Rondreis Florida

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Rondreis Florida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 19:29

In maart gaan wij op huwelijksreis naar Amerika. We gaan een rondreis maken in Florida met aansluitend nog een paar dagen Bahama's. Nu hebben we al wat dingen bedacht maar tips zijn altijd welkom. Wat is echt de moeite waard om naartoe te gaan of te doen?

Dit is de route die we ongeveer gaan rijden:
Afbeelding

1. Aankomst Miami
2. Miami - Orlando, stop bij cape canaveral, komen vast meer noemenswaardige tegen om even te stoppen?
3. Orlando - waterpark oid
4. Orlando - Clearwater
5. Clearwater, zwemmen met zeekoeien
6. Clearwater - Homestead, lange route waar we vast iets moois tegen komen onderweg
7. Everglades
8. Homestead - Key West
9. Key West
10. Key west - Miami
11. Miami
12. Miami - Bahama's
13/15. Bahama's
16. Bahama's - Schiphol

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rondreis Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:36

Pensacola ligt niet in jullie route, maar is wel de moeite waard. Ligt in het noorden en heeft echt die Franse sfeer.

Sarasota is bijzonder om te zien vanwege de grote Amish gemeenschap.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Rondreis Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:57

Pensacola is super mooi maar dan moet je wel heel veel kilometers toevoegen.

Heb je al tickets geboekt? Want vaak kost vliegen naar Orlando en vertrekken vanuit Miami of andersom nauwelijks meer en je hebt ook geen drop off kosten bij de meeste verhuurmaatschappijen. Dat scheelt wel een hoop reistijd.

Om met zeekoeien te zwemmen zou ik zelf dichter bij Homosassa willen zitten. De vroegste excursies zijn het beste en dan moet je vaak voor 6.00 daar zijn en vanuit Clearwater is het nog een goede anderhalf uur rijden.

Homestead heeft niet de beste naar qua veiligheid dus kijk even of je daar heen wilt.

Je komt langs Naples wat ik zelf echt de leukste stad van Florida vind.

Ik ben zelf geen fan van Key West. Het is echt wel mooi maar wel heel lang rijden en de weg is enorm saai en filegevoelig.

In Miami zeker Wynwood Walls bezoeken dat is echt een hele toffe wijk met alle muurschilderingen. En het Holocaust Memorial is super indrukwekkend. En natuurlijk South Beach.

Marisje76

Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:59

Wij hebben afgelopen zomer vrijwel dit gedaan!
Alleen begonnen op bahamas.
* In de everglades liggen de vlonderpaden, dat zijn echt hele leuke wandelingen om te doen!
* ik zou persoonlijk niet de 75 rijden maar de 41 die is echt mooi en daar kun je makkelijk kleine tussenstops maken.
* key west vond ik persoonlijk wat tegenvallen..vooral een lange weg met weinig te zien
* ik denk dat je op de grote reisdagen wellicht die dag vrij vol plant bv.clearwater- homestead.. dat is ver rijden en je komt dcht heel veel moois tegen onderweg, daar heb je dan eigenlijk te weinig tijd voor om te bezichtigen. Fort meyers, Napels zijn echt prachtige steden om aan te doen.

Ik weet je budget niet maar in Bahamas een boottocht doen is echt aan te raden..prachtig maar wel prijzig
Als je nog meer wil weten of wat foto's wil zien dan mag je me altijd pb doen kan je evt als je wil linkje van mijn polarsteps geven kan je precies zien hoe wij het hebben gedaan en wellicht wat openen nog op doen kijk maar

Edit: wij hebben ook in homestead geslapen moet zeggen dat ik het niet onveilig vond voelen

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 20:40

Tickets hebben we vandaag in optie laten zetten en ga ik maandag boeken. We hadden eigenlijk als plan om te landen op orlando en dan via miami naar bahamas. Vandaag kwamen we erachter dat je dan $500 extra voor de auto moet betalen. Dus hebben we besloten 1 dag langer te gaan met overnachting en dan op miami te vliegen. Daarmee zijn we voordeliger uit en langer vakantie haha. Oorspronkelijk hadden we ook 1 dag in Clearwater, daar heb ik er nu 2 van gemaakt. Maar misschien beter 1 en een extra overnachting in Napels bijvoorbeeld. Zodat die lange route opgedeeld wordt er er meer tijd is om te stoppen.

Dank voor jullie tips, ga ik morgen uitgebreid bekijken. Tickets doen we via het reisbureau, overnachtingen zelf via booking.com dus daar zijn we alsnog redelijk vrij in.
Leuk Marisje, ik stuur je een pb! We pakken ook de 41, dwars door de everglades. Die kon ik alleen niet kiezen op maps :')

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Rondreis Florida

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:47

Destijds, 2000 of 2001 had je coupon boekjes diende onderweg bij gasstations etc aantrof,
Daar stonden dan scherpe aanbiedingen in voor hotel overnachtingen. Of we deden gewoon handje klap als we ergens op de stoep stonden.
Wees beducht op het onderscheid logies en logies en ontbijt in de prijs.

Wij waren destijds zo blue, bij valet parking en dat de bagage naar de kamer gebracht werd, stonden wij personeel wereld vreemd aan te kijken als ze hun hand op staken.
Kwartje is wel gevallen dat ze dan een fooi wilden.
Kamermeisjea gaven we pas fooi aan het einde van het verblijf; anders werd je kamer een tikkende tijdbom van de luchtverfrisser.
We hadden destijds auto en eerste en laatste nacht geboekt. Tussentijds op de pof gegaan.

judenjul

Berichten: 189
Geregistreerd: 19-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:12

In Orlando kanoën bij King's landing canoe. :j

Connaisseur
Berichten: 293
Geregistreerd: 31-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-23 21:17

judenjul schreef:
In Orlando kanoën bij King's landing canoe. :j


Wauw! Zoveel beter dan een waterpark.

Edit: misschien slimmer om een dag meer te pakken voor Orlando- homestead en een dag minder key west?

Als je 's ochtends niet te laat vertrekt ben je eind ochtend in key west en heb je nog de hele middag om daar wat rond te kijken. Volgende ochtend richting miami, dan heb je daar ook nog 1,5 dag. Wordt toch altijd wat proppen maar moet niet té zijn. We willen dus wel ergens een dag blijven zodat we niet alle dagen op doorreis zijn.

1. Miami: aankomst 14.50
2. Miami - Orlando: cape canaveral
3. Orlando - waterpark of kanoe?
4. Orlando - tampa - Clearwater
5. Clearwater - zeekoe?
6. Clearwater - sarasota - fort meyers
7. Fort meyers - Napels - Homestead
8. Everglades
9. Homestead - Key West
10. Key west - Miami
11. Miami
12. Miami - Bahama's: aankomst 9.45
13/15. Bahama's
16. Bahama's: vertrek 16.05
Laatst bijgewerkt door Connaisseur op 30-09-23 21:52, in het totaal 3 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37247
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 21:20