Wat moet je écht gezien hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
beestenfreak

Berichten: 1313
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:00

Een vulkaanuitbarsting :+: Deze was is 2021 op IJsland (Fagradalsjfall), in de vallei kon je de stromende lava zien, echt heel indrukwekkend om op een relatief veilige manier zo'n verwoestend natuurfenomeen te kunnen ervaren

Afbeelding

IJsland is sowieso een prachtig land, vooral buiten de 'toeristische attracties' om. Mocht je fit genoeg zijn, ga lekker wandelen. Het liefst een meerdaagse tocht (met goede voorbereiding uiteraard) als je (net als ik) het liefst zo min mogelijk andere mensen ziet :+

Afbeelding

Als je graag naar afgelegen gebieden gaat is Kirgizië ook echt prachtig, heel veel bergen, rivieren, valleien met talloze loslopende paarden en de lokale bevolking is heel vriendelijk. Tenzij je Russisch spreekt is het wel handig om met gids te gaan, vrijwel niemand spreekt Engels

Afbeelding

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:21

manzano schreef:
Dorine92 schreef:
Ik was er in februari, dikke kans dat dat het verschil heeft gemaakt.. ik ben letterlijk niemand tegen gekomen en kon op de hele Panoramaroute veel dingen gratis bekijken terwijl op internet stond dat je moest betalen

Dat betalen klopt volgens mij sowieso niet. Ik ben er 2x geweest en nooit hoeven betalen. Wel voor dingen als boottocht uiteraard, maar niet voor de uitkijkpunten. Hadden wij ook wel ergens gelezen op internet.

Oh nou ik heb van andere mensen gehoord dat ze voor de watervallen enzo wel geld moesten betalen

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 11:23

musiqolog schreef:
Niets. Echt helemaal niets.

Er zijn zat mooie plekken op de wereld, maar laat je niet aanpraten dat je die gezien moet hebben. Door die mentaliteit steken mensen elkaar de ogen uit met de verste, duurste en origineelste vakanties. Door die mentaliteit worden er verre reizen gemaakt met klimaatveranderingsmachines die we vliegtuigen noemen. Al die mooie natuur die hier voorbij komt helpen we met ons gereis voor de lol naar de kl*ten. Erg ironisch. Ik zeg: laat het vliegtuig gewoon helemaal staan zolang er niet zoiets als elektrisch vliegen is.

Amen


Ik kan bijvoorbeeld ook erg genieten van de Nederlandse hei, vooral als die in bloei staat. Wat verder van huis: Gorges du Verdon in Zuid-Frankrijk, de balcony roads en Combe Laval in de Vercors

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wat moet je écht gezien hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 13:43

Ik vond de Alde Faenen ook echt prachtig. Wij gingen er heen omdat onze reis naar Italië niet door kon gaan, dus ik wist helemaal van niks toen ik er kwam. Maar ik vond het echt prachtig, we zijn lekker gaan varen met een kleine boot, en vooral de smalle vaarroutes waren echt prachtig. Het begon me niet te vervelen en ik had er dagen rond kunnen dolen met ons bootje. Heerlijk.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat moet je écht gezien hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-23 14:43

Haha Earth, hier precies hetzelfde. We zouden naar Botswana, maar dat ging niet door met covid. Uiteindelijk in een sloep terecht gekomen en daar ook op geslapen. Het was fantastisch, de zonsopkomst en -ondergang waren magnifiek. Lekker sloom door de watertjes heen en op sommige ondiepe plekken waren we alleen op de wereld. Ik kom zelf uit die omgeving, maar vanaf het water in alle rust had ik het nog nooit meegemaakt.

Op mijn lijstje missen ook nog de Karpaten in Roemenie, dat was ook ruig.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 17:14

Ik mis nog de Cabbot Trail op Cape Breton Island. En dan lekker op de bonnefooi kamperen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de Bay Of Fundy mag ook niet ontbreken. Het verschil tussen eb en vloed is zo'n 14 meter, het grootste getijdeverschil ter wereld. Echt bizar om te zien!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Elisabeth32
Berichten: 93
Geregistreerd: 21-06-23

Re: Wat moet je écht gezien hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-23 19:24

Als een keer een heel andere cultuur wilt meemaken met ontzettend lieve mensen en prachtige historische bezienswaardigheden…. Iran!

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 12:26

Elisabeth32 schreef:
Als een keer een heel andere cultuur wilt meemaken met ontzettend lieve mensen en prachtige historische bezienswaardigheden…. Iran!

Alleen kun je dan niet meer zo gemakkelijk naar de VS reizen.
En ik zou niet zo snel naar Iran gaan gezien hun huidige mentaliteit tegen eigen burgers

Elisabeth32
Berichten: 93
Geregistreerd: 21-06-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 13:26

purny schreef:
Elisabeth32 schreef:
Als een keer een heel andere cultuur wilt meemaken met ontzettend lieve mensen en prachtige historische bezienswaardigheden…. Iran!

Alleen kun je dan niet meer zo gemakkelijk naar de VS reizen.
En ik zou niet zo snel naar Iran gaan gezien hun huidige mentaliteit tegen eigen burgers


Jawel hoor, jaar later naar Amerika geweest. Je moet alleen langs de ambassade van tevoren. Geen probleem verder.

En de burgers zijn juist super lief en praten graag met toeristen (die ze bijna nooit zien)

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-23 15:17

Dorine92 schreef:
manzano schreef:
Blyde Canyon vond ik dan weer enorm tegenvallen (en hyper toeristisch).

Ik was er in februari, dikke kans dat dat het verschil heeft gemaakt.. ik ben letterlijk niemand tegen gekomen en kon op de hele Panoramaroute veel dingen gratis bekijken terwijl op internet stond dat je moest betalen


Ik in augustus geweest en bijna geen anderem ensen gezien. Blyde Canyon is een van de mooiste dingen die ik heb gezien :j

Afbeelding

Wat dichter bij huis: Bayern, Duitsland is echt prachtig! Zugspitse, Eibsee hieronder:

Afbeelding

Afbeelding

germie

Berichten: 25953
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Wat moet je écht gezien hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:45

Cuba, zolang je niet naar Varadero gaat is het een geweldig land, enorm veilig met hele vriendelijke mensen. Ze doen zo ontzettend veel voor je. Als je bij mensen in huis slaapt koken ze vaak voor je, regelen het ontbijt, excursies, werkelijk alles. En zijn totaal niet opdringerig. Ook een mooie natuur.

Travel_me

Berichten: 1267
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 03:35

Even een schopje, vooral omdat ik zelf opzoek ben naar mooie bestemmingen (vooral in Azië, wel al groot deel geweest).

Mijn mooiste bestemmingen tot nu toe in willekeurig volgorde:

- Perito Moreno gletsjer hike, Argentinië
- O trek Patagonia, Chili
- Zoutvlaktes Uyuni, Bolivia
- Amazone in Bolivia
- ABC trek Nepal
- Isle of Skye
- hiken Dolomieten
- Vulkanen Java
- Perhentian Islands, Maleisie

Mocht iemand dus nog een mooie bestemming hebben die ik kan toevoegen, graag! (ik heb nog minstens een half jaar te gaan qua reis)

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Wat moet je écht gezien hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 08:27

Komodo eilanden! En dan een tour doen met le pirate.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 19:09

Tadrart Rouge, Sahara, Algerije <3 Ook nog eens de goedkoopste vakantie in tijden _/-\o_


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Wat moet je écht gezien hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-23 20:44

Prachtig idd. Maar Algerije klinkt mij niet heel veilig in de oren?

Ik ga nu weer op safe en een hernieuwde poging cruise door de Caribbean doen. Hopelijk nu niet in het ziekenhuis belanden :=

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat moet je écht gezien hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:55

Klinkt wel erg gaaf, wanneer ga je?

Myfairytale
Berichten: 5389
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Wat moet je écht gezien hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 20:59

Nieuw Zeeland! <3 <3

Ik had hoge verwachtingen toen we er heen gingen en die zijn allemaal overtroffen!

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:36

Fitzroy schreef:
Prachtig idd. Maar Algerije klinkt mij niet heel veilig in de oren?


We zijn vijf dagen een handvol mensen tegen gekomen, groot gebied en het raakt steeds meer in trek bij reizigers. Uiteraard wel met touareg gids/chauffeur.

Ik heb me geen tel onveilig gevoeld, ook niet in de hoofdstad.

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Wat moet je écht gezien hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-23 21:47

Je moet ervan houden, maar Schotland is ook onwijs mooi. Glencoe, Isle of Skye, Edinburgh.