waar nog camperen met tent na 1 nov met houtkacheltje/eigen vuurtje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

waar nog camperen met tent na 1 nov met houtkacheltje/eigen vuurtje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 10:46

Aangezien de leuke campeer plekken voor de tent steeds schaarser worden dacht ik doe ik hier nog eens een poging.
Op zoek naar een leuk rustig plekje voor onze tent waarmee we regelmatig een weekend weg gaan in de winter.
Wat zoeken we minimaal:

-Open in de winter -
dus ook na 1 november

-Rust/ruimte -
dus geen animatie/ veel staplaatsen/ rennende kinderen/ snelwegen/ treinen/ feestjes in de buurt.

-Eigen vuur/houtkachel oid toegestaan -
We koken graag op het vuur, gaan er verstandig mee om en verwarmen de tent er graag een beetje mee.

-Max 1 uur/ 5 kwartier rijden vanaf Schiedam/Rotterdam.

Wat waarderen we extra:
-Back to basic mensen in de omgeving of geen mensen
-douche en toilet aanwezig
-Liever geen campers of caravans
-Bosrijke omgeving
-Een meertje of water in de buurt
-Lage prijs

ik hoop dat iemand nog zo'n plekje kent!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Re: waar nog camperen met tent na 1 nov met houtkacheltje/eigen vuurtje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 10:48


mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 11:02

Lielle schreef:


ja geloof dat ik die wel eerder heb bekeken, maar meeste is niet open na 1 nov en er mag geen vuur gemaakt worden, dit zijn 2 voor ons echt essentiele punten.
Enige die enigszins aan onze wensen voldoet is de Amstelkade, maar die kennen we al en we zoeken iets nieuws.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 17-10-23 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: waar nog camperen met tent na 1 nov met houtkacheltje/eigen vuurtje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:07

Ik denk dat een kampeerplaats die open is in de winter zonder campers en caravans zo ongeveer onmogelijk is.
Zoveel diehard tentkampeerders als jullie zijn er niet, dus als een kampeerplaats al open is na 1 november, dan zullen ze beslist wel campers en caravans ontvangen.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 11:10

Marije_jiplover schreef:
Ik denk dat een kampeerplaats die open is in de winter zonder campers en caravans zo ongeveer onmogelijk is.
Zoveel diehard tentkampeerders als jullie zijn er niet, dus als een kampeerplaats al open is na 1 november, dan zullen ze beslist wel campers en caravans ontvangen.


De Campers en caravans staat ook niet bij de harde eisen daarom. Wel merken we dat we tent campeerders prettiger in de omgang vinden, die hebben meer dezelfde mind set.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:13


Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:16

Snap ik, wij hebben jarenlang met de tent gekampeerd en hebben sinds 3 jaar nu een VW busje.
We kamperen echter nog steeds met onze tent mindset (we leven zoveel mogelijk buiten en koken ook altijd buiten, ipv alles binnen met de deur dicht) en wij passen dus echt niet op camperplaatsen.
Wij zoeken altijd ook nog naar kleine (natuur) campings waar kleine kampeerbusjes ook welkom zijn.

Het bos roept in Slootdorp is niet binnen 5 kwartier vanaf Schiedam, maar ik denk dat je daar wel met je andere wensen uit de voeten kunt (wij hebben daar in maart in een tiny house gezeten en moesten ons eigen haardhout hakken).

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: waar nog camperen met tent na 1 nov met houtkacheltje/eigen vuurtje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:23

Kijk ook eens bij scoutinglabelterreinen. Mag je niet altijd op als niet-scout, maar de grotere staan er vaak wel voor open.
Denk dat dat redelijk aan je eisen voldoet, ze zijn niet allemaal open in de winter (en sommigen zijn wel te back to basic voor jullie :) )

Tinkermuts

Berichten: 9388
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: waar nog camperen met tent na 1 nov met houtkacheltje/eigen vuurtje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:36

Ik ben afgelopen weekend bij camping de Kapel in Valkenswaard geweest, natuurcamping, wel caravans en campers maar erg rustig.
Vuur mag maar alleen in de vuurbakken die zei hebben staan te leen.
Die mag je zo pakken en tegen klein bedrag is er ook hout.
Hele jaar open en je kunt op andere veld staan, staan alleen tentjes

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 11:41

mystery1980 schreef:
Lielle schreef:


ja geloof dat ik die wel eerder heb bekeken, maar meeste is niet open na 1 nov en er mag geen vuur gemaakt worden, dit zijn 2 voor ons echt essentiele punten.
Enige die enigszins aan onze wensen voldoet is de Amstelkade, maar die kennen we al en we zoeken iets nieuws.

dit herken ik niet helemaal, ik (auto met daktent, en tipi + houtkachel in koude tijden) heb dezelfde eisen (mn op gebied van vuur) en kan hier behoorlijk wat vinden.

https://terreinzoeker.natuurkampeerterr ... ype=mapbox

enige uitdaging is denk ik de afstand

de Kapel in Valkenswaard ken ik ook, idd aanrader.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 12:53

Chubby schreef:
https://terreinzoeker.natuurkampeerterr ... ood/#short

Dit terrein is echt heerlijk voor tentkampeerders! Je zou eens kunnen informeren of je in de winter bij de tent ook een vuurtje mag maken.


lijkt mij erg druk daar met alle activiteiten die georganiseerd worden, zie ook iets over het huis met al 85 bedden, vrees dat we iets rustigers zoeken.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 12:53

Marije_jiplover schreef:
Snap ik, wij hebben jarenlang met de tent gekampeerd en hebben sinds 3 jaar nu een VW busje.
We kamperen echter nog steeds met onze tent mindset (we leven zoveel mogelijk buiten en koken ook altijd buiten, ipv alles binnen met de deur dicht) en wij passen dus echt niet op camperplaatsen.
Wij zoeken altijd ook nog naar kleine (natuur) campings waar kleine kampeerbusjes ook welkom zijn.

Het bos roept in Slootdorp is niet binnen 5 kwartier vanaf Schiedam, maar ik denk dat je daar wel met je andere wensen uit de voeten kunt (wij hebben daar in maart in een tiny house gezeten en moesten ons eigen haardhout hakken).


Deze leek mij inderdaad erg leuk, maar de afstand is het grote min punt.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 12:55

LoveBodin schreef:
Kijk ook eens bij scoutinglabelterreinen. Mag je niet altijd op als niet-scout, maar de grotere staan er vaak wel voor open.
Denk dat dat redelijk aan je eisen voldoet, ze zijn niet allemaal open in de winter (en sommigen zijn wel te back to basic voor jullie :) )


kom je daar geen grote groepen tegen dan?
En te back to basic kan bijna niet hoor, een schep als wc meenemen is nog een optie en geen probleem. Enkel een vuurtje om te koken en verwarmen mag niet ontbreken anders is voor ons de lol eraf.
Laatst bijgewerkt door mystery1980 op 17-10-23 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 12:57

Tinkermuts schreef:
Ik ben afgelopen weekend bij camping de Kapel in Valkenswaard geweest, natuurcamping, wel caravans en campers maar erg rustig.
Vuur mag maar alleen in de vuurbakken die zei hebben staan te leen.
Die mag je zo pakken en tegen klein bedrag is er ook hout.
Hele jaar open en je kunt op andere veld staan, staan alleen tentjes


gaan we even naar kijken, maar afstand is zeker meer dan 5 kwartier en dus eigenlijk ook weer te ver.

kosseh

Berichten: 2598
Geregistreerd: 17-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 13:02

mystery1980 schreef:
LoveBodin schreef:
Kijk ook eens bij scoutinglabelterreinen. Mag je niet altijd op als niet-scout, maar de grotere staan er vaak wel voor open.
Denk dat dat redelijk aan je eisen voldoet, ze zijn niet allemaal open in de winter (en sommigen zijn wel te back to basic voor jullie :) )


kom je daar geen grote groepen tegen dan?
En te back to basic kan bijna niet hoor, een schep als wc meenemen is nog een optie en geen probleem. Enkel een vuurtje om te koken en verwarmen mag niet ontbreken anders is voor ons de lol eraf.


Ik wilde de zelfde tip geven. Er zijn wel groepen, maar vaak (Loenen bijvoorbeeld) is het groot genoeg en elke terrein zit een beetje afgesloten, waardoor je niet door hebt dat er andere groepen zijn.
Sommige zijn wel echt heel primitief, denk allen een waterpomp en zelf hudo graven.

Storm

Berichten: 20842
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: waar nog camperen met tent na 1 nov met houtkacheltje/eigen vuurtje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 13:04

Kijk eens op www.ntkc.nl

Hier kun je lid worden, volgens mij is dit aardig wat jullie zoeken.

LoveBodin

Berichten: 4355
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 13:36

mystery1980 schreef:
LoveBodin schreef:
Kijk ook eens bij scoutinglabelterreinen. Mag je niet altijd op als niet-scout, maar de grotere staan er vaak wel voor open.
Denk dat dat redelijk aan je eisen voldoet, ze zijn niet allemaal open in de winter (en sommigen zijn wel te back to basic voor jullie :) )


kom je daar geen grote groepen tegen dan?
En te back to basic kan bijna niet hoor, een schep als wc meenemen is nog een optie en geen probleem. Enkel een vuurtje om te koken en verwarmen mag niet ontbreken anders is voor ons de lol eraf.



Oh dan zou ik het zeker eens goed bekijken!

Er zijn niet heel veel scoutinggroepen die winterkamperen doen, sowieso kom je op de labelterreinen weinig mensen tegen, het zijn hele grote terreinen met goede afbakening.
Ik dacht meer omdat je als eis wc en douche had, dat er daarom een best groot aantal afvallen. Sommige terreinen hebben dat niet namelijk, daar moet je (vaak verplicht) een hudo graven.

Vlakbij de kapel in Borkel zit bvb de Malpiese Bergen. Ook een heel erg mooi terrein, en is open het hele jaar door.
Hoenderloo en Loenen (beide Veluwe) zitten ook mooie terreinen, net zoals Naaldenveld (aan zee) en Buitenzorg (Utrecht)

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 14:20

LoveBodin schreef:
Kijk ook eens bij scoutinglabelterreinen. Mag je niet altijd op als niet-scout, maar de grotere staan er vaak wel voor open.
Denk dat dat redelijk aan je eisen voldoet, ze zijn niet allemaal open in de winter (en sommigen zijn wel te back to basic voor jullie :) )


kom je daar geen grote groepen tegen dan?
En te back to basic kan bijna niet hoor, een schep als wc meenemen is nog een optie en geen probleem. Enkel een vuurtje om te koken en verwarmen mag niet ontbreken anders is voor ons de lol eraf.[/quote]

Ik wilde de zelfde tip geven. Er zijn wel groepen, maar vaak (Loenen bijvoorbeeld) is het groot genoeg en elke terrein zit een beetje afgesloten, waardoor je niet door hebt dat er andere groepen zijn.
Sommige zijn wel echt heel primitief, denk allen een waterpomp en zelf hudo graven.[/quote]

We vinden groepen, ook al op het terrein ernaast een groter punt (vaak hoor je ze echt wel, je maakt samen altijd meer geluid dan je denkt) dan zelf een kuiltje graven eigenlijk. Een waterpomp alleen komen we prima mee uit, vroeger deden we ook vaak op die plaatsen van staatsbosbeheer camperen met max 1 of 2 tentjes en een waterpomp. Maar helaas is dat verleden tijd omdat zelfs de waterpomp nog vaak gesloopt werd.
WC/Douche is een plus, maar zeker geen eis.
De rust echter is wel een eis, mijn vriend is een zeer slechte slaper en in een gewone woonwijk doet hij eigenlijk geen oog dicht, vandaar dat een prikkelloze/stille bos omgeving dan echt fijn is.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 14:25

Storm schreef:
Kijk eens op https://www.ntkc.nl

Hier kun je lid worden, volgens mij is dit aardig wat jullie zoeken.


dit zijn zover ik kan zien allemaal met een kampvuurkuil, niet iets waar je zelf bij de eigen tent mag stoken of heb ik dat mis?

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 14:32

LoveBodin schreef:
Kijk ook eens bij scoutinglabelterreinen. Mag je niet altijd op als niet-scout, maar de grotere staan er vaak wel voor open.
Denk dat dat redelijk aan je eisen voldoet, ze zijn niet allemaal open in de winter (en sommigen zijn wel te back to basic voor jullie :) )


kom je daar geen grote groepen tegen dan?
En te back to basic kan bijna niet hoor, een schep als wc meenemen is nog een optie en geen probleem. Enkel een vuurtje om te koken en verwarmen mag niet ontbreken anders is voor ons de lol eraf.[/quote]


Oh dan zou ik het zeker eens goed bekijken!

Er zijn niet heel veel scoutinggroepen die winterkamperen doen, sowieso kom je op de labelterreinen weinig mensen tegen, het zijn hele grote terreinen met goede afbakening.
Ik dacht meer omdat je als eis wc en douche had, dat er daarom een best groot aantal afvallen. Sommige terreinen hebben dat niet namelijk, daar moet je (vaak verplicht) een hudo graven.

Vlakbij de kapel in Borkel zit bvb de Malpiese Bergen. Ook een heel erg mooi terrein, en is open het hele jaar door.
Hoenderloo en Loenen (beide Veluwe) zitten ook mooie terreinen, net zoals Naaldenveld (aan zee) en Buitenzorg (Utrecht)[/quote]

kapel in borkel is 1 uur en 50 min rijden voor ons, beetje te ver voor een weekend. Hoenderloo is ook 1 uur en 35 min als het niet langer is.
Buitenzorg in baarn is net bereikbaar kwa afstand, maar ook hier staat op de website dat het een kampvuurplek is of een door hun uitgegeven stookbak. Wij willen graag onze eigen kachel in de tent kunnen zetten en dit mag dus niet.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: waar nog camperen met tent na 1 nov met houtkacheltje/eigen vuurtje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-23 15:07

niemand een plekje ergens in the middle of nowhere in de achtertuin?

Themba

Berichten: 1461
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 16:12

Kijk is bij campspace. Veel plekken bij mensen op het erf of ver afgelegen.
En ook vaak off grid. Zelf keer bij plek in stieltjeskanaal geweest. Naast een paarden wei en verder weg van andere gasten. Dikke prima. Staan nog veel meer leuke plekken op.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 16:46

https://dehoogewaard.nl/ in winssen voldoet wel aan een aantal van je eisen. Kleinschalige camping, het is er altijd wel rustig als ik er ben. Er komen vooral wel vrije geesten heb ik het idee en mensen die niet teveel luxe hoeven. Er is een meer in de buurt. Bos wat minder maar je staat wel zo in de uiterwaarden

Edit: Google maps zegt bijna 1.5 uur rijden terwijl ik voor m'n gevoel met een uurtje vanaf hier in Rotterdam sta. Maar dat is dan te ver weg

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Re: waar nog camperen met tent na 1 nov met houtkacheltje/eigen vuurtje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:04

Leuke tips staan er hier tussen. Mijn man en ik willen ook eens wintercamperen met onze belltent. Hoe doen jullie dat met verwarmen? Wij hebben windhonden mee en die hebben het natuurlijk snel koud. Jasjes en pyjama's werken wel maar is niet altijd handig.

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Re: waar nog camperen met tent na 1 nov met houtkacheltje/eigen vuurtje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-23 18:28

Het Eperwoud in Epe?