Costa Rica, waar moeten we heen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Costa Rica, waar moeten we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 21:01

Ja ik zit al met een schuin oog naar Panama te kijken. Maar vind je daar ook zoveel wildlife?

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Costa Rica, waar moeten we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 21:37

Mmm ik zit er aan te denken om dit te doen. Maar even kijken hoeveel duurder dat wordt :')
Afbeelding

Galeobdolon

Berichten: 1090
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Costa Rica, waar moeten we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-23 21:50

Het probleem is dat je met huurauto’s meestal de grens niet over mag. Dus of je er een in Costa Rica huurt of in Panama bindt je redelijk aan het land. Panama is super goed te doen qua ov dus je zou daar met ov kunnen beginnen en in Costa rica een auto kunnen huren. In Panama zijn geen tapirs of jaguars, maar verder net zo veel vogels, reptielen en luiaarden. In Panama zou ik dan ook wel wat andere plekken bezoeken dan je nu op je route hebt, maar het hangt er ook vanaf wat je zoekt qua activiteiten:)

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Costa Rica, waar moeten we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-23 22:00

Oh ja dat is ook zo. Dat moet ik dan echt even overwegen.

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-23 14:31

Ik ga beiden even overwegen. Dus enkel rondreizen in Costa Rica en CR en Panama samen.

Ik had even globaal die lijn in het zuiden van Panama gelegd maar dat mogen idd nog 1 of 2 stops extra. Tips in het zuiden?
Ik zou als het lukt de San Blas eilanden nog mee willen pakken. Dat ziet er zo mooi uit.

Zebraatje
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 11:42

Evy schreef:
De reden dat we 1 nacht ergens verbleven was trouwens omdat we eind december daar waren en alles volgeboekt was door Amerikanen die op vakantie waren :D Dat is een nadeel als je op de dag zelf alles gaat regelen.

Je gaat idd met de boot naar Tortuguero en ook met de boot naar Corcovado. Ik moet even opzoeken vanuit welke plaatsen je dan vertrekt.


Ja kan naar Corcovado ook een gedeelte met de auto. Wij sliepen in Drake Bay en daar kan je ook met de auto komen sinds een paar jaar. Vanaf daar inderdaad met een excursie boot naar het NP. Ik vond Corcovado heel gaaf, maar wel heel druk. Alle groepen en bootjes komen 's morgens aan in het NP en gaan dan met een gids het park door. Je ziet wel heel veel vogels, aapjes, luiaard enz. Maar ik kreeg toch een beetje een dierentuingevoel als je daar met 30+ mensen staat.

Naar Tortuguero inderdaad met een boot. Wij hadden vervoer geregeld vanaf San Jose (via reisbureau) en bij terugkomst uit Tortuguero de huurauto opgehaald in Guapiles.
We hadden onze reis geboekt via Witropia tours. Echt een aanrader, een kleinschalig lokaal reisbureau van Nederlanders die in Costa Rica wonen. Ze doen ook maatwerk, dus je kan zelf je gewenste route opgeven, verblijfsduur aanpassen en type accommodaties.

Maar Panama lijkt me ook heel gaaf.

Alleen TS de route die je nu hebt lijkt toch wel heel veel reizen en in de auto ;)
Zo moeilijk he een keuze maken tussen alles wat je wil zien en een relaxt reisprogramma.

Cahuita en de regio hebben wij er destijds ook uitgelaten, omdat we keuzes moesten maken en me dat het minst mooie stukje leuk van de plaatjes die ik zag op internet.

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Costa Rica, waar moeten we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 13:17

Haha ja die route is vrij lang, dat klopt :') Kennissen van mij hebben het overigens wel gedaan laatst, maar die zijn volgens mij een maand onderweg geweest. Ik ga haar eens vragen wat hun route is geweest.

Stroller
Berichten: 135
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 13:59

Earth schreef:
Bedankt voor de tips zo ver. Als ik het hoor moeten we toch maar nadenken over meerdere locaties _O-
Ik had idd al bedacht dat het rondreizen zelf al erg gaaf kan zijn inderdaad.

@STroller wat hebben jullie voor vliegtickets betaald?

Ik lees dat je naar Tortuego met de boot gaat? Maar van waar naar waar ga je dan?
En hoe zit dat bij Corcovado?



Wij hebben 715,- pp betaald maar we hadden dan wel een overstap in Houston

Stroller
Berichten: 135
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Katwijk aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 14:01

Fitzroy schreef:
Wij zijn bewust in september geweest, vanwege de prijzen en de drukte. Uiteindelijk hebben we, ondanks dat het regenseizoen was, maar een paar keer regen gehad.

Wij zijn niet naar Corcovado geweest maar wel naar Tortuguero. Verder nog naar Manuel Antonio, Uvita, Monteverde, Rincon de la Viejo, La Fortuna en we sloten af aan de Caribische kust bij Puerto Viejo. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat het minste vond van de hele vakantie. Ik voelde me er niet veilig en prettig.

In La Fortuna hadden wij ook een prachtig hotel met eigen hotspring bij je kamer.

[ [url=m/IL9GBq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/EtuU45.jpg]Afbeelding[/url] ]


Zo dat is gaaf ! bij ons was helaas de vulkaan maar voor de helft zichtbaar vanwege de wolken, ons uitzicht was wel nagenoeg hetzelfde

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 14:44

Stroller schreef:
Earth schreef:
Bedankt voor de tips zo ver. Als ik het hoor moeten we toch maar nadenken over meerdere locaties _O-
Ik had idd al bedacht dat het rondreizen zelf al erg gaaf kan zijn inderdaad.

@STroller wat hebben jullie voor vliegtickets betaald?

Ik lees dat je naar Tortuego met de boot gaat? Maar van waar naar waar ga je dan?
En hoe zit dat bij Corcovado?



Wij hebben 715,- pp betaald maar we hadden dan wel een overstap in Houston


Oh dat is niet duur, via welke maatschappij vlogen jullie?

Earth

Berichten: 7916
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-23 22:53

Ik denk dat ik het zo wil doen. We gaan in Panama enkel naar Bocas del Toro. dat ziet er gewoon zo mooi uit en dan kunnen we toch nog snorkelen! <3
Ik heb daar overigens een paar mooie plekjes gevonden, dus ik ben enthousiast! :D

Stroller
Berichten: 135
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Katwijk aan zee

Re: Costa Rica, waar moeten we heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 15:32

Wij vlogen met United Airlines vanaf Schiphol