Citytrip Engeland/ Schotland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Citytrip Engeland/ Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 17:27

Vanmorgen op insta/ Facebook gezien dat één van mijn favoriete tv persoonlijkheden volgend jaar in April een live show tour gaat geven door Engeland/ Schotland.

Op de planning staan: Glasgow, Newcastle, Manchester, Bristol, Cardiff, Birmingham en Londen.

Manchester, Birmingham en Londen vallen in het weekend, Cardiff, Newcastle op vrijdag, Bristol op maandag en Glasgow op donderdag.

Mijn voorkeur gaat uit naar NIET in het weekend, maar het is geen ramp als het wél het weekend wordt.

Prijzen van vluchten zijn ongeveer gelijk, Prijzen accommodatie ook, al is Londen wél behoorlijk duurder dan de rest.


Eigenlijk maakt het mij niet uit waar ik naar toe ga, al ben ik 8 jaar geleden eens naar Newcastle geweest (voor een liveshow van dezelfde persoon)

Welke stad is nu echt leuk om te bezoeken? Plan is één dag extra te hebben ter plekke om iets van de stad/ de omgeving te kunnen bezichtigen.

Londen lijkt me wel tof, maar is kwa accommodatie wél behoorlijk duurder en zeker accommodatie in het centrum.

Voor de duidelijkheid, de keuze is dus tussen Glasgow, Newcastle, Manchester, Bristol, Cardiff, Birmingham en Londen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 23-10-23 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ElfBeau_067

Berichten: 1996
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:28

Oxford? Ik heb daar veel goede verhalen over gehoord :)

Achterom
Berichten: 23040
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Citytrip Engeland/ Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:30

Glasgow :j Ik vond dat een erg leuke plek.

Cardiff vorig jaar ook geweest, maar Glasgow sprak toch meer aan.

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 17:33

ElfBeau_067 schreef:
Oxford? Ik heb daar veel goede verhalen over gehoord :)



Alleen de plaatsen die in de openingspost staan ivm kosten en reistijd.

Ik zal de openingspost aanpassen

Lien_

Berichten: 2497
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:46

Achterom schreef:
Glasgow :j Ik vond dat een erg leuke plek.

Cardiff vorig jaar ook geweest, maar Glasgow sprak toch meer aan.

Ik zou ook Glasgow zeggen!

Ik heb vijf jaar in Londen gewoond, Londen is ook heus leuk maar zo duur en zeker als je vnl voor een show gaat zou ik lekker ergens anders naartoe gaan. Ik ben een paar keer voor een dagje in Glasgow geweest (5 jaar in Edinburgh gewoond dus vlakbij), en vond het echt een leuke stad.

(van de andere steden ben ik alleen in Newcastle en Manchester geweest, en in Newcastle ken je al :) )

Annash
Blogger

Berichten: 26548
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Citytrip Engeland/ Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:53

Dan zou ik denk ik Cardiff pakken, dat is echt wel heel leuk! Manchester vind ik echt niks aan, Birmingham is ook maar zo-zo (ook vlakbij gewoond). Newcastle is fantastisch (heb er gewoond) maar daar ben je al geweest. Londen is altijd goed.

paddington

Berichten: 2471
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Citytrip Engeland/ Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:40

Bristol is ook een leuke en diverse stad en ik heb mij daar ook nog nooit verveeld toen mijn zoon er woonde en ik op visite was.

Maar ook Glasgow vond ik een leuke stad om een aantal dagen te vermaken.

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Citytrip Engeland/ Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 18:45

Mijn voorkeur gaat nu sterk naar Glasgow. Mooie omgeving ook en meerdere wandelingen te doen met start/ eindpunt bij een ov halte.

Woensdag ochtend gaan de kaarten in de verkoop, dus dan kijken of het lukt er één te bemachtigen.

Oshaa
Berichten: 1048
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:47

Bristol, Cardiff of London zou ik zelf voor gaan. Glasgow heb ik zelf niks mee - meerdere malen geweest toen ik in Edinburgh woonde - maar ken genoeg mensen die het wel een geweldige stad vinden. London is altijd een ervaring, maar idd duur en druk. Bristol en Cardiff vond ik beide ook erg leuk voor een dagje.

Felinde

Berichten: 1178
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Manchester

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:54

Annash schreef:
Dan zou ik denk ik Cardiff pakken, dat is echt wel heel leuk! Manchester vind ik echt niks aan, Birmingham is ook maar zo-zo (ook vlakbij gewoond). Newcastle is fantastisch (heb er gewoond) maar daar ben je al geweest. Londen is altijd goed.


Ik woon in Manchester en vindt het hier juist heel fijn, er is altijd wel iets te doen en je kunt alle kanten op :D

London is leuk maar inderdaad erg duur. Ik heb tevens een tijd vlak bij Bristol gewoond maar vind Bristol vrij zaai.

Annash
Blogger

Berichten: 26548
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:11

Felinde schreef:
Annash schreef:
Dan zou ik denk ik Cardiff pakken, dat is echt wel heel leuk! Manchester vind ik echt niks aan, Birmingham is ook maar zo-zo (ook vlakbij gewoond). Newcastle is fantastisch (heb er gewoond) maar daar ben je al geweest. Londen is altijd goed.


Ik woon in Manchester en vindt het hier juist heel fijn, er is altijd wel iets te doen en je kunt alle kanten op :D


Absoluut, maar ik vind het geen stad met sfeer. :o

Galja

Berichten: 993
Geregistreerd: 01-07-02
Woonplaats: 't Krabbegat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:37

Ben in alle steden die je opnoemt weleens geweest.
Ik ben ook fan van Manchester, idd niet zo zeer voor de sfeer maar vind het een leuke stad.
Cardiff is mooi, Glasgow zelf vond ik tegenvallen, omgeving is wel mooi.
Londen blijft voor mij dé wereldstad.
Kortom… aan mij heb je niks :D

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:31

Ik ben in mei naar London geweest en ben verliefd geworden op de stad. Het is wel een dure stad. Ik ga deze week weer een paar dagen naar London.
Zou graag nog een keer naar edinburgh willen.

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Citytrip Engeland/ Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 21:28

Alles is geboekt en het is Glasgow geworden.

Londen lijkt me héél leuk, maar het Koningsweekend ben ik het liefst gewoon thuis, véél te gezellig!

Dammie

Berichten: 3322
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Ja.

Re: Citytrip Engeland/ Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:39


mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 08:34

Dammie schreef:


Biotanic gardens.....ik ga er graag naar toe, maar de laatste die ik bezocht, bleek niet z'n goede keuze te zijn: Innsbruck in januari _O- _O- het enigste wat ik zag was wat aarde, hier en daar een blaadje tussen de hoopjes sneeuw.

Ik weet niet hoe het er in april in Glasgow bij ligt?

Ik kom dinsdag einde middag aan, heb woensdag de hele dag, dan wil ik er met de trein opuit, donderdag misschien nog wat bezichtigen in de buurt van Glasgow want om 18:30 begint de liveshow al. Vrijdag begin middag weer terug naar Nederland, dus dan heb ik de ochtend nog om wat te bezichtigen.

Inujojo

Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-06-08
Woonplaats: Glasgow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 11:13

April is voor de eigen natuur in Schotland precies het randje - dan beginnen de vroege bloeiers net in blad te staan, maar de grote groene boom komt pas in mei. Maar de botanische tuin in Glasgow zijn wel allemaal binnen-kassen. Groot is het niet, je zul er denk ik een uurtje rondlopen, en volledig gratis :D.

Er zijn verder nog een boel leuke dingen te doen in Glasgow. Als je van kunst en cultuur houdt zijn hier een aantal musea in Glasgow, die zijn voor het grootste deel ook gratis geloof ik https://www.glasgowlife.org.uk/museums.

Kelvingrove Galleries and Museum is super leuk als je van kunst houdt, hangen hele gave werken.
Riverside Museum voor Glasgow door de eeuwen heen en transportgeschiedenis. Riverside Museum is ook in de buurt van de grote entertainmenthallen van Glasgow (ik ga er vanuit dat je in de Armadillo of in de Hydro zit, in ieder geval.) Provand's Lordship (oudste huis van Glasgow, geloof ik?) en het religiemuseum er tegenover zijn ook erg leuk.
Ik kan ook altijd de Glasgow Necropolis en de kathedraal aanraden. Is weer iets anders, een begraafplaats, maar Schotland is wel het ultieme gothic-horror land en de Necropolis een prachtige Victoriaanse begraafplaats :+

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 11:50

Inujojo schreef:
April is voor de eigen natuur in Schotland precies het randje - dan beginnen de vroege bloeiers net in blad te staan, maar de grote groene boom komt pas in mei. Maar de botanische tuin in Glasgow zijn wel allemaal binnen-kassen. Groot is het niet, je zul er denk ik een uurtje rondlopen, en volledig gratis :D.

Er zijn verder nog een boel leuke dingen te doen in Glasgow. Als je van kunst en cultuur houdt zijn hier een aantal musea in Glasgow, die zijn voor het grootste deel ook gratis geloof ik https://www.glasgowlife.org.uk/museums.

Kelvingrove Galleries and Museum is super leuk als je van kunst houdt, hangen hele gave werken.
Riverside Museum voor Glasgow door de eeuwen heen en transportgeschiedenis. Riverside Museum is ook in de buurt van de grote entertainmenthallen van Glasgow (ik ga er vanuit dat je in de Armadillo of in de Hydro zit, in ieder geval.) Provand's Lordship (oudste huis van Glasgow, geloof ik?) en het religiemuseum er tegenover zijn ook erg leuk.
Ik kan ook altijd de Glasgow Necropolis en de kathedraal aanraden. Is weer iets anders, een begraafplaats, maar Schotland is wel het ultieme gothic-horror land en de Necropolis een prachtige Victoriaanse begraafplaats :+


Bedankt voor de tips!

De show is inderdaad in Armadillo. Waar precies m'n hostel is, weet ik niet, ergens in Glasgow in ieder geval. Ik denk dat ik gewoon een dagpas voor het ov koop, dan kan ik overal heen.

Ik houd absoluut niet van kunst en cultuur, véél meer van natuur, dus de biotanical gardens staan zeker op mijn lijstje. Evenals op de woensdag een tripje de natuur in voor een wandeling ofzo. Riverside Museum lijkt me wel interessant door de oude trams en treinen die daar tentoongesteld staan, dus dat Museum wil ik ook bezoeken. En verder blijft er niet gigantisch veel tijd over.

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Citytrip Engeland/ Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 12:18

Ga je naar Bear Grylls? Heel benieuwd wat ik me daarbij voor mag stellen! Wil je er wat over vertellen? En alvast heel veel plezier

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 13:00

thequeensmum schreef:
Ga je naar Bear Grylls? Heel benieuwd wat ik me daarbij voor mag stellen! Wil je er wat over vertellen? En alvast heel veel plezier


Jep, inderdaad naar Bear Grylls! Volg je hem zelf óók? Of had je het uit mijn profiel/ oude berichten gehaald?

Ik stuur je wel een pb

thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Citytrip Engeland/ Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 15:38

Ik was nieuwsgierig en heb gegoogeld op armadillo en april 2024. Toen kwam ik hem tegen icm de andere steden die je noemde

mvdende

Berichten: 5724
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 15:49

thequeensmum schreef:
Ik was nieuwsgierig en heb gegoogeld op armadillo en april 2024. Toen kwam ik hem tegen icm de andere steden die je noemde


Ah, ja dat kan ook!