Cruise boeken, hoe en wat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Cruise boeken, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-23 22:53

Hoi,

Mijn vriend en ik willen samen met een ander stel op cruise vakantie. Het idee is het Caribisch gebied voor ongeveer 10 a 12 dagen.

We willen het liefst alles in 1 boeken, dus echt de cruise maar ook gelijk de vlucht + transfer. Het aller mooiste zou zijn als op het schip alles all inclusive is zodat je niet voor verrassingen komt, maar voor zover ik weet is alles tot nu toe vol pension.

Iemand tips voor goede/betrouwbare sites/reisbureaus waar je kan boeken?

Natuurlijk hoor ik ook graag jullie ervaringen. :D

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 00:40

Wat een leuk plan! Wij zijn in 2015 met Carnival door het Caribbisch gebied gevaren, een 7-daagse cruise vanaf Puerto Rico, met daarvoor en daarna nog een paar dagen op Puerto Rico zelf. Als je wil stuur ik je een link naar mijn blog over de cruise.

Sommige cruise lines bieden ook vluchten aan, maar ik hoor daar weinigs positiefs over. De tijden zijn vaak ongunstig, soms vlieg je niet samen, je kan maar maximaal 1 extra dag vantevoren vliegen, etc. Zelf geen ervaring mee, maar op Reddit kom je hier regelmatig verhalen over tegen.

De prijs die je op de website ziet valt altijd hoger uit omdat de verplichte fooi enzo er nog bij komt. Drinken, internet, spa, speciale restaurants, etc zijn vaak ook niet inbegrepen. Bij sommige luxe maatschappijen wel, en ik geloof dat Virgin ook meer inclusief heeft.

Vergeet ook niet dat je veel geld kwijt bent aan excursies. Veel eilanden bezoeken is geweldig, maar dus wel duur. Tenzij je op het schip blijft, maar de meeste mensen willen juist zoveel mogelijk dingen zien. De cruise line biedt zelf excursies aan waarbij ze garanderen dat je niet achtergelaten wordt als je te laat terugkomt. Toch doen we het zelf liever via andere aanbieders omdat dat goedkoper is en je vaak een kleinere groep hebt.

Wij boeken altijd zelf, maar ik hoor dat je via het reisbureau soms leuke extras kan krijgen, of gratis upgrades naar een betere cabin.

Veel plezier alvast!

JorisDy

Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Cruise boeken, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 07:13

Wij gaan in december met MSC naar het Caribisch gebied. Dit wordt onze derde cruise en wij boeken via Zeetours. Zij kunnen je met alles helpen en wij zijn heel tevreden over hoe het contact altijd verloopt.

Mocht je vragen hebben stuur gerust een dm!

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Cruise boeken, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 08:53

Je kan ook kijken bij Captain Cruise. Is een klant van mijn werk, erg betrouwbaar

Anoniem

Re: Cruise boeken, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 07:59

Ik heb ook eens een cruise gedaan en het is inderdaad volpension, maar je kan dan aanvullend bijvoorbeeld een drankenkaart kopen, daarmee koop je dan al het drinken af en heb je dus alsnog een soort all inclusive. Daar zou je eens naar kunnen kijken, is vaak meteen optioneel bij te boeken.

Petrichor

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Cruise boeken, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-23 11:20

Hoe zit het eigenlijk met zeeziekte op een cruiseschip? Gewoon bootje varen gaat altijd prima, maar met een excursie boot (Tenerife) op zee is een hel.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-23 11:24

Ik heb ooit geboekt via cruisetravel.nl, daar was ik toen erg tevreden over. Was incl vlucht etc. Voor zover ik weet zijn alle cruises volpension.

Wij hadden 2 dagen dat het weer op zee nogal onstuimig was, toen konden mensen die er last van hadden pilletjes daartegen halen bij de medische dienst. Maar al met al viel het mij erg mee, ik liep alleen erg wankel.