Camper eigenaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
haffiefreak

Berichten: 1650
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 08:38

jokari schreef:
Wat ik altijd jammer vind, is dat ik met mijn kleine busje (Caddy) evenveel moet betalen als een mobilhome. Mijn busje is gewoon mijn stevige tent :D , ik hoef geen stroom, chemisch toilet kunnen legen is ook niet van toepassing.

Is het een idee om voor zo’n bezoekers een lagere prijs te hanteren ?

En gefeliciteerd met de vergunning !


Dank je wel voor de tip.
Wat zou jij betalen voor een plek zonder de dingen die jij aangeeft?

haffiefreak

Berichten: 1650
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 08:40

Wat vinden jullie ervan dat we een AED en een verband koffer aanschaffen?
Ik heb diploma oranje kruis.

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 08:44

Zeker gezien het feit dat er vaak oudere camperaars op pad zijn, lijkt me dat een goede toevoeging!

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 09:56

Dat is zeker een surplus !

BeFunny

Berichten: 10544
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:03

jokari schreef:
Wat ik altijd jammer vind, is dat ik met mijn kleine busje (Caddy) evenveel moet betalen als een mobilhome. Mijn busje is gewoon mijn stevige tent :D , ik hoef geen stroom, chemisch toilet kunnen legen is ook niet van toepassing.

Is het een idee om voor zo’n bezoekers een lagere prijs te hanteren ?

En gefeliciteerd met de vergunning !


Met onze integraal camper van 7 meter. Hebben we al die dingen ook niet nodig.
Je betaald op een camperplaats gewoon voor de plaats. En als er voorzieningen zijn ook voor de voorzieningen. Wij maken daar ook nooit gebruik van dus gaan het liefst vrij staan of ergens waar die voorzieningen niet zijn is dan vaak iets goedkoper

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:27

Vorig jaar stonden wij in Duitsland op een camperplaats waar geen VW Busjes (ja, heel speciiek: geen Bully's!) en andere kleine busjes toegestaan zijn omdat ze de plaats (wc's, douches etc.) teveel belasten omdat ze vaak niets of weinig aan boord hebben.
Daar zit eigenlijk ook wel wat in want douches, wc etc. hebben we zelf allemaal aan boord.

BeFunny

Berichten: 10544
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:36

En als ze de toilet niet bezet houden of bevuilen dan doen ze hun behoefde in de bosjes en afval deponeren ze ook waar ze maar willen. Dat geldt overigens ook voor andere aso camperaars. Maar als ze hun tank niet hoeven legen en ook geen gebruik maken van het toilet dan doen ze hun behoefte dus gewoon buiten. Lekker fris als iedereen dat gaat doen.

BeFunny

Berichten: 10544
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:37

haffiefreak schreef:
Wat vinden jullie ervan dat we een AED en een verband koffer aanschaffen?
Ik heb diploma oranje kruis.


Dat is sowieso handig hoor.
Dus altijd goed.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:45

haffiefreak schreef:
Wat vinden jullie ervan dat we een AED en een verband koffer aanschaffen?
Ik heb diploma oranje kruis.


Een verbandkoffer en brandblussers zijn verplicht, daar zijn ook best strenge eisen aan verbonden.

Een AED is (nog) niet verplicht, maar lijkt me sowieso een goed plan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 14:58

Ik ben met mijn renault busje daar ook niet welkom helaas. Hoewel ik toilet aan boord heb en mijn vuilnis gewoon meeneem. Het enige dat ik kwijt raak is lekwater als ik iets moet pakken daarvan. Maar verder ben ik daarmee net zo schoon dan met de camper. Alleen een heel stuk kleiner en lichter. Geen stroom nodig, geen wifi niks.

Dat voelt ook op een camping vaak oneerlijk. Dan ben ik meest goedkoper uit door een tentje mee te nemen en die neer te zetten. Dan ben ik goedkoper uit dan slapen in de bus zonder tentje. Dwaas eigenlijk.

We hebben in Heinsberg een dergelijk bord zien staan ook. Daar nog discussie over gehad met een controleur die langskwam. Het is idd om wildplassen en poepen te voorkomen maar ik heb helaas ook best veel grote campereigenaren gezien die hun toilet legen in de bosjes of vullen en schoonmaken met de drinkwater slang :r

haffiefreak

Berichten: 1650
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 16:00

Oscar schreef:
Vorig jaar stonden wij in Duitsland op een camperplaats waar geen VW Busjes (ja, heel speciiek: geen Bully's!) en andere kleine busjes toegestaan zijn omdat ze de plaats (wc's, douches etc.) teveel belasten omdat ze vaak niets of weinig aan boord hebben.
Daar zit eigenlijk ook wel wat in want douches, wc etc. hebben we zelf allemaal aan boord.


Ik ben zelf gek van de vw busjes vooral de T1 die zijn hier zeker welkom.

haffiefreak

Berichten: 1650
Geregistreerd: 02-05-05

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 16:01

Dank jullie wel voor de antwoorden.
Als jullie nog andere tips of info hebben lees ik het graag.

PascalB

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 17:02

Standaard regel opnemen dat achterwaarts geparkeerd moet worden.
voorwaarts mag maar indien er gezeur komt dan kan je terug vallen op de regel.

Misschien 1 / 2 plekken maken voor de mensen die zelfvoorzienend willen zijn (geen elektriciteit) , kan je eventueel lagere prijs rekenen

bij het aanbieden van douches ga je niet ontkomen aan legionella controles en logboek wat je moet bijhouden.
Laatst bijgewerkt door PascalB op 22-12-23 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 17:06

Dat is een reden die ik echt nooit heb begrepen als die er al was. Waarom zou dat een regel moeten zijn?

PascalB

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 17:11

Ik kan je zeggen dat er mensen zijn die op de vuist willen gaan als 1 voorwaarts geparkeerd staat en de ander achterwaarts als ze naast elkaar staan en ze komen er niet uit.
De camperplaats houder heeft dan meer houvast als hij voor rijdende rechter moet spelen ~~}>

Wel meer bijzondere dingen gezien daar niet van :-)

vaak gaat het allemaal gemoedelijk maar er zitten mensen tussen die 5 sterren verwachten en zich ook zo gedragen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 18:04

Als iedereen op een rij staat, staan ook de luifels allemaal dezelfde kant uit en heb je meer privacy.
Mij zou het niks uitmaken hoor, maar er zijn mensen die daar wel een punt van maken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 18:09

Ah wij hebben geen luifel :+ (en op plekken zonder kampeergedrag mogen die niet eens uitgedraaid worden :') ) en het eigenlijk nog maar een keer meegemaakt dat er ergens stond een kant op parkeren. Daar liep een campermeneer als een soort agent te patrouilleren ter controle. Na een nacht waren we daar ook heel vlot weer weg hoewel de plek wel mooi was. We werden ietwat >;) bekeken met twee honden en niet het standaard campermens uiterlijk . Dat was wel ver voor covid en de explosie van campermensen waar door je nogal opviel jonger dan 70 +

Maar we komen wel best vaak mensen tegen die samen reizen en dan juist de luifels bij elkaar wil hebben zodat ze een soort van eigen prive hoekje maken,

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 18:31

Of wij voor- of achteruit parkeren heeft bij ons te maken met de ligging van het terrein zodat we zo horizontaal mogelijk staan. Tuurlijk kan je dat met schoenen oplossen maar tot nu toe altijd zo opgelost. Geen idee dat er aan getild werd.

haffiefreak

Berichten: 1650
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-23 19:30

PascalB schreef:
Standaard regel opnemen dat achterwaarts geparkeerd moet worden.
voorwaarts mag maar indien er gezeur komt dan kan je terug vallen op de regel.

Misschien 1 / 2 plekken maken voor de mensen die zelfvoorzienend willen zijn (geen elektriciteit) , kan je eventueel lagere prijs rekenen

bij het aanbieden van douches ga je niet ontkomen aan legionella controles en logboek wat je moet bijhouden.


Bij ons is achterwaarts ook beter, anders staat je neus naar de boswal. Achterwaarts kun je achter je stuur genieten van de zonsondergang.

Logboek had ik al aangedacht.

Baloedebeer
Berichten: 228
Geregistreerd: 09-02-14

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 19:34

Vergeet de twee jaarlijkse legionella controle niet door een erkend lab te laten doen! En bereid je ook vast voor op controles van je waterleveringbewijs, dus geen oude leidingen, aan tapkranen mogen geen slangen bevestigd worden etc. En de temperatuurinstellingen van je boiler..

jokari

Berichten: 8766
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 19:35

Voorzie je een vaste hoeveelheid stroom of onbeperkt ? Ik las afgelopen zomer nl nogal wat berichten van campingeigenaars die met de handen in het haar zaten omwille van elektrische wagens die werden opgeladen, daar staken die eigenaars gewoon zelf aan toe.

Wiesje

Berichten: 2915
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 19:56

Ik heb thuis een eigen camping (www.campingdesleng.nl in het mooie noord-limburgse America), en in 2025 komt daar een aparte camperplaats naast. Voor ieder wat wils dus.
WiFi hebben we niet, veel te duur om aan te leggen en KPN kan niet voldoende snelheid leveren om alle 34 eenheden (na de camperplaats realisatie) van snel en goed WiFi te voorzien. Dus is het er gewoon niet (alleen bij de woning, daar mag men gratis van WiFi gebruik maken om bijvoorbeeld de krant op te halen oid). Dan weten mensen waar ze aan toe zijn. Verder heeft nagenoeg iedereen toch wel een abonnement op de gsm tegenwoordig waar ze prima mee uit de voeten kunnen.

Nodig vooral de watermaatschappij vooraf al een keer uit om je te informeren. Wij moesten toendertijd veel veranderen aan terugstroomkleppen e.d. Dat was wel een vervelende verrassing.
Legionella controles en bijhorend logboek is een dingetje (ik kan je ons logboek toesturen als je wil, dat kun je dan aanpassen waar nodig) de monstername dien je in jullie geval geloof ik maar 1 maar per jaar te laten uitvoeren. Wij zijn het hele jaar geopend dus wij moeten twee keer.

Er is veel behoefte aan lozen van afvalwater, dat is een heel belangrijk punt.

Veel kampeerders hebben gewoon behoefte aan rust en mooie uitvliegmogelijkheden.
Wij hebben sinds twee jaar een stalling waar gasten hun elektrische fiets kunnen opladen, die wordt erg gewaardeerd.

Maar onthou vooral: blijf gewoon dicht bij jezelf, want iedereen naar de zin maken dat gaat je NOOIT lukken

PascalB

Berichten: 1796
Geregistreerd: 06-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-23 21:32

jokari schreef:
Voorzie je een vaste hoeveelheid stroom of onbeperkt ? Ik las afgelopen zomer nl nogal wat berichten van campingeigenaars die met de handen in het haar zaten omwille van elektrische wagens die werden opgeladen, daar staken die eigenaars gewoon zelf aan toe.


vrienden met camperplaats zijn ook overgestapt op betalen naar verbruik.
Het was of voor iedereen de prijs omhoog gooien omdat een paar zich niet kunnen gedragen mbt verbruik (bijvoorbeeld 4/5 campers die in 24 uur tijd >50KWh verbruikten) of iedereen naar verbruik laten betalen.
Het resultaat was dat totaal het verbruik van camperplaats met meer dan 50% omlaag ging.
ze hebben 20 verharde plekken. 18 met stroom, 2 zonder voor de mensen die zelfvoorzienend willen zijn.
bij 2 plekken kan je een hottub er bij huren.

Fietsen opladen zou ik ook overleggen met verzekering als het binnen is (slechte accu's die in brand kunnen vliegen en slecht te blussen zijn)

voor de extra's doen ze ook fiets verhuur
Normale fietsen
Elektrisch
en tandems
Sinds dit jaar ook een honden speel weide die afgesloten is

haffiefreak

Berichten: 1650
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 09:36

jokari schreef:
Voorzie je een vaste hoeveelheid stroom of onbeperkt ? Ik las afgelopen zomer nl nogal wat berichten van campingeigenaars die met de handen in het haar zaten omwille van elektrische wagens die werden opgeladen, daar staken die eigenaars gewoon zelf aan toe.


Wij willen 10A aanbieden.
We wouden eerst 16A doen, maar werd geadviseerd om minder te doen. Inderdaad om te voorkomen dat ze alles aandoen/zetten.

haffiefreak

Berichten: 1650
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-23 09:40

Wiesje schreef:
Ik heb thuis een eigen camping (https://www.campingdesleng.nl in het mooie noord-limburgse America), en in 2025 komt daar een aparte camperplaats naast. Voor ieder wat wils dus.
WiFi hebben we niet, veel te duur om aan te leggen en KPN kan niet voldoende snelheid leveren om alle 34 eenheden (na de camperplaats realisatie) van snel en goed WiFi te voorzien. Dus is het er gewoon niet (alleen bij de woning, daar mag men gratis van WiFi gebruik maken om bijvoorbeeld de krant op te halen oid). Dan weten mensen waar ze aan toe zijn. Verder heeft nagenoeg iedereen toch wel een abonnement op de gsm tegenwoordig waar ze prima mee uit de voeten kunnen.

Nodig vooral de watermaatschappij vooraf al een keer uit om je te informeren. Wij moesten toendertijd veel veranderen aan terugstroomkleppen e.d. Dat was wel een vervelende verrassing.
Legionella controles en bijhorend logboek is een dingetje (ik kan je ons logboek toesturen als je wil, dat kun je dan aanpassen waar nodig) de monstername dien je in jullie geval geloof ik maar 1 maar per jaar te laten uitvoeren. Wij zijn het hele jaar geopend dus wij moeten twee keer.

Er is veel behoefte aan lozen van afvalwater, dat is een heel belangrijk punt.

Veel kampeerders hebben gewoon behoefte aan rust en mooie uitvliegmogelijkheden.
Wij hebben sinds twee jaar een stalling waar gasten hun elektrische fiets kunnen opladen, die wordt erg gewaardeerd.

Maar onthou vooral: blijf gewoon dicht bij jezelf, want iedereen naar de zin maken dat gaat je NOOIT lukken



Wat een mooie camping +:)+
Legionella controles en bijhorend logboek mag je uiteraard toesturen, meer info over geven.

Lozen afvalwater komt er uiteraard.
Laadpalen voor fietsen zijn we naar aan het kijken.

We zitten in de buurt van De Weerribben/Giethoorn en De Eese/Woldberg/Haveltberg