Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celebi
Berichten: 3658
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 20:41

Oh ik dacht dat het ging over die weggetjes, sorry. Ik denk niet dat het snelheidsprobleem alleen daar bij jullie zit hoor. Volgens mij gebeurt te langzaam rijden in alle steden en provincies. De meeste mensen op de weg zouden gewoon momenteel niet slagen voor hun examen en dat is een probleem an sich.

Maar, nu dit topic weer oppopt, ik ga nog even rondneuzen op Funda. :D

Ibbel

Berichten: 49151
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 21:27

thequeensmum schreef:
Dat snap ik. Maar tussen Putten en Apeldoorn kan je echt niet spreken van kronkelweggetjes.
Die hebben we inderdaad wel en dan pas ik zelf ook mijn snelheid aan. Maar op gewone doorgaande wegen? Alsjeblieft rijd door of rijd niet, je bent een gevaar op de weg


De toegestane maximumsnelheid is een maximumsnelheid. Er is geen enkele verplichting die snelheid te rijden. Bovendien rijden er ook vaak zat tractoren en 45 km-autootjes over die weg. Als je haast hebt ligt er een prachtige A1 een kilometertje zuidelijk van de N344.

(Woon hier al 30 jaar - dat is voor mij geen reden om te willen doorduwen als mensen voor me niet maximaal gas geven... 5 minuten later thuiskomen is ook goed)

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:36

Heeft met haast niets te maken Ibbel, ik heb geen haast, maar houd wel van een beetje opschieten. Maar goed, jij denkt zus, ik denk zo.
Helemaal prima

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:44

Ik rij regelmatig op de N302 met trailer en dat is een 80 km weg maar moet op die weg afslaan naar stal dus moet echt wel afremmen om af te slaan. Vrachtwagens rijden daar minimaal 80 en ik rem echt zeer ruim op tijd al af zodat verkeer achter mij ook rustig moet rijden en nog heb ik wel eens het idee dat er zo een Vrachtwagen in de trailer rijdt. Eigenlijk is het onverantwoord om op de wegen dwars door bos of langs de hei zo hard te mogen ook ivm overstekende fietsers, ruiters en dieren. Zelf een keer gehad dat er een grote reebok over rende gelukkig reed ik niet hard en kon op tijd remmen en dit was gewoon op de dag.

Supervixen

Berichten: 12842
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 22:51

Richting de Ginkelse heide staan nu ook borden om de bestuurders extra alert op overstekend wil te maken.
En ook nep zwijnen in de berm.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 11:28

Steppe schreef:
Ik rij regelmatig op de N302 met trailer en dat is een 80 km weg maar moet op die weg afslaan naar stal dus moet echt wel afremmen om af te slaan. Vrachtwagens rijden daar minimaal 80 en ik rem echt zeer ruim op tijd al af zodat verkeer achter mij ook rustig moet rijden en nog heb ik wel eens het idee dat er zo een Vrachtwagen in de trailer rijdt. Eigenlijk is het onverantwoord om op de wegen dwars door bos of langs de hei zo hard te mogen ook ivm overstekende fietsers, ruiters en dieren. Zelf een keer gehad dat er een grote reebok over rende gelukkig reed ik niet hard en kon op tijd remmen en dit was gewoon op de dag.


Ik moet de N302 oversteken met de menwagen als ik over/door de leuvense bossen wil gaan. Ik doe dat nooit zonder groom die 18+ is en ervaring heeft met paarden. Verkeer rijdt als een malle en laten nooit gas los als ze ons in de berm zien wachten. Ik steek ook heel vaak over op de fietsoversteek, want daar houden ze meer rekening met ons. Komt ook omdat de fietsoversteek wel voor gewaarschuwd wordt, maar de ruiteroversteek niet. Soms vind mijn pony het prima en staat ze lekker mee te kijken naar al dat verkeer. Maar soms wilt ze gewoon graag oversteken en vind ze stilstaan een stuk lastiger. Dan moet ik een groom hebben die haar en kan vasthouden en gaten in het verkeer kan zoeken om het verkeer stil te zetten. En die moet van mij altijd een knaloranje hesje aan.

In al die jaren oversteken, nog maar 1x gehad dat verkeer ging stilstaan voor ons, zonder dat de groom hoefde af te stappen. Daarom ben ik altijd heel blij als de Ermelosche Paarden Twee daagse over die weg gaat, want dan staan er getrainde overstekers om het verkeer stil te zetten.

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 12:01

Het is ook wel zo dat je daar 80 wegen hebt met afslagen en verkeerd wat er weer tussenkomt. Ik vindt dat sowieso geen fijne wegen om op te rijden. Dan zouden ze al wat aan de doorstroming moeten doen in gebieden waar veel toeristen komen.

Hhilde

Berichten: 7441
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 12:03

Wat Ibbel zegt, ik hoop dat mensen liever te langzaam rijden als dat beter voelt. Zeker met zoveel wild in de omgeving.

prompter

Berichten: 11109
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-23 21:04

We hebben nu een das voor de deur <3 . Moeilijk foto's maken in het donker, morgen maar eens kijken of er wat gelukt is :)

Zebrastreep

Berichten: 9762
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-23 21:16

prompter schreef:
We hebben nu een das voor de deur <3 . Moeilijk foto's maken in het donker, morgen maar eens kijken of er wat gelukt is :)



Ohh wat leuk <3 , Hopelijk lukt het om een paar foto's te maken

prompter

Berichten: 11109
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:16

Hier een foto van de das - geen mooie foto, maar hij is wel herkenbaar, en wat vogeltjes :)

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 14:33

Effe stippen hoor, ik woon zowat op de drempel van de Veulwe, heck het staat nog op de bordjes ook buiten haha!

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 18:23

Gaaf die das! Heb er vorig jaar 1 gezien op de Veluwezoom, ik was zo blij als een klein kind.

Ik ga komend weekend om mijn stacaravan af te sluiten en dan ga ik ook nog even ergens lekker wandelen. Helaas kom ik er van de winter dan niet meer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34648
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:21

Goof het is in de winter ook zo mooi daar.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 19:24

Ja, absoluut, maar te koud om in de caravan te verblijven helaas.
Dus ik kijk weer uit naar de lente :D

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Re: Nog meer liefhebbers van De Veluwe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 20:55

Mooie foto's en die Das gaaf hoor.
Ben heel blij dat wij een stenen huisje hebben wat ook goed geïsoleerd is. Ik geniet in de winter net zo als in de zomer. Het 1e jaar dachten we lekker rustig voor de hond met oud en nieuw op het park, nou rustig was het niet echt.

prompter

Berichten: 11109
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:06

Kun je ook niet gewoon alleen overdag gaan Goof :)?

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:27

prompter schreef:
Kun je ook niet gewoon alleen overdag gaan Goof :)?


Ja hoor maar dat is veel reistijd voor een wandeling terwijl ik bos dichter in de buurt heb. Het water etc sluit ik af, dus een dagje richting caravan heeft geen zin.
Ik hoop binnen enkele jaren te verhuizen die kant op of op zijn minst een winterhard chalet te hebben.

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-23 21:46

Goof schreef:
Ik hoop binnen enkele jaren te verhuizen die kant op of op zijn minst een winterhard chalet te hebben.

Snap ik, wij hadden een houten caravan en dat was alleen als het heeeel erg hard gevroren had niet te doen, omdat de waterleiding dan bevroren was. Die lag niet zo diep in de grond. We hadden een vaste gaskachel en een losse zibro. In de winter sloten we wel elke zondag het water af. In de winter was het altijd zo heerlijk stil op de camping en in het bos.