Madeira

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 19:30

Ha reizende Bokkers!

Gezien ik eigenlijk niets van Madeira terug kan vinden, heb ik dit topic geopend.
Wij (vriend&ik) zijn van plan om in oktober een trip naar Madeira te maken.
De reisperiode zou dan nog gunstig moeten zijn, maar ik ben eigenlijk op zoek naar persoonlijke ervaringen!

Is het echt voor die tijd een mooie reisperiode? Of moeten we toch naar iets zonnigers gaan kijken? We zijn beide vrij actief en houden niet echt van uitgebreid luieren op vakantie. Een dagje lui doen is wel het uiterste. :')

Liefs, Willemijn

Afbeelding

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:36

Mijn ouders zijn er geweest al aardig wat jaartjes terug, wel in de schoolvakanties ivm werk. Volgens mij veel mooie wandelroutes en lekkere bananen (lokaal ras, mocht/mag EU niet in ivm maat?).

CarolineCF
Berichten: 703
Geregistreerd: 27-03-11
Woonplaats: Kootwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:37


CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 19:41

Ik ben er eigenlijk via reels van Instagram terecht gekomen tijdens een regenachtige werkdag die eindigde op 4uur op kantoor niets kunnen doen.

En sinds dien ben ik lichtelijk verliefd geworden op de natuur. Als ik alle foto's, reels, filmpjes en websites mag geloven is het ècht ontzettend mooi daar.

noordje

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 19:42

Fantastisch Madeira. Volgens mij maakt het niet zoveel uit wanneer je gaat als je niet persé op het strand wil liggen. Wij waren er een week in november en we hebben ons prima vermaakt. Beetje rondtoeren en wandelen. En exotisch fruit proeven :))

History_

Berichten: 1990
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: België

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 20:56

Wij zijn nu net in juni geweest en volgens mij moet je quasi altijd rekening houden met wisselvallig weer. In die 2 weken in juni hebben wij iedere dag zon gehad, maar ook iedere dag regen. Zeker in de bergen keert het weer heel snel en vaak. Dus als je een gegarandeerde zonvakantie wilt is het misschien niet the place to be

Maar dat maakt het eiland zo mooi natuurlijk. Qua natuurlijk is het zeker in Europa onvergelijkbaar. Als je van wandelen en hiken houdt, is het een paradijs

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:14

Madeiraaa! Ik ben er in mei voor de derde keer geweest! Als het weer goed is in oktober, zeker gaan!
Wij hebben daar canyoning gedaan, paragliden, trailrunnen langs de levada's en op de hoogvlakte en ook levada wandelingen.

Fantastisch eiland en ik wil er graag nog eens heen.
Mijn vriend en ik zijn geen stilzitters op vakantie en dan is Madeira ideaal.
Zorg wel dat je een auto huurt en daarbij een upgrade neemt, want het eiland is steiler dan steil en het is fijn als je makkelijk de bergen op kunt rijden.
Wij hadden geweldig weer, een week lang ongeveer 22 tot 24 graden.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:27

Kunnen we dit topic sluiten zodat het niet te toeristisch wordt :P?

Qimm

Berichten: 15165
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:48

Hahaha, het is er echt geweldig ja <3 De eerste keer waren we er 8 dagen, daarna zijn we 3 weken gegaan omdat 8 dagen echt te kort was := We zijn toen ook een paar dagen naar Porto Santo geweest.
Heerlijk eiland, maar ik durf niets te zeggen over het weer in oktober.

Silenna

Berichten: 2986
Geregistreerd: 20-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:54

Jaaaa Madeira is waanzinnig! Wij zijn eind juni geweest, ben echt zo enorm positief verrast door dat eiland. Prachtig. <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Silenna op 31-07-23 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 21:54

Wij hadden trouwens wel veel regen, de dag voor wij gingen waren ook de hele dag vluchten gecancelled dus dat wat wel stressvol :o maar regen betekent nog veel meer prachtige imposante watervallen, regenbogen en het was zo mooi met kerstversiering in de winter <3 maar ik had m'n thermo kleding als koukleum wel soms nodig

Maar ik zou naar iets anders kijken als je zongarantie wil :P

Solistar

Berichten: 768
Geregistreerd: 31-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:29

Wij zijn heel wat jaren geleden (10 geloof ik) in oktober op Madeira geweest. Fantastisch mooi als je van wandelen houdt. Wij zaten de eerste helft van de vakantie aan de slechte/noord(?) kant van het eiland waar het best veel regende, daarna 4 dagen in funchal waar non-stop de zon scheen en we nog bij het zwembad konden zonnen. Ook de eerdere dagen die wij in de regen zaten was het daar mooi geweest. Het weer schijnt heel plaatselijk te zijn daar ivm een bergkam geloof ik. Misschien goed om even uit te zoeken, ik weet er zelf het fijne niet meer van.

BigOne
Berichten: 38268
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 22:38

Nou, je hoeft bijna niet meer te gaan , alle mooie dingen heb je al bijna gezien :D dochter is er drie jaar geleden geweest en vond het ook een mooi eiland. Inderdaad wel een auto huren. Zij hadden een hotel op twee verschillende locaties geboekt, een simpele en laatste vijf dagen een luxe.

germie

Berichten: 25951
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 09:50

Madeira moet erg mooi zijn. Het stond op mijn shortlist voor december, maar toen Bali flink goedkoper bleek toch maar voor Bali gekozen.

Een huurauto is wel aan te raden, want je wilt immers ook wat zien. En je kunt er het hele jaar ook heerlijk duiken. Er liggen diverse wrakken. Qua weer is oktober vaak wat winderiger dan andere maanden las ik ergens. Maar goed, als je niet gaat duiken is dat niet erg.

Leandra

Berichten: 1595
Geregistreerd: 06-01-03

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 10:40

Wij zijn bijna 16 jaar geleden geweest, eind september/begin oktober. Het was prachtig. We hebben toen 1100 km met de auto gereden over het eiland. Echt van alles bekeken. Zo mooi. Zeker een aanrader als je van mooie natuur houdt. Voor een strandvakantie kan je beter naar de Canarische eilanden.

marleen_88

Berichten: 14051
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 11:20

Wij zijn er vorig jaar augustus geweest: prachtig eiland, heerlijk weer en goed eten. Prima eiland om te wandelen en actief bezig te zijn.

Sokje_6
Berichten: 3927
Geregistreerd: 26-07-09
Woonplaats: Up in the sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 12:15

Wij zijn er afgelopen oktober geweest. Prachtig land, maar neem wel een huurauto anders is het soms lastig plannen. Wij keken elke ochtend wat voor weer het was (er zijn online webcams), want dat kan plaatselijk nogal verschillen. Als er in het zuiden regen was gingen wij wandelen in het noorden etc.

Ik gebruikte deze website om mooie wandelroutes te vinden in combinatie met de app AllTrails. Deze website heeft ook veel info voor andere activiteiten. https://visitmadeira.com/en/what-to-do/ ... es/hiking/

Qua weer vonden wij het perfect, soms zelfs nog best warm, hoewel het niet echt zwembadweer was omdat het flink kan waaien. We hebben 1 of 2 dagen regen gehad, maar ook veel zon, zelfs op die regenachtige dagen nog.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 12:33

Oktober is prima voor Madeira, zeker als je gaat om te wandelen, zwemmen is netje iets te koud.

Huur een auto, dan kom je op de mooie plekken. Het toerisme loopt echt af in Oktober, het is dan rustig op het eiland.

Supervixen

Berichten: 12841
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 12:42

Leandra schreef:
Wij zijn bijna 16 jaar geleden geweest, eind september/begin oktober. Het was prachtig. We hebben toen 1100 km met de auto gereden over het eiland. Echt van alles bekeken. Zo mooi. Zeker een aanrader als je van mooie natuur houdt. Voor een strandvakantie kan je beter naar de Canarische eilanden.


1100 km lijkt me vrij ver op een eiland van 40 bij 60km?

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 12:44

Wij zijn er jaren geleden geweest. We hadden ook een huurauto en zijn van plaats naar plaats gegaan. Echt een heel leuk en mooi eiland.

thequeensmum
Berichten: 3533
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 13:35

Hier ook een Madeira fan!! Het is zo’n prachtig eiland. Planten die wij in de vensterbank hebben staan groeien daar manshoog langs de weg. Meestal lijken vakantiebestemmingen in de reisgids mooier dan in werkelijkheid, bij Madeira is het precies andersom. Lekker eten, vriendelijke bevolking en een leuke hoofdstad. Goede tip die hier al gegeven is, neem een huurauto met voldoende motervermogen. Met een 1000 cc autootje valt het niet mee om daar de berg op te komen.

_karin_

Berichten: 3915
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 13:40

Om nog even aan alle enthousiaste reacties toe te voegen: ik was er in oktober en heb heerlijk weer gehad! Een dagje de helft van het eiland rondgereden en toen was de noordkant inderdaad wel wat regenachtig dus kijk wel waar je boekt maar ik kan echt alleen maar het eiland aanbevelen. Funchal is ook een heerlijke stad, wandelen was geweldig, weer, natuur ... ik zou zo weer in het vliegtuig stappen. :-)

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 13:41

Dit klinkt allemaal heel positief. <3

Prairy
Berichten: 9079
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Madeira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 14:11

Weet iemand of er toevallig ook maatschappijen zijn die rechtstreeks vliegen? Of is het altijd via Porto of Lissabon?

Staat bij mij ook nog hoog op mijn lijstje, ik wil in het late voorjaar gaan als het eiland in bloei staat.

CupCakes_

Berichten: 3323
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 14:14

Prairy schreef:
Weet iemand of er toevallig ook maatschappijen zijn die rechtstreeks vliegen? Of is het altijd via Porto of Lissabon?

Staat bij mij ook nog hoog op mijn lijstje, ik wil in het late voorjaar gaan als het eiland in bloei staat.



Ik heb al wat zitten zoeken, maar voor zover ik tegenkwam vliegt alleen Transavia rechtstreeks.