De Waddeneilanden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:27

Roosch schreef:
Gefeliciteerd met je verjaardag! En bedankt voor je suggestie!

Wij overwegen nu een hele week. Ik kan vanuit huis werken dus een mini workation met de ochtenden werken de middagen vrij klinkt als muziek in m'n oren.

M'n collega verhuurt een chalet in Midsland, even horen wat zijn prijs is en of z'n wifi daar stabiel genoeg is.

Heerlijk gewoon, een hele week op 't eiland <3


Bedankt.

Heb je Facebook? Dan kun je ook lid worden van deze groep met last-minutes:

https://www.facebook.com/groups/228728411139639

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:47

Jaaa! Heerlijk de eilanden!
Vroeger regelmatig naar Texel, een vriend van m'n vader woont er, dus dat was altijd leuk (heeft/had ook paarden).
Met de boot en een ex ook wel eens op Terschelling geweest.

Maar tegenwoordig is Vlieland favoriet. Lekker rustig. Ouders van m'n zwager hebben er ook een huisje en ken de eigenaresse van stal Edda.

Door dit topic gelijk zin om er weer heen te gaan en misschien ook de andere eilanden eens te ontdekken!

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 21:57

Jaaa de waddeneilanden <3
Ik ben met vrienden in 2020 naar Terschelling geweest
2021 zelf Terschelling en vlieland
2023 vorige week weer met vrienden naar schiermonnikoog

Ameland en texel wil ik nog heen.

Vorige week erg genoten van schiermonnikoog en het fietsen vooral daar ook. Uitzichtpunt op de bunker en zeevonk en sterren kijken in de nacht aan zee.

Afbeelding

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:12

Hoe gaat dat met de bagage naar Vlieland? Check je dat in op van die karren net als op de boot naar Terschelling? Ik ben alleen nog maar met de auto naar de eilanden geweest. Maar Vlieland wil ik ook weleens ontdekken. :)

san4nie
Berichten: 3565
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:17


Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:23

MarrieLeen schreef:
Hoe gaat dat met de bagage naar Vlieland? Check je dat in op van die karren net als op de boot naar Terschelling? Ik ben alleen nog maar met de auto naar de eilanden geweest. Maar Vlieland wil ik ook weleens ontdekken. :)


Je legt het idd op van die karren voor je de boot op gaat. Op Vlieland zelf kan je je bagage zelf meenemen naar je bestemming, maar je kan het ook laten brengen, super makkelijk!

Texas02

Berichten: 4613
Geregistreerd: 21-04-16

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 22:26

Dat lijkt me ook zo gaaf inderdaad, met eigen paard een strandrit maken op een eiland <3 Het zal vast niet gebeuren, maar dromen mag :D

irisskib
Berichten: 477
Geregistreerd: 13-01-10
Woonplaats: Makkum / Buinen

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 07:29

Hier een vast Vlieland ganger
Ieder jaar opnieuw in ieder geval een paar dagen naar dat heerlijke eiland <3
Ik kan iedereen hotelletje de veerman aanraden, zij hebben een ontzettend milieu bewust concept en zitten net aan de rand van de dorp straat dus wel makkelijk naar het dorpje maar ook de rust van het eiland!
En om te paardrijden manege de Seeruyter, voor ieder wat wils

M_arjolein

Berichten: 1432
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-23 07:43

Hier een Terschelling liefhebber. Mijn ouders wonen er dus kom er elke maand wel een paar dagen met onze dochter van 1.5.

Qua betaalbare appartementen vind ik dit wel een aanrader.

https://appartemententerschelling.nl/


En nog even wat sfeerplaatjes van vorige week
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Chantaliiejj
Berichten: 5637
Geregistreerd: 25-01-10

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-23 11:29

Ja ik ben fan van de wadden, Texel is toch de favoriet. Ik kom daar al van jongs af aan. Ga zeker twee a drie keer per jaar een weekendje en probeer dan nog ergens in het jaar nog een dagje naar Texel te gaan.

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 15:47

Wij hebben net een weekje Terschelling geboekt voor volgend jaar april! Nu al zo een zin in! :))

Ik ga dan een paar uurtjes vanuit "thuis" werken en de middagen vrij nemen. Goed vooruitzicht!

_AB_
Berichten: 3957
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 17:13

Leuk!! Waar ga je heen op Terschelling?

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 17:15

We hebben op Noordkaap, Midsland een chalet gehuurd!

Vorig jaar zat ik op Duinland, lekker centraal. Mijn reisgezelschap deze keer is al minstens 30 keer op Terschelling geweest dus we zullen de ins en outs allemaal wel zien gok ik. Zin in!

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 18:19

Klinkt goed! Veel plezier alvast! Wij hebben ook al de vrije dagen vastgelegd zodat we nu zeker weten weer met onze boot naar Terschelling gaan rond oud en nieuw. Meerdere goede vrienden gaan ook met hun boot dus het wordt sowieso weer een top oud en nieuw! Nu al zin in!

Texas02

Berichten: 4613
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 00:13

Is een dagje naar Schiermonnikoog ook leuk in de herfst (eind oktober of november), op een dag dat het wel mooi weer is, of is dat af te raden? Wel koud natuurlijk, vooral omdat op de eilanden wel altijd wind staat. Het nadeel is ook dat het vroeg donker is, maar dat is ook direct wel een voordeel omdat de zonsondergang dan eerder is, en ik deze nog zou kunnen zien/fotograferen voordat de laatste boot terug gaat.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 00:34

Ik denk dat een dagje Schier prima te doen is. Zou wel dan een vroege boot pakken. In een dagje kan je prima het eiland rond komen. Bij de veerhaven via soepboer fietsen kan je direct een fiets huren, reserveren wel aan te raden. Maar er is ook prima ov op he eiland.
Veerhaven naar het dorp is wel een 3km namelijk, net super ver lopen maar fietsen vond ik wel prettig om meteen daar te kunnen huren en ook weer inleveren.

Vogelkijkhut is aanrader. en uitkijkpunt bij de bunker.
Zal denk ik wel fris en winderig zijn. Maar natuur wel erg mooi denk ik!
Als je een stukje donker nog mee kan pakken kan je er wel erg mooi sterren zien omdat het 1 van de donkerste plekken van nederland is. Wellicht zou je er dan 1 overnachting van kunnen maken daarvoor? Moet het natuurlijk wel beetje helder weer zijn.

Texas02

Berichten: 4613
Geregistreerd: 21-04-16

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 03:17

Ik wil echt wel een dagje, niet een nachtje blijven. Dit jaar niet meer in ieder geval. Maar een dagje is vast ook al heel mooi, juist ook met de herfstkleuren. Camera mee, mooi foto's maken. Lijkt me wel leuk, maar even kijken of dat wil lukken eind oktober of in november. In ieder geval wel als de tijd al verzet is, zodat het lukt om de zonsondergang nog te zien :j Ik wil dan wel mijn eigen fiets meenemen, ik fiets op de één of andere manier niet graag op een fiets die ik niet gewend ben. Ik ben een rare, ik weet het :D OV was op zich wel fijn geweest, maar dan kom je niet zo makkelijk op mooie plekjes ben ik bang.

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 04:49

Eigen fiets is ook prima te doen toch! mooie plekjes is met fiets wel veel handiger idd.
Er zijn prima fietspaden en je kan er lekker rond fietsen! Beetje wandelen de kwelder op aan de oostkant in de natuur. Westkant zit dan de vogelkijkhut en in het midden de bunker met wat bos eromheen. Ik vond het er prachtig. Veel verschillende fauna ook.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 10:04

Zijn er nog meer echte aanraders voor een dagje Schiermonnikoog? Wil begin oktober een dagje gaan als verjaardagsuitje voor mijn man. We nemen zelf fietsen mee. Is het erg duin op en af fietsen daar? Of valt het mee, ivm de keuze welke fietsen we meenemen. Op Texel vind ik de duinen best pittig, maar op Terschelling viel het me weer erg mee.

Twiggy2008
Berichten: 21242
Geregistreerd: 03-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 11:14

irisskib schreef:
Hier een vast Vlieland ganger
Ieder jaar opnieuw in ieder geval een paar dagen naar dat heerlijke eiland <3
Ik kan iedereen hotelletje de veerman aanraden, zij hebben een ontzettend milieu bewust concept en zitten net aan de rand van de dorp straat dus wel makkelijk naar het dorpje maar ook de rust van het eiland!
En om te paardrijden manege de Seeruyter, voor ieder wat wils



Precies dit, wij zijn ook erg dol op Vlieland (ken alle eilanden, hebben elk hun eigen charme) en gaan ook eigenlijk altijd naar Hotelletje De Veerman. Het autoloze daar is fijn, de rust daar in de bossen, écht eilandgevoel met al die zee uitzichten om je heen.

Vorig jaar oktober nog naar Vlie geweest met mijn lief, heerlijk was het weer. Maar eerdaags gaan wij naar Zuid Engeland, omdat mijn dochter daar studeert (Portsmouth én Isle of Wight, ook een prachtig eiland). Dus de Wadden slaan wij even over voor een keer :o .

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 14:27

Duinen van Schier vallen erg mee kwa op en af fietsen.

Ik vind alles mooi op Schier, maar houd het meest van de natuur ten oosten van het dorp, tot aan de Balg.
De kwelder is prachtig, als je er doorheen kunt wandelen, (wij gaan vaak in de winter en dan komen we nooit zo ver omdat het gebied dan veel te nat is).

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 16:09

Ik zit ineens op Ameland! <3

Mijn vriendin had me als verjaardagscadeau een save the date 24-26 november gestuurd. Ik wist alleen dat het een Waddeneiland zou worden.

Helaas kon m'n vriendin last minute zelf niet mee op dit weekend en m'n vriend en andere vriendinnen ook niet dus ik ben alleen gegaan.

Met recht uitwaaien zeg, mijn hemel. :D :D <3 maar oooh zo mooi!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 16:38

Wat gaaf zeg!

Ik zit momenteel op Texel, gaat er inderdaad aardig aan toe wat betreft de wind :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 16:53

Toch veel blauwe luchten! Zijn de foto's van eerder of van gisteren/vandaag?

Froukje_J

Berichten: 2197
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 17:02

Roosch schreef:
Toch veel blauwe luchten! Zijn de foto's van eerder of van gisteren/vandaag?

Ik woon op het vaste land(hemelsbreed 5 km van Ameland) maar het is wisselvallig soms wel zon