Caribische eilanden: Tips activiteiten/contactpersonen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-23 12:11

Fitzroy schreef:
Hoi Dorine, zit je inmiddels op de boot? Veel plezier ! Ik ben ook erg benieuwd naar de dingen die je gaat doen/gedaan hebt, want ik heb alsnog een cruise geboekt, iets andere route dan jij. Maar wel een aantal dezelfde eilanden.

Ja ik kom binnen 2 uurtjes aan op Aruba. Lekker paardrijden daar

Prairy
Berichten: 9081
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-23 12:39

Dorine92 schreef:
germie schreef:
Regel op elke plek dat je kunt duiken. Niets is mooier dan dat.

En mocht je dat niet willen, op Bonaire naar Slagbaai NP gaan.
Op Curacao heb je 2 soortgelijke natuurparken.

Duiken is niet zo mijn ding. Nooit gedaan.
Slagbaai ga ik erin zetten, thanks!
Over Curaçao zei een Dominicaanse kennis van me dat 7 boka mooi is. Dat is denk ik 1 van de 2 parken die je bedoelt

Boka Shete is dat. Dat is inderdaad mooi om te doen.

Ik heb op Curaçao ondertussen 3 plekken gehad om te rijden, maar kan niet zeggen dat ik het geweldig vond.

Ik vond yoga suppen of gewoon suppen op het Spaanse Water ook wel leuk om te doen. Is in/bij Willemstad, de Boka is een stuk verder, denk een klein uurtje rijden.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Caribische eilanden: Tips activiteiten/contactpersonen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 03:55

Het paardrijden op Curaçao vond ik enorm tegenvallen inderdaad. Ik heb de Sint Joris tour gedaan van Rancho Mi Famia en we kwamen aan bij de Sint Joris baai via een verder oninteressante weg met heel veel afval overal... Het was nog dat ik zelf had gevraagd om via de aloë vera farm te rijden, daardoor heb ik tenminste nog iets gezien, maar verder..
Eenmaal bij de Sint Joris baai was het van nou dit is dus de Sint Joris baai. En meteen omdraaien. Ik dacht echt huh???
Pas later terug bij de ranch (3 uur later ipv de geboekte 5 uur) zeiden ze dat er een pad was ingestort ofzo waardoor het niet verder kon. Ik kreeg wel wat korting. Gelukkig maar want ik heb niet het idee dat ik verder nog veel bijzonders zou gaan zien, maar nu is tenminste de financiële schade iets minder groot. Wel vond ik het best zonde van mijn tijd, ik had veel leukere dingen kunnen doen daar.
Op Aruba vond ik het paardrijden wel echt geweldig

Prairy
Berichten: 9081
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Caribische eilanden: Tips activiteiten/contactpersonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 08:44

Ja dat dus. Het pad is niet ingestort, wel vol gestort. Ik heb daar ook gereden, meisje ging mee op een quad en kon dus niet verder, wij konden met de paarden wel verder maar ze was niet zo blij hoeveel verder we gingen := Dat was het inderdaad niet waard.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Caribische eilanden: Tips activiteiten/contactpersonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 10:14

Waar heb je gereden op Aruba?

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-23 14:00

Kiwi_ schreef:
Waar heb je gereden op Aruba?

Rancho notorious en Rancho loco

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Caribische eilanden: Tips activiteiten/contactpersonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:03

Heb je op ieder eiland nu paardgereden? En heb je nog tips voor me? Hoe is de cruise je verder bevallen?

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-23 20:51

Fitzroy schreef:
Heb je op ieder eiland nu paardgereden? En heb je nog tips voor me? Hoe is de cruise je verder bevallen?

Nee niet op ieder eiland. Op Aruba, Curaçao en Barbados.
Cruise is super bevallen. Heel relaxed en geen last gehad van overmatig toerisme. Maar ik heb de activiteiten erop uitgezocht, de gidsen gewoon via google geregeld en van tevoren goed uitgelegd wat ik wilde. Ook een paar keer via via rondgeleid door een local die helemaal geen officiële gids is. Dat vond ik eigenlijk het aller leukste