Trektochten te paard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Trektochten te paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 18:50

Ik heb in mijn hoofd om een trektocht te gaan maken te paard. Wat out of comfortzone te gaan en mezelf een doel te stellen voor aankomend jaar, zowel financieel alsook fysiek.

Ik zie echter door de bomen het bos niet dus ben op zoek naar ervaringen en welke sites goede reizen bieden en welke wellicht juist niet.

Daarnaast zou ik graag tips ed krijgen. Waar moet ik aan denken bij het zoeken?

Waar: Europa
Ervaring: ik heb jaren intensief gereden maar de laatste jaren incidenteel. Doel is wel ergens naar toe te trainen dus mag best wel wat gevorderd zijn.
Wat: ik wil het liefst een trektocht maken. Iig primaire focus op buiten rijden.
Comfort: jaaaa daar zit nog wat twijfel :o ik heb niks met camperen maar ik hoef echt geen 5 sterren luxe. Stromend water, een toilet en een bed lijkt me wel heel fijn. Maar out of comfort sta ik open voor alles.

Budget: niet te gek maar het hoeft geen budgetreis te zijn.

https://www.globetrotting.com.au/horse- ... e-iceland/
Ik heb deze nu gezien en dat lijkt me wel gaaf, maar geen ervaring met de aanbieder of de reis. Dus alternatieven meer dan welkom.

Chantalla

Berichten: 1428
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 19:01

Ik heb een paar jaar terug een trektocht gedaan bij Jaskolka in Polen. Overnachten in pensions, dus goed overnachten, goed eten en inclusief bagagevervoer. Was heel tof, dwars door ongerepte natuur. En voor mij helemaal top dat het met tinkers was :D

Over een paar weken ga ik naar Reiterhof Hirschberg in Duitsland, bij Kassel, voor een weekend trektocht. Lijkt ook allemaal goed voor elkaar te zijn. Tochten, en andere weekenden, zitten snel volgeboekt dus ik denk dat het wel goed zit.

xLisaa

Berichten: 567
Geregistreerd: 05-03-06
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-23 18:42

Ik wil dit ook heel graag gaan doen. Ben benieuwd of er nog meer mensen ervaring hebben bij een bepaalde manege/stal!