Waar moet je heen in december?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snippergroen

Berichten: 6688
Geregistreerd: 03-09-06
Woonplaats: in de polder

Re: Waar moet je heen in december?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:28

Hele toffe opties worden er al genoemd!

Ik ben zelf alleen naar Australië geweest (10 maanden welteverstaan) en het is zo super makkelijk om daar aansluiting te vinden met andere reizigers. Ook de bevolking is echt ontzettend vriendelijk. Je noemt dat je twijfelt of zo'n lange vakantie zo er weg wat te vroeg is, maar als dat is omdat je bang bent voor eenzaamheid: maak je daar geen zorgen over! Zeker als je (een deel van) de oostkust pakt om te reizen, ga je veel mensen leren kennen.

Wellicht dat een trektocht te paard op een zonnige bestemming nog een idee is? Zie hier op Bokt ook regelmatig toffe reizen te paard voorbij komen!

Kimberley_

Berichten: 4897
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Emmen

Re: Waar moet je heen in december?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:31

Ik heb Gambia vooral ervaren als gastvriendelijk. Op het resort zelf willen ze alles voor je doen maar als je aangeeft dat je dat niet prettig vind is dat ook oke. Buiten het resort is er wel armoede maar bovenal hele vriendelijke mensen en wij (twee vrouwen) hebben geen last gehad van opdringerigheid of onveilig gevoel.

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Waar moet je heen in december?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:48

Als je de zon op zou willen gaan zoeken is het wellicht de moeite waard om Dubai te overwegen. Het is er veilig, ik durf daar gerust als vrouw alleen over straat 's avonds, er is genoeg te zien en te doen (winkelcentra, pretparken, oude deel, strand etc), er zijn speciale vrouwentaxi's met vrouwelijke chauffeurs zelfs, de taxi's zijn er betaalbaar, de temperatuur is heerlijk met kerst en oud en nieuw. Bovendien is het niet zo lang vliegen, voor mij altijd een grote pré. Bij voorkeur vliegen met Emirates, transavia is een beetje krapjes.

xxxmh

Berichten: 3491
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:52

leeslampje schreef:
Zo leuk dat zoveel bokkers meedenken. En zoveel suggesties, dank _O_ Nu even overal op reageren :D

Een weekend naar een pretpark had ik nooit bedacht, zulke originele ideeën zoek ik ook :D Nu durf ik bijna niet in attracties dus is dat niet helemaal mijn ding denk ik. Maar je hebt me wel aan het denken gezet over leuke weekenden weg waar ik nooit aan gedacht zou hebben.

Ik zie veel mensen die ook enthousiast over Lapland zijn. Ook wat kanttekeningen bij het donker en de kou. Daar kan ik goed tegen, maar deze vakantie is voor mij best emotioneel beladen. De vraag is of het dan verstandig is om dit jaar het donker op te zoeken met de beladen kerstdagen...

De zon trekt me steeds meer. Ik heb een jaar of 8 geleden kerst op Curaçao gevierd en de jaarwisseling op Bonaire. Dat was echt heel gaaf. Misschien toch weer terug gaan? De ticketprijzen zijn wel over de kop gevlogen zie ik :Y)

En ik zag Costa Rica voorbij komen. Nooit aan gedacht, even wat research gedaan. Wat is het daar mooi!! En ik kom me toch een gave groepsreis tegen. Ruim 3 weken, 3000 euro, met aanmeldingen redelijk in mijn leeftijdscategorie. Costa Rica stond niet op mijn lijstje, maar ik zet het er toch bij.

Georgië lijkt me prachtig. Weet alleen niet of ik het durf als solo reiziger. Niet zozeer vanwege veiligheid, maar omdat ik nog nooit alleen weg ben geweest. En ik vind Georgië door cultuur- en taalverschil en de ongereptheid dan toch wat spannend als eerste solo bestemming. Heb wel gave groepsreizen ontdekt, helaas niet in december. Misschien later een keer? Gaat wel zeker op het lijstje...

Hawaii, Australië, Nieuw Zeeland, het klinkt prachtig. Ik twijfel even of zo'n lange vakantie zo ver weg in december voor mij wat te vroeg is. Meteen in mijn eentje een maand naar de andere kant van de wereld, tjonge... maar deze bestemmingen staan wel heel hoog op m'n wensenlijstje. En waarom niet? Nu heb ik de tijd, vrijheid en de financiën. Ik droom nog even door <3

Van Gambia word ik nog niet zo warm. Maar dat komt omdat ik maar een paar mensen ken die er eens waren - en die willen nooit meer terug :') De armoede buiten de resorts en de opdringerigheid van de lokale bevolking vonden ze erg heftig, confronterend en soms ook onplezierig.
@Kimberley_ hoe heb jij dat ervaren?


Haha dat had ik ook met Costa rica. Ik zag het en dacht wauw daar wil ik heen en een week later geboekt. Ik ben op singlereis geweest via shoestring. Welke reis heb jij gezien? Het is echt een aanrader en zo mooi land <3

boefloverJarig

Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Waar moet je heen in december?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 12:59

Hoe zie je je kerst voor je? Wil je het echt vieren of liever weinig van meekrijgen?
In de warmte is echt heel anders als hier, in de koude zelf nog niet meegemaakt, dan heb je wel denk ik nóg meer kerststemming als hier maar idd ook wel weinig daglicht wrs.

Australië bv viert vrij uitbundig kerst. Heel veel gedecoreerde huizen (met ijspegels! :)) ) verkleedde kerstmannen etc.
In nieuw Zeeland merkte wij op een campeertrip vrij weinig van kerst, weinig kerstliedjes op de radio zelf op kerst zelf geen eens non stop!
Madagaskar viert kerst ook vrij ingetogen, in de hotels was wel een kerstmenu en een boom maar verder was er ook niet heel veel van te merken. Houd hierbij wel rekening dat het regenseizoen start vanaf de 2e week januari.

Alle 3 overigens echt topbestemmingen! Qua budget alleen geen idee of je er momenteel een groepsreis voor kunt vinden.

Qerty
Berichten: 2012
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:05

Als je zin hebt in zon & ver raad ik Sri Lanka of Thailand aan.
Beetje afhankelijk van de mate van luxe die je wenst kun je met jouw budget zeker wel 3-4 weken heerlijk genieten en rondreizen daar.
Beide plekken hebben zowel heerlijke stranden als prachtige natuur en cultuur.
Ik heb er als vrouw alleen rondgereisd en er geweldige reizen aan gehad.

Needje

Berichten: 19205
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Waar moet je heen in december?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:12

December is ook goede maand voor Thailand.
Ik heb me daar nooit onveilig gevoeld. Ik reis alleen. Heel makkelijk land daarvoor.
Ik zou dan dus ook niet zo snel een groepsreis daarheen doen, maar lekker zelf gaan rondreizen. Zo makkelijk daar. En scheelt nog geld ook vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:30

leeslampje schreef:
Zo leuk dat zoveel bokkers meedenken. En zoveel suggesties, dank _O_ Nu even overal op reageren :D

Een weekend naar een pretpark had ik nooit bedacht, zulke originele ideeën zoek ik ook :D Nu durf ik bijna niet in attracties dus is dat niet helemaal mijn ding denk ik. Maar je hebt me wel aan het denken gezet over leuke weekenden weg waar ik nooit aan gedacht zou hebben.

Ik zie veel mensen die ook enthousiast over Lapland zijn. Ook wat kanttekeningen bij het donker en de kou. Daar kan ik goed tegen, maar deze vakantie is voor mij best emotioneel beladen. De vraag is of het dan verstandig is om dit jaar het donker op te zoeken met de beladen kerstdagen...

De zon trekt me steeds meer. Ik heb een jaar of 8 geleden kerst op Curaçao gevierd en de jaarwisseling op Bonaire. Dat was echt heel gaaf. Misschien toch weer terug gaan? De ticketprijzen zijn wel over de kop gevlogen zie ik :Y)

En ik zag Costa Rica voorbij komen. Nooit aan gedacht, even wat research gedaan. Wat is het daar mooi!! En ik kom me toch een gave groepsreis tegen. Ruim 3 weken, 3000 euro, met aanmeldingen redelijk in mijn leeftijdscategorie. Costa Rica stond niet op mijn lijstje, maar ik zet het er toch bij.

Georgië lijkt me prachtig. Weet alleen niet of ik het durf als solo reiziger. Niet zozeer vanwege veiligheid, maar omdat ik nog nooit alleen weg ben geweest. En ik vind Georgië door cultuur- en taalverschil en de ongereptheid dan toch wat spannend als eerste solo bestemming. Heb wel gave groepsreizen ontdekt, helaas niet in december. Misschien later een keer? Gaat wel zeker op het lijstje...

Hawaii, Australië, Nieuw Zeeland, het klinkt prachtig. Ik twijfel even of zo'n lange vakantie zo ver weg in december voor mij wat te vroeg is. Meteen in mijn eentje een maand naar de andere kant van de wereld, tjonge... maar deze bestemmingen staan wel heel hoog op m'n wensenlijstje. En waarom niet? Nu heb ik de tijd, vrijheid en de financiën. Ik droom nog even door <3

Van Gambia word ik nog niet zo warm. Maar dat komt omdat ik maar een paar mensen ken die er eens waren - en die willen nooit meer terug :') De armoede buiten de resorts en de opdringerigheid van de lokale bevolking vonden ze erg heftig, confronterend en soms ook onplezierig.
@Kimberley_ hoe heb jij dat ervaren?
Ah, sorry, ik begreep dat je voorheen wel alleen had gereisd, maar toen een jaar of 15 niet meer. Maar als het echt je aller-allereerste keer alleen is, is Georgië misschien wel wat te avontuurlijk, ja. :))

Zuid Afrika zou je ook kunnen overwegen. Wij gingen er om het jaar heen met kerst en zaten vaker wel dan niet ergens in een reservaat met de kerstdagen, dus dan krijg je er maar weinig van mee afgezien van wat decoratie. En anders richting het Midden Oosten? Jordanië bijvoorbeeld of Oman.

marleen_88

Berichten: 14066
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Waar moet je heen in december?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:28

Wij zijn nu een aantal winters op de Canarische eilanden geweest. Daar is het ook heerlijk in december en januari. En er is genoeg te doen en te zien.

Wildgirl

Berichten: 11672
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Waar moet je heen in december?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:41

Jordanië?
Die staat voor dit najaar/ volgend voorjaar op mijn lijstje.
Ik voelde me in Turkije, Marokko en Egypte als alleen reizende vrouw super veilig dus ik ga ervan uit dat Jordanië ook prima is.

Goof

Berichten: 28825
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Waar moet je heen in december?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 19:51

Dus zowel je budget als je reistijd zijn weinig beperkend en je hebt geen specifieke wensen?
Wow, de wereld ligt voor je open.

Ik zou zeggen; koop een wereldkaart en gooi een dartpijltje :D

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:35

leeslampje schreef:
Zo leuk dat zoveel bokkers meedenken. En zoveel suggesties, dank _O_ Nu even overal op reageren :D

Een weekend naar een pretpark had ik nooit bedacht, zulke originele ideeën zoek ik ook :D Nu durf ik bijna niet in attracties dus is dat niet helemaal mijn ding denk ik. Maar je hebt me wel aan het denken gezet over leuke weekenden weg waar ik nooit aan gedacht zou hebben.

Ik zie veel mensen die ook enthousiast over Lapland zijn. Ook wat kanttekeningen bij het donker en de kou. Daar kan ik goed tegen, maar deze vakantie is voor mij best emotioneel beladen. De vraag is of het dan verstandig is om dit jaar het donker op te zoeken met de beladen kerstdagen...

De zon trekt me steeds meer. Ik heb een jaar of 8 geleden kerst op Curaçao gevierd en de jaarwisseling op Bonaire. Dat was echt heel gaaf. Misschien toch weer terug gaan? De ticketprijzen zijn wel over de kop gevlogen zie ik :Y)

En ik zag Costa Rica voorbij komen. Nooit aan gedacht, even wat research gedaan. Wat is het daar mooi!! En ik kom me toch een gave groepsreis tegen. Ruim 3 weken, 3000 euro, met aanmeldingen redelijk in mijn leeftijdscategorie. Costa Rica stond niet op mijn lijstje, maar ik zet het er toch bij.

Georgië lijkt me prachtig. Weet alleen niet of ik het durf als solo reiziger. Niet zozeer vanwege veiligheid, maar omdat ik nog nooit alleen weg ben geweest. En ik vind Georgië door cultuur- en taalverschil en de ongereptheid dan toch wat spannend als eerste solo bestemming. Heb wel gave groepsreizen ontdekt, helaas niet in december. Misschien later een keer? Gaat wel zeker op het lijstje...

Hawaii, Australië, Nieuw Zeeland, het klinkt prachtig. Ik twijfel even of zo'n lange vakantie zo ver weg in december voor mij wat te vroeg is. Meteen in mijn eentje een maand naar de andere kant van de wereld, tjonge... maar deze bestemmingen staan wel heel hoog op m'n wensenlijstje. En waarom niet? Nu heb ik de tijd, vrijheid en de financiën. Ik droom nog even door <3

Van Gambia word ik nog niet zo warm. Maar dat komt omdat ik maar een paar mensen ken die er eens waren - en die willen nooit meer terug :') De armoede buiten de resorts en de opdringerigheid van de lokale bevolking vonden ze erg heftig, confronterend en soms ook onplezierig.
@Kimberley_ hoe heb jij dat ervaren?



Ik was 17 toen ik een jaar alleen naar Nieuw Zeeland ging. (Ben nu 30)
En een land zoals dat is heel erg ingericht op solo reizigers. Meerdere Facebook groepen waar je anderen kan ontmoeten maar ook gewoon in de lokale cafe’s.
Makkelijk om busje to huren of kopen.
Je bent sowieso welkom om een nachtje in Hawkes Bay te blijven inclusief favoriete viervoeters!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat ik dus probeer te zeggen is, hier heb je wel echt een beetje van alles!

Supervixen

Berichten: 12857
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:56

Namibië heeft ons heel erg verrast.
Wat een prachtig, leeg land met schitterende landschappen en natuur.
Het Etosha wildpark was geweldig.
We hebben hier een schitterende rondreis gemaakt.
Zal alleen wel erg heet zijn rond Kerst.

x_Jeanine_x

Berichten: 9089
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 20:58

Kimberley_ schreef:
Ik heb Gambia vooral ervaren als gastvriendelijk. Op het resort zelf willen ze alles voor je doen maar als je aangeeft dat je dat niet prettig vind is dat ook oke. Buiten het resort is er wel armoede maar bovenal hele vriendelijke mensen en wij (twee vrouwen) hebben geen last gehad van opdringerigheid of onveilig gevoel.



Ik sluit aan
Ik ben in maart geweest! Super hotel gehad, heerlijk eten, lieve mensen. Met een bekende local van een goede Nederlandse bekende 2 excursies gedaan. Toch wel gewandeld en heerlijk relaxt.
Soms wat opdringerigheid, maar niet storend. Zelf verzekerd rondlopen, nee is nee.

leeslampje

Berichten: 1115
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-23 10:03

Update! Jullie hebben allemaal zo goed mee gedacht :)

Ik had wat last van keuzestress. Had me nooit gerealiseerd dat er nog zoveel vakantiebestemmingen voor de maand december zijn. Hartstikke naïef natuurlijk. En Goof sloeg de spijker op z'n kop:

Goof schreef:
Dus zowel je budget als je reistijd zijn weinig beperkend en je hebt geen specifieke wensen?
Wow, de wereld ligt voor je open.

Ik zou zeggen; koop een wereldkaart en gooi een dartpijltje :D


Dartpijltje heb ik niet gegooid, maar ik moet toch iets :D

Besloten dat ik toch een maximum op mijn budget zet, want mijn verhuizing onlangs heeft ook flink geld gekost en ik wil mijn financiële buffertje niet nog veel meer aantasten. Daarmee vallen een paar prachtige bestemmingen aan de andere kant van de wereld voor nu even af.

Ook besloten dat ik met een singlesreis of groepsreis op pad wil om nieuwe dingen te ontdekken. Dus niet in mijn eentje op pad, maar gave nieuwe dingen doen en dat vind ik in mijn eentje echt te spannend. Dan ben je wel afhankelijk van wat die organisaties aanbieden dus vallen ook weer wat bestemmingen af.

En ik wil naar de zon. Ben wel gevoelig voor het donker en dit is een vreselijk bewogen jaar geweest, dus dit is even niet het jaar om in mijn eentje naar Lapland te gaan. Volgend jaar wel denk ik, ik heb al een hele leuke reis voor mezelf samengesteld al zeg ik het zelf...

Kortom, mijn shortlist van bestemmingen is nu terug van zo'n beetje de hele wereld ( :') ) naar:
- Costa Rica
- Zuid-Afrika
- Tanzania

Komende tijd lekker puzzelen welke bestemming het wordt en met welke aanbieder.

Veel dank voor alle tips, de komende jaren hoef ik alleen maar dit topic door te nemen om te bedenken waar ik op vakantie naartoe wil. Zoveel mooie en leuke dingen die genoemd werden <3

Goof

Berichten: 28825
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Waar moet je heen in december?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:09

Tof, succes met je keuze!

Charlotte446

Berichten: 643
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-23 10:20

Veel plezier met puzzelen :D Ik vind dat zelf altijd erg leuk om te doen!

Mijn vriend en ik zijn voor Corona in December naar Thailand, Bali en Cuba geweest. Zelf ben ik niet zo'n held maar in Thailand en Bali heb ik mij ontzettend veilig gevoeld en het zijn prachtige landen. Cuba ook, al zou ik daar niet snel alleen naartoe gaan en nu met die reisrestricties voor Amerika...

De landen waar je naar gaat kijken ben ik niet geweest. Een vlucht naar Thailand of Bali is vergeleken met Europa een stuk duurder (logisch). Het verblijf, eten en vervoer waren ontzettend goedkoop.

hahahatsjoe

Berichten: 2396
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Waar moet je heen in december?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 09:18

Costa Rica. Zoek Eva Verkroost op op Facebook, Eva is Nederlands en heeft een hostel op Costa Rica, zij kan je vast helpen met dingen.

germie

Berichten: 25989
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Waar moet je heen in december?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 09:47

Van die 3 opties koos ik voor Costa Rica. Wat meer zee zeg maar. En ook een mooie natuur.