Camper eigenaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 11:39

Als jullie bijv ook aan een water zitten zou je kunnen denken aan bootjes of waterfietsen verhuren. Daar is denk wel vraag naar.

Laadpalen voor e bikes zijn ook heel fijn echt een pluspunt vind ik dat. In het gebied wat je noemt kun je ook heerlijk fietsen.

Je zou ook kunnen denken aan bijv 10 euro voor de plaats als men geen gebruik wil maken van services. Wil men wel stroom dan een andere prijs.

Wij hebben wel eens gestaan in Polen die hadden meerdere velden. Een veld daar was geen stroom en niks en daar was het 10 euro. Een ander veld was stroom en badkamers en toiletten en dat was 20euro per nacht. Wij stonden alleen op het grote stroomloze veld.

Je zou ook aan een kant een paar plaatsen met stroom kunnen maken en aan de andere kant een paar zonder. En daar dus een prijs verschil in houden.

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 11:44

Aparte plaatsen zonder stroom kan inderdaad ook nog.
Wij zitten niet aan het water.

Wij mogen 20 plaatsen realiseren.

Nu willen we 12 verhard en 8 onverhard
Hoe denken jullie hierover?

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 11:48

Voor ons zou verhard of onverhard niet uitmaken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 12:17

Op wat voor grond zitten jullie?
Als het zandgrond is dan zou ik niet verharden, ook omdat je in de winter niet open gaat.
Je zou ook nog een middenweg kunnen kiezen door voor steenstrips (van die open stenen waar gras doorheen groeit) te kiezen. Dan staat je camper op de strip en de rest is gras.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 12:20

Ik heb niet het hele verhaal gelezen, maar hier een gelukkige eigenaar van 'Chicky' de VW kampeerbus. Heel blij met haar. Na heel veel weekendjes paardenwedstrijden is ze ook al mee geweest naar Denemarken, Kroatië, Slovenië, Frankrijk. Superfijn. Nadeel van de VW busje, er zit geen toilet in, en als we het onderbed gebruiken is er ook geen ruimte om ergens een toilet neer te zetten.

Wij vinden het altijd heel fijn als we privé sanitair op een paar stappen van onze plekje hebben. Op veel campings krijgen we ergens achterin een plekje omdat de VW busjes zo makkelijk weg te zetten zijn. Dan is het 's nachts vaak erg ver lopen....

Ouderwets 'outhouse' worden wij altijd blij van. :D

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 12:47

Haffiefreak, je zou misschien ook nog eens kunnen kijken bij collega's hoe zij het doen. Bijv. een camperplek als Stee in Lhee is ook vrij recent aangelegd en is het hele jaar open. Ze zitten in Dwingeloo. Zijn superaardige eigenaren en ik denk dat ze best even met ze zouden willen sparren.

pillow
Berichten: 7807
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 18:34

jokari schreef:
Wat ik altijd jammer vind, is dat ik met mijn kleine busje (Caddy) evenveel moet betalen als een mobilhome. Mijn busje is gewoon mijn stevige tent :D , ik hoef geen stroom, chemisch toilet kunnen legen is ook niet van toepassing.

Is het een idee om voor zo’n bezoekers een lagere prijs te hanteren ?

En gefeliciteerd met de vergunning !

Dat is dus waar mij vriendin ook moeite mee had. Alleen in een busje even veel betalen als een gezin in een camper van weet hoe groot. En ook geen stroom of chemisch toilet.

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 18:59

In Portugal hadden we afgelopen zomer een goede (hele ruime) camperplaats waar ze je voor het sanitair apart laten betalen. Je kan daar muntjes voor halen bij de receptie.
Hun redenatie is dat veel campers eigen sanitair aan boord hebben. Dan betaal je dus eigenlijk naar gebruik. Het bijkomende voordeel is minder vaak hoeven schoonmaken van het sanitair en uiteraard ook minder gasverbruik. Er wordt immers (veel) minder gebruik gemaakt van de campingdouche. Dit kan ook een overweging zijn..

Zonder stroom kon ook, dan kreeg je een paar euro korting op het stageld.

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 19:49

pillow schreef:
jokari schreef:
Wat ik altijd jammer vind, is dat ik met mijn kleine busje (Caddy) evenveel moet betalen als een mobilhome. Mijn busje is gewoon mijn stevige tent :D , ik hoef geen stroom, chemisch toilet kunnen legen is ook niet van toepassing.

Is het een idee om voor zo’n bezoekers een lagere prijs te hanteren ?

En gefeliciteerd met de vergunning !

Dat is dus waar mij vriendin ook moeite mee had. Alleen in een busje even veel betalen als een gezin in een camper van weet hoe groot. En ook geen stroom of chemisch toilet.


Maar je betaald de plaats en of er 1 of 4 mensen in de camper zitten of passen je houd 1 plek bezet..

BeFunny

Berichten: 10533
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:31

Dat dus baloedebeer.
Je betaald voor èèn camperplaats. Een grote camper gebruikt nog steeds èèn plaats. Hoeveel mensen daar slapen doet daarvoor niet ter zake.

tienus63

Berichten: 12079
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-23 20:54

Tijdens onze camper vakantie in Nieuw-Zeeland kon je kiezen uit plekken met stroom en water, duurder 40-60 NZD per nacht, inclusief gebruik sanitair en dump station.
Of plekken rond de 30-40 NZD maar dan douchen met muntjes/bankpas. Toilet en dump gratis. Ook stroom en water op de plek.

Kale plekken rond 15-25 NZD, de ene keer douchen betalen, sommige plekken gratis.

De natuur camping 10 NZD per nacht. Wc was dan compost toilet, koud water douche, geen keuken. Geen dump station.
En op eco camping mag je helemaal niets achter laten.

Op de meeste campings hoe groot of klein, was wel een gemeenschappelijke keuken beschikbaar.

Geen idee of er prijsverschil tussen grootte van de campers gehanteerd werd.
Ik heb wel prijsverschil gezien in de plek op een camping.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-23 11:40

Heb je contact met de NKC die helpt ook met het realiseren van camperplaatsen.

Ik ben zelf van zo weinig mogelijk luxe.

En je kan ook de camperlengte beperken b.v. tot 8 mtr.
hoe groter hoe zwaarder de campers zijn.
Raad je aan om de plekken met b.v. graskeien te verharden (waar de camper staat) omdat in natte periodes de boel snel stuk gereden wordt.

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-23 14:56

marga1 schreef:
Heb je contact met de NKC die helpt ook met het realiseren van camperplaatsen.

Ik ben zelf van zo weinig mogelijk luxe.

En je kan ook de camperlengte beperken b.v. tot 8 mtr.
hoe groter hoe zwaarder de campers zijn.
Raad je aan om de plekken met b.v. graskeien te verharden (waar de camper staat) omdat in natte periodes de boel snel stuk gereden wordt.


Er is hier al iemand van de NKC geweest. Die heeft ons ook al advies gegeven.
En hij vond het een mooie plek voor een camperplaats :o

De plekken waar de camperwielen komen worden verhard.

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 20:46

We zijn al een tijdje bezig met alles aanleggen.
De verharde plekken liggen op de plaats.
De boswal is aangeplant, de receptie staat op de plek en wordt verbouwd.

1 april gaat niet lukken, iets met te nat. En we moeten nog gras zaaien.

Dit wordt het uitzicht.
Ik sta achter de boswal.
Afbeelding

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 22:27

Het is idd wel erg nat. Wanneer denken jullie open te kunnen gaan? Hopelijk vrij snel zodat jullie niet te veel van het seizoen missen.

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 23:46

Lukasje schreef:
Het is idd wel erg nat. Wanneer denken jullie open te kunnen gaan? Hopelijk vrij snel zodat jullie niet te veel van het seizoen missen.


Dan hopen we begin mei open te gaan.

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 08:06

Jammer van de nattigheid! Zou mooi zijn als jullie de meivakantie nog kunnen meepakken. Is het altijd zo nat btw? Want dan moet je er rekening mee houden dat het steeds kapotgeredem wordt. En gras heeft na het zaaien een paar maanden nodig om sterk te worden. De eerste weken mag je er helemaal niet op zelfs...

haffiefreak

Berichten: 1647
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 08:27

Tink89 schreef:
Jammer van de nattigheid! Zou mooi zijn als jullie de meivakantie nog kunnen meepakken. Is het altijd zo nat btw? Want dan moet je er rekening mee houden dat het steeds kapotgeredem wordt. En gras heeft na het zaaien een paar maanden nodig om sterk te worden. De eerste weken mag je er helemaal niet op zelfs...


Er liggen nu drainage buizen in de grond. :o
Normaal is het wel nat, maar zo nat is het de laatste jaren niet geweest.
Het heeft ook wel heel veel geregend.

Daarom hopen we nu ook op droog weer met een zonnetje. {:}

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 09:21

Ik ben fan van verharde camper plaatsen :)
Maar meer ook een luxe camperaar (Is dat een woord >;) )

Pluspunt vind ik al dat honden welkom zijn.

Douchen zonder muntjes of sleutel of timers vind ik altijd prettiger (Ik douche altijd snel, ondanks mijn lange bos haren ben ik in 5 minuten klaar) Maar met sleutels en timers krijg ik error.

Ben benieuwd wanneer jullie open gaan :)

Ik heb net gisteren geboekt voor mei in Zeeland, maar wil ergens dit jaar nog een paar dagen pakken met de camper.

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:14

Boeken is een vies woord voor camperen, niets vast leggen en maar zien waar je beland.
Wij hebben meer een globale route / richting en kijken met de lunch naar welke camperplek gaan en zien dan wel of er daar plaats is. Stoppen wel op tijd. Ook gaan we buiten de schoolvakanties.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:27

Ben ik nou de enige camperaar die dat naast elkaar parkeren vreselijk vind?
Ik sta echt veel liever langs de rand van een plekje, met zicht op de ruimte.

Ik vind dan ook zelden een camperplaats waar andere lyrisch over zijn, net zo fantastisch, meestal vind ik dat niks.

Die camperplaats Stee in Lhee, bijvoorbeeld, vind ik echt meer dan vreselijk.
2 km dichter naar het bos ligt een fantastische camping, waar het kwa kosten ongeveer gelijk is (of iig was, toen wij er destijds waren) en daar voel ik me 100x beter thuis dan op een parkeerplaats voor campers.

Maar het lijkt wel of mijn man en ik daar de enigen in zijn, gezien het aantal camperplaatsen die daar op lijken.

Wij noemen ons geen camperaars meer, maar kampeerders met een bed op wielen.
Dat is nl wat wij in de camper doen, slapen.
De rest doen we als we op stap zijn, het liefs zoveel mogelijk buiten.

nicole_floor

Berichten: 3249
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:36

Mijn ouders hebben ook een camperplaats. Je kunt bij hun kiezen of je met of zonder stroom wil, zonder stroom is natuurlijk goedkoper. En voor douchen moet je extra betalen. Uit hun ervaring hoeft het allemaal niet zo luxe, en ik hoorde iemand iets over de meivakantie. Bij mijn ouders zijn het over het algemeen allemaal mensen die met pensioen zijn en geen jonge gezinnen.

Mijn ouders zitten aan de rand van Deventer, dus zitten vooral propje vol met evenementen in de stad. En vaak opa's en oma's die bij hun (klein)kinderen op bezoek komen.

Honden zijn overigens toegestaan bij hun en parkeren idd allemaal achterwaarts.

En wifi is wel echt een must en jaa dat kost veel geld. Maar dat is wel eerste waar ze naar vragen. :')
Laatst bijgewerkt door nicole_floor op 02-03-24 10:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:39

Marije_jiplover schreef:
Ben ik nou de enige camperaar die dat naast elkaar parkeren vreselijk vind?
Ik sta echt veel liever langs de rand van een plekje, met zicht op de ruimte.

Ik vind dan ook zelden een camperplaats waar andere lyrisch over zijn, net zo fantastisch, meestal vind ik dat niks.

Die camperplaats Stee in Lhee, bijvoorbeeld, vind ik echt meer dan vreselijk.
2 km dichter naar het bos ligt een fantastische camping, waar het kwa kosten ongeveer gelijk is (of iig was, toen wij er destijds waren) en daar voel ik me 100x beter thuis dan op een parkeerplaats voor campers.

Maar het lijkt wel of mijn man en ik daar de enigen in zijn, gezien het aantal camperplaatsen die daar op lijken.

Wij noemen ons geen camperaars meer, maar kampeerders met een bed op wielen.
Dat is nl wat wij in de camper doen, slapen.
De rest doen we als we op stap zijn, het liefs zoveel mogelijk buiten.


Ik begrijp wel wat je bedoelt …. Wijzelf gaan steeds met camper en hond en wandelen dan erg veel. Ik vind het belangrijk dat ik ‘s avonds laat en ‘s ochtends, de laatste en eerste uitlaatronde, het terrein afkan en dan niet meteen op straat sta. Bij vele typische camperplaatsen, gelegen op een boerenerf, is dat wèl het geval. Daarom boek ik het liefst op een natuurkampeerterrein gelegen midden in het bos.

Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:44

Citaat:
Die camperplaats Stee in Lhee, bijvoorbeeld, vind ik echt meer dan vreselijk.
2 km dichter naar het bos ligt een fantastische camping, waar het kwa kosten ongeveer gelijk is (of iig was, toen wij er destijds waren) en daar voel ik me 100x beter thuis dan op een parkeerplaats voor campers.

Nee hoor wij kwamen aan en zijn toen gelijk omgedraaid, net over de snelweg naar kleine SVR camping..
Ik doe dit alleen als we naar het zuiden onderweg zijn.
Tegenwoordig ook met al die arrangementen, paas, pinkstr enz, afschuwelijk ik wil dat niet, zo sociaal moeten zijn.
Dan zou ik wel naar een resort gaan.

nicole_floor

Berichten: 3249
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 10:55

Wat trouwens wel een goede tip is. Mijn ouders hebben een map bij de receptie met allemaal tips voor restaurants en bezienswaardigheden. Ook hebben zij daar nummers van hun huisarts en de dierenarts enzo in staan.