Madeira

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 14:14

Transavia vloog altijd rechtstreeks

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 14:20

Supervixen schreef:
Leandra schreef:
Wij zijn bijna 16 jaar geleden geweest, eind september/begin oktober. Het was prachtig. We hebben toen 1100 km met de auto gereden over het eiland. Echt van alles bekeken. Zo mooi. Zeker een aanrader als je van mooie natuur houdt. Voor een strandvakantie kan je beter naar de Canarische eilanden.


1100 km lijkt me vrij ver op een eiland van 40 bij 60km?


Klopt en toch hebben we dat gehaald. We zijn letterlijk overal heengereden en de meeste plekken meerdere malen.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 14:28

thequeensmum schreef:
Transavia vloog altijd rechtstreeks

Nog steeds, heb er net vorige week naar gekeken voor december, maar Bali is VEEEEEEEEL goedkoper in die periode.

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 14:30

germie schreef:
thequeensmum schreef:
Transavia vloog altijd rechtstreeks

Nog steeds, heb er net vorige week naar gekeken voor december, maar Bali is VEEEEEEEEL goedkoper in die periode.


Dus?

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 14:32

thequeensmum schreef:
germie schreef:

Transavia vloog altijd rechtstreeks

Dus?

Niets. Haha. Maar Transavia vliegt nog steeds naar Madeira. Maar het is niet goedkoop. Bali is misschien wel 5 keer zo ver en goedkoper, wel met een andere maatschappij. Je zou andersom verwachten.

Prairy
Berichten: 9078
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 15:59

Vanaf Amsterdam rechtstreeks?

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 16:14

Bali staat ook nog op het hier-wil-ik-naar-toe lijstje. Maar daar is onze reisduur voor nu echt veel te kort voor.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 16:20

Ik kom ook even volgen. Waarschijnlijk zit ik volgend jaar een aantal weken in Portugal en vanuit daar lijkt het me vrij makkelijk en niet duur om naar madeira te gaan

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 16:52

Prairy schreef:
Vanaf Amsterdam rechtstreeks?

Volgens mij was het Eindhoven. Dat zou je even moeten opzoeken.

En ja, Bali vraagt wat meer tijd dan een week. Maar ik noemde het omdat ik het best raar vind dat je gewoon goedkoper 2 weken op Bali zit dan 1 week op Madeira.

Tui heeft ook pakketreizen naar Madeira overigens. Volgens mij vliegt Tui af en toe ook zelf.

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 16:53

Wij vlogen rechtstreeks vanaf Dusseldorf met Eurowings.
Afgelopen keer hebben wij geboekt via Elizawashere. Dit was een reis inclusief auto, verblijf en vliegreis. Is heel goed bevallen. We zaten in Calheta, bij Nederlanders die daar vijf huisjes hadden. Het was heel erg schoon, super verzorgd, gastvrij en er was een verwarmd zwembad bij.
Zoek maar eens op Calheta Boutique houses.
Wel wat duurder, maar ik zou er zo weer heen gaan.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 17:28

Eliza was here bevalt hier ook altijd goed! Fij. Dat alles in 1 is en wat minder massatoeristische verblijven.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 17:33

Ik had via airbnb geboekt, was ook echt super een huisje voor 2 met tuin en jacuzzi en niet in een toeristisch deel maar er ook niet ver vandaan.

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:02

germie schreef:
Maar ik noemde het omdat ik het best raar vind dat je gewoon goedkoper 2 weken op Bali zit dan 1 week op Madeira.

Ja maar heb je het dan over het vliegticket of over het verblijf? Want ver weg betekent qua verblijf sowieso ook vaak goedkoper dan dichtbij dus dat is niet gek.
Qua vlucht... kan inderdaad gek gaan. Soms is het zelfs goedkoper om van A naar B te gaan via C, waarbij C dan dus uit de richting ligt.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:24

Dorine92 schreef:
germie schreef:
Maar ik noemde het omdat ik het best raar vind dat je gewoon goedkoper 2 weken op Bali zit dan 1 week op Madeira.

Ja maar heb je het dan over het vliegticket of over het verblijf? Want ver weg betekent qua verblijf sowieso ook vaak goedkoper dan dichtbij dus dat is niet gek.
Qua vlucht... kan inderdaad gek gaan. Soms is het zelfs goedkoper om van A naar B te gaan via C, waarbij C dan dus uit de richting ligt.

De gehele reis samen. Hoewel het losse boekingen zouden zijn. Vlucht naar Bali 614, hotel voor 13 nachten inclusief ontbijt, airporttransfers, 6 dagen onbeperkt duiken in Tulamben, 4 dagen duiken bij Amed en omgeving, 1 uur massage en 1 dag sightseeing over het eiland voor 746 euro.
9 dagen Madeira in dezelfde periode, zonder het duiken zou al 1376 euro moeten kosten (vlucht en hotel op basis van logies en ontbijt en de airporttransfers). Duiken kost daar 405 euro voor 10 duikjes, dat is maar 3-3.4 dag duiken dus niet eens een gehele vakantie zoals op Bali. En dan heb je daar nog een auto nodig.
En ja, ook naar Kilimanjaro is vanaf Brussel via Amsterdam met KLM veel goedkoper dan direct vanaf Amsterdam naar Kilimanjaro.

Maar goed, ik wilde gewoon aangeven dat prijzen soms erg warrig zijn. Madeira is gewoon Europa, dus niets exotisch (wil niet zeggen niet leuk hoor), terwijl de andere kant van de wereld notabene veel goedkoper is. Je zou verwachten dat je voor 500-600 euro een weekje op Madeira kunt zitten inclusief vlucht. Gewoon een basic hotel met ontbijt. Ik heb het niet over luxe optrekjes.

Neemt niet weg dat Madeira nog steeds leuk is hoor. Een auto huren is ook niet goedkoop, maar die vrijheid heb je wel nodig op Madeira.

Eurowings is overigens een prima maatschappij. Ik heb toevallig niet gekeken naar vluchten vanaf Dusseldorf, iets wat ik meestal wel doe. En misschien kun je ook nog vanaf Brussel vliegen.

Tui verkoopt leuke pakketreizen, misschien wat meer massa=kassa dan Eliza was here, maar dat is maar net wat je wilt natuurlijk.

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:04

500/600 euro?? Ik zou dat zeker niet verwachten op Madeira. Het is gewoon een redelijk dure bestemming. Het is nou eenmaal geen Gran Canaria massatoerisme/strand bestemming.

Maar een vriendin van mij was vorige week een weekje naar Madeira met vlucht, auto en verblijf voor ongeveer 1000 euro. Dat vind ik een hele nette prijs.

Onze reis was bijna twee keer zo duur, maar wij hadden dan ook een veel luxere accomodatie en gingen in de meivakantie, dat is ook een dure periode daar.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:05

Wij zijn met Tui rechtstreeks gevlogen vanaf Amsterdam. En altijd hoogseizoen ivm werk in het onderwijs, best dure vakantie voor 1 week, maar dat is niet anders dan Tenerife of Rhodos/Kreta.

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 19:18

Op vakantie gaan blijft een dure business. En je kan het zelf zo gek maken als je wil. Wij zijn zelf totaal niet van pakket reizen etc. Als ik namelijk bij een Tui of iets dergelijks een pakket zou boeken, ben ik het twee dubbele kwijt als ik een losse accomodatie en vluchten zou boeken. :D

Wij gaan voor Madeira omdat het nog relatief onbekend en rustig is. Die massa toerisme vind ik persoonlijk verschrikkelijk.

Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 19:38

Een aantal jaar terug in september in Madeira geweest, vanuit Dusseldorf een rechtstreekse vlucht naar Funchal gehad.

Wij verbleven in een appartement Villa Agua de Mel
Op het vliegveld bij buget cars ( of zoiets) een auto gehuurd

Aanraders/ wat wij gedaan hebben:

* Porto Moniz > zwembad aan/ in de zee
* met de boot mee dolfijnen kijken, we hebben er toen ook mee gezwommen, moet je wel van tevoren boeken, prijs viel toen reuze mee.
*Cabbo Girao > hoogste klif/ panoramisch uitzicht bij glazen brug
* wandelroute 25 fontes> Schitterend maar pittig om te lopen, trappen van scheve stenen en boomstronken gemaakt
* zonsopgang bij Pico do Areiro
* via getyourgide hebben wij een stadswandeling gedaan mooie en verstopte plekjes en er wordt verteld over de geschiedenis van Madeira/ Funchal door een lokal ( erg leuk en niet duur)
* Christiano Ronaldo Museum > hebben wij niet gedaan maar er rondom heen liggen wel veel leuke terrasjes
* Mercado dos Lavradores > een waanzinnige markt om te zien
* Je kunt met de Kabelbaan van Funchal naar Monte. In Monte heb je een park/ tuin die je kunt bezichtigen. Vanuit het park kon je dat zien, gingen ze ook met een soort slee van de berg af, 2 km over het asfalt naar beneden, hebben wij toen niet gedaan maar zag er wel gaaf uit.
* Bij Panto de Sao Lourenco hebben wij een wandeling gemaakt, redelijk pittige wandeling met kleine paadjes en veel slingeren, terug zijn we met de boot gegaan, anders moest je dezelfde route weer terug lopen, dat vonden wij jammer.
* en uiteraard niet te vergeten de Madeira wine
* Wij wilden ook de toeristische route rijden rond het eiland ipv de autoweg maar die was toen afgesloten vanwege de vallende stenen van de rotsen

amand0
Berichten: 72
Geregistreerd: 19-02-18

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:48

Wij zijn er in het voorjaar geweest (begin april) en hadden op 1 dag na schitterend weer, meeste dagen 25+. Rechtstreekse vlucht vanaf Schiphol (nadeel vind ik de hele vroege vliegtijd), huis met prive zwembad via Airbnb (dacht rond de 100 pn) en een huurauto. Top vakantie gehad, eiland is echt zo prachtig! Wij hebben vooral veel gewandeld.
Zou wel echt iets zoeken in het zuidwesten daar is het weer veel beter dan in het Noorden

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 20:51

CupCakes_ schreef:
Op vakantie gaan blijft een dure business. En je kan het zelf zo gek maken als je wil. Wij zijn zelf totaal niet van pakket reizen etc. Als ik namelijk bij een Tui of iets dergelijks een pakket zou boeken, ben ik het twee dubbele kwijt als ik een losse accomodatie en vluchten zou boeken. :D

Wij gaan voor Madeira omdat het nog relatief onbekend en rustig is. Die massa toerisme vind ik persoonlijk verschrikkelijk.


Ik vind het niet echt rustig, de 25fontes bijvoorbeeld.. als je daar wat later bent dan om acht uur in de ochtend, staan er al minimaal 100 auto's.
Ik ben er meer dan 10 jaar geleden twee keer geweest en afgelopen mei, maar ik vond het een wereld van verschil. Echt veel drukker overal.

Maar alsnog niet een massa bestemming, want ja, geen strand hè.

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 21:44

Jawel, Seixal heeft een cool zwart strand :D Maar niet opgezet met bedjes en parasolletjes

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 21:52

Supervixen schreef:
CupCakes_ schreef:
Op vakantie gaan blijft een dure business. En je kan het zelf zo gek maken als je wil. Wij zijn zelf totaal niet van pakket reizen etc. Als ik namelijk bij een Tui of iets dergelijks een pakket zou boeken, ben ik het twee dubbele kwijt als ik een losse accomodatie en vluchten zou boeken. :D

Wij gaan voor Madeira omdat het nog relatief onbekend en rustig is. Die massa toerisme vind ik persoonlijk verschrikkelijk.


Ik vind het niet echt rustig, de 25fontes bijvoorbeeld.. als je daar wat later bent dan om acht uur in de ochtend, staan er al minimaal 100 auto's.
Ik ben er meer dan 10 jaar geleden twee keer geweest en afgelopen mei, maar ik vond het een wereld van verschil. Echt veel drukker overal.

Maar alsnog niet een massa bestemming, want ja, geen strand hè.


Dat strand hebben we hier op Ouddorp genoeg :+

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 00:14

Ik vond 25 fontes de minst interessante wandeling eigenlijk, zijn veel mooiere tegengekomen die ook allemaal rustiger waren. Weet uit m'n hoofd de PR nummers niet meer maar die zou ik kunnen opzoeken.

Het Laurissilva bos is ook een aanrader, zeker met wat mist.

Evelyne79

Berichten: 4003
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:52

Supervixen schreef:
CupCakes_ schreef:
Op vakantie gaan blijft een dure business. En je kan het zelf zo gek maken als je wil. Wij zijn zelf totaal niet van pakket reizen etc. Als ik namelijk bij een Tui of iets dergelijks een pakket zou boeken, ben ik het twee dubbele kwijt als ik een losse accomodatie en vluchten zou boeken. :D

Wij gaan voor Madeira omdat het nog relatief onbekend en rustig is. Die massa toerisme vind ik persoonlijk verschrikkelijk.


Ik vind het niet echt rustig, de 25fontes bijvoorbeeld.. als je daar wat later bent dan om acht uur in de ochtend, staan er al minimaal 100 auto's.



Oh daar hadden wij totaal geen last van, wel wat mensen tegen gekomen maar echt geen hordes.

keeyzie

Berichten: 5717
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 09:34

Ohhh Madeira <3 DOEN!
Wij zijn dit jaar begin april geweest en hadden prachtig weer (30 graden). Voor sommige hikes zelfs iets te warm. Wij hadden een hotel in Funchal en een auto gehuurd. De vlucht (vanaf Amsterdam) en het hotel heb ik los geboekt omdat dit goedkoper was.

Het weer verschilt heel erg. Waar het in Funchal warm en zonnig was, was het boven op de berg koud en regenachtig, maar op een ander moment weer zonnig. Het noorden van het eiland is sowieso slechter qua weer. De laatste hike die we hebben gedaan was juist zo mooi vanwege de regen <3 een goede regenjas en je kunt gewoon op pad. Terug bij het hotel konden we weer heerlijk zonnen aan het zwembad of op het balkon.

De natuur is zoooo mooi daar! Van dor en droog tot regenwoud-achtige taferelen. Wij hebben ons als actievelingen 8 dagen goed vermaakt en verschillende hikes langs levada's gedaan.

De tocht van Pico do Airieiro (jouw foto) naar pico de ruivo is ook een aanrader. Wel een pittige hike... :o maar niet te missen. Bij ons was het ook erg warm. De mensen in mooie kleding komen er alleen voor de foto's ;) Deze hike moet je eigenlijk voor de zon opkomt beginnen dan heb je prachtige uitzichten *\o/*

Het bos (Fanal Forest) op de berg is ook prachtig tijdens mist, met zon vonden wij er weinig aan en zijn speciaal nog terug gereden tijdens slechter weer. Wij zijn fan van dit eiland!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Videobeelden
Impressie van de uitzichten: https://www.instagram.com/p/CumQWjUPb9K/
Fanal Forest: https://www.instagram.com/p/CrX9Dq5pGww/
Regenwoud hike: https://www.instagram.com/p/CrkdQaLtiPj/
Uitzicht: https://www.instagram.com/p/CqdXNQALuNS/ | https://www.instagram.com/p/CqpjJGZLau2/

En een linkje naar Polarsteps:
https://www.polarsteps.com/SanneBronsge ... 32-madeira