Leuke steden in het midden van het land

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke stad is leuk:

Poll eindigt op

1) Goud
4 (22%)
2) Dordrecht
5 (27%)
3) Anders, zie comments
9 (50%)

Totaal aantal stemmen: 18


pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:24

Mkango schreef:
Dordt en Gouda zijn allebei inderdaad leuk, net als Delft en Leiden inderdaad. Rotterdam vind ik ook leuk, ook een hoop te zien en te doen.

Maar dat is niet in het midden van het land al zegt TS het zelf. Ik vindt Meppel en Zwolle leuk als dat dan toch niet uit maakt.

Foaly

Berichten: 4892
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Leuke steden in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:31

Amersfoort is met de trein tien minuten verder dan Utrecht, dus als Utrecht een optie is dan zou Amersfoort dat ook moeten zijn :+

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 19:32

princequillo schreef:
Dordrecht is vanaf Alkmaar toch veel verder dan Amersfoort? :=
Delft is ook leuk inderdaad, maar weet niet hoe dat ligt tov Alkmaar. Leiden ook. Ik vind Gouda persoonlijk leuker dan Dordrecht... :o


Ja klopt, daar kwam ik later ook achter. :+ Weet je waar je in Gouda gratis kan parkeren?

prompter

Berichten: 11142
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:35

Wij hebben de laatste keer op het Veerplein geparkeerd. Als dat vol is, vind je verderop ook vaak nog wel een plek, en het is goed aan te lopen naar de binnenstad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:03

pillow schreef:
Mkango schreef:
Dordt en Gouda zijn allebei inderdaad leuk, net als Delft en Leiden inderdaad. Rotterdam vind ik ook leuk, ook een hoop te zien en te doen.

Maar dat is niet in het midden van het land al zegt TS het zelf. Ik vindt Meppel en Zwolle leuk als dat dan toch niet uit maakt.
Nou en? :') TS heeft het niet helemaal lekker verwoord, maar uit haar OP en een latere reactie wordt duidelijk wat ze bedoelt. Heeft weinig zin om erover door te blijven miepen dat ze een "foutje" heeft gemaakt. Snap ook niet waarom je specifiek mijn reactie eruit haalt.

ChristaMoor

Berichten: 2641
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:11

:D Amersfoort

pillow
Berichten: 7818
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:58

Mkango schreef:
pillow schreef:

Maar dat is niet in het midden van het land al zegt TS het zelf. Ik vindt Meppel en Zwolle leuk als dat dan toch niet uit maakt.
Nou en? :') TS heeft het niet helemaal lekker verwoord, maar uit haar OP en een latere reactie wordt duidelijk wat ze bedoelt. Heeft weinig zin om erover door te blijven miepen dat ze een "foutje" heeft gemaakt. Snap ook niet waarom je specifiek mijn reactie eruit haalt.

Nou lekker aangebrande reactie. Slecht geslapen?

Set_Elkol
Berichten: 14851
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Leuke steden in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 21:08

Leiden!

herr_balou
Berichten: 1461
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 00:02

Leiden is echt niet te vergelijken met Den Haag en voor Delft geldt een beetje hetzelfde. Beide steden zijn de moeite waard om te bezoeken maar (gratis) parkeren dichtbij het centrum is wel een dingetje. Oudewater is een mooi klein stadje. Gouda is ook mooi. Zowel Leiden, Delft, Oudewater als Gouda hebben veel historie waarvan veel bewaard is gebleven. Leiden en Delft zijn beide wel echt studentensteden, veel meer dan veel andere steden met universiteiten.
Dordrecht heeft leuke plekjes en kan best leuk zijn om ook eens te bezoeken.

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 08:52

gaucho schreef:
Gorinchem is ook een mooi oud vesting stad, waar je bijvoorbeeld ook een boottochtje kunt maken.

Dammie schreef:
Woudrichem is ook leuk.

Deze twee zijn heel goed te combineren via de veerpont, eventueel ook nog met een bezoek aan Slot Loevestein.

JosefienE

Berichten: 411
Geregistreerd: 02-08-18
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:28

Dordrecht zou mijn keuze niet zijn. De stad is lang niet meer wat het geweest is en een oud centrum heb je vast ergens anders ook. De Elze is ook niet echt heel leuk of uitgebreid wandelen. Misschien Schiedam? Zelf nog niet geweest maar hoorde laatst van iemand dat dat ook een mooie plaats is

prompter

Berichten: 11142
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Leuke steden in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 09:33

Schiedam - ik werk er - heeft maar een heel klein stukje dat de moeite waard is, de stad is niet echt goed omgegaan met zijn culturele erfgoed. Laten verkrotten en dan maar slopen is jarenlang het beleid geweest helaas.

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Leuke steden in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 16:08

Niet echt het midden van het land, maar Den Bosch is echt een leuke stad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34670
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 16:19

Als je Dordrecht combineert met de Dordtse Biesbosch is het heel leuk. Lekker varen :j

BeFunny

Berichten: 10606
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 16:19

En niet heel ver van Tilburg.
Ik vond trouwens Oisterwijk ook heel leuk stadje. en leuk te combineren met de vennetjes waar je mooi kunt wandelen.

Albert

Berichten: 5732
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Zutphen

Re: Leuke steden in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-23 16:21

Zutphen, mooie oude stad, goede horeca en veel te doen in de zomer.
Heeft bovendien een rechtstreekse treinverbinding vanuit Tilburg.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Leuke steden in het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-23 18:24

Bedankt voor de suggesties allemaal! :) Na wat kort onderzoek wordt het waarschijnlijk Culemborg. Voor mij is dat wel iets verder maar het zag er wel heel mooi uit en ik houd van kastelen. O:)
We gaan maar een middag dus ik verwacht dat we daar dan wel genoeg kunnen doen. Zijn er mensen tips voor (gratis) parkeren? En welke restaurants zijn leuk om te lunchen? Is er ook een centrum waar je een beetje leuk kan shoppen?