Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25342
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 18:28

Hubertus was dat ja.

Die is een aantal jaren geleden door een ander, jonger en inmiddels sterker, mannetjeshert gevorkeld in de bronsttijd (met gewei doorboord in de flank).

Ceetje_bokt
Berichten: 5179
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 18:37

De Veluwe <3 We hebben ruim zes jaar een stacaravan tussen Garderen en Kootwijk gehad. Elk weekend en bijna alle vakanties daar doorgebracht. We hebben de caravan verkocht omdat we nu vrijstaand wonen, maar ik mis het stuk bos daar. Minimaal drie keer per dag het bos in, de honden laten zwemmen bij het kasteel van Staverden (ik herkende direct de beek)… prachtig deel van Nederland.
Afbeelding

Mando

Berichten: 15703
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 19:35

Wij gaan al 14 of 15 jaar naar de Veluwe met de Haflingers.

Ook ga ik met mijn vriendin en de fiets regelmatig 2 nachtjes die kant uit.

Ik hou van de Veluwe al vind het het DrentsFrieseWold ook mooi hoor.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn lievelingsfoto 8-)
Afbeelding

prompter

Berichten: 11201
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 19:50

Die zandvlaktes heb ik dan weer wat minder mee, ook al zijn ze mooi. Ik wil graag bomen om me heen - gelukkig staan die er ook zat :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34708
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 19:52

Het mooiste vind ik een afwisselend gebied, bomen, mooie lanen, grote vlaktes met gras en heide. Maar echt grote zandverstuivingen heb ik ook minder mee. Het loopt niet fijn, en in de zomer is het warm en in de winter vaak heel koud door de wind. Het kleurt wel heel mooi bij die Haflingers :j

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 22:50

Mando schreef:
Mijn lievelingsfoto 8-)
[ [url=m/kZIE2I.jpg]Afbeelding[/url] ]


Deze foto komt mij bekend voor. Kan zijn via bokt. Maar had je hem toevallig ook ingestuurd naar RTLWeer? Kan mij een vergelijkbare foto herinneren, ook omdat ik dacht lijkt wel een bokt foto.

Zo niet, stom toeval :+

Daihyo

Berichten: 88082
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 22:59


StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 23:21

Ik kan mij hier zeker melden! Sinds vorige week reis ik 1.5 uur enkele reis om mijn paarden te zien omdat ik zooo hou van de uitrijmogelijkheden daar.. lijk wel gek maar vind het het echt waard :D (ooit is het plan om zelf ook te verhuizen als het even kan natuurlijk)

Punz

Berichten: 8578
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 23:41

Afbeelding

Heb 2 weken geleden vanaf de Cantharel 3 dagen over de Veluwe gereden. Mijn vierde keer zo in deze opzet ( vanaf de Cantharel een paar dagen rijden) en de vijfde keer is alweer geboekt.

Zo ongelofelijk heerlijk!

Miran

Berichten: 4459
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 23:50

Hier ook Veluwe liefhebber, zowel met paard (onder andere de Haflinger weekendjes) als ook wandelend en soms op de fiets. Veel gezien, denk dat ik het gebied bij de Stakenberg en omgeving Kootwijkerzand het mooist vind. Veel wild ook gezien.
Wij kamperen graag of pakken een weekendje in een huisje. De Hoge Veluwe vind ik een enorm mooi gebied ook, ik weet dat er gevoerd wordt (ook op hun webcam wel eens gezien maar de natuur is daar geweldig en een hert in het bos spotten is toch anders dan de burlende herten voor de camera.

Ik moet wel zeggen dat ik me wel zorgen maak over de wolf. Als ik er ben, heb ik of mijn kind of mijn paard mee en voel ik me toch kwetsbaar. Ook alleen ga ik niet meer zo snel.

Bambelien
Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 01:35

Waar is dat water als ik vragen mag, chamion?

Ceetje_bokt
Berichten: 5179
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 09:34

Zijn er nog mensen die voor ons fijne verblijfsadressen hebben? Weinig eisen, maar noodzakelijk is 2 personen, 2 honden (14 kilo per stuk), slaapkamer op begane grond, omheinde tuin en schoon. Mag ook per pb.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-23 10:31

Bambelien schreef:
Waar is dat water als ik vragen mag, chamion?


Waar ik een poging doe om te kijken of mij pony erin wilt?
Leuvense Bos aan de kant van Harderwijk/Ermelo. Bij onverharde weg de Poolseweg, bij de zandmolen. Het water heet molenbeek.

Op de kaart knooppunt 34
Afbeelding


Maar Daihyo die lijkt er ook wel erg veel op! Ik snap mijn eigen verwarring :+ :D

manzano

Berichten: 23975
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 15:50

Wat een leuk topic!
Wij zijn 2 jaar geleden vanuit de Randstad naar het buitengebied van Epe verhuisd. Ook vlak bij het bos. Nog nooit een seconde spijt van gehad. Geweldige omgeving al moet ik eerlijk zeggen dat met werk en 3 paarden aan huis het echter erop uit trekken er vaak bij in schiet.
Zal dit topic ook even onthouden, want wellicht zit hier wel een enthousiaste paardenoopas voor tijdens een vakantie. Iets met win-win ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Goof

Berichten: 28876
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 16:48

Degenen die verhuisd zijn; hoe hebben jullie dat praktisch gezien gedaan?
Eerst een baan zoeken, dan een huis? Eerst verhuizen, oude baan houden en dan iets anders zoeken?
De afstand van (waar dan ook op) de Veluwe naar werk zou te groot zijn voor dagelijks reizen, dus ik moet eigenlijk een baan en een huis tegelijk vinden :+

manzano

Berichten: 23975
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 16:59

Ik heb toen we hier woonden een nieuwe baan gezocht. Mijn vriend heeft nog steeds dezelfde baan en dan soms veel reistijd ja. Kan ook gelukkig paar dagen thuis werken.

Daihyo

Berichten: 88082
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 17:10

Goof schreef:
Degenen die verhuisd zijn; hoe hebben jullie dat praktisch gezien gedaan?
Eerst een baan zoeken, dan een huis? Eerst verhuizen, oude baan houden en dan iets anders zoeken?
De afstand van (waar dan ook op) de Veluwe naar werk zou te groot zijn voor dagelijks reizen, dus ik moet eigenlijk een baan en een huis tegelijk vinden :+

Ik ben 6 jaar geleden verhuisd. Heb toen eerst mijn huis verkocht en toen een ander huis gekocht. Dat zou ik met de huidige huizenmarkt andersom doen. Pas daarna heb ik een baan gezocht, mede door het vaste contract wat ik had en de hypotheek die ik nodig had. Dat was toch net ff makkelijker. Ik heb na de verhuizing een baan in de buurt gezocht.

Plukje
Berichten: 1655
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:01

Goof schreef:
Degenen die verhuisd zijn; hoe hebben jullie dat praktisch gezien gedaan?
Eerst een baan zoeken, dan een huis? Eerst verhuizen, oude baan houden en dan iets anders zoeken?
De afstand van (waar dan ook op) de Veluwe naar werk zou te groot zijn voor dagelijks reizen, dus ik moet eigenlijk een baan en een huis tegelijk vinden :+

Wij hebben beide bestaande banen gehouden en zijn meer thuis gaan werken. Voor mijn man is de reistijd goed te doen (max een uur enkele reis). Ik zit vaak op twee uur enkele reis, maar ik werk voor de fijnste werkgever ooit, dus geen haar op mijn hoofd die erover piekert weg te gaan.
Wij hebben op voorhand uiteraard wel goed nagedacht over de consequentie, maar het feit dat wij gewoon iedere dag thuiskomen op een soort vakantieadres is het meer dan waard.

Goof

Berichten: 28876
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:14

Thuiswerken is geen optie, ik werk in het voortgezet onderwijs :+
Ik heb niet de energie om naast een intensieve werkdag ook nog meer dan 2 uur te moeten reizen. Daar leef ik echt niet voor. Ik vind dat dus nog wel een dingetje, hoe ik dat straks ga doen als het tot een verhuizing komt.

mika11

Berichten: 11116
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:28

Wat ik ook fijn vindt, er is genoeg water in de buurt, niet alleen bossen en hei.
Wij wonen bv zelf vlakbij het Veluwemeer, heerlijk om te wandelen met de honden en zomers kan je er zelf ook zwemmen.
Ook recreatieplassen zoals Zandenplas, Heerderstrand en zo zijn heel leuk.

Afbeelding


Haven bij Elburg

Afbeelding

DemDeempel

Berichten: 1076
Geregistreerd: 26-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:31

Oh ik kom meevolgen! Ik woon zelf vrijwel op de Veluwe met het Leesten en de Cantharel op loopafstand.

Merk dat ik zelf te weinig echt geniet van de omgeving door er te gaan wandelen. Maar als ik richting de randstad moet en weer naar huis rijd, begin ik de glimlachen zodra ik de eerste heide planten en het witte zand zie. Voor mij echt thuiskomen.

Hopelijk kan ik via dit topic meer motivatie vinden om echt meer te genieten van de prachtige plek waar ik mag wonen

manzano

Berichten: 23975
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:45

Goof schreef:
Thuiswerken is geen optie, ik werk in het voortgezet onderwijs :+
Ik heb niet de energie om naast een intensieve werkdag ook nog meer dan 2 uur te moeten reizen. Daar leef ik echt niet voor. Ik vind dat dus nog wel een dingetje, hoe ik dat straks ga doen als het tot een verhuizing komt.

In onderwijs is er werk genoeg toch. Dat is nou net een sector waar ik me er geen zorgen om zou maken.

Goof

Berichten: 28876
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:47

manzano schreef:
Goof schreef:
Thuiswerken is geen optie, ik werk in het voortgezet onderwijs :+
Ik heb niet de energie om naast een intensieve werkdag ook nog meer dan 2 uur te moeten reizen. Daar leef ik echt niet voor. Ik vind dat dus nog wel een dingetje, hoe ik dat straks ga doen als het tot een verhuizing komt.

In onderwijs is er werk genoeg toch. Dat is nou net een sector waar ik me er geen zorgen om zou maken.


Ik maak me ook geen zorgen, ik kom overal aan het werk. Dat was ook niet mijn punt.

manzano

Berichten: 23975
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 18:52

Maar dan zou ik iig altijd eerst verhuizen en dan wat anders zoeken.

Sure_lee

Berichten: 10421
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-23 19:08

DemDeempel schreef:
Oh ik kom meevolgen! Ik woon zelf vrijwel op de Veluwe met het Leesten en de Cantharel op loopafstand.

Merk dat ik zelf te weinig echt geniet van de omgeving door er te gaan wandelen. Maar als ik richting de randstad moet en weer naar huis rijd, begin ik de glimlachen zodra ik de eerste heide planten en het witte zand zie. Voor mij echt thuiskomen.

Hopelijk kan ik via dit topic meer motivatie vinden om echt meer te genieten van de prachtige plek waar ik mag wonen


Nog wat sfeerplaatjes van vandaag dan voor je motivatie?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als ik in NL ben dan wil ik wel op paarden en huizen passen op de Veluwe hoor.