Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
thequeensmum
Berichten: 3545
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:12

Ooit in Turkije geweest van 10-17 oktober en fantastisch weer gehad. Waren in Marmaris en vond de omgeving verrassend mooi. Veel groen en bergen. Heerlijk gegeten ook. Maar denk dat het wel uitmaakt of je 2 of 22 oktober gaat

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:29

Gran Canaria en Tenerife zijn relatief groen op de Canarische Eilanden, er is ook genoeg te doen, Azoren zijn prachtig maar een stuk minder toeristisch. Madeira is prachtig. Tunesië met moeder en dochter zou ik niet doen, ik ben er geweest met mijn moeder en we werden heel veel lastig gevallen. Dat verpestte wel een deel van onze vakantie.
Let er wel op dat het seizoen in Griekenland rond die tijd ten einde loopt en dat dit duidelijk merkbaar is.

Hou er ook rekening mee dat je 2x bijna een dag kwijt bent met reizen, als je dus 4 dagen gaat hou je effectief hele 2 dagen over, met twee halve dagen ervoor en erna. dat ene uurtje verder vliegen maakt niet zoveel uit, maar eenmaal geland moet je koffers halen en heb je een transfer naar het hotel etc. Dat kost allemaal veel tijd. Terug idem dito, je wordt als het tegenzit om 10 uur uit de kamer gegooid en je bent een hoop tijd kwijt aan de transfer en wachten op het vliegveld. Om die reden boek ik altijd accommodatie met huurauto, heb je een stuk meer flexibiliteit.

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 19:33

Ik kan helaas niet langer weg, want ik heb thuis een aardige veestapel waar ik dan anderen mee opzadel en ik vind het niet eerlijk om langer weg te zijn.

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:38

Wellicht een leuke citytrip? Ben je minder afhankelijk van het weer om een leuke vakantie te hebben. Oktober is lastig om dichtbij wat te vinden met gegarandeerd mooi weer.

Kies je een stad aan zee indien je een stranddagje wil.

Ineke2

Berichten: 33132
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 19:41

Muronia schreef:
Ik kan helaas niet langer weg, want ik heb thuis een aardige veestapel waar ik dan anderen mee opzadel en ik vind het niet eerlijk om langer weg te zijn.

Ken je dit topic al?
[BEU] Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Er is vast een bokker of gezin die het fantastisch vindt om op te passen :D

Janneke2

Berichten: 22773
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 20:08

Sorry.

Vliegvakanties: nergens voor nodig.

Ik zou er vast ENORM van genieten, maar het kan niet.
Ecologische voetafdruk en zo...

Geniet in de zomer van de on-Nederlandse zomers die we hebben.
(Het gaat hard met het klimaat.)

Ga wat puzzelen mbt slaaptreinen: er zijn prachtige plekken in Zwitserland, de Rivièra, en Italië 'onder slaapbereik'.

Aranel
Berichten: 20201
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 20:47

ingvdh schreef:
Wellicht een leuke citytrip? Ben je minder afhankelijk van het weer om een leuke vakantie te hebben. Oktober is lastig om dichtbij wat te vinden met gegarandeerd mooi weer.

Kies je een stad aan zee indien je een stranddagje wil.


Dit zou ik ook doen inderdaad. Een strandvakantie vind ik zonde voor zo kort! Als je in oktober gaat ben je toch gebonden aan bestemmingen wat verder weg en dat lijkt me de moeite haast niet.
Rome bijvoorbeeld, of parijs, combineer je het met een dagje Disney als je dochter dat leuk vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:29

Janneke2 schreef:
Sorry.

Vliegvakanties: nergens voor nodig.

Ik zou er vast ENORM van genieten, maar het kan niet.
Ecologische voetafdruk en zo...

Geniet in de zomer van de on-Nederlandse zomers die we hebben.
(Het gaat hard met het klimaat.)

Ga wat puzzelen mbt slaaptreinen: er zijn prachtige plekken in Zwitserland, de Rivièra, en Italië 'onder slaapbereik'.
Ik denk dat die ecologische voetafdruk van dit ene vliegreisje dat Muronia in haar 42-jarige leven maakt wel meevalt in het grotere geheel. Bovendien denk ik niet dat je gepredik op Bokt tot nu toe ook maar iemand die voornemens was een vliegreis te maken, van dat idee af heeft gebracht, dus ik zou mezelf de energie besparen. :+

Mellow

Berichten: 6475
Geregistreerd: 22-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 22:41

Janneke2 schreef:
Sorry.

Vliegvakanties: nergens voor nodig.

Ik zou er vast ENORM van genieten, maar het kan niet.
Ecologische voetafdruk en zo...

Geniet in de zomer van de on-Nederlandse zomers die we hebben.
(Het gaat hard met het klimaat.)

Ga wat puzzelen mbt slaaptreinen: er zijn prachtige plekken in Zwitserland, de Rivièra, en Italië 'onder slaapbereik'.


Ze gaat 1 keer met het vliegtuig ergens heen. Zeg dit tegen mensen die elk jaar 3/4 keer gaan vliegen.

Je kunt iemand bewust maken hoor, maar dit lijkt meer op het opleggen van wat wel en niet mag en dan ook nog een schuldgevoel aanpraten.

Ik wens je een fijne welverdiende vakantie! Kan je geen tips geven, nog nooit gevlogen en gaan nooit ver weg omdat ik dat niet durf hihi.

Padoertje
Berichten: 1545
Geregistreerd: 12-06-15

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 23:02

Stedentrip is ook echt leuk! Florence gecombineerd met Pisa en San Gimignano is in 4 dagen goed te doen. In oktober nog fijne temperatuur ook. Zelfs mijn bijna 18 jarige zoon vond het helemaal geweldig. Voor tips stuur maar pb.

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 07:08

Toscane is sowieso een goede tip, kun je ook nog wel dagje strand meepakken. Ik heb een aantal jaren geleden een kamer in een agriturismo gehuurd en met een fiat500 inderdaad langs alle mooie oude steden geweest. Niet te warm maar kon wel lekker zwemmen en aan het zwembad zitten.

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:32

Het idee van een slaaptrein is eigenlijk best wel leuk als alternatief voor een vliegreis. Dan zou een bestemming in Toscane helemaal geen gek idee zijn.
Ik was nl ook aan het kijken voor de herfstvakantie maar de prijzen om te vliegen vallen me vies tegen, zeker voor 4 personen.

Maar ik ben fan van Barcelona. Elba? Staat ook mijn op wensenlijstje.

Urbanus

Berichten: 44951
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:34

Barcelona is heel leuk, geen strandweer maar wel echt heel tof met een puber!

Janneke2 schreef:
Sorry.

Vliegvakanties: nergens voor nodig.

Ik zou er vast ENORM van genieten, maar het kan niet.
Ecologische voetafdruk en zo...

Geniet in de zomer van de on-Nederlandse zomers die we hebben.
(Het gaat hard met het klimaat.)

Ga wat puzzelen mbt slaaptreinen: er zijn prachtige plekken in Zwitserland, de Rivièra, en Italië 'onder slaapbereik'.


Wat onhebbelijk, dit wijsvingertje.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:39

Rethymnon is leuk. Strandweer niet gegarandeerd. Maar kunt door de oude stad lopen. Via een hop on- hop off bus door een kloof lopen.

Nessie

Berichten: 8590
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 08:48

Als je 5 dagen gaat en wat gunstige vluchttijden hebt, is Dubai aan te raden. Via Bebsy heb je hier aanbiedingen voor ook in het budget. Gegarandeerd strandweer, niet al te ver vliegen en citytrip met strand gecombineerd. In Europa zou ik kijken naar Zuid-Spanje (omgeving Malaga). Of toch naar buiten Europa en bijvoorbeeld naar Marrakech (Villa Mano is een aanrader met uitzicht op de bergen in de verte), geen strand, wel mooi! Marrakech zelf vond ik de mensen wel erg opdringerig (zeker naar mij als blondine), in Dubai ervaar ik dat niet zo.

En Janneke, jij hebt neem ik aan ook geen auto.. Maar TS vroeg om een vliegvakantie :)

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 09:30

Wij zijn pas naar Tenerife geweest en hoewel het voldoet aan je wensen, zou ik het niet aanraden voor 4 dagen. Het is toch 4,5 uur vliegen, dan heb je nog je transfer en tijd op het vliegveld waardoor je van je 2 reisdagen weinig overhoudt.

Ik zou kijken naar een citytrip of bijvoorbeeld Zuid-Spanje.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-23 09:42

Mkango schreef:
Janneke2 schreef:
Sorry.

Vliegvakanties: nergens voor nodig.

Ik zou er vast ENORM van genieten, maar het kan niet.
Ecologische voetafdruk en zo...

Geniet in de zomer van de on-Nederlandse zomers die we hebben.
(Het gaat hard met het klimaat.)

Ga wat puzzelen mbt slaaptreinen: er zijn prachtige plekken in Zwitserland, de Rivièra, en Italië 'onder slaapbereik'.
Ik denk dat die ecologische voetafdruk van dit ene vliegreisje dat Muronia in haar 42-jarige leven maakt wel meevalt in het grotere geheel. Bovendien denk ik niet dat je gepredik op Bokt tot nu toe ook maar iemand die voornemens was een vliegreis te maken, van dat idee af heeft gebracht, dus ik zou mezelf de energie besparen. :+


Nou , dit. Bij mij werkt het zelfs averechts, die zgn. belerende toon.

Ik zou zelf ook kiezen voor iets wat niet te ver vliegen is, dat is zo zonde van je beperkte tijd.
Je zou bv naar de Algarve kunnen. Niet te ver vliegen en vaak nog mooi weer.

Muronia

Berichten: 19583
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 16:08

Bedankt weer voor de tips! Stedentrip hoeft voor mij niet, ik heb meer met een mooie omgeving en een knus dorp dan een stad. De kans is best groot dat dit iets eenmaligs is (ik heb immers in 43 jaar nog nooit gevlogen) dus ik wil echt graag iets dat dichtbij mijn wensen ligt, al is het maar voor kort. Begrijpen jullie?

Tot nu toe trekt Griekenland mij nog steeds erg, met name Rhodos en Kos.

Roosch

Berichten: 36681
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:11

Als het echt de eerste keer is dat je vliegt zou ik er echt iets van maken en inderdaad proberen langer dan die paar dagen tussenuit te kunnen. Het eerdergenoemde topic is wel een idee. :j

Je hebt immers twee reisdagen en als er dan nog maar een paar dagen overblijven is het wel een beetje zonde.

Fitzroy

Berichten: 25129
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:23

Je kunt ook kijken of er dan nog van Groningen ergens naartoe gevlogen wordt. Dat scheelt je weer reistijd naar Schiphol.

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 16:53

Mkango schreef:
Ik denk dat "groen" voor bijvoorbeeld een boswandeling sowieso wat lastig gaat worden met je wensen. Je zit dan toch al gauw in het Middellandse Zeegebied en dat is nou eenmaal een gebied met meer struiken en kleinere bomen dan echt bossen vol loofbomen metershoog. :)

Nietes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:D

ingvdh

Berichten: 6373
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:04

Is Toscane of Sicilië niets voor jullie, dat is een stuk dichterbij en veel cultuur.

Als je iets leuks vind, check dan de afstanden tot het vliegveld en de vliegtijden. Die staan meestal wel vermeld. Evenals transfertijden. Snelwegen zijn er vaak maar beperkt, over 50 km kan je uren doen omdat je niet snel kan gaan en je alle hotels langs moet om mensen af te zetten.

Ik boek altijd een huurauto erbij, zo hoef je niet op transferbussen te wachten en heb je ter plekke veel meer vrijheid om dingen te gaan bekijken. Maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
Autorijden in Griekenland is prima te doen en bij reisorganisaties zoals Eliza was Here en Illios Reizen zijn alle schades afgekocht dus geen problemen als er een keer wat is.

raket

Berichten: 4095
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:11

Kos is ook leuk. Wel einde seizoen en wisselvalliger. Maar er zijn tavernas nog open en zeker als je een auto huurt kun je leuke dingen zien/ doen.

karijn

Berichten: 5408
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 22:33

Muronia schreef:
Bedankt weer voor de tips! Stedentrip hoeft voor mij niet, ik heb meer met een mooie omgeving en een knus dorp dan een stad. De kans is best groot dat dit iets eenmaligs is (ik heb immers in 43 jaar nog nooit gevlogen) dus ik wil echt graag iets dat dichtbij mijn wensen ligt, al is het maar voor kort. Begrijpen jullie?

Tot nu toe trekt Griekenland mij nog steeds erg, met name Rhodos en Kos.


Denk dan ook aan Sardinië, Mallorca, Menorca, Malta.

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 23:01

Mallorca en dan het plaatsje cala d'or.