Met de auto naar de Kanaaleilanden vanuit Nederland, wie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Met de auto naar de Kanaaleilanden vanuit Nederland, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 20:16

Ik ben zo’n 10 jaar geleden eens een week op vakantie geweest naar Guernsey en hebben we tijdens ons verblijf ook Herm en Sark bezocht. We zijn er toen naartoe gevlogen vanuit Rotterdam.
Ik zou graag nog eens terug gaan naar de Kanaaleilanden, maar dan met de auto vanaf Nederland. Of dat Jersey of Guernsey wordt, daar zijn we nog niet over uit. Misschien wel beiden, of verblijf op het ene eiland en een dagtripje naar het andere eiland.
Wie heeft dit ook een keer gedaan? Wat zijn de ervaringen?

Steefz

Berichten: 2082
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Met de auto naar de Kanaaleilanden vanuit Nederland, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 20:33

Wat leuk! Ik lees even mee, want deze bestemming in combinatie met dit vervoersmiddel staat ook op mijn lijstje. :)
Hoeveel tijd wil je ervoor uittrekken?

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Met de auto naar de Kanaaleilanden vanuit Nederland, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 20:36

Ik ben met mijn ouders een aantal jaar terug met de auto naar Guernsey gereden via st malo. Wij zijn verder niet op een ander eiland geweest

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-23 20:54

Steefz schreef:
Wat leuk! Ik lees even mee, want deze bestemming in combinatie met dit vervoersmiddel staat ook op mijn lijstje. :)
Hoeveel tijd wil je ervoor uittrekken?

Nog geen idee. Het zal waarschijnlijk volgend jaar worden, dus nog tijd zat om er over na te denken. Liefst wel reizen in 1 dag, maar dat moet maar net uitkomen met de tijden van de veerpont. Maar het is iets meer dan 8 uur rijden, dus dat is met 2 personen prima te doen in 1 dag.
Verder vakantie minimaal een week, ik neig naar 10-11 dagen.

LiannePuthzy

Berichten: 7000
Geregistreerd: 10-05-13

Re: Met de auto naar de Kanaaleilanden vanuit Nederland, wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-23 21:27

Wij hebben wel 2 dagen over de reis naar Guernsey gedaan, dit omdat de boot geloof ik maar 1x per dag gaat, ik geloof rond het middaguur