Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 10:16

Campinglife….. we vinden het heerlijk wel met lekker weer en een fatsoenlijke huisje bungalow.
Stop mij niet in een houten keet zonder verwarming of Safari tent

Vorig jaar zaten we in Hof van Salland, relax super mooi maar eerlijk…. Niks voor kinderen.

Nu zitten we op de natuurcamping Lemere esch … een woord heerlijk maar we hebben ook super weer.
Kids spelen geregeld op veldjes omdat dit natuurcamping is… is het ook…. gemoedelijk maar ik mis iets.
Maar toch zou ik graag verder willen kijken.

Vanmiddag gaan we 3 campings bezoeken
Kleine wolf
Beerze bulten
Zandstuve

Wie weet ook nog een topcamping voor kleine kinderen de mijne zijn 5 en 7 en ik laat ze hier gerust alleen.
Mag ook in buitenland zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34670
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:29

Als je toch in de buurt daar zoekt (omgeving Ommen) kijk ook eens bij camping de Roos. Natuurcamping en leuke dingen voor kinderen.

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:30

De Berenkuil in Grollo!

Vroeger zelf al als kind geweest en vrienden van ons zijn hier met kleine kinderen de laatste jaren naar toe geweest. Niet perse klein maar het voelt zeker niet massaal.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:37

Wij kwamen zo'n 20 jaar geleden met onze kinderen die toen de leeftijd hadden van jouw kids al op de Zandstuve. Die hebben daar jarenlang elke keer weer een toptijd gehad. Volgens mij is het sindsdien alleen maar verbeterd en uitgebreid.
Iets verderop in de straat zat destijds de Sprookjescamping. Ik weet niet of die nog bestaat, maar die werd destijds ook nogal aanbevolen. Misschien kan je er een kijkje nemen als je er toch bent.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:38

Ik heb zelf echt geweldige herinneringen aan de berenkuil. Toen ik ging was het niet heel groot maar weet niet hoe dat nu is. Maar het animatie team was echt geweldig en veel te doen voor de kids.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 10:49

Sprookjescamping bestaat nog maar dat gaan we niet doen.
Berenkuil Grollo ben ik aan bekijken heb je daar ook veel bos zoals Ommen, Sallands heveulrug?

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:52

Camping de Westerbergen in Echten. Ik ken veel mensen met kinderen die daar topvakanties beleven.

Echwel

Berichten: 12468
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:01

Starnbosch Dalfsen
Vertoef ik een aantal keer per haar met kleinzoon van 6

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:03

https://wildhoeve.nl/ in de buurt van Vaassen. Vrij grote camping met allemaal kleine veldjes midden in de bossen. Daardoor heb je helemaal niet zo door dat het toch een grote camping is. Er is een zwembad op het terrein, een hoop speeltuinen, veel kinderen en tijdens schoolvakanties zijn er animatieprogramma's voor kinderen.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 11:04

Berenkuil lijkt me echt heel leuk alleen de accomodaties is niet wat ik wil, wil echt niet dat de kinderen bij ons op kamer slapen we slapen allemaal licht

MarliesV

Berichten: 15201
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:06


capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:11

Geen idee of het niet te groot is naar jouw zin. Maar als kind had ik echt geweldige vakanties op camping de Bergen in Wanroij. Ben er al 20 jaar niet geweest dus mss is het inmiddels wel te groot geworden naar jouw smaak

Winged

Berichten: 33061
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:13

tita schreef:
Sprookjescamping bestaat nog maar dat gaan we niet doen.
Berenkuil Grollo ben ik aan bekijken heb je daar ook veel bos zoals Ommen, Sallands heveulrug?


In het gebied van Grolloo heb je een bos dat zich uitstrekt van Hooghalen tot aan Gasselte. In dat bos heb je o.a. herinneringscentrum Kamp Westerbork, Sterrenwacht, Boomkroonpad bij Papenvoort en het Hemelriek/Gasselterveld. Ook heb je verschillende kleinere plassen zoals Loomeer, Iberenplas. En je hebt heel veel wandelrouters zoals bij het Grolloërveen.

En je hebt Assen vlakbij en ook heel veel leuke kleine dorpjes en natuurgebieden. (Gasterense duinen bijvoorbeeld met een hunebed. Je mag er niet op klimmen ;) )
En wil je actief: Joytime zit op een paar kilometer fietsen vanaf de camping.
Laatst bijgewerkt door Winged op 24-08-23 11:15, in het totaal 2 keer bewerkt

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:14

Wij stonden op de helfterkamp in vaassen met 3 kindjes (2,5,8). Onze kinderen hebben zich hier heel goed vermaakt. Wij minder vanwege het hele slechte weer. Voor de kinderen zijn er op elk veldje speeltoestellen, er is een eigen bos en grasvelden, een stromend beekje, bramen plukken. 3 x per dag animatie, s ochtends zingen dansen en knutselen, s middags activiteit, s avonds theater en dansen. Er is een kinderboerderij met geiten en kippen. Je zit mooi centraal bij apeldoorn en midden op de Veluwe.

Onze kinderen hebben 4 weken lang vriendjes gehad en ik heb ze haast niet gezien. Dat is voor mij ook campinglife haha.

Buitenland kan ik camping le clou aanraden in de dordogne.

Annick75

Berichten: 1784
Geregistreerd: 16-09-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:15

Wij gingen vroeger vaak naar Camping De Paal in Bergeijk. Toen met de vouwwagen, maar tegenwoordig hebben ze ook huisjes. Ze kregen een 9.8 van de ANWB en hebben een hoop faciliteiten voor kinderen tot 11 jaar. https://www.depaal.nl/faciliteiten

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:15

tita schreef:
Sprookjescamping bestaat nog maar dat gaan we niet doen.
Berenkuil Grollo ben ik aan bekijken heb je daar ook veel bos zoals Ommen, Sallands heveulrug?


Zoals ik mij kan herinneren heb je daar wel veel bos. De camping zelf had ook veel natuur dus geen strakke camping hutje mutje op elkaar.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 11:36

Echwel schreef:
Starnbosch Dalfsen
Vertoef ik een aantal keer per haar met kleinzoon van 6


Thanks die nemen we vanmiddag ff mee, vanmiddag gaan we opzoek naar locatie meivakantie

De camping wildhoeve staat genoteerd op lijstje voor de zomer.

Bernadth99

Berichten: 143
Geregistreerd: 22-05-14
Woonplaats: Nederland

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:48

Minicamping Dorpszicht in Gapinge? Minicamping de Westhoek in Aagtekerke? Beide campings verhuren chalets.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 11:50

Bernadth99 schreef:
Minicamping Dorpszicht in Gapinge? Minicamping de Westhoek in Aagtekerke? Beide campings verhuren chalets.


Wil absoluut niet naar Zeeland :+

prompter

Berichten: 11142
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:51

Mag het ook een bungalowpark zijn? Op Landal Miggelenberg, midden in het bos, zijn vrijstaande huisjes en voor kinderen wordt er heel veel georganiseerd.

Bernadth99

Berichten: 143
Geregistreerd: 22-05-14
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 11:56

Oh dan gaat het over haha. T'is mooi hier hoor :)) :D

Kikka

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:01

De Leemkule in Hattem!
Niet kleinschalig (maar ook niet gigantisch), wel midden in het bos en aan de Leemkule en geweldig met kinderen.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 12:02

Bernadth99 schreef:
Oh dan gaat het over haha. T'is mooi hier hoor :)) :D


:') :j klopt maar Zeeland gaan we wel eens naar toe voor dagje en is te dicht bij ons huis dan heb ik geen vakantie gevoel

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:03

Hier net terug van de Zandstuve. Geweldige camping voor kinderen. wij zijn er nu vier jaar geweest en hebben gelijk geboekt voor volgend jaar. Leuke veldjes met bijna overal een speeltuintje. Leuk zwembad, niet heel groot. Hele leuke animatie voor verschillende leeftijden. Als je de app download kun je hun animatieprogramma bekijken. Het theater en de musical zijn ook erg leuk.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 12:22

karelien schreef:
Hier net terug van de Zandstuve. Geweldige camping voor kinderen. wij zijn er nu vier jaar geweest en hebben gelijk geboekt voor volgend jaar. Leuke veldjes met bijna overal een speeltuintje. Leuk zwembad, niet heel groot. Hele leuke animatie voor verschillende leeftijden. Als je de app download kun je hun animatieprogramma bekijken. Het theater en de musical zijn ook erg leuk.



Ben jij niet onrustig dat je dan zoveel ander leuks mist…dus plekken landen

Dit is voor ons 2e jaar Salland omgeving ik heb 300km gefietst 10km hard gelopen dan denk ik vind ik het volgend jaar wel weer leuk.