Vertraging Ryanair

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Vertraging Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:06

Wij hadden in september 20 uur vertraging en moesten dus om half 2 ‘s nachts halsoverkop nog een hotel gaan boeken en een taxi regelen. Dit zou allemaal vergoed worden werd toen geroepen (de extra gemaakte kosten). Heb het nu twee keer ingediend maar we horen helemaal niks meer.

Dit gaat dan om Transavia maar wat een ellende.

Katja
Blogger

Berichten: 42178
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Vertraging Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 16:17

Ryanair is echt dramatisch in het afhandelen van claims en komt daar ook vaak mee weg. Wij hebben onze claim via de rechtsbijstand gedaan en die hebben hem uitgekeerd zonder de claim bij Ryanair te leggen omdat het goedkoper is om rechtstreeks te betalen in plaats van de kosten van een proces.

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Vertraging Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 13:46

Ik heb een goede ervaring met EU claim. Oké, ik heb 2 jaar op mijn geld moeten wachten (het werd een rechtszaak en de vliegtuigmaatschappij betaalde pas op de allerlaatste dag) en een deel van mijn vergoeding ging naar EU claim, maar ik heb er zelf niks voor moeten doen dus het was na 2 jaar toch nog erg fijn om te ontvangen.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 14:27

geen idee hoe dat moet. Het is mij altijd teveel gedoe (en als ik dan eens wel wat indien, bijv met uitvallende treinen en hotelovernachting, dien ik het pas na een jaar in, en dan is het te laat, whaha). Maar ff in reactie op de mensen die ts azijnzeiker noemt (of iets in die trant). De regels zijn er niet voor niks, he. En goedkoop vliegen heeft daar niks mee van doen. Als Ryanair in de voorwaarden zou zeggen: goedkopere vluchten kunnen tot gevolg hebben dat u meer vertraging heeft. Dat zeggen ze niet, dus moeten ze gewoon bieden waar je voor betaald (en zoveel goedkoper zijn ze tegenwoordig niet meer als je alle extras erbij optelt)

Dus waarom een simpele vraag als: weet iemand waar ik dat formulier kan vinden, nu moet eindigen in: zeur niet zo, drink een kop koffie, snap ik niet helemaal. Dat jij (algemeen) dat zo doet, betekent niet dat dat het enige juiste is om te doen, of dat iedereen dat zo moet doen. En daarbij: vanaf welke tijd zou het dan wel mogen?

En ja, het kan gebeuren inderdaad. Ik maak ook weleens een fout in mijn werk, maar daar compenseer ik mijn klanten dan voor. En zo is het met vliegen ook. Ts reageert niet boos op de vertraging. Heeft daar best begrip voor. Maar de zakelijke overeenkomst is niet uitgevoerd zoals zou moeten, dus vraagt ze de compensatie aan. Dat is geen azijnzeiken.

Schuur_

Berichten: 4886
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Vertraging Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 15:14

Dien je claim in via AirHelp of een soortgelijk bedrijf. Zij gaan voor je aan de slag en houden een klein deel van de claim. Scheelt jou een hoop zorgen.

En gewoon claimen hoor.

DoretteK

Berichten: 844
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Vertraging Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-23 19:23

Ik heb de claim via EUclaim ingediend. Ze hebben de claim ook al geaccepteerd, dus ze zullen in ieder geval denken dat het de moeite waard is. De eerste brief is verstuurd.

Mulan000
Berichten: 43
Geregistreerd: 03-04-19

Re: Vertraging Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-23 20:52

3 uur heb je hier recht op, maar ze zijn scherp tot de laatste minuut.

Ryanair is heer en meester in niet uitbetalen (daarom vlieg ik er nooit mee).

Rechtsbijstand erop zetten of je creditcardmaatschappij, zou mijn advies zijn

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Vertraging Ryanair

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:21

Ik heb een paar jaar geleden via EUClaim een redelijk net bedrag retour gehad door een belachelijke vertraging van 9 en 11 uur op een vlucht naar Portugal. Het was best een ingewikkeld verhaal omdat het een (niet door mij) geboekte pakketreis betrof, maar uiteindelijk hebben ze echt moeten betalen. Zolang je jouw vluchtnummer(s) en boekingcodes bij de hand hebt, kun je 't altijd proberen.

EUClaim is wat dat betreft een partij die erin gespecialiseerd is en mijn ervaring met hun is netjes. Ik moet wel zeggen dat er ontzettend veel factoren kunnen zijn die bij dragen aan het vertragen van een vlucht. Er zijn een aantal zaken die kunnen bijdragen aan het niet voldoen van een bedrag waar ze vaak dingen onder scharen (weer is hier een grote factor in). Bij ons was het sowieso een bijzonder verhaal, want ik heb op Schiphol de gate-agent horen zeggen dat ze vanaf vroeg in de ochtend al wisten dat er flinke vertraging zou zijn door 't uitvallen van een kist. Nu kan dit gebeuren, maar Vueling vliegt zo krap op EU bestemmingen met hun materiaal dat alles dermate vertraagd werd dat het bijna 4x langer duurde dan de reis zelf. Al met al was het toen dus wel hun fout, maar je moet er sterk rekening mee houden dat het altijd anders kan aflopen :)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 13:31

Beste tip; vlieg gewoon niet met ryanair. Je moet niet alles willen sponsoren tbv je portemonnee.

Daarnaast een goede rechtsbijstandverzekering/advocaat is goud waard.

iirrssjjee

Berichten: 5940
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-23 17:37

Al dat gezeur over het niet terugvragen. Stel je komt eindelijk aan op de eindbestemming. Laatste trein al gereden, geen bussen meer. 2 opties; een taxi naar huis (wat je 100en euro's kan gaan kosten), of een hotel boeken en dan morgen met de trein naar huis. Terwijl je morgen eigenlijk ook gewoon moet werken. Dan kun je wel zeggen, het is maar 3 uurtjes, maar dan is het vervolgens een hele dag verspild. Of als je ineens op je vakantiebestemming hetzelfde hebt waardoor je een nacht minder in je betaalde accommodatie zit, of je geboekte activiteit moet missen omdat je er dus nog niet bent. Gaat toch aardig wat kosten dan!

En ik vind een marge van 3u best wel netjes, alles binnen die tijd is het gewoon pech als reiziger. Dus het geld niet altijd he.

Maar iedreen wel klagen en claims indienen als de treinen niet rijden.... Het is beiden gewoon OV!