waar nog camperen met tent na 1 nov met houtkacheltje/eigen vuurtje?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Storm

Berichten: 20841
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 15:13

mystery1980 schreef:
Storm schreef:
Kijk eens op https://www.ntkc.nl

Hier kun je lid worden, volgens mij is dit aardig wat jullie zoeken.


dit zijn zover ik kan zien allemaal met een kampvuurkuil, niet iets waar je zelf bij de eigen tent mag stoken of heb ik dat mis?


Niet naast de tent. Ik denk dat dit in Nederland ook vrijwel overal verboden is.
Je kunt je tent wel vlak naast of vlakbij de kampvuurkuil opzetten. Ieder terreintje heeft wel een kampvuurkuil.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: waar nog camperen met tent na 1 nov met houtkacheltje/eigen vuurtje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 15:20


Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 15:26


mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 15:38

capopjekop schreef:
https://dehoogewaard.nl/ in winssen voldoet wel aan een aantal van je eisen. Kleinschalige camping, het is er altijd wel rustig als ik er ben. Er komen vooral wel vrije geesten heb ik het idee en mensen die niet teveel luxe hoeven. Er is een meer in de buurt. Bos wat minder maar je staat wel zo in de uiterwaarden

Edit: Google maps zegt bijna 1.5 uur rijden terwijl ik voor m'n gevoel met een uurtje vanaf hier in Rotterdam sta. Maar dat is dan te ver weg


Ziet er erg leuk uit, vanaf ons huis 1 uur en 10 minuten dus wellicht net te doen. Ik heb ze even een mailtje gestuurd of ons houtkacheltje toegestaan is. Want er staat wel iets over een vuurkuil maar niks over verwarming van de eigen tent. Dank voor de tip!

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 15:41

Hannanasjuh schreef:
Leuke tips staan er hier tussen. Mijn man en ik willen ook eens wintercamperen met onze belltent. Hoe doen jullie dat met verwarmen? Wij hebben windhonden mee en die hebben het natuurlijk snel koud. Jasjes en pyjama's werken wel maar is niet altijd handig.


Wij zijn veel buiten bezig, dan is het gewoon een warme jas evt met thermo broek en handschoenen. Ik heb nogal eens last van mijn rug met kou en plak bij extreem weer in de avond weleens een warmte pleister. Verder hebben we een houtkacheltje die de tent op sauna temperatuur weet te krijgen zelfs met sneeuw. En een kampvuur met andere zorgt ook voor gezellige warmte. Verder goed materiaal, letten op de waardes van de slaap matjes, wollen dekens gaan ook meestal mee evenals een goede slaapzak. Met honden heb ik geen ervaring.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 15:46

Kijk eens op https://www.ntkc.nl

Hier kun je lid worden, volgens mij is dit aardig wat jullie zoeken.
[/quote]

dit zijn zover ik kan zien allemaal met een kampvuurkuil, niet iets waar je zelf bij de eigen tent mag stoken of heb ik dat mis?[/quote]

Niet naast de tent. Ik denk dat dit in Nederland ook vrijwel overal verboden is.
Je kunt je tent wel vlak naast of vlakbij de kampvuurkuil opzetten. Ieder terreintje heeft wel een kampvuurkuil.[/quote]

Wij doen het zo echt al jaren, helaas wordt het aanbod nu gewoon minder. Hebben ook een doorvoer voor de kachel in de tent eventueel. Maar zetten ook vaak iets voor de tent zelf omdat je toch veel buiten leeft. Juist met de tent vlak bij de kampvuurkuil waar iedereen maar wat doet heb je veel meer risico van vonken die op de tent komen enzo. Zodra het bij de tent in de buurt komt controleren we het graag zelf dat het goed en veilig gaat.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 15:48

mika11 schreef:
Het Eperwoud in Epe?


Gesloten na 30 oktober en is ook echt een recreatiepark, is denk ik wat te druk.

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: waar nog camperen met tent na 1 nov met houtkacheltje/eigen vuurtje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-23 15:49

thanks voor de tips allemaal! heb toch weer wat inspiratie inmiddels en als jullie nog meer weten hoor ik het nog steeds graag!

Hannanasjuh
Berichten: 231
Geregistreerd: 24-11-22
Woonplaats: Fijnaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-23 17:18

mystery1980 schreef:
Hannanasjuh schreef:
Leuke tips staan er hier tussen. Mijn man en ik willen ook eens wintercamperen met onze belltent. Hoe doen jullie dat met verwarmen? Wij hebben windhonden mee en die hebben het natuurlijk snel koud. Jasjes en pyjama's werken wel maar is niet altijd handig.


Wij zijn veel buiten bezig, dan is het gewoon een warme jas evt met thermo broek en handschoenen. Ik heb nogal eens last van mijn rug met kou en plak bij extreem weer in de avond weleens een warmte pleister. Verder hebben we een houtkacheltje die de tent op sauna temperatuur weet te krijgen zelfs met sneeuw. En een kampvuur met andere zorgt ook voor gezellige warmte. Verder goed materiaal, letten op de waardes van de slaap matjes, wollen dekens gaan ook meestal mee evenals een goede slaapzak. Met honden heb ik geen ervaring.


Ja goede spullen hebben we hier wel. Wollen dekens zijn idd altijd wel fijn. Het gaat idd meer om de temperatuur in de tent voor de honden in de nacht. Ik ga eens kijken naar een houtkacheltje en doorvoer mogelijkheden voor de pijp.
Ik wist wel van het bestaan af maar had deze altijd meer ik gedachte voor glamping achtige dingen waar de tent minstens 3 maanden op staat ivm het gewicht van de kachel.