Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19569
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 19:42

Ik ben aan het oriënteren waar mijn dochter (14) en ik in de herfstvakantie een paar dagen naartoe zouden kunnen gaan. Ik heb een paar wensen maar of het haalbaar is, weet ik niet.

Wij zijn nog nooit op vliegvakantie geweest en dat zou ik nu toch graag eens willen meemaken, dus:
- vliegvakantie (liefst vanaf nl luchthaven)
- reisduur 4 of 5 dagen, dus niet TE lang vliegen
- lekker weer, liefst strandweer
- mooie omgeving (natuur/cultuur/zee/strand)
- budget rond de 600 pp

Griekenland lijkt me heel mooi maar heeft eind oktober niet echt strandweer.
Wat mij niet zo trekt zijn de canarische eilanden op de één of andere manier. Misschien iemand ideeën?

Wildgirl

Berichten: 11667
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:43

Als je, je reisduur iets kunt rekken is de Turkse Riviera via Groningen aan te vliegen voor rond dat budget in oktober. Ik meen me te herinneren dat jullie ook uit het noorden komen toch?

Roosch

Berichten: 36665
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:45

Ik zou dan lekker een weekje all in naar Egypte gaan. Lekker snorkelen, relaxen, misschien een (proef)duik..

Heerlijk!

Wat plaatjes van m'n laatste reisje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gaucho

Berichten: 9526
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:47

Madeira?

Van de Canarische eilanden komt Lanzarote dan het meest in de buurt, veel laagbouw, cultuur en natuur.

Anders Sevilla of de Algarve in Portugal, dat is in oktober nog wel gemiddeld 25 graden.

Goof

Berichten: 28803
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:48

Valencia? Niet te lange reistijd, mooie, oude stad en strand. Alles bij elkaar dus.

Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:50

Egypte is vast heel mooi qua duiken en snorkelen maar in hoeverre kun je daar makkelijk van je resort af om een hapje te gaan eten?

De Canarische Eilanden passen ook prima binnen je budget en voldoen aan al je wensen TS. Ik zou dan voor ofwel Lanzarote, Tenerife of Gran Canaria gaan.

Roosch

Berichten: 36665
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:51

Ik zoek altijd een lekker resort uit waar ik eigenlijk alles wat ik wil heb, of makkelijk kan bereiken. Heb vaker excursies gedaan via TripAdvisor bijvoorbeeld maar als ik in m'n uppie op vakantie ga hecht ik minder waarde aan het eten. Al was dat altijd meer dan prima in de resorts die ik had. :)

Denise_Storm

Berichten: 2371
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:53

Eind oktober kom je qua zomerse temperaturen inderdaad wel uit op Turkije of Egypte inderdaad. Je kan ook een leuke stedentrip overwegen, maar dan zal je wel minder kans op zon/strand hebben. Rome is echt prachtig, Barcelona is leuk, Boedapest en Valencia staan hier nog hoog op het lijstje.

Castellon

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:54

Goof schreef:
Valencia? Niet te lange reistijd, mooie, oude stad en strand. Alles bij elkaar dus.


Oktober is qua weer een van de meest onvoorspelbare in deze regio van Spanje. Het echte strandweer is echt voorbij na september. Voor echt strand en warme zee zul je zuidelijker moeten gaan in die tijd.

Muronia

Berichten: 19569
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 19:56

Ik heb helemaal geen verstand van vakanties, maar ik zou ook wel graag iets van de omgeving willen zien. Als je op een resort zit, dan kom je daar denk ik niet echt vanaf?

Madeira en de azoren had ik wel op mijn lijstje staan. Egypte.. de onderwaterwereld vind ik fantastisch maar ik ben bang dat het niet iets voor mijn dochter is.

VenoSnorlax

Berichten: 4521
Geregistreerd: 04-02-12
Woonplaats: Den haag

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:59

Tunesie misschien? Beetje vergelijkbaar qua resorts met egypte en turkije maar een hele andere cultuur en omgeving

Roosch

Berichten: 36665
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:03

Muronia schreef:
Ik heb helemaal geen verstand van vakanties, maar ik zou ook wel graag iets van de omgeving willen zien. Als je op een resort zit, dan kom je daar denk ik niet echt vanaf?

Madeira en de azoren had ik wel op mijn lijstje staan. Egypte.. de onderwaterwereld vind ik fantastisch maar ik ben bang dat het niet iets voor mijn dochter is.

Er worden vaak bijvoorbeeld vanuit het hotel quadtochten door de woestijn gedaan en in de resorts is er ook vaak veel te doen qua entertainment. Zelf heb ik regelmatig (in m'n uppie) ook bootexcursies gedaan waarbij ik opgehaald werd met een privétaxi.

Vanuit dit resort ben ik samen met vriendin op bootexcursie gegaan, de stad in en ook het haventje wezen bezoeken; https://www.lavidatravel.nl/vakantie/eg ... zur-resort

Ik vind Egypte echt opladen.

Edit: geen idee of mijn voorgestelde resort aan het budget voldoet. M'n vriendin en ik gingen voor 340 euro pp all in last minute toen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:08

Muronia schreef:
Ik heb helemaal geen verstand van vakanties, maar ik zou ook wel graag iets van de omgeving willen zien. Als je op een resort zit, dan kom je daar denk ik niet echt vanaf?

Madeira en de azoren had ik wel op mijn lijstje staan. Egypte.. de onderwaterwereld vind ik fantastisch maar ik ben bang dat het niet iets voor mijn dochter is.
Dat heb je natuurlijk zelf in de hand. :P Er is niemand de je tegenhoudt om zelf ook een auto te huren en op pad te gaan. :)

Je zou eventueel nog naar Malta kunnen kijken of Cyprus.

Muronia

Berichten: 19569
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 20:24

Bedankt voor alle tips! Malta en Cyprus even gegoogeled, ziet er mooi ruig uit alleen ik mis groen als je begrijpt wat ik bedoel?

Roosch

Berichten: 36665
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:25

Ik heb toevallig net Cyprus geboekt maar wel voor eerder in het jaar. :)) Ik kan je dus niet vertellen hoe het rond die tijd is qua weer en omgeving.

thequeensmum
Berichten: 3534
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:35

Muronia schreef:
Bedankt voor alle tips! Malta en Cyprus even gegoogeled, ziet er mooi ruig uit alleen ik mis groen als je begrijpt wat ik bedoel?


Ooit op Malta geweest en wat een droge en dorre bende. Zou ik je niet echt aanraden.
Madeira daarentegen: geweldig!! Bergen, groen, heerlijk weer in die tijd, super lieve bevolking, lekker eten, leuke hoofdstad. Je kan er prachtig wandelen ( al weet ik niet of jullie daarvan houden ) enig nadeel: strand vind je er bijna niet. Ook geen idee of je budget toereikend is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:38

Muronia schreef:
Bedankt voor alle tips! Malta en Cyprus even gegoogeled, ziet er mooi ruig uit alleen ik mis groen als je begrijpt wat ik bedoel?
Ik denk dat "groen" voor bijvoorbeeld een boswandeling sowieso wat lastig gaat worden met je wensen. Je zit dan toch al gauw in het Middellandse Zeegebied en dat is nou eenmaal een gebied met meer struiken en kleinere bomen dan echt bossen vol loofbomen metershoog. :)

marleen_88

Berichten: 14054
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:39

Madeira is prachtig, daar zijn wij vorige zomer geweest. Ook Tenerife is een mooi eiland met lekker weer.

Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:47

Hou wel rekening met temperaturen rond 20 graden op Madeira in oktober.

Wil je echt lekker weer hebben dan ben je aangewezen op Egypte, Cyprus, Canarische eilanden of bijvb de Nederlandse Antillen.

Muronia

Berichten: 19569
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 17:17

Iemand misschien ervaring met Rhodos in oktober?

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 17:45

Sardinië zou misschien ook wat kunnen zijn. Staat bekend om de prachtige stranden maar er is ook prachtige ruige natuur en veel groen. Leuke stadjes en dorpjes daarnaast. De westkust is warmer dan oost kwam ik afgelopen april achter. Scheelt niet eens veel graden maar de gevoelstemperatuur ligt daar een stuk hoger. Dan zou ik Alghero als basis kiezen. Mooie stad met strand en eromheen lekker op pad met een autootje.

Qimm

Berichten: 15166
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 18:13

thequeensmum schreef:
Muronia schreef:
Bedankt voor alle tips! Malta en Cyprus even gegoogeled, ziet er mooi ruig uit alleen ik mis groen als je begrijpt wat ik bedoel?


Ooit op Malta geweest en wat een droge en dorre bende. Zou ik je niet echt aanraden.
Madeira daarentegen: geweldig!! Bergen, groen, heerlijk weer in die tijd, super lieve bevolking, lekker eten, leuke hoofdstad. Je kan er prachtig wandelen ( al weet ik niet of jullie daarvan houden ) enig nadeel: strand vind je er bijna niet. Ook geen idee of je budget toereikend is


Dan naar Porto Santo! 9km zandstrand, wel minder groen dan Madeira.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Eind oktober bestemming kort er tussenuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 18:23

Citytrip Malaga of eventueel Barcelona?

Skessa_
Berichten: 10635
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 18:29

Canarische eilanden zijn wel leuk hoor! Cyprus is ook top!

Misschien Kroatië?

Forcalquier

Berichten: 2064
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 18:49

Muronia schreef:
Iemand misschien ervaring met Rhodos in oktober?


Ja ik :D Ben rond 14 Oktober vertrokken, week lang prachtig weer gehad met temperaturen rond 27°. Hardstikke mooi eiland, geweldige oude stad en hele fijne baaien. Eind Oktober is het wel een beetje afgelopen qua tourisme en dat merk je ook aan de openingstijden van winkeltjes en restaurants.

3 weken geleden ben ik voor het eerst een week met mijn dochter naar Kreta geweest. Ook heerlijk en echt veel moeder- kind gezien. Eind augustus gaan we terug maar dan 2 weken *\o/*
Griekenland is echt super veilig, vriendelijk, prachtige stranden, heerlijk eten en ontzettend goed betaalbaar.