Tips voor Milaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Tips voor Milaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 15:23

Hoi allemaal!

Volgende week ga ik 5 (volle) dagen naar Milaan. Uiteraard heb ik wel al een en ander opgezocht op internet, maar vind het altijd leuk om tips te krijgen van mensen die er al geweest zijn. Bijvoorbeeld lokale restaurantjes die het waard waren oid.

Ik wil sowieso naar de Outlet Serravalle, de kathedraal, Galleria Vittorio Emanuele II, castello Sforzesco, parco Sempione & arco della Pace, Navigli, de begraafplaats, San Siro stadion, de gouden vierhoek en het laatste avondmaal van Da Vinci.

Mocht iemand nog andere tips hebben: die zijn van harte welkom! :D

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Tips voor Milaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 15:24

Ben je F1 fan? Het circuit van Monza ligt namelijk niet zo gek ver van Milaan verwijderd, best leuk om daar heen te gaan. Ligt midden in een park :)

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Tips voor Milaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 15:32

Ik ben geen F1 fan. Had anders een leuke toevoeging geweest! Had de tip nog niet op internet gezien. :)

Marjo

Berichten: 37246
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Tips voor Milaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 22:29

Ohja dan is dat niet echt de moeite waard inderdaad. Ik ben zelf een dagje in Milaan geweest dus heb verder niet zoveel tips :)
Veel plezier iig!

loveslimpie

Berichten: 1725
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Eindhoven

Re: Tips voor Milaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 23:06

Ik vond het een erg mooie stad! Als je toch de Duomo van dichtbij wil zien, maar niet in of op de kerk wil, links van de kerk zit een warenhuis met dakteras, dat vond ik wel een erg mooi uitzicht.

Verder vond ik het techniek museum Da Vinci echt de moeite waard. Enorm veel om te zien en (destijds) te beleven.

Verder qua eten en drinken gewoon iets in de buurt zoeken waar je op dat moment bent. Google maps wijst je wel de weg ;)

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-23 23:16

_Kellyy schreef:
Hoi allemaal!

Volgende week ga ik 5 (volle) dagen naar Milaan. Uiteraard heb ik wel al een en ander opgezocht op internet, maar vind het altijd leuk om tips te krijgen van mensen die er al geweest zijn. Bijvoorbeeld lokale restaurantjes die het waard waren oid.

Ik wil sowieso naar de Outlet Serravalle, de kathedraal, Galleria Vittorio Emanuele II, castello Sforzesco, parco Sempione & arco della Pace, Navigli, de begraafplaats, San Siro stadion, de gouden vierhoek en het laatste avondmaal van Da Vinci.

Mocht iemand nog andere tips hebben: die zijn van harte welkom! :D



Heb je al kaartje voor de Santa Maria Delle Grazie?(Laatste avondmaal) ander moet ik je teleurstellen want dat is meestal uitverkocht.

Bij het kasteel in de buurt zit een ijszaak met heerlijk ijs. Je kan ook kijken naar een stad in de buurt wat bijvoorbeeld makkelijk met de trein te bereiken is.

Misschien vind je het Scala leuk om te zien? (Operagebouw)

_Kellyy

Berichten: 2422
Geregistreerd: 26-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland/Ridderkerk

Re: Tips voor Milaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-23 14:34

@loveslimpie: Bedankt voor de tip over Duomo! :D

@fohadie: Ik zie inderdaad dat het al is uitverkocht helaas.. Heb je een idee qua stad in de buurt? Ik heb niet zo heel veel met opera, vandaar dat ik het Scala ook niet op mijn lijstje had gezet haha.

fohadie
Berichten: 4303
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 15:45

_Kellyy schreef:
@loveslimpie: Bedankt voor de tip over Duomo! :D

@fohadie: Ik zie inderdaad dat het al is uitverkocht helaas.. Heb je een idee qua stad in de buurt? Ik heb niet zo heel veel met opera, vandaar dat ik het Scala ook niet op mijn lijstje had gezet haha.



Ik had een half jaar van te voren kaartjes gereserveerd en de week erna was het uitverkocht. Mogen maar een paar mensen per dag naar binnen. Via google maps kan je kijken wat er in de buurt ligt en hoe lang dit rijden is. Wat voor mij lang rijden is kan voor jou juist kort zijn en andersom.

MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 22:49

Waar houdt je van? Milaan is behoorlijk groot en heeft veel verschillende kanten. Als je van modern en hip houdt zijn bijvoorbeeld Porto Nuova (met o.a. Bosco Verticale en Torre Unicredit waarvan het uitkijkplatform soms open wordt gesteld), 10 Corso Como, Fondazione Prada.

Brera is juist weer sjeervoller en artistiek. Leuk om rond te struinen en heeft een prachtig museum.

Ik vind zowel in als op de Duomo gaan zeker de moeite waard. Museo del Novocento zit ernaast en is zeker de moeite waard als je van kunst uit de 20e eeuw houdt.

Verder geen idee welke restaurants nu 'in' zijn. Wisselt nogal vaak in Milaan. Qua streetfood waren Panzerotti Luini en Spontini altijd favoriet. Ik zou zeker een aperitivo ergens doen. Dan betaal je (fors) voor een drankje en krijg je er een buffet gratis bij. Ik ging graag naar plekken als Bhanghrabar en La Hora Feliz, maar via google zijn vast allerlei nieuwere plekjes te vinden.

Milaan heeft ook een uitgebreid nachtleven als je dat leuk vindt. Ook daarvan is vast wel te vinden wat nu populaire clubs zijn. Wel soms moeilijk gedoe met 'geheime' wachtwoorden en dresscodes om binnen te komen. Bij bijvoorbeeld Colonne di San Lorenzo en Darsena is er m.n. in het weekend ook veel leven op straat.

Als de hitte niet te doen is, kun je ook altijd nog een dagje naar een van de meren. Ee zijn prima treinverbindingen.

Bienotje

Berichten: 10874
Geregistreerd: 09-09-04

Re: Tips voor Milaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 22:56

Duomo een rondleiding, je kan er bovenop rondlopen en zeker moeite waard. Er rijden ook oude trams waar je savonds rijdend in kan dineren. Maar dat is vooruit boeken en snel vol.
Het park/ slot daar ook zeker doorheen lopen richting plaatstelijke arc de triompfe.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Re: Tips voor Milaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 10:57

De wijk Brera, restaurant Nami en Mint Garden café heb ik hele goede herinneringen aan :)