Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alja

Berichten: 25599
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:37

Wij zitten nu op hoeve ad weg in oude Willem ( Diever / Appelscha )

Ook kleinschalig maar wel met buitenzwembad/ elke ochtend verse broodjes bij de receptie / animatie team en een eetgelegenheid op de camping.

Vind het hier prima vertoeven :)

Froukje_J

Berichten: 2198
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:20

Ik zou net zeggen je wil kleinschalig maar de 3 campings die je noemt vallen bij mij niet onder kleinschalig..
De blauwe haan in Uffelte is een kleinschalige camping met hele bijzondere verhuur objecten.

Ook de Hondsrug in Eext is erg leuke camping maar valt ook niet onder kleinschalig wel binnen en buitenzwembad e.d.

Ik zou ook eens naar svr campings gaan kijken! Wij zijn zelf echte kampeerders(vouwwagen) maar veel svr campings verhuren ook!
Laatst bijgewerkt door Froukje_J op 24-08-23 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 13:27

We zitten nu op camping met 250 plaatsen maar voelt heel kleinschalig gemoedelijk aan

Kleinschalig was niet echte goede woord, van de week fietste we langs de kleine wolf en de kids zagen natuurlijk die glijbanen en hadden wel zoiets van maaaaammmmmmm waarom heb je die niet geboekt

Wilde eerst naar de kleine wolf terwijl we al optie hadden op lemere esch daar waren we vorig jaar per ongeluk ff terecht gekomen omdat de bakfiets leeg was.
Terwijl we over de camping liepen hadden we echt een thuis gevoel…. En ik was bang dat de kleine wolf te massaal zou zijn, de animatie is hier leuk maar ik kan me vinger er niet opleggen ik mis iets….. uitdaging op speeltuinen ofzo

Oskarrino
Berichten: 797
Geregistreerd: 22-08-13
Woonplaats: Alkmaar

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:32

Ik sta dit moment op camping Le Soustran in Frankrijk. Voor mij te druk: heel veel kinderen en heel veel activiteiten voor kinderen :+, maar voor jullie misschien meer geschikt?

Kleine camping, plaats naar keuze (qua oppervlakte), klein zwembad aanwezig maar 5min met de auto een strandje bij een meer, veel activiteiten op de camping en veel andere kinderen om mee te spelen. Er zijn totaal dacht ik +-30 plaatsen. Nu vrij leeg...

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:36

tita schreef:
karelien schreef:
Hier net terug van de Zandstuve. Geweldige camping voor kinderen. wij zijn er nu vier jaar geweest en hebben gelijk geboekt voor volgend jaar. Leuke veldjes met bijna overal een speeltuintje. Leuk zwembad, niet heel groot. Hele leuke animatie voor verschillende leeftijden. Als je de app download kun je hun animatieprogramma bekijken. Het theater en de musical zijn ook erg leuk.



Ben jij niet onrustig dat je dan zoveel ander leuks mist…dus plekken landen

Dit is voor ons 2e jaar Salland omgeving ik heb 300km gefietst 10km hard gelopen dan denk ik vind ik het volgend jaar wel weer leuk.


nee hoor! wij vermaken ons daar allemaal goed. En in de herfst en meivakantie gaan we elk jaar ergens anders heen. Dus zien landen en plaatsen genoeg

manubres

Berichten: 2778
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:44


pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:45

Wij zijn net terug van camping horstmannsbos in Drenthe. Echt hele leuke camping!
Ik had een super luxe safaritent aan het water gehuurd. Maar een tent kan je dat nauwelijks nog noemen eigenlijk. Dan heb je dus gewoon alles. Slaapkamer voor ouders aan de ene kant van de "tent" en voor de kinderen aan de andere kant. De badkamer met douche, wasbak en toiler zat er tussenin.

Een bank, stoeltjes, salontafel, TV zelfs.... eettafel met stoelen. Keuken met koelkast met vriesvak, inductie kookplaat. Vanuit de tent goed zicht op het erg leuke waterspeelgedeelte. Ook heel tof dat je ook nog boven het keukenblokje een tentdoek weg kon ritsen en dan een barretje uit kon klappen naar het buitendek (met ook luxe bank) toe. Dan had je tijdens het koken ook zicht op het speelstrandje +:)+

Camping voelde kleine en gemoedelijk aan. Waterspeelgebeuren. Kleine en grote zandverstuiving en diverse veldjes met speeltuig. Animatie maar niet te overdreven. Ook bosrijk, een middag / avond meegedaan aan iets dat in de bosrand van de camping georganiseerd was. Erg overzichtelijk en compact die camping +:)+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:48

Landal Oisterwijk (voorheen Streekpark Klein Oisterwijk) :j
Je verblijf kun je zo luxe maken als je zelf wilt, er is echt gigantisch veel te doen voor kinderen (Piet Plezier, zwemmen, boogschieten, escape room, ezeltje wandelen, midget golfen, klauterbaan, natuurspeeltuin, springkussens en nog veel meer) en je zit midden in het bos.
Je zit dan ook relatief dichtbij Safaripark Beekse Bergen en de Efteling.
https://www.landal.nl/parken/klein-oist ... mybusiness

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:50

Wij gaan naar Capfun campings. Je hebt er in nl, be, fr,…. Heeeeel leuke zwembaden, veel animatie voor kids, leuke, recente huisjes,….
Je kan op hun site allemaal zien waar en welke zwembaden(de kids kiezen hier echt op basis van het aantal glijbanen de camping :+ ), en heel betaalbaar. Laatst waren we nog in capfun wondermolen, daar is ook een leuke binnenspeeltuin bij, ideaal voor een dagje minder weer.

Laurora

Berichten: 2641
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:52

Beerze bulten is niet kleinschalig :+
Wel ongelooflijk leuk als kind! Ik ben er een paar keer geweest.
Camping de Roos is ook een aanrader, heerlijk rustige ruime camping.
Camping De Bosrand in Ellertshaar (vlakbij Grolloo) is ook geweldig, met een prachtig zwemmeertje op steenworpafstand. Ook een mogelijkheid om met ponies of alpaca's te wandelen.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:53

Wij huren altijd een chalet (gewoon een stacaravan) op Texel bij Kustpark Roompot. Ze hebben ook bungalows trouwens. Het is niet kleinschalig maar zo voelt het wel.

Lekker een speeltuin(tje) voor de deur, veel activiteiten op het terrein en een binnenzwembad met grote glijbaan.

Met 10 minuten lig je op je ligbedje aan zee. Als je echt op de camping blijft is het misschien niks hoor, maar wij gaan alle dagen naar zee.
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 25-08-23 13:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tita

Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 13:54

De kleine wolf zorgde gister voor mega error in mijn hoofd mennnnn wat druk en gegil weinig natuur niks voor mij

Zandstuve iets minder chaotisch maar nog steeds kale velden pluspunt mega animatie

Beerze bulten mooie standplaatsen en super speelplek maar zo gericht op Duitsers en fastfood

We zijn in mei 2 weken vrij waardoor we net in laag seizoen vallen eens goed nadenken wat te doen


Capful komt echt ander volk op af ….. of zie ik dat verkeerd?
De belten was dat en ik ken molenschot echt tokkie

Camping van echwel is niet ons ding

Zoeken nog verder zandstuve beerze staan wel op lijstje maar denk dat de kinderen leuker gaan vinden dan mama

tengeltje11
Berichten: 7138
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:01

De keren dat wij op capfun waren was dat allemaal ok hoor qua volk. Tuurlijk heb je altijd wel ergens mensen waarvan je denkt ‘jeetje’, maar dat heb je overal wel denk ik?

Maartje1990

Berichten: 22283
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:06


WowAmigo
Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:14

Ik ben zelf een paar jaar terug (volgens mij zelfs via Bokt) op Leukermeer geweest, dat was voor toen echt heel leuk. Mijn kids waren toen wel heel iets ouder dan die van jou. Stoetenslagh?

Lente
Berichten: 27789
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 14:21

Wij hadden vreselijk weer maar hebben het heel erg leuk gehad bij Landal Wirftal in de Eifel.

Trier is 3 kwartier rijden, er is nog een leuke waterval in de buurt en wij zijn als uitstapje naar de Nurburgring geweest.

Op het park (wat dus ook huisjes en een campinggedeelte heeft) is een prima simpel zwembad, midgetgolfbaan, speeltuin, restaurantje, winkeltje (maar andere winkels op 5 minuten rijden) en een binnenruimte met speelgoed.

Mlies
Berichten: 14153
Geregistreerd: 23-07-03

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 17:38

https://lentevandrenthe.nl/

Heb geen kinderen maar dit is wel een hele mooie camping op een prachtige locatie. Meer dan genoeg te doen!

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:00

Scheepsbel in Doornspijk?
Mooie omgeving, mooie zwembaden.
En voor kleinere kinderen zo onder de 10 ideaal.

JeaDH

Berichten: 2163
Geregistreerd: 18-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 18:27


Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 20:19

tita schreef:
De kleine wolf zorgde gister voor mega error in mijn hoofd mennnnn wat druk en gegil weinig natuur niks voor mij

Zandstuve iets minder chaotisch maar nog steeds kale velden pluspunt mega animatie

Beerze bulten mooie standplaatsen en super speelplek maar zo gericht op Duitsers en fastfood

We zijn in mei 2 weken vrij waardoor we net in laag seizoen vallen eens goed nadenken wat te doen


Capful komt echt ander volk op af ….. of zie ik dat verkeerd?
De belten was dat en ik ken molenschot echt tokkie

Camping van echwel is niet ons ding

Zoeken nog verder zandstuve beerze staan wel op lijstje maar denk dat de kinderen leuker gaan vinden dan mama



Ik kom uit deze regio en als ik dit lees dan gok ik dat camping noetsele wel wat voor jullie kan zijn. Midden in het bos, vlakbij de heide, veel wandel en fiets routes, op de camping veel activiteiten voor de kids en in de mei periode ook genoeg te doen in Nijverdal en omstreken.
Of anders camping t Mölke in zuna. Iets minder in het bos maar zeker wel leuk voor de kids en genoeg natuur!

Paardennamen
Berichten: 2125
Geregistreerd: 30-10-04

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 20:25

Ik volg op facebook de groep Alternatieve vakanties met kinderen, denk dat daar ook leuke tips voor jou bij zitten.

En misschien kun je ook bij Huttopia kijken, die heeft heel veel camping in Frankrijk.

Tink89
Berichten: 2939
Geregistreerd: 16-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 20:27

tita schreef:
De kleine wolf zorgde gister voor mega error in mijn hoofd mennnnn wat druk en gegil weinig natuur niks voor mij

Zandstuve iets minder chaotisch maar nog steeds kale velden pluspunt mega animatie

Beerze bulten mooie standplaatsen en super speelplek maar zo gericht op Duitsers en fastfood

We zijn in mei 2 weken vrij waardoor we net in laag seizoen vallen eens goed nadenken wat te doen


Capful komt echt ander volk op af ….. of zie ik dat verkeerd?
De belten was dat en ik ken molenschot echt tokkie

Camping van echwel is niet ons ding

Zoeken nog verder zandstuve beerze staan wel op lijstje maar denk dat de kinderen leuker gaan vinden dan mama



Beerze bulten gericht op Duitsers? Die moet je even uitleggen. Wij komen daar net als op alle andere campings in NL wel wat Duitsers tegen, maar ze zijn echt enorm in de minderheid.

Succes met je keuze!

SnuitjeLove
Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 21:35

Wij stonden laatst met onze trekkerstent op camping Nessst (boven Doetichem). Bleek een soort natuurcamping te zijn waar ook veel vermaak voor kinderen is. Alles in een duurzame en houten sfeer. Er stond ook een huisje en clamping tenten. Verder hadden ze een keuken die je kan gebruiken (met afbakbroodjes en ijsjes in de vriezer) en overdekte binnenruimtes waar je vuurtjes kan stoken. Deze mogelijkheid is er buiten ook en er zijn overkappingen waar kinderen onder kunnen spelen. Verder hadden ze ook een hottub.

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Kleinschalig, maar toch top camping voor kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 21:45

T Geuldal in Limburg is tof. Maar ms ook te dicht bij huis voor jullie.