Geen inspiratie voor een zomerse vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Geen inspiratie voor een zomerse vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 16:51

Ik wil graag tussen 20 april en 5 mei of 31-32-33 (29 juli tm 18 aug) op vakantie.

Het moet luxe zijn, zon zee zwemmen.
Ik ben een moeilijke eter dus ik weet niet of ik in thailand overleef. Geen rijst enzo haha.

Het mag ook een cruise zijn. Ik aan het zoeken maar echt alles wat ik tegen kom stopt op 13 april met varen in het Caribische gebied…..

Ik betaal voor 2 personen dus een budget rond 2000 euro pp.

In mei is het op veel plekken nog koud.

Ik wil eigenlijk een pareltje en iets anders dan gewoon standaard naar ibiza ofzo waarbij je na thuiskomst blijkbaar niet op de juiste plekken bent geweest.

Dus ik dacht bokt weet veel. Tips en ervaringen maar ook misschien goede websites?

Lieser
Berichten: 1514
Geregistreerd: 15-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 17:49

Zonnetje81 schreef:
Het mag ook een cruise zijn. Ik aan het zoeken maar echt alles wat ik tegen kom stopt op 13 april met varen in het Caribische gebied…..

Weet je zeker dat de cruises stoppen? Het kan zijn dat je gewoon te vroeg bent en dat de prijzen nog niet op de website staan.

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:15

Is je budget incl leefgeld ter plaatse?

Caribisch gebied is eigenlijk altijd wel lekker qua weer jaar rond en goed te doen qua eten. Voor je zomerperiode zou Afrika (Zanzibar) ook een goede zijn. Rond de 30 graden dan daar. Wij zaten in een All Inclusive hotel met Nederlandse eigenaar en qua eten was er royaal keuze.

Wij gaan meestal 11/12 dagen en zitten dit jaar voor zo'n 4000 - 4200 voor 2 volwassenen en 1 baby All Inclusive per vakantie. Daar moeten wel eventuele excursies nog bijgerekend worden.

Stampeltje
Berichten: 388
Geregistreerd: 18-05-15

Re: Geen inspiratie voor een zomerse vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 18:32

Ik roep maar wat qua denk/zoekrichtingen. Ik ben niet overal geweest en dus ook niet overal een idee wat qua eten mogelijk is. Als je kiest voor een hotel van een westers keten heb je vaak verschillende opties qua restaurant. Eigenlijk zitten daar altijd wel westerse opties bij. Meestal kan je via fotos onder de reviews op Tripadvisor wel menu’s inzien.

Bali.. genoeg westers eten
Thailand idem als je op de toeristische plekken komt
Florida
Cartagena
Zuid Korea
Mauritius
Mexico

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 18:50

Lieser schreef:
Zonnetje81 schreef:
Het mag ook een cruise zijn. Ik aan het zoeken maar echt alles wat ik tegen kom stopt op 13 april met varen in het Caribische gebied…..

Weet je zeker dat de cruises stoppen? Het kan zijn dat je gewoon te vroeg bent en dat de prijzen nog niet op de website staan.


Ja dat dacht ik ook dus moet het in de gaten blijven houden.

Voordeel van een cruise is dat je op meer plaatsen komt en je eten en bed bij je hebt en je spullen. Ik ben al ooit op zuid amerika cruise geweest.

Ik ben 2 jaar geleden nog naar ibiza en Curaçao geweest.

2000 euro, het komt niet op een euro is puur voor de reis en het verblijf.

Er is zoveel leuk en soms zoek je niet op de juiste manier.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-23 18:52

WenK schreef:
Is je budget incl leefgeld ter plaatse?

Caribisch gebied is eigenlijk altijd wel lekker qua weer jaar rond en goed te doen qua eten. Voor je zomerperiode zou Afrika (Zanzibar) ook een goede zijn. Rond de 30 graden dan daar. Wij zaten in een All Inclusive hotel met Nederlandse eigenaar en qua eten was er royaal keuze.

Wij gaan meestal 11/12 dagen en zitten dit jaar voor zo'n 4000 - 4200 voor 2 volwassenen en 1 baby All Inclusive per vakantie. Daar moeten wel eventuele excursies nog bijgerekend worden.



Welk hotel zat je? Klinkt ook wel fijn als het nederlandse eigenaren zijn!

Janneke2

Berichten: 22772
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 19:00

Zonnetje81 schreef:
Ik wil graag tussen 20 april en 5 mei of 31-32-33 (29 juli tm 18 aug) op vakantie.

Het moet luxe zijn, zon zee zwemmen.
(...)

In mei is het op veel plekken nog koud.

Ik wil eigenlijk een pareltje en iets anders dan gewoon standaard naar ibiza ofzo waarbij je na thuiskomst blijkbaar niet op de juiste plekken bent geweest.


Ik denk dat je te veel keuze hebt en te onduidelijk bent.

In mei is het doorgaans flink warm, maar je kunt naar Spanje en dan is het nog warmer.

Trek je gewoon he-le-maal geen laars aan van kletspraat 'dat je niet op de juiste plek zou zijn geweest'.

Je wil zon, warmte, zee en zwemmen - als dat er is, is het toch goed...?

.... of wil je per se iets bijzonders?
Dat kan, maar wat zoek je dan?

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 20:04

Zonnetje81 schreef:
WenK schreef:
Is je budget incl leefgeld ter plaatse?

Caribisch gebied is eigenlijk altijd wel lekker qua weer jaar rond en goed te doen qua eten. Voor je zomerperiode zou Afrika (Zanzibar) ook een goede zijn. Rond de 30 graden dan daar. Wij zaten in een All Inclusive hotel met Nederlandse eigenaar en qua eten was er royaal keuze.

Wij gaan meestal 11/12 dagen en zitten dit jaar voor zo'n 4000 - 4200 voor 2 volwassenen en 1 baby All Inclusive per vakantie. Daar moeten wel eventuele excursies nog bijgerekend worden.



Welk hotel zat je? Klinkt ook wel fijn als het nederlandse eigenaren zijn!


Reef & Beach in Jambiani, wat mij betreft een echte aanrader! Ze hebben ons enorm geholpen met wat dingetjes (privé excursie naar een lokaal dorpje om een schooltje schriften en pennen te brengen, toen onze kamer niet beschikbaar was voor late checkout hebben ze het kinderbedje naar een andere kamer gebracht zodat onze zoon wel gewoon een middagslaapje kon doen etc), heel persoonlijke benadering ook.

Phonix
Berichten: 1101
Geregistreerd: 11-04-18

Re: Geen inspiratie voor een zomerse vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-23 21:05

In Thailand heb je bij luxere hotels gewoon frietjes hoor ;)

Janneke2

Berichten: 22772
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 11:28

Phonix schreef:
In Thailand heb je bij luxere hotels gewoon frietjes hoor ;)


... maar als je lekkere friet wil: ga naar België.

Als je per se naar Thailand moet, laat het dan zijn vanwege Thailand.
Een land met een oeroude cultuur, totaal verschillend van de onze. Zeer inspirerend.
Zeer de moeite waard.

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 12:33

Janneke2 schreef:
Phonix schreef:
In Thailand heb je bij luxere hotels gewoon frietjes hoor ;)


... maar als je lekkere friet wil: ga naar België.

Als je per se naar Thailand moet, laat het dan zijn vanwege Thailand.
Een land met een oeroude cultuur, totaal verschillend van de onze. Zeer inspirerend.
Zeer de moeite waard.


En daar kun je best van genieten EN tegelijkertijd frietjes eten hoor.

Popstra
Berichten: 13777
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 12:44

2000€ per persoon???

Daar ga je geen "luxe" voor krijgen als een cruise op de Caribean of iets in die trant tegenwoordig...

Wij zijn met zn 2 naar de USA geweest. 4 dagen NY en 3 dagen Las Vegas in luxe hotels ( zonder ontbijt)
Dan ben je incl je vluchten (we zaten premium comfort) al rond de 10.000 kwijt! Dan heb je er nog niet gegeten en gedronken.
Maar goed, mijn man werd 60 en we gaan nket elk jaar :D

In mei is Ibiza heel fijn om te vertoeven. Prachtig eiland en heerlijk weer dan

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Geen inspiratie voor een zomerse vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:24

Waar ben je al geweest en wat beviel daar wel/niet aan?

Cowgirl

Berichten: 23747
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:35

Canarische eilanden in het voorjaar en Griekenland in de zomer. Zoek een luxe hotel met zwembad dicht bij zee en klaar is kees.

Als je alleen maar voor de zon gaat en patat wil eten waarom dan zover weg. Zonde tijd, zonde geld.

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 13:37

Ik ben ook niet zo'n held met eten, maar ik heb me goed kunnen redden in Thailand. Voordeel is, dat je daar voor €2000.- best veel waar voor je geld krijgt, zeker vergeleken met midden-Amerika/ de Cariben.

Als je me wat wensen doorstuurt wil ik wel wat leuks voor je opzoeken?

daantjuhhh

Berichten: 26874
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 16:08

Bonaire kun je doen voor om en nabij 2000€.

(Vlucht en appartement)

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6671
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Geen inspiratie voor een zomerse vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-23 16:21

Misschien is de kust van Montenegro iets voor je? :D Zeker in de zomer heel goed te doen qua temperatuur en de kosten zijn over het algemeen laag.