De Waddeneilanden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:07

Afbeelding
Het boompje van Terschelling, op het duim vlakbij Camping De Kooi, gemaakt afgelopen juni.

Afbeelding
Waddenzee Vlieland vorig jaar herfst bij windkracht 8


Afbeelding
Parachutesprong gemaakt op Texel, vorig jaar juni.

Roosch

Berichten: 36659
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-23 22:09

Ha bekend uitzicht, die parachutesprong heb ik m'n vriend vorig jaar voor z'n verjaardag cadeau gegeven. :)) volgens mij is hij in augustus gegaan. Ik ging niet, al zou je me drvoor betalen. :+

En het boompje, ook al zo bekend. :+:

Ooit. Als ik de loterij win. Dan komt er een huisje op Terschelling of Ameland.

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:10

Roosch schreef:
Ah, een hotel. Leuk!

Wij gaan graag in een huisje of stacaravan/chalet. Dan heb je nog je eigen ruimte/huiskamer om je terug te trekken, gezellig een spelletje te doen etc.

Afgelopen weekend hadden we met z'n drietjes een stacaravan die van ouderdom uit elkaar viel. :') Maar alles wat we nodig hadden zat erin en wat (of moet ik zeggen wad) hebben we genoten..:))


Ah snap ik! Wij waren met de warme dagen van begin september op het eiland. Dus waren enkel in de hotelkamer om te slapen.. in het restaurant/bar gedeelte van het hotel lagen ook allemaal spelletjes en konden nog heerlijk op het terras zitten savonds.
Ik snap ook dat een huisje fijner is als het dan wat kouder is heb je net wat meer ruimte! :j

_AB_
Berichten: 3957
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:13

Welk waddeneiland is het leukste met kleine van dan bijna 2?
We neigen naar Texel omdat dd auto dan makkelijk mee kan, maar das geen argument natuurlijk

Froukje_J

Berichten: 2195
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:17

Ik zou zelf zeggen Ameland of Terschelling maar dat is puur omdat ik texel gewoon niet zo leuk vind :')
Wij zijn 9 september nog met ons 2 en 8jarige op Ameland geweest bakfiets huren en gaan met die banaan

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:27

Schiermonnikoog klinkt goed, dat komt dan zeker op mijn lijstje te staan! En Borkum staat ook nog op ons lijstje, maar of ik dat net zo leuk als Texel en Ameland ga vinden weet ik niet. Treintje en winkels in het dorp klinkt op zich wel leuk, maar ik ga natuurlijk niet om te winkelen. Het gaat mij wel vooral om genieten van de mooie natuur en de zee.

_AB_
Berichten: 3957
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:29

De auto kan makkelijk mee naar Ameland, toch?
Als t aan mij lag gingen we gewoon 2 weken naar Terschelling, camping de kooi.
Maar mijn wederhelft wil niet naar Terschelling :(

_AB_
Berichten: 3957
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:31

Texas02 schreef:
Schiermonnikoog klinkt goed, dat komt dan zeker op mijn lijstje te staan! En Borkum staat ook nog op ons lijstje, maar of ik dat net zo leuk als Texel en Ameland ga vinden weet ik niet. Treintje en winkels in het dorp klinkt op zich wel leuk, maar ik ga natuurlijk niet om te winkelen. Het gaat mij wel vooral om genieten van de mooie natuur en de zee.


Borkum is leuk als het mooi weer is ;)

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 22:33

Roosch schreef:
Ik zag er nog geen topic over, maar aangezien het een van mijn favoriete bestemmingen is zoek ik altijd leuke tips en tricks. :))

Ik ga erg graag naar de wadden(eilanden). We gaan regelmatig een dag/middag naar Harlingen om frisse zeelucht op te snuiven (en een biertje te drinken bij het Brouwdok :)) ). Maar naar de eilanden zelf ga ik ook graag. Alleen Texel is echt niet mijn eiland.

Afgelopen paar maanden met een waddenexpeditie naar Schier geweest ( https://vanhetwad.nl/), een dagje naar Terschelling en een weekendje naar Ameland. En aangezien ik inmiddels alweer een paar dagen geen vitamine wad heb gehad, ben ik nu op zoek naar een leuk en niet al te duur verblijf op Terschelling voor april. :')

Nog meer liefhebbers hier op Bokt?


Terschelling is geweldig.

Ken je deze site al?

https://op-terschelling.nl/

Je kunt ook kijken bij de (particuliere) stacaravanverhuur bij Camping Cupido:

https://www.campingcupido.nl/stacaravan ... schelling/

Verder kan ik je een buitenrit bij Lok aanraden

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 23:06

_AB_ schreef:
De auto kan makkelijk mee naar Ameland, toch?
Als t aan mij lag gingen we gewoon 2 weken naar Terschelling, camping de kooi.
Maar mijn wederhelft wil niet naar Terschelling :(


De auto kan mee naar Ameland inderdaad. Makkelijk ook inderdaad, zowel naar Ameland als naar Texel is het gewoon de boot op rijden en als je er bent weer eraf rijden. Maar dat is best duur hoor, naar Ameland! Ik was toen 120 euro kwijt voor de auto en mezelf. Texel is dan een stuk goedkoper.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 23:45

Marie111 schreef:
Roosch schreef:
Ik zag er nog geen topic over, maar aangezien het een van mijn favoriete bestemmingen is zoek ik altijd leuke tips en tricks. :))

Ik ga erg graag naar de wadden(eilanden). We gaan regelmatig een dag/middag naar Harlingen om frisse zeelucht op te snuiven (en een biertje te drinken bij het Brouwdok :)) ). Maar naar de eilanden zelf ga ik ook graag. Alleen Texel is echt niet mijn eiland.

Afgelopen paar maanden met een waddenexpeditie naar Schier geweest ( https://vanhetwad.nl/), een dagje naar Terschelling en een weekendje naar Ameland. En aangezien ik inmiddels alweer een paar dagen geen vitamine wad heb gehad, ben ik nu op zoek naar een leuk en niet al te duur verblijf op Terschelling voor april. :')

Nog meer liefhebbers hier op Bokt?


Terschelling is geweldig.

Ken je deze site al?

https://op-terschelling.nl/

Je kunt ook kijken bij de (particuliere) stacaravanverhuur bij Camping Cupido:

https://www.campingcupido.nl/stacaravan ... schelling/

Verder kan ik je een buitenrit bij Lok aanraden

Die eerste link hebben wij ook ons huisje op gevonden. Staat vanalles en nog wat op, allemaal leuke huisjes. :j

Wij hadden de auto ook mee naar Terschelling, gaat prima, maar betaal je idd wel meer voor dan bv. naar Texel. Maar omdat wij niet konden fietsen, vond ik het heerlijk om 'm mee te hebben.

Wintu

Berichten: 2966
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 23:55

De waddeneilanden heb ik enkel maar goede herinneringen aan, maar ben al jaren niet meer geweest.
We gingen vroeger altijd naar Schiermonnikoog naar De Monnik, later heb ik daar nog stage gelopen in het Noderstraun en woonde ik boven Schierfiets :D

Ameland ben ik enkel voor vakantie geweest.

Terschelling gingen we ook altijd naar toe op vakantie in de buurt van Paal 8. Ik heb ook de Harlingen- Terschelling sloepenrace geroeid en dat was altijd een groot feest, mijn man heeft het ook meerdere malen geroeid. Ik heb er ook nog vakantiewerk gedaan bij de Super Mier in Formerum en verbleef toen de hele zomer in een boerderij tegenover camping Appelhof. Samen met een vriendin, echter zij werkte in het bowlingcentrum en is nooit meer vertrokken. Ze is hier ook op bokt, hadden we echter destijds nog nooit van gehoord :D
Megatijden waren dat :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41596
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 06:31

Wij gaan ieder jaar een paar dagen naar Terschelling met onze platbodem, en maken dan een tussenstop bij Richel en vallen daar droog. Je stapt vanuit je boot Richel op en kunt heerlijk, en rustig, wandelen. Op het eilandje is ook een strandwachthuisje waar ze je alles kunnen vertellen over het eiland. De tocht ernaartoe is ook super. Er zwemmen veel zeehonden en de ferry komt er niet (die blijven lekker in de vaargeul met hun gedonder).

Een hele unieke ervaring, en er zijn charterbedrijven die dit voor toeristen aanbieden. Zowel als dagtocht, of als overnachting.

Afbeelding

Afbeelding

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 07:03

Hier ook een groot liefhebber van de Waddeneilanden. Kom er graag. Texel is voor ons makkelijk omdat onze kampeer vereniging er een terrein heeft en de overtocht goedkoop is. Vind het een fijn afwisselend eiland. We fietsen graag en daar is Texel heel leuk voor. Verder lunch ik dan graag bij de Texelse soepketel of bij de Novalis hoeve.

Terschelling vind ik ook prachtig, Ameland ben ik wel een paar keer geweest maar trekt me iets minder. Vlieland en Schiermonnikoog ben ik nog nooit geweest.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 07:40

Ik heb een zwak voor Terschelling, daar ben ik al wat jaren niet meer geweest. Het blijft een prachtig mooie wadden eiland. Ik hoop komende zomer er wel weer naar toe te kunnen. Dan daar weer paardrijden, heerlijk over de brede stranden van Terschelling rijden.

Melzazu
Berichten: 1783
Geregistreerd: 13-10-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 07:57

Texas02 schreef:
Schiermonnikoog klinkt goed, dat komt dan zeker op mijn lijstje te staan! En Borkum staat ook nog op ons lijstje, maar of ik dat net zo leuk als Texel en Ameland ga vinden weet ik niet. Treintje en winkels in het dorp klinkt op zich wel leuk, maar ik ga natuurlijk niet om te winkelen. Het gaat mij wel vooral om genieten van de mooie natuur en de zee.


Jouw laatste zin: dan “moet” je echt een keer naar Schier gaan :D

Roosch

Berichten: 36659
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 08:48

Op-ameland en op-terschelling.nl ken ik, ik hou d'r van!

Wij gaan waarschijnlijk vandaag boeken. Mocht iemand nog dé tip hebben voor een leuk huisje/chalet op Terschelling, liefst rustig gelegen, laat het gerust weten. :))

Ik zou het liefst zo een prachtig huis in de duinen willen, maar de bankrekening is het er niet mee eens. :))

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 09:18

Hier een vaste Vlieland-ganged. Schier kom ik ook nog wel eens de laatste tijd. Vroeger met m’n ouders vaak op schier op Ameland.

Ik heb het meest met Vlieland, maar dat komt ook door m’n man :)

_AB_
Berichten: 3957
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 09:20

Ik ben nu dus aan het zoeken naar n huisje op de wadden volgend jaar augustus/September

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:29

De Waddeneilanden <3
Wij zijn er vroeger regelmatig met de boot geweest, op Texel en Vlieland.
Terschelling staat ook nog op de verlanglijst.
Ameland gaan we niet redden met onze boot, maar daar wil ik zeker ook nog eens heen!

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 12:03

Roosch schreef:
Op-ameland en op-terschelling.nl ken ik, ik hou d'r van!

Wij gaan waarschijnlijk vandaag boeken. Mocht iemand nog dé tip hebben voor een leuk huisje/chalet op Terschelling, liefst rustig gelegen, laat het gerust weten. :))

Ik zou het liefst zo een prachtig huis in de duinen willen, maar de bankrekening is het er niet mee eens. :))



Camping Cupido is buiten het hoogseizoen heerlijk rustig (ook in het hoogseizoen valt het heel erg mee).

Het duinmeer is heerlijk om in te zwemmen.

De camping ligt heel centraal tussen West en Midsland en eigenlijk is dan niks ver weg en heel betaalbaar

Roosch

Berichten: 36659
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 16:27

Gefeliciteerd met je verjaardag! En bedankt voor je suggestie!

Wij overwegen nu een hele week. Ik kan vanuit huis werken dus een mini workation met de ochtenden werken de middagen vrij klinkt als muziek in m'n oren.

M'n collega verhuurt een chalet in Midsland, even horen wat zijn prijs is en of z'n wifi daar stabiel genoeg is.

Heerlijk gewoon, een hele week op 't eiland <3

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 17:39

Heerlijk vooruitzicht.

Afbeelding

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 18:01

Ik wil wel een keer met paard naar Ameland.
Al meerdere keren naar Texel geweest, maar afgelopen weekend op Ameland begon dat ook wel te kriebelen om eens te gaan rijden.

Nu nog op zoek naar de juiste plek om te overnachten.

Roosch

Berichten: 36659
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 18:05

Marije_jiplover schreef:
Ik wil wel een keer met paard naar Ameland.
Al meerdere keren naar Texel geweest, maar afgelopen weekend op Ameland begon dat ook wel te kriebelen om eens te gaan rijden.

Nu nog op zoek naar de juiste plek om te overnachten.

Een eigen paard heb ik niet, maar hoe tof zo over de eilanden! :j


Afbeelding
Ameland
Afbeelding
Terschelling
Afbeelding
Terschelling
Afbeelding
Ameland
Afbeelding
Vlieland