De Waddeneilanden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 17:08

Jaaaa....op alle eilanden geweest.
Mijn man 32 jaar geleden op vakantie op Terschelling ontmoet, toen ik met een vriendin op vakantie was.
Schier voor een dagje. Ameland en Vlieland ook op vakantie geweest. Maar de laatste jaren naar Texel. Het is net wat minder eiland, maar wel wat bruisender, vooral de Koog en Oudeschild vind ik leuk.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 17:55

Roosch schreef:
Toch veel blauwe luchten! Zijn de foto's van eerder of van gisteren/vandaag?
Meeste zijn vd afgelopen dagen, ondergaande zon eerder deze week. Al klaart het wel steeds mooi op tussen de buien door.

Kun je daar over het strand wandelen i.v.m.de wind/het zand?

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 18:01

Nou ik kan je zeggen.. dat was een uitdaging gisteren. :')

Met de handen voor de ogen de duinovergang over moeten gaan maar gelukt. Vanmiddag iets minder wind en toen een wandeling gemaakt van ongeveer 9 km. Heen ging prima want toen had ik wind mee. :D :D

Ik ben te lui om filmpjes op YouTube te zetten, maar dat demonstreerde wel even hoe het was. :')

Sheran

Berichten: 17239
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 18:05

Oeh ik praat mee. Min familie had een hele tijd een stacaravan op Ameland (sinds de jaren '60). Ik ging dus ook elke vakantie mee en het voelt echt als een tweede thuis. Helaas moest de caravan in 2005 plaatsmaken voor bungalows :( Maar het voelt nog steeds echt als thuis als ik er kom. Zou er zo willen wonen.

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 18:08

Gisteren was het inderdaad niet te doen, vandaag een poging gedaan. Ben maar gewoon met mijn rug in de wind ergens gaan zitten achter een duin, dat ging nog wel. Ik zit hier nog wel een paar weken, zit eraan te denken om een skibril te kopen :')

Wel rustig aan het strand/onderweg:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 18:18

Ik moest en zou gisteren bij aankomst even het strand op maar het had niet veel gescheeld of je had me ergens in Denemarken op kunnen halen. Als er mensen waren met hun kleine hondjes hadden ze ermee kunnen vliegeren. :))


Afbeelding

Afbeelding
Hier zie je denk ik wel een beetje hoe hard het ging.

Vanmiddag wel echt mooi gelopen maar op de terugweg stevige tegenwind gehad. M'n lijf was het er niet helemaal mee eens maar ach, dan doet dat ook nog eens wat. :')

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 18:21

Prachtige foto's!! <3

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-23 22:01

Wauw, wat een gave foto's! Is die laatste foto zo door de wind gekomen Roosch? Wat apart!

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-23 22:08

Ja bijzonder he! Ik keek zelf ook raar op.Afbeelding
Echt van die ophogingen op een rijtje vlakbij het water. Echt door de wind. Nog nooit gezien. :D

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 10:12

Wat een prachtige beelden!

Wij tellen af naar 27 december, dan gaan we met onze boot een paar dagen naar Terschelling. Hopelijk zit het weer dan een beetje mee. Zo enorm veel zin in!

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-23 15:14

Dat geloof ik, heerlijk!

Ik ben inmiddels weer thuis na m'n weekendje.

Weekje Terschelling staat in april gepland en eigenlijk moeten vriendin en ik dit weekend samen nog even inhalen. :)) hopelijk dan wel wat beter weer, want het was wel erg bijzonder met al die woei enzo. :D

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-23 16:16

Ik moet me hier ook melden, ik kom al 37 jaar op Ameland en de eerste 12 jaar van m'n leven alle zomers op Terschelling geweest.

Staat nu voor maart weer een weekend ameland gepland met een vriendin, in de meivakantie weer 2 weken Ameland met de familie en in september zitten mijn ouders er ook nog weer een week en kom ik ook een weekendje buurten :)

Dit jaar ook 4x geweest, wisselend van een dagje, een weekendje tot 2 weken <3

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 21:28

Vorig jaar voor het eerst een week op texel geweest met hondje en vooral de kant van de bossen en duinen vond ik mooi. Had huisje vlakbij de koog en daarvoor 2 nachten in de cocksdorp doorgebracht.
Afbeelding

Dit jaar zit ik 4 dagen na pinksteren op ameland met hondje. Auto blijft op vasteland staan dus moet het met fietstassen en fietskarretje doen dus vind dat wel een leuke uitdaging.
Heb een stacaravan op camping Roosdunen gereserveerd. Lekker iedere avond naar het strand lopen <3
Vorig jaar 1 dagje op ameland geweest met familie en rondgefietst. Vond het een mooi eiland en ben benieuwd nu ik het beter kan ontdekken.
Afbeelding

Schiermonnikoog ben ik 2x een dag geweest. Ook een mooi eiland.

Vlieland en Terschelling nog nooit geweest, maar wil die nog wel een keer gaan ontdekken.

Knikmops57
Berichten: 191
Geregistreerd: 12-05-19

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:43

Vlieland, mijn favoriet. Klein maar fijn!

_AB_
Berichten: 3957
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Groningen, samen met de pluizen <3

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 22:59

Terschelling is heerlijk! Mijn favoriete waddeneiland :)

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:33

:D

Is het heel erg als ik hier meld dat ik dinsdag weer naar Texel ga? O:)


Oh.. zoveel zin in! Ons jaarlijkse januari Texel-uitje...

Texas02

Berichten: 4611
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:44

Punz schreef:
:D

Is het heel erg als ik hier meld dat ik dinsdag weer naar Texel ga? O:)


Oh.. zoveel zin in! Ons jaarlijkse januari Texel-uitje...


Jaaa, dat is heel erg, want nu ben ik jaloers :+ _O-
Ik weet nog niet wat ik/we dit jaar ga(an) doe(n). Ik wil wel sowieso naar een eiland, maar of dat een dagje Schier gaat worden of dat ik toch nog op Texel kom weet ik nog niet. En ook niet of ik alleen ga of met iemand. Texel is best wel duur ook, vorig jaar hadden we een mooie aanbieding bij Landal te pakken, toen hadden we best goedkoop een huisje. Dat waren de maandag, dinsdag en woensdag voor Hemelvaart als ik het goed heb. Ik kijk al steeds, en die periode is wel iets goedkoper dan andere midweken, maar nog niet de prijs van vorig jaar. Nu hebben we vorig jaar ook later geboekt, dus misschien ben ik te ongeduldig. Maar we gaan ook in augustus 2 1/2 weken naar Oostenrijk en in oktober nog een weekje naar Oostenrijk, dus het moet niet de hoofdprijs kosten om naar Texel te gaan helaas. Maar ik houd het in de gaten :) En als iemand nog tips heeft voor beter betaalbare huisjes (met 2 aparte slaapkamers en een keukentje) dan Landal hoor ik het graag, ik hoef niet per sé op een vakantiepark te zitten. Even in het zwembad was wel leuk, maar het is geen must want we zijn ook maar een uurtje wezen zwemmen vorig jaar, als het al een uur was :+

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 13:57

Veel plezier op Texel vandaag Punz!

Ik ben eind december 2 daagjes op Terschelling geweest vanwege mijn verjaardag, was zo heerlijk, ondanks dat het weer niet zo geweldig was. Wil eigenlijk zo snel mogelijk nog een keer heen :j .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:16

Sharani schreef:
Veel plezier op Texel vandaag Punz!

Ik ben eind december 2 daagjes op Terschelling geweest vanwege mijn verjaardag, was zo heerlijk, ondanks dat het weer niet zo geweldig was. Wil eigenlijk zo snel mogelijk nog een keer heen :j .

[ [url=m/kvhud0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7AdrCV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3Tgsym.jpg]Afbeelding[/url] ]


Een van die masten in de jachthaven is van ons, we waren er toen ook met onze boot. Vooral in de avond een mooi gezicht, iedereen heeft z’n boot versierd met lichtjes

DWitzel

Berichten: 374
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:26

Oh, ja de eilanden! Heerlijk, echt vakantiegevoel.
Vorig jaar 2x Ameland (febr & aug) en 1x Texel ( eind sept) alle jaargetijden genieten.
Voor dit jaar (nog) geen plannen, maar ga vast nog wel die kant op!

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:41

Mo_86 schreef:
Sharani schreef:
Veel plezier op Texel vandaag Punz!

Ik ben eind december 2 daagjes op Terschelling geweest vanwege mijn verjaardag, was zo heerlijk, ondanks dat het weer niet zo geweldig was. Wil eigenlijk zo snel mogelijk nog een keer heen :j .

[ [url=m/kvhud0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/7AdrCV.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/3Tgsym.jpg]Afbeelding[/url] ]


Een van die masten in de jachthaven is van ons, we waren er toen ook met onze boot. Vooral in de avond een mooi gezicht, iedereen heeft z’n boot versierd met lichtjes


Dat zal vast een mooi gezicht zijn geweest. Helaas hebben we het niet gezien omdat we aan de Noordzee kant overnachten.

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 14:42

Afbeelding
:D

jeetje77

Berichten: 3459
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 15:06

Oh ik meld me ook. Ik ga vanaf vrijdag een lang weekend naar Borkum (het eerste Duitse Waddeneiland). Ben op de Nederlandse eiland allemaal al meer en minder geweest. Terschelling is verre weg favoriet, met Schier op een 2e plek.

Melzazu
Berichten: 1784
Geregistreerd: 13-10-19

Re: De Waddeneilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 18:57

Wij hebben afgelopen weekend weer gepland voor Schier in maart. Kijk er nu alweer naar uit.
*\o/*

Veel plezier Punz

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 19:29

Sharani schreef:
Dat zal vast een mooi gezicht zijn geweest. Helaas hebben we het niet gezien omdat we aan de Noordzee kant overnachten.



Afbeelding
Zo :D