Camper eigenaren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anca

Berichten: 1781
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 11:08

Ik vind dat ook vreselijk die camperplaatsen. Vroeger had je hele mooie grote plekken op de svrcampings . En stond je met de rug naar alles toen en kon je genieten van het uitzicht . Nu moet je met een lantaarntje zoeken naar nog mooie plekken. Dat alles op een rij vind ik echt een gruwel. En ook de reden dat wij het niet meer doen. Ook al kriebelt het nog wel.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 11:13

Wat fijn dat jullie stappen hebben kunnen zetten!
Jullie hebben weinig geluk met het weer. Het is overal zo gruwelijk nat.

Als we bijvoorbeeld 15 jaar geleden met de camper weg gingen, dan hadden we ook andere wensen. Destijds was ik nog niet ziek en dan is er veel meer mogelijk. Ik snap ook dat als je gezond/mobiel bent, dat er plekken zijn waar je liever niet komt. Maar helaas. Als je die mogelijkheid niet hebt, dan moet je een andere locatie zoeken en ook andere faciliteiten. Een doordrenkte grasmat is een beetje onhandig als je er met je rolstoel/rollator/krukken doorheen moet baggeren, dat wordt 'm niet.

Veel camperaars zijn al op leeftijd en hebben vaak gebreken. Ik denk dat het meespeelt in de keuzes die mensen maken. En dan is het alleen maar fijn dat er ook nog mensen zijn die gezond zijn en wel een keuze hebben en op de mooiste plekken kunnen staan. Dan ben je een gezegend mens. Geniet ervan :)

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 11:41

Marije_jiplover schreef:
Ben ik nou de enige camperaar die dat naast elkaar parkeren vreselijk vind?
Ik sta echt veel liever langs de rand van een plekje, met zicht op de ruimte.

Ik vind dan ook zelden een camperplaats waar andere lyrisch over zijn, net zo fantastisch, meestal vind ik dat niks.

Die camperplaats Stee in Lhee, bijvoorbeeld, vind ik echt meer dan vreselijk.
2 km dichter naar het bos ligt een fantastische camping, waar het kwa kosten ongeveer gelijk is (of iig was, toen wij er destijds waren) en daar voel ik me 100x beter thuis dan op een parkeerplaats voor campers.

Maar het lijkt wel of mijn man en ik daar de enigen in zijn, gezien het aantal camperplaatsen die daar op lijken.

Wij noemen ons geen camperaars meer, maar kampeerders met een bed op wielen.
Dat is nl wat wij in de camper doen, slapen.
De rest doen we als we op stap zijn, het liefs zoveel mogelijk buiten.


Ik sluit me hierbij aan. Stee in lhee we hadden geen keuze maar we voelden ons echt bekeken en ongemakkelijk met motor hond en camper. En duur en net een camping met te kleine percelen om echt goed buiten te zitten. Dan kies ik liever voor de natuurcamping in het bos voor evenveel geld :+

Geef mij maar ongeorganiseerde chaos ipv naast elkaar opgestapeld voor best veel geld. Waarvan je vooraf al moet weten dat je daar gaat overnachten.

Maar ik duim voor ts dat het op tijd open kan en droog genoeg is. En dat het goed gaat lopen

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 12:09

Ik zit trouwens nog even naar Lhee te kijken en dat is inderdaad wel heel massaal geworden. Wij zijn er geweest toen ze net open waren (en volgens mij ook nog niet uitgebreid waren?) en toen was het toch wel anders dan nu. Zoals ik het nu zie, word ik er ook niet erg enthousiast van :n

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 12:15

Wij stonden op de camping (nog met de tent, kampeerbus was er nog niet) en wij dachten serieus dat die camperplaats een bedrijf was, wat campers verkocht, zo uit de verte.
Zo dicht op elkaar, dat leek gewoon een terrein vol met campers om te bezichtigen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 12:27

Och jakkes, da's waardeloos.

Wij stonden destijds op een mooie ruime plaats aan een vijver. Er waren destijds nog maar een paar gasten. Maar zoals ik het nu zie op de foto's, word je daar inderdaad niet heel enthousiast van. Zeker niet als het een soort van parkeerplaats is geworden. Horror.........

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 12:30

Marga1, snap dat boeken een vies woord is.
Maar helaas de 5 dagen dat wij gaan is pinksterweekend. En wij willen lekker wandelen en fietsen en met slechter weer even kunnen zwemmen. Dus vandaar deze keuze.
Ik had graag nog 1 of 2 dagen langer gewild, maar het is gewoon vol helaas al.

haffiefreak

Berichten: 1650
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 17:57

nicole_floor schreef:
Wat trouwens wel een goede tip is. Mijn ouders hebben een map bij de receptie met allemaal tips voor restaurants en bezienswaardigheden. Ook hebben zij daar nummers van hun huisarts en de dierenarts enzo in staan.


Wij willen ook met folders met fiets/wandel routes, en andere leuke uitjes.
Op onze website (deze is nog niet in de lucht) staan ook tips van uitjes, restaurants enz..
Natuurlijk ook huisarts, tandarts, huisartsenpost, dierenarts

haffiefreak

Berichten: 1650
Geregistreerd: 02-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-24 18:04

Marije_jiplover schreef:
Ben ik nou de enige camperaar die dat naast elkaar parkeren vreselijk vind?
Ik sta echt veel liever langs de rand van een plekje, met zicht op de ruimte.

Ik vind dan ook zelden een camperplaats waar andere lyrisch over zijn, net zo fantastisch, meestal vind ik dat niks.

Die camperplaats Stee in Lhee, bijvoorbeeld, vind ik echt meer dan vreselijk.
2 km dichter naar het bos ligt een fantastische camping, waar het kwa kosten ongeveer gelijk is (of iig was, toen wij er destijds waren) en daar voel ik me 100x beter thuis dan op een parkeerplaats voor campers.

Maar het lijkt wel of mijn man en ik daar de enigen in zijn, gezien het aantal camperplaatsen die daar op lijken.

Wij noemen ons geen camperaars meer, maar kampeerders met een bed op wielen.
Dat is nl wat wij in de camper doen, slapen.
De rest doen we als we op stap zijn, het liefs zoveel mogelijk buiten.


Wij hebben 12 verharde plekken naast elkaar, en 8 onverhard deze liggen als het ware achter elkaar.

Dit zij de verharde plekken, met erachter een boswal die in aanplant zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Hier komen 8 onverharde plekken achter elkaar
Afbeelding

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 18:06

Oscar schreef:
Vorig jaar stonden wij in Duitsland op een camperplaats waar geen VW Busjes (ja, heel speciiek: geen Bully's!) en andere kleine busjes toegestaan zijn omdat ze de plaats (wc's, douches etc.) teveel belasten omdat ze vaak niets of weinig aan boord hebben.
Daar zit eigenlijk ook wel wat in want douches, wc etc. hebben we zelf allemaal aan boord.


Wij hebben een Volkswagen T4 en zeker is er een wc'tje aanwezig! :D In het kastje van onze California uitvoering past precies de kleinste maar porta potti en ik weet dat veel andere California eigenaren deze ook meenemen. Eigenlijk zie ik het punt niet zo, wij hebben ook caravan en grotere camper gehad, maar douchen zou ik nimmer en nooit doen in een caravan of camper en toilet hebben wij altijd gebruikt in de caravan of camper voor nood onderweg of 's nachts, als het kan altijd op de toilet van een camping etc en zie dat ook heel veel andere gebruikers doen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 18:08

Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als het af is en de planten goed gegroeid. Echt duimen voor iets minder vochtige grond

Ik kwam het ook al tegen vaker die verboden voor busjes regel. Mijn bus heeft ook gewoon toilet aan boord, en douchen hoef ik niet elke dag te doen. Best flauw eigenlijk omdat het niet eens nodig is dat verbod. Maar aan de andere kant deze regel zal ergens vandaan komen.

MightyMike

Berichten: 2827
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-24 18:12

Ik douche eigenlijk niet vaak, alleen om haar te wassen en de rest gewoon met water en washand op de vakantie, daar voorziet onze buscamper prima in. Voor mij had de regel dan ook niet gehoeven, maar idd de ervaring zal hier wel voor gezorgd hebben door andere gebruikers neem ik dan aan.

BeFunny

Berichten: 10543
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 15:21

Marije_jiplover schreef:
Ben ik nou de enige camperaar die dat naast elkaar parkeren vreselijk vind?
Ik sta echt veel liever langs de rand van een plekje, met zicht op de ruimte.

Ik vind dan ook zelden een camperplaats waar andere lyrisch over zijn, net zo fantastisch, meestal vind ik dat niks.

Die camperplaats Stee in Lhee, bijvoorbeeld, vind ik echt meer dan vreselijk.
2 km dichter naar het bos ligt een fantastische camping, waar het kwa kosten ongeveer gelijk is (of iig was, toen wij er destijds waren) en daar voel ik me 100x beter thuis dan op een parkeerplaats voor campers.

Maar het lijkt wel of mijn man en ik daar de enigen in zijn, gezien het aantal camperplaatsen die daar op lijken.

Wij noemen ons geen camperaars meer, maar kampeerders met een bed op wielen.
Dat is nl wat wij in de camper doen, slapen.
De rest doen we als we op stap zijn, het liefs zoveel mogelijk buiten.


Nee hoor. Wij gaan bewust eigenlijk als het niet hoeft niet naar een camping. We staan het liefst vrij.

En als we een plekje hebben gevonden waar dan al iemand lekker vrij staat dan gaan we daar ook niet bij staan. Sommig camper volk snapt dat niet die gaan juist staan waar al iemand staat. Wij rijden dan weg als er net iemand bij komt en het is nog niet erg laat.

Wij hebben ook bewust een camper waarmee we zelf voorzienend zijn. En moeten soms wel lachen om recensies als er weer eens staat bij een plekje dat het niet vlakbij een bakker is en daarom weinig sterren krijgt. Of geen voorzieningen zijn. Nou dat soort plekjes vinden wij vaak geweldig want rustig :')

Maar soms ontkom je er niet aan.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132059
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 15:32

Of een hele file bij de receptie omdat de wifi het even niet doet. Best treurig :))

BeFunny

Berichten: 10543
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 15:35

Haha ja. Lang leven onbeperkt mobiel internet.

Lukasje
Berichten: 11262
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Camper eigenaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-24 16:38

Ik herken ons in je verhaal BeFunny ! Zeer recent reden we een natuurkampeerterrein op en er was erg weinig volk maar toch stond iedereen bij elkaar op 1 strook. Wij gaan dan asociaal op een ander veld staan.
Vrij staan vind ik ook het fijnst maar dat lukt niet altijd. Sowieso worden de campings/camperplaatsen die uitpakken met (kinder)animatie doorgeswiped.