Mijn ouders zijn afgelopen dinsdag teruggevlogen vanuit Rome naar Eindhoven, maar hadden drie uur vertraging.
Ze waren al aan het boarden en stonden in de 'slurf', maar moesten toen weer terug. Uiteindelijk heeft het drie uur geduurd voordat ze opnieuw aan boord konden.
Volgens het personeel was er een technisch probleem, en ze zagen ook dat het vliegtuig geïnspecteerd werd.
Vanaf drie uur vertraging zou je recht hebben op een compensatie. Dus een formulier ingevuld, en nu krijgen we terug van Ryanair dat de claim niet gegrond is omdat er sprake zou zijn van slecht weer.
Dit is het exacte bericht:
Following a review of your claim, we regret to advise that no liability to compensation arises under the EU261 regulationor the applicable Passenger Rights Regulations, as your flight was delayed due to adverse weather conditions, outside of the control of Ryanair.
If you are unhappy with our decision, you can take your complaint to your local Alternative Dispute Resolution (ADR) body, details of which can be found in our help centre page on our website.
Slecht weer, ammehoela. Het was stralend weer...
Ik heb echter lopen zoeken naar het ADR formulier maar kan het niet vinden.
Weet iemand waar dit staat?
En heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Is er überhaupt kans op slagen?
Of zou ik beter bijvoorbeeld EUClaim oid in kunnen schakelen? Die krijgen uiteraard wel een fors bedrag van de claim, maar iets is beter dan niets.
Daarnaast vraag ik me af of er ergens gedocumenteerd wordt wat de reden van vertraging is?
Of kunnen ze dat zomaar uit hun duim zuigen?
Hopelijk kunnen jullie mij (en mijn ouders) helpen!