De pareltjes van de Filipijnen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

De pareltjes van de Filipijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-23 18:18

Aangezien de Filipijnen ontzettend groot is, en ik al zoveel tips heb gehad dat ik een maand weg kan blijven, ben ik op zoek naar wat nou volgens meerder mensen echt de mooiste plekjes van de Filipijnen zijn. We willen 3 weken weg max. Ik wil daarbij 3 tot max 4 plekken aan doen.


Wat willen we graag:
Snorkelen (evt met walvishaai!!!)
Natuur/wildlife zien
Lekker eten
Boottocht maken van 2 a 3 dagen

Ik heb nu het volgende in gedachte:
Eerst naar een van de eilanden in het midden, ik heb nu Cebu als uitgangspunt.
En dan vanaf El Nido met een bootreis van 2 of 3 dagen naar Coron.
Afbeelding

Maar ik sta dus graag open voor verborgen pareltjes of bijzondere plekken die we echt niet mogen missen. Geen massatoerisme maar ook niet te avontuurlijk.

Vanwege mijn gezondheid kan ik het niet aan om teveel te reizen(dus geen 8 uur durende autoritten bijv) en om teveel actieve dingen te doen(bergen beklimmen, lange wandelingen), daarom zoek ik activiteiten die minder intensief zijn, zoals rond het water.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: De pareltjes van de Filipijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 14:45

Niemand tips?

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Re: De pareltjes van de Filipijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:50

Ik heb gesnorkeld met walvishaaien in Cebu (Oslob) dus als je daar start zou ik dat gelijk gaan doen.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 14:52

Ah tof! Wel op een 'verantwoorde' manier? Dus niet dat ze gevoerd worden ofzo? Want dat wil ik liever niet.

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Re: De pareltjes van de Filipijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 14:57

Ze werden daar wel gevoerd voor zover ik me kan herinneren (is ook wel echt massatoerisme).

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: De pareltjes van de Filipijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 15:08

Ja dat probeer ik wel te voorkomen. Maar ik had al gelezen dat het wel ook op de verantwoorde manier kan gelukkig.

Kenay

Berichten: 192
Geregistreerd: 27-06-05

Re: De pareltjes van de Filipijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 15:41

Heb je de vlucht al geboekt? Wellicht gelijk op Cebu vliegen in plaats van Manilla.
Misschien is het eiland Siquijor nog een optie. Kan je ook nog een dagtrip, of langer, naar Apo island. Hier kan je heel erg mooi snorkelen met schildpadden etc. De boottocht El nido - Coron vond ik het mooiste qua natuur/stranden van de hele reis. Mocht ik nog een keer gaan dan wil ik zeker de langste optie! Houd er wel rekening mee dat je met de bekendere touroperators tijdens die trips op een houten schip zit met weinig comfort(gezien je gezondheidsklachten)

Siargoa is meer een surfeiland. Super relaxte sfeer en je kan makkelijk op de scooter het eiland verkennen. Weet alleen niet in hoeverre dat allemaal weer opgebouwd is na de tyfoon.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 17:32

Oh wat een goede tip. Dat is iets langer reizen maar dan ben je wel direct op bestemming natuurlijk. Want wij hoeven echt niet naar Manila. En we willen ook niet in Cebu verblijven, maar ergens daar in die omgeving. Tenminste, dat is nu het plan omdat je op Cebu kan vliegen. Maar andere opties zijn nog steeds welkom hoor!

Ik zit idd een beetje met het comfort. Ik heb zoiets dus eerder gedaan en dat was niet heel veel comfortabeler. Maar dat was ook wel afzien. Maar wel heel erg gaaf, dus dat was dus wel de moeite waard.
Ik heb nu Bigdream boat op het oog, om daar mee te reizen. Dat is kleinschalig en ecologisch verantwoord. https://bigdreamboatmancoron.com/?sca_r ... CvvTgluxMW

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: De pareltjes van de Filipijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 17:57

Siargoa en Apo Island is wel een beetje wat ik zoek ja! Heel tof. Ik zit ook nog te kijken of we naar Batad kunnen, ligt wel uit de route maar vliegen tussen de eilanden is echt goed te doen zie ik wel. Want ik wil dus heel graag die rijstvelden bezoeken daar. Maar ik moet ook niet teveel willen, haha. Lastig lastig...

Ferera

Berichten: 452
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Rhoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 19:15

Apo Island is inderdaad super leuk. Eilandhoppen rondom El Nido (Palawan) vond ik echt een paradijs dus daar zit je zowieso goed.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: De pareltjes van de Filipijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 20:57

Ja El Nido stond sowieso al op de kaart.
Mijn man begint nu dat ie een fiets wil kopen :') , dus misschien moeten we de reis iets inkorten, maar dan zou ik dus sowieso naar El Nido gaan haha.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 21:56

We hebben even gekeken, als we het met boottocht doen en bijna 3 weken weg zijn, wordt het toch te prijzig.
Dus we skippen de boottocht en ik heb al €250,- van de ticket af kunnen snoepen door in februari te gaan ipv maart-april. Dus even kijken of ht van €4500.- naar €3200.- kan :P
Edit: Dat is ook wel gelukt _O- Dat zijn al betere prijzen.

En ik ben blij dat ik even goed gezocht heb. Op het eiland naast Cebu ligt ook een plaats die Batad heet. En daar stonden foto's bij van de rijstvelden van het Batad op het eiland Luzon :') Dus ik was bijna naar de verkeerde Batad afgereisd _O-

germie

Berichten: 25950
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: De pareltjes van de Filipijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 22:58

Leer wel duiken, want alleen snorkelen is toch wel wat beperkt hoor.
Het ligt in de koraaldriehoek, dus de grootste soortenrijkdom ter wereld. En de kleine slakjes vind je niet met snorkelen.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: De pareltjes van de Filipijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-23 23:04

Ja dat zou ik graag willen, maar ik kan al bijna niet onder water. Als ik verder dan een meter diep duik krijg ik al heel erg pijn in mijn oren. Ik vind het ook zonde want ik zou echt heel graag de onderwaterwereld willen ontdekken. Maar mn trommelvliezen zijn door 6 buisjesoperaties gewoon naar de getver.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-23 18:43

Ferera schreef:
Apo Island is inderdaad super leuk. Eilandhoppen rondom El Nido (Palawan) vond ik echt een paradijs dus daar zit je zowieso goed.


Waar hebben jullie overnacht in El Nido? Ik vind het aanbod maar zozo. Alles wat er een beetje fatsoenlijk uit ziet is hartstikke duur. Niet echt de Aziatische prijzen die we gewend zijn.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-23 00:06

De kogel is door de kerk, we hebben onze tickets geboekt!!! We gaan met KLM van 10 tot 27 maart.
We gaan naar Bohol, Siquijor en El Nido. Ik moet nog even kijken hoe lang we waar blijven.

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: De pareltjes van de Filipijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-23 18:29

Leuk! Ik ben benieuwd hoe je het vindt. Ik ben ook een reis aan het uitzoeken, wij willen in oktober gaan.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 23:42

Ik heb de reis naar de Filipijnen zo goed als afgerond. Het is helaas wel wat duurder geworden dan we wilden, maar we zijn gewoon verwend geraakt met mooie resorts _O- Nou komt het ook dat we sowieso een plek willen met zwembad, airco en in huis restaurant. Omdat mijn man het gewoon altijd te warm heeft, dus die heeft verkoeling nodig van een zwembad en airco. En ik omdat ik altijd moe ben en niet altijd de hort op kan, dan is het wel fijn als je in een hotel/resort zit waarbij alle faciliteiten aanwezig zijn om de dag door te komen :P
Dat gezegd hebbende, is eigenlijk de reis nog steeds niet duur besef ik me nu. Ook gaan we normaal nooit zo lang dus dat vertekent natuurlijk ook. We zijn voor 2 pers €4000.- kwijt voor vliegtickets en overnachtingen. Dus dat is natuurlijk dikke prima voor 3 weken _O-

We komen in de avond aan en hebben besloten om niet direct door te reizen, maar eerst een overnachting te pakken in Manila. Hierbij heb ik gekozen voor een hotel midden in de stad met een rooftop zwembad en restaurant. Zo hoeven we de deur niet uit maar proeven we toch wat sfeer van de stad.


Afbeelding

Afbeelding


Dan reizen we de volgende dag met het vliegtuig door naar:
Plek 1: Anda Bohol. We hebben er bewust voor gekozen om niet de drukte van Panglao op te zoeken, maar even door te rijden naar een rustigere omgeving. Hier zitten we 6 nachten. We kunnen vanaf hier ook alle mooie plekken op het eiland bezoeken. We stappen de zee in en we kunnen snorkelen, echt perfect. Hier verwacht ik wel veel van. Ik liep hier eerst een paar keer voorbij op booking omdat de foto's echt slecht zijn. Maar soms moet je ff daar doorheen kijken en lezen, en dan zie je dat het eigenlijk een prachtige plek is.


Afbeelding

Afbeelding


Dan reizen we per boot door naar:
Plek 2: Siquijor. Dit is een klein eilandje onder Bohol. Ik heb getwijfeld om deze te skippen maar mensen waren echt onwijs enthousiast over dit eiland. Vanaf het eerste moment dat ik op booking de naam in toetste wist ik al naar welk hotel we zouden gaan. Eentje met een infinitypool met belachelijk uitzicht _O- Op de foto's ziet het er mooi maar ook heel gezellig uit, oh hier heb ik ook al zoveel zin in.
Je verwacht het misschien niet maar deze was per nacht het meest voordelig. Oké misschien verwacht ik hier wel het meeste van :') We verblijven hier 4 nachten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dan varen we met de boot terug naar Bohol om vanuit daar door te vliegen naar:
Plek 3: El Nido. Het is wat duurder hierheen vliegen, maar je kon ook naar de hoofdstad van het eiland vliegen voor 30 piek, maar dan moest je nog 5 uur in een misselijkmakend busje zitten. Dus dan maar 4 keer zoveel uitgeven voor een vliegticket om dat te voorkomen _O-
El Nido ben ik benieuwd naar. De eilanden daar omheen moeten echt waanzinnig zijn, ik kreeg kippenvel van de reisblogfilmpjes op yt, zo mooi. Het is wel een vrij dure plaats, dus het was een uitdaging om een goede plek te zoeken die aan onze eisen voldeed maar ook betaalbaar was. Dat is het uiteindelijk nog niet helemaal geworden, maar daar hebben we vrede mee :')
We zitten hier op nog geen 50 mtr van het strand maar ook dus heel rustig in een mooie tuin. Echt een boutique resort dus. We verblijven hier 5 nachten.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Dan rijden en varen we door naar:
Plek 4: Het 'onbewoonde eiland' Darocotan. Even geen luxe van wat ik eerder beschreef, maar gewoon back to basic slapen in een klein hutje op strand. Dit hebben wij eerder gedaan en ondanks het gebrek aan luxe hebben we dat toch als iets heel bijzonders ervaren, dus hebben we besloten dat nog eens te doen. Ook hier heb ik veel zin in, al heb ik al nachtmerries van enge beesten in bed enzo :')


Afbeelding

ps. voor de oplettende kijker, ja er ligt hier links in zee een scheepswrak. Ongeveer op een meter onder het wateroppervlakte.


Afbeelding

Afbeelding


En dan heb ik nog 2 nachten op te vullen. Ik twijfel om het open te laten en te kijken of we nog een nacht bijboeken op het eiland, of dat we eerder terug reizen naar El Nido of toch een dagje Manila meepakken. Ik vind het knap dat we ondanks de luxe plekken op een gemiddelde van €75.- per nacht zitten. Ik heb echt abnormaal veel zin in de reis. We hebben alle tijd van de wereld om de eilanden en hun wateren te verkennen dus ik ben echt zo nieuwsgierig.

We vliegen overigens met KLM, met de kortste vliegtijden mogelijk.
Heen 16,25 uur, alleen een stop op Taipei maar niet uitstappen.
Terug 17,25 uur, korte stop op KL.
Dus voor zo'n ver land is dat echt verdomde netjes vind ik :P

Had ik al gezegd dat ik er zin in had? *\%/* *\%/*

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: De pareltjes van de Filipijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 23:47

Gaaf!!! Ben heel benieuwd!! Goeie vlucht ook, hoop ook met zon soort vlucht te kunnen gaan. Zo kort mogelijk!

Ik moet nog steeds alles gaan uitzoeken, heb daar nooit zin in :=

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: De pareltjes van de Filipijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 23:50

Haha oh dat vind ik altijd zo leuk om te doen, dat is voor mij al een deel van de pret. Maar omdat ik niet werk is dit echt iets waar ik naar toe leef en dan alles er omheen uitzoeken vind ik een groot feest.
Dus bij deze, als je hulp nodig hebt, of een opzetje, wil ik je wel helpen hoor. :P

Queijo

Berichten: 604
Geregistreerd: 18-09-19

Re: De pareltjes van de Filipijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:52

Superlief aanbod van je!! Wij hebben voor nu besloten om de hele reis uit handen te geven. Vandaag een telefonisch gesprek gehad over onze wensen en volgende week krijgen we een voorstel.

Waarschijnlijk retourvlucht op Manilla. Dan El Nido en dan door naar de Visayas; Bohol, Siquijor, Damaquette, Apo Island oid.. We willen niet al te lang onderweg zijn steeds.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-24 16:48

We zijn onderweg naar Schiphol *\o/*

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-24 20:11