Noorwegen? Kroatië? Praag?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nardxash

Berichten: 4011
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Noorwegen? Kroatië? Praag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 10:20

Goedemorgen lieve bokkers,

Volgend jaar mei stappen ik en mijn vriend samen in het huwelijksbootje.
Nu zijn we samen aan het kijken voor de huwelijksreis en daar komen de volgende landen uit:
Noorwegen
Kroatië richting dalmatie
Praag.

We kunnen niet over ieder land voldoende informatie vinden vandaar dat ik jullie hulp inroep.

We willen ongeveer 7 dagen, wie oh wie kan ons helpen?

Winged

Berichten: 33062
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Noorwegen? Kroatië? Praag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:22

Misschien handig om te weten wat voor informatie je zoekt :)

HopeDreamer

Berichten: 970
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:22

Ik denk dat het er vanaf hangt wat je leuk vindt qua omgeving. Als je echt van natuur houdt en lange wandelingen dan zou ik voor Noorwegen gaan bijvoorbeeld.

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:22

Wat wil je? Romantisch, hotels, appartement, kamperen, natuur/wandelen, strand, rust, reuring?

Je bestemmingen zijn zo verschillend dat ik het uit je huidige keuzes niet op kan maken.

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:23

Wat voor soort reis zoek je?
Heb je een budget?
Specifieke dingen die je wilt zien/doen?

Mijn eerste ingeving: Praag is een leuke stad, maar wel 'maar een stad'. Zou niet mijn keuze zijn voor een huwelijksreis.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Noorwegen? Kroatië? Praag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:36

Ik ben vorig jaar naar Kroatië geweest en dit jaar naar Noorwegen, dus ik kan je best het een en ander vertellen. Maar net als de rest vraag ik me af: wat wil je? Wil je vliegen en hotel op 1 plek, wil je vliegen en daar met een auto een roadtrip maken? Ik vind beide landen uitermate geschikt voor het tweede, wij hebben naar beide landen een roadtrip gemaakt vanaf Nederland maar dat ga je in 7 dagen niet redden.

mizzpoez

Berichten: 290
Geregistreerd: 14-05-05
Woonplaats: 't Gooi

Re: Noorwegen? Kroatië? Praag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:40

Praag is heel mooi maar dat heb je na een dag of 2, 3 echt wel gezien, een stad of een land is nogal een verschil.

nardxash

Berichten: 4011
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 10:42

Wij zoeken wel echt iets gericht in de natuur maar houden er wel van om bijvoorbeeld een stad te bezoeken,
Beide willen we wel een hotel geen kamperen.
Wandelen houden wij ook erg van
Budget is nog niet echt bekend/besloten is daar is nog veel in mogelijk.

Zouden we naar Noorwegen gaan dan gaan we sowieso een rondvaart maken om een van de fjorden.
Daar willen we heen vliegen en dan een auto huren echter komen we er niet uit, of er in bergen nog veel te ondernemen is.

Kroatië gaan we ook vliegen en een auto huren.
Plitvice meren staat zeker op het lijstje.

Wat wij vooral willen weten is richting Noorwegen en Kroatië is genoeg bezienswaardigheden te zien naast wat we al gepland hebben

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:05

Ja, er is zeker genoeg te doen. In Noorwegen is het rondrijden al een bezienswaardigheid an sich. Het is prachtig daar.

Kroatië vond ik ook hartstikke leuk, maar die ervaring verbleekt voor mij in vergelijking met Noorwegen. Ik gok dat het weer wel beter kan zijn dan Noorwegen maar daar heb ik niet zelf voor gekeken haha.

Dit is wat ik iemand in een ander topic stuurde, die 9 dagen de tijd had en met de auto naar Noorwegen wilde:
Dag 1: vroeg vertrekken naar Kiel, daar om 14.00 de boot pakken naar Oslo, hier slaap je dan de 1e nacht op.
Dag 2: aankomst om 10 uur in Oslo, dag 2 in Oslo doorbrengen
Dag 3: Ochtend in Oslo, vanaf daar naar Dombas rijden, hier kun je een elandensafari doen in de avond
Dag 4: via Trollstigen (mooie route) naar Alesund (mooie stad)
Dag 5: Alesund via een boottocht over het Geirangerfjord (dit vind ik zelf een must) naar het Sogndal
Dag 6: Nadat je een uitstapje hebt gemaakt naar de Nigardsbreen en de staafkerk van Urnes door naar Geilo
Dag 7: van Geilo naar Oslo
Dag 8: boot Oslo - Kiel
Dag 9: weer thuis

Is een deel van de route die wij ook hebben gereden. Als je vliegt op Oslo en daar een auto huurt bespaar je de boottochten en ben je dus ook sneller weer terug. Als je benieuwd bent naar foto's die horen bij de route en wat er allemaal te doen is verder, kan je me wel een pb sturen, dan deel ik mijn polarsteps met je. Mijn rondreis Kroatië staat daar ook in.

Ellen_ov

Berichten: 1320
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:40

Wij hebben afgelopen zomer twee weken de tijd genomen voor Noorwegen, zowel enkele steden als de natuur gezien. Het is wel een actieve vakantie, waarbij je in Kroatië nog bv een paar strand/zon-dagen kan doen. In Noorwegen moet je juist geluk hebben dat het beetje droog blijft. :')
Kroatië is ook mooi hoor daar niet van, maar compleet ander soort vakantie.
Laatst bijgewerkt door Ellen_ov op 25-10-23 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

noordje

Berichten: 2214
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 11:43

Kroatië geen ervaring mee, maar Noorwegen des te meer :D

Je zou naar Stavanger kunnen vliegen en dan richting Bergen kunnen rijden. In de buurt van Stavanger genoeg mogelijkheden voor mooie wandelingen. En Stavanger is best een leuk stadje. Bergen is ook het bezoeken waard ;)
Als je richting Bergen rijdt, kom je langs Folgefonna (gletsjer) en verder naar boven, bij Kinsarvik heb je een fantastische wandeling in Husedalen, langs 4 watervallen.
Genoeg moois te zien onderweg.
Alleen je moet niet naar Noorwegen gaan voor het weer, zeker aan de westkust regent het best veel.

nardxash

Berichten: 4011
Geregistreerd: 11-11-11
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 19:03

noordje schreef:
Kroatië geen ervaring mee, maar Noorwegen des te meer :D

Je zou naar Stavanger kunnen vliegen en dan richting Bergen kunnen rijden. In de buurt van Stavanger genoeg mogelijkheden voor mooie wandelingen. En Stavanger is best een leuk stadje. Bergen is ook het bezoeken waard ;)
Als je richting Bergen rijdt, kom je langs Folgefonna (gletsjer) en verder naar boven, bij Kinsarvik heb je een fantastische wandeling in Husedalen, langs 4 watervallen.
Genoeg moois te zien onderweg.
Alleen je moet niet naar Noorwegen gaan voor het weer, zeker aan de westkust regent het best veel.

Dank voor de tips we gaan dit zeker mee pakken en even na kijken wat het wordt voor ons

Shadow0

Berichten: 43512
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Noorwegen? Kroatië? Praag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-23 18:46

Ik ga mee met Leeslampje: Praag is best leuk, maar niet allesoverweldigend bijzonder, en je bent er ook niet heel lang mee bezig.

Maar je kunt best wat kanten op. In Tsjechië vond ik Karlovy Vary (een oud kuuroord) heel mooi en ook wel echt een romantische plek. En zeker mooi genoeg om wat in de omgeving rond te lopen. Cesky Krumlov schijnt ook heel mooi te zijn, of het Kasteel Hluboka. Dan denk ik dat je met een combinatie van een paar mooie bezoeken, wat rondreizen en wandelen in de omgeving en paar leuke hotels een hele mooie reis hebt.

Ietsjes verder in Slovenië zou je ook zoiets kunnen doen. Met Ljubljana, Bled en misschien Lipica kun je best een leuke week hebben volgens mij. Bled is een mooie romantische locatie met het eiland in het meer. En de bergen in Slovenie zijn veel ruiger dan in Tsjechie.

Noorwegen lijkt me schitterend. Maar ik ben er nog nooit geweest dus ik kan er ook niet veel over zeggen.