Kamperen met jonge kinderen (caravan) ervaringen gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:31

Nadeel van die caravan hierboven zou ik wel vinden dat de keuken aan de kant zit waar je tent komt. Dan heb je zo te zien de afvoer van de koelkast en van de afzuiger in je tent.

Trouwens nog een ongevraagde tip van mij, vergeet niet een koolstof- en rookmelder in je caravan op te hangen. Vaak hebben mensen die wel in huis maar niet in de caravan

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:36

capopjekop schreef:
Nadeel van die caravan hierboven zou ik wel vinden dat de keuken aan de kant zit waar je tent komt. Dan heb je zo te zien de afvoer van de koelkast en van de afzuiger in je tent.

Trouwens nog een ongevraagde tip van mij, vergeet niet een koolstof- en rookmelder in je caravan op te hangen. Vaak hebben mensen die wel in huis maar niet in de caravan


Grappig, die eerste opmerking, zit nu te denken maar wij hebben vroeger altijd een keuken aan de tentkant gehad volgens mij. Mijn ouders letten wel altijd op de wc, als je die in de voortent moet legen/ding eruit halen en het lekt per ongeluk is dat in je tent :Y)

BianCatjee

Berichten: 3180
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Kamperen met jonge kinderen (caravan) ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:41

Wij hebben inderdaad ook de koelkast en keuken aan de kant van de tent, merk je niks van. Heb ik liever dan de wc :+

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Kamperen met jonge kinderen (caravan) ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:46

Wc merkte wij dan weer niks van. Maar die werd sowieso alleen voor de nacht gebruikt. Overdag lekker met je wcrol over de camping :') Maar goed om te lezen dat je ook geen last van de keuken hebt dan

Mirjam79

Berichten: 1716
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Kamperen met jonge kinderen (caravan) ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:59

En met de koelkast naar de tent kant kan je ook er wel eens iets in de tent er ruim voor hangen om te drogen. Dat kan ook handig zijn met de fijne Nederlandse zomers zo nu en dan.

Zelf zijn wij ook wel wat aan het oriƫnteren op een ruime caravan met stapelbed.

Lindor92
Berichten: 7001
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 12:04

En kopen jullie een caravan via een dealer of particulier? Mijn voorkeur heeft wel via een dealer. Heb wel verdiept in waar op te letten, maar via een dealer voelt toch wel safer :+

Lindor92
Berichten: 7001
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-23 12:05

capopjekop schreef:
Nadeel van die caravan hierboven zou ik wel vinden dat de keuken aan de kant zit waar je tent komt. Dan heb je zo te zien de afvoer van de koelkast en van de afzuiger in je tent.

Trouwens nog een ongevraagde tip van mij, vergeet niet een koolstof- en rookmelder in je caravan op te hangen. Vaak hebben mensen die wel in huis maar niet in de caravan


Oh Dankje!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 12:31

Lees nu pas dat je beperkt bent qua gewicht. Dan valt heel veel al af. Dan zou ik bij Caravelair gaan kijken die zijn doorgaans een stuk lichter van gewicht.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 12:32

BianCatjee schreef:
Wij hebben inderdaad ook de koelkast en keuken aan de kant van de tent, merk je niks van. Heb ik liever dan de wc :+


Ook daar merk je niks van. Enige wat misschien onhandig kan zijn is met legen. Maar ook dat lukt prima hoor.

Rodevlinder

Berichten: 2266
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 12:38

Lindor92 schreef:
En kopen jullie een caravan via een dealer of particulier? Mijn voorkeur heeft wel via een dealer. Heb wel verdiept in waar op te letten, maar via een dealer voelt toch wel safer :+

Wij hebben net voor de tweede keer particulier gekocht.
Een gemotoriseerd voertuig zou ik niet snel doen maar een vrij nieuwe caravan waarvan geschiedenis bekend is en die recent een Bovag beurt heeft gehad vind ik geen probleem.

@mirjam79; wat zoeken jullie voor 1? En hoe ruim is ruim?

Mirjam79

Berichten: 1716
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Kamperen met jonge kinderen (caravan) ervaringen gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 12:49

Beide staat voor ons open, zowel particulier als dealer.
Ruim is voor ons wel 5 tot 6 meter aan lengt caravan (zonder dissel e.d.). Duits merk heeft voor ons de voorkeur.

noviceh

Berichten: 4786
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 12:52

SusanH schreef:
Lees nu pas dat je beperkt bent qua gewicht. Dan valt heel veel al af. Dan zou ik bij Caravelair gaan kijken die zijn doorgaans een stuk lichter van gewicht.

Caravelair inderdaad :j Fijne, basic caravan en ook goed betaalbaar! Bijvoorbeeld:
https://link.marktplaats.nl/m2007207098 ... nt=app_ios

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 12:59

noviceh schreef:
SusanH schreef:
Lees nu pas dat je beperkt bent qua gewicht. Dan valt heel veel al af. Dan zou ik bij Caravelair gaan kijken die zijn doorgaans een stuk lichter van gewicht.

Caravelair inderdaad :j Fijne, basic caravan en ook goed betaalbaar! Bijvoorbeeld:
https://link.marktplaats.nl/m2007207098 ... nt=app_ios


Dat is exact de indeling van de 1e caravan die wij hadden. Alleen hadden wij andere kleurtjes stof.