Wintersportgebied gezocht voor kleine kinderen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Wintersportgebied gezocht voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 21:04

Wij zijn totaal geen wintersporters dus waar te beginnen geen idee.

Mijn zus en haar vriend des te meer, maar zij hebben eind april een baby gekregen dus hele dagen skieen wordt dan lastig.

Dus het idee is dat wij met onze dochter van dan 4 mee gaan zodat wij lekker met de kleintjes gaan sleeen wandelen, sneeuwpoppen bouwen.

We hebben zelf toch wel een beperkt budget. Aller aller max 1000 euro voor een week met z'n drietjes. Dan wel zonder reis en eten.
En max 800 km rijden vanaf Zeewolde.

Het liefst zouden we een (klein) zwembad hebben. Hoeft niet perse bij t appartement/hotel in te zitten, mag ook in de buurt iets zijn.

2 slaapkamer is in principe genoeg. Kinderen kunnen bij eigen ouders op de kamer.

We zijn niet aan de vakanties gebonden dus kijken vooral wanneer t t goedkoopst is.

Hopelijk kan iemand nog iets maken van mijn iets wat onsamenhangende verhaal en heeft iemand tips voor leuk skigebied en het liefst een leuke accommodatie voor ons.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wintersportgebied gezocht voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:21

Is winterberg een optie? Wij konden afgelopen jaar niet in ons appartement in Oostenrijk terecht en zijn met 6 volwassenen en 2 jonge kinderen een week naar winterberg geweest buiten het seizoen. Op het park is animatie en een zwembad. En de skiërs hebben sochtends wat afdalingen kunnen maken.

Is het net zo mooi skiën als in andere wintersportgebieden? Nee dat niet. Maar het was super betaalbaar (1200 euro voor een 12 persoonshuisje met sauna er in. En de pistes vielen ons allemaal niet tegen. En met de kinderen wil je toch niet al te lang weg blijven.

VivianHesen
Fotograaf

Berichten: 974
Geregistreerd: 22-02-13
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:21

Hoe je qua afstand zit, durf ik niet precies te zeggen.
Maar we hebben wel wintersport ervaring :)
Serfaus-Fis-ladis vonden wij echt het meest kindvriendelijke gebied.
Konigsleiten vond ik ook een prettige plaats voor met kinderen te gaan.
Voor de rest zou ik vooral kijken naar een hotel/appartement wat aan de piste of in de buurt van de lift ligt. Zeker als je maar halve dagen de berg op gaat is het wel prettig als je dan niet ook nog met de auto of skibus moet.
Daarnaast kun je dan ook vaak gemakkelijker even met de kinderen de berg op voor te lunchen o.i.d.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Wintersportgebied gezocht voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:26

Voor €1000 op wintersport met drie personen is een erg beperkt budget, maar begrijp ik goed dat je kind niet gaat skiën en jij ook niet?
In veel gebieden zit je met je skipas namelijk al ruim op de helft als je een week gaat.

Maar je zou eens kunnen kijken naar Center Parcs Hoch-Sauerland? Daar hebben ze iig een zwembad :j

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 21:27

capopjekop schreef:
Is winterberg een optie? Wij konden afgelopen jaar niet in ons appartement in Oostenrijk terecht en zijn met 6 volwassenen en 2 jonge kinderen een week naar winterberg geweest buiten het seizoen. Op het park is animatie en een zwembad. En de skiërs hebben sochtends wat afdalingen kunnen maken.

Is het net zo mooi skiën als in andere wintersportgebieden? Nee dat niet. Maar het was super betaalbaar (1200 euro voor een 12 persoonshuisje met sauna er in. En de pistes vielen ons allemaal niet tegen. En met de kinderen wil je toch niet al te lang weg blijven.


Voor ons wel. Heb t idee voor m'n zus niet haha.
Heb je dan buiten de pistes wel beetje sneeuw?
Onze dochter gaat in principe niet skiën maar wil natuurlijk wel de sneeuw in.

Het idee is idd wel dicht bij de piste zodat we sowieso met z'n allen kunnen lunchen en daarna bepalen wat we gaan doen

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 21:27

Marjo schreef:
Voor €1000 op wintersport met drie personen is een erg beperkt budget, maar begrijp ik goed dat je kind niet gaat skiën en jij ook niet?
In veel gebieden zit je met je skipas namelijk al ruim op de helft als je een week gaat.

Maar je zou eens kunnen kijken naar Center Parcs Hoch-Sauerland? Daar hebben ze iig een zwembad :j

Nee wij gaan alle 3 niet skiën. Dus geen skipassen nodig.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:28

Het lastige is, dat je in die gebieden geen sneeuwzekerheid hebt. Wil je dat wel, dan ben je min of meer genoodzaakt om richting Oostenrijk te gaan en dan zit je al gauw op 900-1000km enkele reis. De vraag is dan een beetje of je dat ziet zitten.

Wij komen bv al járen in Abtenau, wat een mooi skigebied is, en waar je kan uitwijken naar het skigebied Dachstein-West of de Postalm waar altijd wel sneeuw ligt.

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 21:34

Marjo schreef:
Het lastige is, dat je in die gebieden geen sneeuwzekerheid hebt. Wil je dat wel, dan ben je min of meer genoodzaakt om richting Oostenrijk te gaan en dan zit je al gauw op 900-1000km enkele reis. De vraag is dan een beetje of je dat ziet zitten.

Wij komen bv al járen in Abtenau, wat een mooi skigebied is, en waar je kan uitwijken naar het skigebied Dachstein-West of de Postalm waar altijd wel sneeuw ligt.



Ja daar was ik al bang voor.

1000 zou nog kunnen maar vind ik in 1 dag wel erg ver.

Zijn begin juni naar Italië geweest 1500 in 2 dagen en viel stiekem toch best tegen.
Gelukkig deed onze dochter t super goed.

Misschien moet ik me over die afstand toch beetje heen zetten ofzo

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:36

x_Anne_x schreef:
capopjekop schreef:
Is winterberg een optie? Wij konden afgelopen jaar niet in ons appartement in Oostenrijk terecht en zijn met 6 volwassenen en 2 jonge kinderen een week naar winterberg geweest buiten het seizoen. Op het park is animatie en een zwembad. En de skiërs hebben sochtends wat afdalingen kunnen maken.

Is het net zo mooi skiën als in andere wintersportgebieden? Nee dat niet. Maar het was super betaalbaar (1200 euro voor een 12 persoonshuisje met sauna er in. En de pistes vielen ons allemaal niet tegen. En met de kinderen wil je toch niet al te lang weg blijven.


Voor ons wel. Heb t idee voor m'n zus niet haha.
Heb je dan buiten de pistes wel beetje sneeuw?
Onze dochter gaat in principe niet skiën maar wil natuurlijk wel de sneeuw in.

Het idee is idd wel dicht bij de piste zodat we sowieso met z'n allen kunnen lunchen en daarna bepalen wat we gaan doen


Wij waren er laat in het seizoen. Dus toen was er alleen sneeuw op de pistes. Maar je hebt daar bij landal ook een eettentje bij de lift. Daar heb ik iedere dag gesleet en soort van sneeuwpop gebouwd met m'n neefje en nichtje. De niet skiers wandelde daar iedere ochtend naar toe terwijl wij op de piste waren.

Ik snap het overigens als je zus het niet uitdagend genoeg vind. Ik vond het ook niet heel uitdagend, maar wij waren Al blij dat we iedere ochtend iig wat meters konden maken. Maar met jullie budget moet je goed zoeken. Er zijn genoeg leuke plekken voor gezinnen. Maar dan zit je of met de afstand of het wordt krap met het budget.

Je kunt ook overwegen om een overnachting te doen op de heenweg. Dat deden wij ook altijd omdat ons appartement op de piste lag en we afhankelijk waren van de skilift om al onze spullen boven te krijgen. Maar dan kom je sochtends wel heel uitgerust aan

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:42

x_Anne_x schreef:
Marjo schreef:
Het lastige is, dat je in die gebieden geen sneeuwzekerheid hebt. Wil je dat wel, dan ben je min of meer genoodzaakt om richting Oostenrijk te gaan en dan zit je al gauw op 900-1000km enkele reis. De vraag is dan een beetje of je dat ziet zitten.

Wij komen bv al járen in Abtenau, wat een mooi skigebied is, en waar je kan uitwijken naar het skigebied Dachstein-West of de Postalm waar altijd wel sneeuw ligt.



Ja daar was ik al bang voor.

1000 zou nog kunnen maar vind ik in 1 dag wel erg ver.

Zijn begin juni naar Italië geweest 1500 in 2 dagen en viel stiekem toch best tegen.
Gelukkig deed onze dochter t super goed.

Misschien moet ik me over die afstand toch beetje heen zetten ofzo


Het ligt er aan hoe je rijdt denk ik. Wij gaan vanuit Leusden naar Abtenau en dat is zo'n 900km. We rijden vaak 's nachts, voor je kind ideaal want die zal slapen en als je zelf tegen wat minder slaap kan dan rijdt je het heel snel. Wij staan daardoor eigenlijk nooit lang in de file. Rond München is het altijd wel bal trouwens :')
Ik vind zelf 's nachts rijden ideaal, en mijn ouders hebben daar ook nooit zoveel moeite mee. En als je wel moe bent, dan zet je de auto even aan de kant om een oogje dicht te doen :D

Wij rijden het vaak in 9-10u (en dan is de eigenaresse van het pension weer 'boos' dat we weer zo vroeg zijn :') .

Abtenau zelf is een klein dorp wat niet heel toeristisch is, dat maakt het gewoon erg aantrekkelijk voor jonge gezinnen ook, en betaalbaar.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wintersportgebied gezocht voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:44

Serfaus is een leuk gebeid voor kinderen met een fijne skischool. Groot kindergebied daarbinnen. Veilig en je kan vrijwel overal met de dichte gondels komen en weer terug. Wij gaan met een groep altijd half maart en dan is het nog prima skiën.
Soms eind middag wat papperig, maar verder prima te doen.

verootjoo
Berichten: 35646
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Wintersportgebied gezocht voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 21:49

Winterberg is echt verschrikkelijk, zou ik echt niet doen. Zoveel drukte, ook buiten het seizoen, niet normaal.

Ik zou lekker naar een rustig klein gebied in Oostenrijk gaan.
Wij zijn naar burserberg geweest. Moet je wel met de auto naar de piste, maar je kan daar ook leuk wandelen en een sleeroute naar beneden sleeën. En rondom het huis was veel te spelen en eventueel ook te sleeën in de sneeuw als dat er ligt.
Is ook relatief dichtbij.

x_Anne_x

Berichten: 6548
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zeewolde

Re: Wintersportgebied gezocht voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-23 21:56

Bedankt voor alle tips tot nu toe!

Merk ook wel echt dat we er geen kaas van gegeten hebben haha.

Denk dat (vooral ik m'n vrouw wilde wel verder) de afstand maar iets moet rekken. Eventueel met overnachting erbij.

Snachts rijden is helaas geen optie. Ik ben behoorlijk nachtblind en vooral heel erg slaapdronken. Slapen in de auto kan ik helaas echt niet.
Was voor onze dochter zeker ideaal geweest!

Misschien dan eerder om een uur of 5 wegrijden ofzo.

Zo jammer dat we niet met z'n 6en in 1 auto passen.

Ik ga morgen eens kijken naar alle gebieden die genoemd zijn.
Nu eerst slapen. Wekker gaat weer vroeg morgen

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:03


Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:07

Je zou regio Feldberg (DE) kunnen proberen. In Februari ligt er bijna altijd wel sneeuw (maar geen garantie).
De nog kleinere gebiedjes eromheen zijn goed betaalbaar.

In de buurt van de grotere skigebieden zitten bijna ook altijd wel heuvels waar maar 1 lift omhoog gaat.

Edit, naam vertiept.
Feldberg is ongeveer 700 km van Zeewolde
Laatst bijgewerkt door Sizzle op 24-07-23 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 22:14

verootjoo schreef:
Winterberg is echt verschrikkelijk, zou ik echt niet doen. Zoveel drukte, ook buiten het seizoen, niet normaal.


Toen wij er waren was het echt niet druk. Niet een keer hoeven wachten voor de liften. Op iedere afdaling kwamen we hooguit 8 andere mensen tegen.

@ts: je kunt ook kijken voor bijvoorbeeld st johann in tirol, kirchberg of bij dorpjes daar omheen. Dat is vanuit ons 850 km, dus zal voor jullie ruw geschat rond de 900 zijn. Het is een mooie regio en kindvriendelijk. Qua skiën vind ik Kirchberg wel uitdagender dan st johann.

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 23:04

Tsjechië misschien?

Wij zijn heel vaak naar Spindleruv Mlyn geweest in het Reuzengebergte. Het skigebied is niet heel groot, maar wel leuk!

Wij hebben toen een paar keer een hotel met zwembad gehad (wel altijd redelijk koud water), maar er is ook een zwembad bij hotel Aquapark waar je heen zou kunnen.

Ik weet niet of je in de schoolvakantie weg wil gaan, maar denk dat er sowieso buiten de schoolvakanties daar wel wat te vinden is voor rond de € 1.000 met zn 3e.
De laatste paar jaar zaten we in hotel Zatisi, een super goed hotel op ongeveer een km van het centrum. Je kan hier ook evt half pension boeken.

Het enige nadeel is dat je met de skibus of auto naar de piste moet.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Wintersportgebied gezocht voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 21:52

Binnen de 800 km kun je een fatsoenlijk skigebied wel vergeten. Net erbuiten zit je in Zuid Duitsland, maar echt kindvriendelijk durf ik niet te zeggen.
Het familie skigebied bij uitstek is voor mij Seiseralm. Ligt wel een fiks stuk buiten de 800 km. Maar de kom waarin Seiseralm ligt is enorm lieflijk, en alles is gewoon in het skigebied zelf te doen. Je ziet echt veel familie activiteiten daar. In de sneeuw spelen, sleetje rijden maar ook de arresleeen zie je rijden. En de sfeer is geweldig, echt gericht op gezinnen en niets van het après ski en zuipen etc.

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wintersportgebied gezocht voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 22:08

Ik ben bang dat je niet echt een leuk gebeid kan vinden binnen 800km waar het én uitdagend is voor een skiër én je sneeuw hebt voor kindjes..

Wij zaten vorig jaar voor het eerst in Serfaus-Fis-Ladis, en dan in Ladis Kinderhotel Laderhof. Zo wat was dat fijn! De komende jaren gaan wij sowieso terug naar deze plek. Het gebeid is perfect voor kids - wandelen, spelen, skiën voor alle leeftijden. Het hotel had alles wat wij wilden - zwembad, wellness, super goed eten en personeel war elk moment voor je klaar stond. Omdat het een kinderhotel is is het ingericht op kinderen van alle leeftijden. Je hoeft echt niets aan eigen inboedel mee te nemen, ook qua eten is er 3x per dag een gezonde voedzame maaltijd voor kindjes. Oja, je zit op een all-inclusief basis van restaurant kwaliteit :D

Kosten van dit grapje? Wij waren vorig jaar €1500 per volwassene kwijt. Dit is echter incl. benzine, toll, skihuur (7dagen), skipas (7dagen vol gebeid), lunchen op terras, extra flesjes wijn enzo.

Zowel ideaal voor skiërs als voor niet-skiërs *\o/*

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Re: Wintersportgebied gezocht voor kleine kinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 22:16

Kaltenbach, Oostenrijk. Niet te groot, veel keus in appartementen.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-23 22:20

Feldberg en Todtnau is ondanks de geringe hoogte toch nog redelijk sneeuwzeker als je niet in December wil.
Het is maar klein maar met kleine kindjes is het er prima.
Vb: https://www.engel-todtnauberg.de/?gad=1 ... gI6SfD_BwE

Vanuit daar kun je altijd nog besluiten om 1 dag ergens anders heen te gaan dat hoger ligt.