Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nessie

Berichten: 8590
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 07:36

Ibiza ben ik vaker geweest (eind) oktober en heb nooit een hele week regen gehad, maar garantie hierop heb je niet. Temperaturen wisselden van soms 19-20 graden tot een graad of 25. Malaga en omgeving lijken wat meer zonzeker dan de eilanden in het najaar.

Canarische eilanden heb ik alleen ervaring met Lanzarote. Vond dat niet heel bijzonder maar de zon scheen in januari en we hadden een weekje van 23 graden ongeveer.

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 07:50

La Palma is van de Canarische eilanden alles behalve kaal te noemen. Van m’n vakanties vond ik daar de natuur het meest indrukwekkend.

Afbeelding

Maar ook Tenerife is prachtig als je de vulkaan op gaat en in het noorden. Richting vulkaan kom je zoveel bijzondere landschappen tegen - alsof je op de maan bent. Het toeristische zuiden is minder interessant vind ik.

Afbeelding

En Gran Canaria vonden we ook heel leuk. Wij hadden wel altijd een huurauto.

Afbeelding

Wij gaan trouwens ook altijd kort in verband met dieren en dat is prima te doen hoor! Afgelopen jaar naar Corfu geweest wat overigens ook fantastisch was. Toen gingen we 6 dagen.

Afbeelding

Afbeelding

De Canarische eilanden vond ik persoonlijk veel schoner. Griekenland (in ieder geval Corfu en Rhodos) heb je meer afval langs de wegen en ook wel zwerfdieren. Maar wel hele leuke mensen en net zo goed een heerlijke vakantie.

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:28

Muronia schreef:
Dat durf ik echt niet _O- , ik vind een pakketreis al doodeng. Nog nooit op een vliegveld geweest dus geen idee hoe dat gaat, bang dat ik die transfer niet ga vinden, mijn tassen kwijtraak enz. Laat ik me maar niet aan losse boekingen gaan wagen.


Maak je niet zo druk over een vliegveld, alles is daar gemaakt zodat iemand met het iq van een visstick (bij wijze van) nog weet wat de bedoeling is. En je hebt een mond gekregen toch?

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:40

Nou ik snap best dat een eerste keer spannend kan zijn. Maar inderdaad alles wijst voor zich en het stelt niet veel voor.

Wij hebben deze keer los geboekt omdat we dan ook veel meer keuze hadden. Hebben nu een heel luxe hotel voor een spotprijsje en dat was met een pakketreis nooit gelukt. Maar als een pakketreis veiliger voelt moet je dat zeker doen - hebben wij voorheen ook altijd gedaan.

Denise_Storm

Berichten: 2372
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 09:57

Eind oktober zou ik dan toch naar Turkije gaan voor 7 dagen. Je zit dan qua weer wel veilig dan Griekenland of Spanje/Portugal. Qua vliegafstand toch wat aantrekkelijker dan de Canarische eiland.

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 09:57

Ik denk... dat ik iets heb gevonden dat aan alles voldoet!

Cyprus en dan regio Paphos. Mooie natuur/omgeving, toch die Griekse cultuur die ik zocht (veel historie en dingen uit de Griekse mythologie), wit strand (volgens mij wel kiezels maar je kunt niet alles hebben), palmbomen en best groen verder, temperatuur rond 26 graden en maar 3 regendagen in oktober. Dat klinkt perfect! Nou nog uitzoeken hoe dat precies werkt en waar het beste boeken, welke luchthaven enzo. Ik kreeg als tip om Weeze of Düsseldorf te kiezen, dat schijnt wat kleinschaliger te zijn dan Schiphol.

Nessie

Berichten: 8590
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:00

Weeze is kleinschalig, Düsseldorf is gewoon een groot vliegveld. Andere kleine opties zijn Eindhoven en Rotterdam.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 10:02

Muronia schreef:
Ik denk... dat ik iets heb gevonden dat aan alles voldoet!

Cyprus en dan regio Paphos. Mooie natuur/omgeving, toch die Griekse cultuur die ik zocht (veel historie en dingen uit de Griekse mythologie), wit strand (volgens mij wel kiezels maar je kunt niet alles hebben), palmbomen en best groen verder, temperatuur rond 26 graden en maar 3 regendagen in oktober. Dat klinkt perfect! Nou nog uitzoeken hoe dat precies werkt en waar het beste boeken, welke luchthaven enzo. Ik kreeg als tip om Weeze of Düsseldorf te kiezen, dat schijnt wat kleinschaliger te zijn dan Schiphol.

Ik heb een topic geopend over Cyprus, wij gaan er eerder naartoe dan jullie gepland hebben :)

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 11:32


MyChoice

Berichten: 2197
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 11:37

Ik boek altijd via Eliza was here. Die heeft altijd mooie plekjes, en je hebt er gelijk een auto bij :) Toevallig vorige week geboekt voor eind oktober, naar de Azoren. Vriendlief en ik houden beiden van 18-25 graden zodat we lekker actieve dingen kunnen doen.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 11:50

Goed om te weten: ik heb nog niet zolang geleden geboekt en dus half internet afgespeurd. :)) wij hebben uiteindelijk geboekt op sunweb.be (gewoon via Schiphol hoor maar .be is vaak goedkoper). Een pakketreis, want los boeken was in ons geval echt stukken duurder. In jouw geval ook fijn om een pakketreis te boeken denk ik voor een eerste vakantie met vliegtuig.

Silly1972

Berichten: 14780
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 12:44

Ziet er echt goed uit en komt zeker op oms lijstje voor half september.

Ben benieuwd of je daar ook mooi kan snorkelen

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 13:10

Paphos is heel leuk, maar niet te vergelijken met griekse eilanden. Wij waren er ooit in september en toen sloten er al veel hotels. Er bleef wel behoorlijk wat open, want het is natuurlijk een land ipv een vakantie-eiland. We hebben toen veel met openbaar vervoer gedaan en jeepsafaris met ecotoerisme, dat laatste is ook echt een aanrader. Fitos en Maria was ons lievelingsrestaurant.

Jildau

Berichten: 9410
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 13:18

Heb je op Cyprus veel zwerfdieren of valt dat mee?

Granoek
Blogger

Berichten: 10478
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 13:28

Ik vlieg altijd op Düsseldorf! Goedkoper en super makkelijk en duidelijk allemaal

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:25

Jildau schreef:
Heb je op Cyprus veel zwerfdieren of valt dat mee?


Veel katten. Ze worden niet altijd vriendelijk behandeld.

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 14:51

Ik zou daar ook met openbaar vervoer of excursies willen reizen over het eiland. Ik durf al slecht bergen rijden en laat staan ook nog links rijden.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 14:57

Heeft ook onze voorkeur. Ik zal tzt onze tips en zo met je delen! :j

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 14:59

Heel graag, gaan jullie ook naar Paphos of een andere regio? En wanneer gaan jullie?

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:00

Ja wij gaan naar Paphos zelf! Ik stuur je per pb even ons hotel en wanneer wij gaan. :)

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:01

Huurauto's hebben een andere kentekenplaat, zodat ze zien dat het een toerist is die links rijden misschien niet gewend is. Wij hebben ook geen auto gehuurd. Ik ben niet zo heldhaftig

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 15:21

Ik vind het nooit een probleem, maar herinner me wel veel bergritten in Cyprus, langs de kust valt het wel mee, maar zodra je landinwaarts gaat ging je de lucht in.

Bij pakketreizen heb je meestal aan het begin van de vakantie een bijeenkomst van de reisorganisatie waar je allerhande excursies kan boeken. Je wordt bij de excursie opgepikt bij je hotel en daar ook weer afgezet en hoeft verder niets te regelen. Dat is toch ook prima als je zelf niet wil rijden?

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 17:28

Ja dat lijkt mij ook zo, hoef ik me daar in elk geval niet druk om te maken :D .

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 22:53

Ik loop tegen iets lastigs aan.. mijn dochter, waarmee ik zou gaan, ziet het helemaal niet zitten om te gaan vliegen. Ze is 14, heeft nog nooit gevlogen en dus ook geen slechte ervaring, maar is er vol van overtuigd dat we neerstorten en wil beslist niet vliegen.

Ik heb al allerlei gesprekken met haar gehad, ook erover gehad dat een auto veel gevaarlijker is dan een vliegtuig enz, maar ze blijft volhouden dat ze niet mee wil. Ik ben een beetje verrast van haar reactie, ze is best een stoere meid en ik weet niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken. Iemand ervaring met vliegangst en wat daaraan te doen is?

Ineke2

Berichten: 33132
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 23:01

Vertel haar dat de stewardessen echt heel lief en zorgzaam zijn voor mensen met vliegangst.
Er zijn behoorlijk wat mensen met vliegangst, dus het is niets geks en ze kijken er helemaal niet raar van op. Zit ze op tiktok of Instagram? Laat haar dan eens flywithari volgen. Zij en haar moeder zijn stewardess en maken zulke leuke vlogs om te volgen.