, echt heel duur betaald op die manier. Thermen2000 is dan wel een stuk beter maar ik hou ook van vertier. Ik lees dus even mee voor goede tips.

LWDaisy

Berichten: 4776
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 00:00

Tropical Islands in Duitsland!

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 22:19

Sommige zwembaden bieden doelgroep zwemmen aan waarbij het water warmer is.
‘Mijn’ zwembad heeft op woensdag doelgroep baby zwemmen, bad wordt op dinsdag al opgestookt. Dan is het te warm voor de fanatieke zwemmer.
Terwijl heel veel anderen juist op dinsdag baantjes willen zwemmen want dan is het water warmer in aanloop naar de woensdag.
In en rond het weekend is het water fris vanwege de zwemclub.

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-23 14:42

Gypsy schreef:
Siesjuh schreef:
Leuk ook als je kinderen hebt... ook met reuma of een spieraandoening wil je wel eens zwemmen met je kind(eren). Ik vind dat zelfs een basisbehoefte in een land met zoveel water. Of gewoon met vrienden/familie. Maar dan is het wel fijn als je daarna niet dagenlang hoeft te boeten. Dan vlieg ik wel een keer minder, zodat ik een keer lekker kan gaan zwemmen.

Ik ga Düb in Dülmen uitproberen, die schijnen geen koud water te hebben en wat leuke glijbanen. Osnabrück schijnt ook een leuk zwembad te hebben (niet koud), maar er zijn er meer aan de grensstreek, dus ik zou daar ook gewoon eens kijken :)


Maar als je 32 of 33 graden zo belangrijk vind dan kijk je toch van te voren op de website of bel je op om na te vragen wat de temperatuur van het water is?

"koud" is een subjectief begrip, dus echt heel onhandig om op die manier met elkaar zwembaden te vergelijken.

Heel veel baden in Duitsland hebben het gewoon op de website staan inderdaad. Maar subtropisch zijn de meeste baden niet meer. Maar om nou van ieder zwembad de website af te gaan, is wat veel, dus ik snap wel dat ts om ervaringen vraagt.

Düb was te doen, wedstrijdbad was op het moment dat ik er was 29 graden. Als je zwom was dat te doen, maar op een gegeven moment waren mijn vingers er klaar mee. De rest was oke (30/32 graden), maar ik zie het liever wat warmer. Kind had het enorm naar zn zin en de omgevingstemp was wel lekker, dus het was goed uit te houden. De volgende keer probeer ik ook de sauna en zoutwater baden uit :')
Qua glijbanen viel het wel een beetje tegen.

Texas02

Berichten: 4615
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 09:00

Ik schop het topic even weer omhoog :) In het noorden zijn geen overdekte thermaalbaden te vinden (die goed warm zijn)? Want Arcen en Soesterberg zijn allebei echt te ver rijden voor ons helaas. In Celle (Duitsland) zit er ook 1 waarvan ik zeker weet dat hij fijn is, daar was ik een keer met een vriendin die daar in de buurt woont. Maar vanaf hier ook veel te ver.

Gombal
Berichten: 119
Geregistreerd: 22-12-15

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 22:13

Hof van saksen ?

Texas02

Berichten: 4615
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 22:27

Ik kijk net even op de website, maar is dat niet een gewoon zwembad? Ik zie vooral glijbanen enzo :D Of de wellness, maar daar zie ik dan weer geen thermaalbad oid bij. Of kijk ik verkeerd?

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-24 23:30

Bad Nieuweschans?
Hof van Saksen zijn de bubbelbaden lekker warm.
Maar de wildwaterstroom is stuk kouder dan het normale zwembad daar.
Je krijgt het wel warm, heel warm van de trappen als je van de glijbanen wilt.
En afhankelijk van welke glijbaan, mag je de band meezeulen de trappen op.

Texas02

Berichten: 4615
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Tips voor een warm subtropisch zwemparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 01:10

Haha, glijbanen zijn niet zo aan mij besteed, dus dat scheelt weer traplopen _O- Bad Nieuweschans is zoals ik begreep helaas alleen buiten, dat is me echt te koud. Want hoewel het water dan heerlijk warm is, zit je hoofd en misschien ook nek en gedeeltelijk schouders dan wel boven water. Anders was dat heel fijn geweest, want dat is vlakbij.

lenaa_tje

Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-24 07:23

LWDaisy schreef:
Tropical Islands in Duitsland!

Vind ik in de winter geen aanrader. Het is namelijk in die enorme hal dus wij vonden het vooral uit het water echt koud. We zijn 3x geweest en in mei is prima, november vonden wij echt minder.