Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 12:11

Ik wilde de hulp inroepen van het bokt reisbureau voor mooie locaties, lekker weer, lekker eten en veel verwennerij.

Normaal houden mijn vriend en ik actieve vakanties: huttentochten, bergbeklimmen, fietsen... van dat werk. Maar toen viel ik van mijn fiets en brak ik mijn schouder en schudde ik mijn hersenen met een (gelukkig) hele kleine hersenbloeding tot gevolg. En onze zomervakantie konden we cancellen -O- .

Medio september staat er nog een week vakantie in de planning. Vooropgesteld dat ik mag reizen, zou ik het fijn vinden om even weg te kunnen. Ik heb een fijn huis in een fijne wijk, maar inmiddels voelt het ook wel als een gevangenis. Even weg dus, maar ik heb nog nooit een relax/verwenvakantie gedaan in mijn leven. Ik heb dus wat inspiratie nodig!

Wat zou ik graag willen:
- Fijne temperaturen 25-30 graden.
- Niet te massaal aangezien ik enorm snel overprikkeld raak.
- Wellness faciliteiten waar onbeperkt gebruik van mag worden gemaakt zonder verplichte badpakuren/dagen.
- Mogelijkheid tot massages
- Goed eten.
- Goede en grote bedden.
- Een mooie directe omgeving voor kleine wandelingen.
- Een bonus is het wanneer het echt in de natuur ligt.
- de reis moet van A tot Z te boeken zijn. Normaal boek ik alles los of ga op de bonnefooi, maar mijn brein regelt even niet zo goed.
- Binnen Europa (Azie is voor nu te ver)

Bestaat wat ik zoek?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:46

Je kunt beter vragen waar het niet bestaat wat jij zoekt. :D
Portugal, Spanje, Italie, Griekenland, Mallorca (niet direct aan de kust dan wel bij de laatste) er zijn zoveel plekken waar je prima heen kunt en nog heel rustig ook, zolang je de typische toeristenplaatsen maar ontwijkt.

Beste is op booking.com (ik boek niet via hun uit principe, maar wel via daar de website van de plek zoeken) op de kaart kijken en streken uitzoeken die wat rustiger zijn. Noord portugal, Noord spanje, grote delen van Italie. Je hebt het voor het uitkiezen. :)

En beterschap!!

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 14:33

Niet helemaal… de zoekopdracht is te groot voor mij op dit moment. Er zijn teveel opties, landen, en veel is grootschalig. Bij nr 3 ben ik het spoor bijster. Plus, ik moet het gaan hebben van een organisator die alles vanaf Schiphol naar de hotelkamer en weer terug regelt. Booking valt af.

Jokonootje

Berichten: 4854
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:41

Ik zou gewoon een reisbureau binnenwandelen met dit lijstje en hun opties laten zoeken...
Betaal je misschien iets meer maar heb je wel een prima vakantie zonder het gedoe

Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:19

Ik kan wel even voor je zoeken. Wat mag het kosten?

123321
Berichten: 4370
Geregistreerd: 05-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:20


Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:35


Earth

Berichten: 7927
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:45


Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:54

Ik denk zeker dat dat bestaat.
Lekker een all inclusive vakantie boeken naar een adults only resort.
Ik zou kijken naar Turkije en Griekenland. Sunweb, TUI en Corendon zijn de grootste reisorganisaties waar je ook makkelijk kunt filteren op hun sites zodat alleen de juiste overblijven.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 16:01


Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 16:02

Fitzroy schreef:
Ik denk zeker dat dat bestaat.
Lekker een all inclusive vakantie boeken naar een adults only resort.
Ik zou kijken naar Turkije en Griekenland. Sunweb, TUI en Corendon zijn de grootste reisorganisaties waar je ook makkelijk kunt filteren op hun sites zodat alleen de juiste overblijven.


Ik vind dit een hele goede tip. Kijken naar naar een Adults only resort! En inderdaad Tui, Corendon en Sunweb bieden complete reizen aan waar alles geregeld is. Half september zit je ook qua zo’n over het algemeen nog goed. Mallorca is misschien iets minder zonzeker dan bijvoorbeeld de Griekse eiland of Turkije bijvoorbeeld.

germie

Berichten: 25983
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 08:49

Dan zou ik kijken bij D-reizen, Corendon, Prijsvrij, tui, of sunweb. Die bieden veel pakketreizen aan met hotel en vlucht en vaak ook keuze uit halfpension, all inclusive of alleen logies.

Diertjec

Berichten: 4623
Geregistreerd: 17-03-08
Woonplaats: Omgeving Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 10:00

123321 schreef:
Eliza was Here vind ik een fijne partij voor kleinschalige pakketreizen. Ik zie een aantal wellnesshotels op hun website, bijv https://www.elizawashere.nl/portugal/az ... pe=Flight#

Als aanvulling op Eliza, heb je tegenwoordig ook ByJune. Zelfde concept als Eliza.
Echt top, super mooie plekjes, auto erbij is ook ideaal.
Vorig jaar in september in Samos geweest en toen waren er nog 2 of 3 andere stellen in ons appartement, dus heerlijk rustig ook

Ik zou persoonlijk geen all inclusive doen in Griekenland, daarvoor zijn de lokale restaurantjes echt te leuk en lekker. Op bijna elke hoek zit wel een bakker met verse broodjes voor in de ochtend en/of lunch

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Re: Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:17

Had je al iets gevonden?

Ik raad je anders aan om naar het reis bureau te gaan en daar al je wensen voor te leggen.

Staat er niks bij Tui of sunweb voor je tussen?

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 14:31

Pittige periode zitten jullie in. Heel veel sterkte gewenst.

Wat ik je in ieder geval kan aanraden is een noicecancelling headset om Schiphol en de vlucht te overleven. Dat was echt mijn lifesaver afgelopen jaar toen ik midden in mijn longcovid herstel zat en ook geen prikkels kon verdragen.

En misschien is dit iets?
https://puurenkuur.nl/be/hotel/354/sentido-galomar/3937/relax-ontspanning

Love_myhorse
Berichten: 604
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 11:02

Had je iets gevonden?

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 12:49

Nee, nog niet! Het blijkt namelijk niet te vinden wat we zoeken. Vooral het sauna gedeelte maakt het extreem ingewikkeld. We zijn nu aan het kijken naar 1 hotel op een piepklein Italiaans eilandje wat mogelijk datgene zou kunnen zijn waar we naar zoeken.

Italië is altijd goed <3

miezelke

Berichten: 1320
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 13:39

Ben je ondertussen ergens geraakt, TS?

Josien_

Berichten: 9024
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 13:47

Ik ben benieuwd waar je verzeild bent geraakt TS.
Wij hadden een soortgelijke overweging; zouden gaan kamperen in de bergen om te gaan wandelen etc. maar ik brak mijn sleutelbeen dus toen is het zonnen en chillen op Zakynthos geworden :) .

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 18:31

Afbeelding

Het is uiteindelijk een mini eilandje geworden voor de kust van Napels: Ischia! En het heeft bijna alles wat ik zocht. Een kleinschalig hotel met spa en (tot onze verrassing) thermale baden. Een hotspring in de zee aan het einde van de weg. Eindeloos lekker eten. En we hebben prachtige wandelingen kunnen maken (met als gevolg dat we te voet het hele eiland hebben afgelegd _O- ).

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 09:10

Ziet er gaaf uit! Zoiets lijkt me ook echt fantastisch!

Kun je delen hoe je het hebt geregeld? Is het uiteindelijk via een reisbureau gegaan of heb je toch zelf het een en ander bij elkaar gezocht?

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 11:45

We hebben het uiteindelijk geboekt bij Eliza. Hotel Toro del Angelo en dat was echt een fijn plekje. Ik zou er nooit terechtgekomen zijn wanneer ik niet in de kreukels had gelegen, maar het was voor nu even perfect.

Het enige dat ik kon bedenken als minpunt waren de wat harde bedden. Verder was alles perfect geregeld van vluchten tot huurauto.

Josien_

Berichten: 9024
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:11

Goed om te lezen! Wij zijn een paar jaar geleden bij de Amalfikust geweest en willen graag nog eens naar die omgeving maar Capri is veel te klein.
Dit is een goede om in het achterhoofd te houden :D .

maaikemuis
Berichten: 5286
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Relaxvakantie september, ideeën gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 17:30

Als je je verveelt kun je ook nog allerlei ferries nemen naar de eilanden er omheen, waaronder Capri. Voor een weekje vonden wij het precies leuk.