Hotel Londen 14-17 september

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Hotel Londen 14-17 september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 19:32

Ja, veeeeeel te laat geboekt natuurlijk. Vond het al wat prijzig, en het werd alleen maar duurder :')

Maar goed, ik zoek dus een hotel in Londen voor een weekend weg met mijn moeder. We gaan naar een concert en dan wilde ik er van 14-17 september zijn, zodat we minstens 1 hele dag daar hebben.
Vlucht wil wil evt los boeken ivm een beetje normale vluchttijden.

Maar ik loop een beetje vast. Sommige hotels zien er super leuk uit en dan lees je in de reviews dat ze kamers in de “kelder” hebben zonder ramen… ja, dat is niet mijn bedoeling. Mama is nog nooit in Londen geweest, dus ik wil dat we een beetje leuk zitten en niet ergens weggedrukt. Zullen regelmatig rustmomentjes op de kamer pakken, dus dan wil je wel een beetje lekker zitten.

Bokt weet altijd zoveel, hebben jullie tips?

Een “eisenlijstje”:
- richtprijs zo’n beetje max 300-400 euro per nacht (liever goedkoper, maar we moeten een beetje realistisch blijven.
- dichtbij centrum/covent garden of anders dicht bij metro. Als in niet meer dan een paar 100 meter van een metro, ivm mijn moeder die geen 20 meer is en niet zo heel makkelijk hele einden wandelt.
- liefst een beetje luxe (of iig dat het luxe lijkt :') ). Mama is nog nooit in Londen geweest. Beetje fatsoenlijk ruimte op de kamer en belangrijk: ramen! Balkonnetje zou helemaal top zijn.
- fijne buurt. Zodat ze van de metro ook wel normaal bij het hotel kan komen zonder door enge steegjes te moeten zeg maar

Concert is trouwens in de O2 arena.

Tips over wat te doen daar zijn ook altijd welkom, maar belangrijkste is een leuk dakje boven ons hoofd

Lolacabana

Berichten: 3359
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Re: Hotel Londen 14-17 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 19:44

Ik ben fan van de Travelodge hotels, niet super-de-luxe maar tot nu toe altijd schoon & een redelijke prijs, waardoor ik meer geld overhoud om uit te geven in Londen :D

Marleen_L

Berichten: 187
Geregistreerd: 18-02-16
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:03

Wij hebben in 2019 in het ibis London City - Shoreditch geslapen. Kleine, maar nette kamers en een prima restaurant. Erg dichtbij de metro en goed betaalbaar. Wij liepen vaak wel naar Aldgate station ipv Aldgate east, want daar komen net wat meer/andere metrolijnen.
Laatst bijgewerkt door Marleen_L op 25-07-23 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Hotel Londen 14-17 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:05

Wij verblijven graag in Thistle Kensington garden!

Forbiddenpie

Berichten: 583
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Dublin, Ierland

Re: Hotel Londen 14-17 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 20:45

Ik heb hele goede ervaringen gehad met Sloane Square Hotel, goede verbinding met de metro. Hele chique wijk en mooie schone kamers. Weet alleen niet hoe de prijzen daar nu voor zijn.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 21:00

Lolacabana schreef:
Ik ben fan van de Travelodge hotels, niet super-de-luxe maar tot nu toe altijd schoon & een redelijke prijs, waardoor ik meer geld overhoud om uit te geven in Londen :D

Heb dat voor nu even geboekt. Met zo’n polis dat het evt nog te annuleren is. Dan hebben we iig iets.
De travellodge bij Covent Garden heb ik gekozen. Dat is sowieso een leuk buurtje dacht ik met wel leuke dingen op loopafstand.

Wintu

Berichten: 3008
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Hotel Londen 14-17 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:05

Wij zaten in The Rembrandt in South Kensington.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:42

Wij zaten in CitizenM, recht tegen over de Tower of London, en keken schuin op de Towerbridge.
Totaal niet in de buurt van Covent Garden :') ,maar op 10 mtr de metro, op 500 mtr de trein en op 50 mtr een busstop. London city airport is op 8.5km.
Hotel is hip en luxueus.
Nog even een toevoeging, de O2 zit op 8 km.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Re: Hotel Londen 14-17 september

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 21:48

Naar de O2 gaan we met taxi of Uber. Ik ken niet zoveel in Londen, weet alleen dat Covent garden volgens mij een leuke buurt was, haha! Ben er wel een aantal keer geweest, maar ik loop dan rustig kilometers op een dag en huppel zo de metro in en uit. Voor mijn moeder is dat wat minder makkelijk.

Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:53

CitizenM vind ik dan weer echt een gruwel ( de kamers vind ik echt afschuwelijk en oncomfortabel) en mogelijk iets minder geschikt voor een dame op leeftijd.
Hoop dat je een leuke tijd hebt eilleen333!
Laatst bijgewerkt door Punz op 25-07-23 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Amber_anne

Berichten: 6924
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:54


linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 21:59

Ik kan K West Hotel en Spa in Sheperds Bush aanraden! :))
Luxe hotel met heerlijke faciliteiten, dicht bij OV en op loopafstand van leuke tentjes enz. Niet in het centrum, maar alles goed te bereizen. :)

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 22:00

Punz schreef:
CitizenM vind ik dan weer echt een gruwel ( de kamers vind ik echt afschuwelijk en oncomfortabel) en mogelijk iets minder geschikt voor een dame op leeftijd.
Hoop dat je een leuke tijd hebt eilleen333!


Smaken verschillen :) ik vond het juist weer eens wat anders én vooral lekker makkelijk bereikbaar met het OV en vanuit het vliegveld.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Hotel Londen 14-17 september

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 22:36

Als je meer dan 3 nachten blijft, zou je ook even kunnen kijken naar lid worden van de Marriot groep. Daar krijg je bij elk verblijf van 3 nachten of meer een bepaalde korting. Lid worden kost niks en de Four Points by Sheraton zijn bijv nog best aardig geprijsd en goede kwaliteit. Geen idee of je t met dat budget in Londen red…

Andere optie is AirBnB misschien? Moet je zelf wat meer regelen maar als je bijv een appartement hebt, is dat ook wel heel fijn qua even uitrusten in een woonkamer oid.

Punz

Berichten: 8565
Geregistreerd: 04-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 23:16

Makkelijk bereikbaar is het zeker Kobus, en voor een snelle overnachting op doorreis kan het nét wat mij betreft :) maar langer echt niet. Zo onhandig ook dat je niet om het bed heen kan lopen. De raamkant ligger moet snachts over de ander heen klimmen als er van het toilet gebruik gemaakt moet worden. Is voor mij een no go.

Maar inderdaad: smaken verschillen!

TS: gewoon ook lekker websites van de hotels bekijken!

Ceetje_bokt
Berichten: 5172
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 06:55

Je zou ook eens kunnen kijken bij airbnb. Paar jaar geleden ontdekt voor Amerika en in San Fransisco zaten wij heel erg leuk in een appartement voor een veel leuker bedrag dan hotels kosten in die stad. Eten (ontbijten) kan je overal, dus daarvoor hoef je geen hotel te nemen. Of priceline, dan weet je niet zeker welk hotel je boekt. https://www.priceline.com/relax/in/3000 ... 1|9109466|