Tussenstops naar Frankrijk om kinderen uit te laten razen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin_deB

Berichten: 8257
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-23 10:30

MoniqueT schreef:
De route van Charleroi tot Dijon is eigenlijk altijd heel erg rustig, Antwerpen en Brussel daarentegen zijn echt van die filesteden. Wij rijden nog weleens om via Namen als we zien dat de zuidkant van Brussel dicht zit en Charleroi ook druk is.

Let op, als je via Charleroi rijdt, heb je tot Troyes weinig voorzieningen voor koffie. Wel zit er een MacDonalds ten zuiden van Charleroi. Eigenlijk is dat onze vaste koffiestop, plasje en weer gaan. ( https://maps.app.goo.gl/6eYexc7tMQgHfesXA?g_st=ic ) Je moet daar even voor de weg af, maar het is lekker na de drukte van de steden en vanaf daar wordt het een beetje rijden in niemandsland. Wij rijden vanaf Made, jullie uit dezelfde regio, zie ik.

Ik zou ook gewoon maar 1 tussenstop doen op een rit van drie uur, als dat lukt hoor. Als het eenmaal loopt, dan loopt het.

Mocht je een stop (lunch?) willen plannen in de regio van Troyes, dan is Holly´s Diner erg leuk met kinderen. Een echt fifties American diner restaurant met veel vermaak voor de kleintjes, heerlijk eten en niet duur. Wij overnachten vaak daar in de buurt en het is echt onze favoriet. Vlak aan de ringweg van Troyes als je rechts om de stad heen gaat.

https://troyes.hollysdiner.fr/
Locatie: https://maps.app.goo.gl/aMbwur2N22wRCdyU8?g_st=ic


Ik neem hem mee, dankje!

Jasia

Berichten: 6755
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re: Tussenstops naar Frankrijk om kinderen uit te laten razen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 00:28


LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 01:04

Wij zijn verleden jaar savonds vertrokken
De 3jarige sliep al snel de 9 jarige na een paar uur
De oudste eigelijk niet
We hebben pas de eerste echte stop smorgens gemaakt de jongste werdt toen p
Pas prinsheerlijk een uurtje later wakker

Ceder in 1x doorgereden op een benzine station en winkel na


De reis was zuid Frankrijk

Ensueno
Berichten: 679
Geregistreerd: 01-10-06
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-23 23:38

Ik vermoed dat jullie al in Frankrijk zijn, maar wie weet hebben jullie er toch nog wat aan. Wij zijn op vakantie geweest naar zuid Frankrijk en kwamen toevallig onder Lyon een tankstation tegen met een trimbaan en speeltuin (en cafetaria, drinken, toiletten..). Ik moest meteen aan dit topic denken, dus heb hem opgeslagen.


Afbeelding

Texas02

Berichten: 4636
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Tussenstops naar Frankrijk om kinderen uit te laten razen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 01:18

Wij gingen vroeger gewoon om 7 uur 's morgens weg, ik had wat muziek mee met een koptelefoon om te luisteren en af en toe stopten we om even te plassen en te eten en snel weer verder. Dan waren we rond 16 uur of iets later bij de overnachting. Mensen maken het tegenwoordig wel moeilijk hoor, met kinderen. Er moet overal maar gerend en lawaai gemaakt worden. Het zal misschien wel komen omdat ik zelf geen kinderen heb en ze ook absoluut niet wil, maar ik zie er weinig opvoeding bij tegenwoordig. Gewoon zitten en niet zeuren.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 06:14

Janneke2 schreef:
Mijn tip komt te laat.

Boek een camping in Nederland met kleine kinderen.

En als het dan ECHT per se moet, zo'n lange afstand met zulke kleintjes: ga wat puzzelen en neem de trein.
Hoef je niet op het verkeer te letten, en kun je onderweg rennen, spelen, eten, slapen en wat al niet terwijl je kilometers maakt.


Je hebt geen kinderen denk ik? :+

Hier vanaf 4 jaar jaarlijks lange auto vakanties, we hebben het overleefd :+ veel geruzie altijd met mijn broertje.


Wij hebben lange autoreis naar Berlijn gedaan met ons zoontje van toen 1.5 en elke parkeerplaats had wel iets van een speeltuin.

Die dvd spelers hebben wij nooit gehad maar dat lijkt me echt geweldig. Dus wie weet gaan we daar in de toekomst wel naar kijken :D

Texas02

Berichten: 4636
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Tussenstops naar Frankrijk om kinderen uit te laten razen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 06:37

De DVD spelers lijken mij juist een goede manier om kinderen misselijk te krijgen :+ Toen ik een laptop kreeg heb ik wel eens geprobeerd deze in de auto aan te hebben. Geen groot succes. Lezen in de auto ook niet. En ik heb dat nu nog steeds met de telefoon, even snel iets opzoeken is prima, maar ik moet er niet te lang op zitten als ik in de auto zit (en niet achter het stuur zit uiteraard, dan raak ik de telefoon niet aan). Lijkt me voor kinderen dus echt niet fijn. Maar misschien kunnen andere mensen er beter tegen dan ik :j

Celebi
Berichten: 3692
Geregistreerd: 04-11-20

Re: Tussenstops naar Frankrijk om kinderen uit te laten razen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 09:53

Met een laptop, boek of telefoon kijk je naar beneden. Een dvd speler aan de hoofdsteun van de stoel ervoor is dus echt wel iets anders wat betreft wagenziekte. Vaak gaat dat dus wel! Maar bij heftige wagenziekte zal je van alles misselijk worden gok ik en dat is een ander verhaal.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Tussenstops naar Frankrijk om kinderen uit te laten razen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 10:00

Ik kan letterlijk urenlang lezen in de auto, wat ik dan ook vaak doe op weg van en naar Zuid-Spanje. Of een Formule1 race kijken met de iPad in het dashboardkastje van de auto. Zolang het niet bergachtig is en ik voorin zit, gaat alles prima. Achterin in de bergen wordt het iets lastiger.

Ik kwam trouwens net een leuk hotel met een Holly's Diner tegen bij Vierzon, voor wie daar langs komt (wij dus). Het Break Hotel is net als Holly's (met speelgelegenheid) helemaal in American Fifties stijl.

_Lorette_

Berichten: 12094
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: Tussenstops naar Frankrijk om kinderen uit te laten razen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-23 10:11

Ik werd als kind enorm misselijk van lezen in de auto en ik kan nu ook niet heel lang naar een scherm kijken, terwijl ik helemaal niet wagenziek ben. Dus het is wel iets om rekening mee te houden.Van een collega hoorde ik ook al eens dat ze bij het eerste tankstation op de meest creatieve manieren het interieur moesten schoonmaken. :+ Maar voor hetzelfde geld gaat het goed, hoor. En dan is het ideaal.

Kikka

Berichten: 4688
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 13:45

wyoming schreef:
Ik weet niet welke route je rijdt en waar je heen gaat? Maar net voor Lyon heb je aire de jugy. Dat is een grote speelplaats.


Net getest en echt een aanrader met jonge kinderen! Goeie koffie ook. Wel hurktoiletten :+

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 18:46

Kikka schreef:
Wel hurktoiletten :+



Echt een 'no go' voor mij :D

Anoniem

Re: Tussenstops naar Frankrijk om kinderen uit te laten razen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-23 19:12

Wij hebben schermpjes in de hoofdsteunen dus de kinderen kijken recht naar voren maar ze krijgen ook een reistablet tegen wagenziekte.
We vertrekken snachts dus ze slapen het eerste gedeelte en het twee gedeelte kijken ze films.
Niet helemaal pedagogisch verantwoord maar voor ons het snelst en minst stressvol.

Elisa2

Berichten: 37282
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 13:47

Zo grappig om de antwoorden te lezen en daarbij de leeftijden radend haha.

Wij hadden vroeger in de auto Suske's en Wiske's en de walkman, mijn ouders stopten gewoon bij de benzinestations voor wc/ benen/ strekken/ eten etc. Op de heenweg altijd overnachten op een camping die in het midden ergens was. Gewoon niet gepland..ieder dorp/ stad in Frankrijk heeft wel een camping. En de terugweg zonder camping overnachting.

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Tussenstops naar Frankrijk om kinderen uit te laten razen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-23 18:42

Ha, mijn leeftijd? Ik had geen walkman. Sterker nog, mijn ouders gingen niet op vakantie. En ik ook pas vanaf mijn 35e of zo :-)

Karin_deB

Berichten: 8257
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Tussenstops naar Frankrijk om kinderen uit te laten razen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-23 22:59

Inmiddels zijn we geweest en de reis is ons 100% meegevallen!
We hebben uiteindelijk inderdaad geen vaste stops gepland maar gewoon onderweg gekeken waar we behoefte aan hadden en wat uitkwam.
Stops waren er genoeg en inderdaad erg goed aangegeven.

De "paddestoelen" stop hebben we gemaakt :D

Hurktoiletten hebben we wel geskipt, niks voor mij :=

Elisa2

Berichten: 37282
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 10:49

MoniqueT schreef:
Ha, mijn leeftijd? Ik had geen walkman. Sterker nog, mijn ouders gingen niet op vakantie. En ik ook pas vanaf mijn 35e of zo :-)


Jij bent vast boven de 60...? O:)


Fijn om te horen dat reis goed verlopen is Karin. :)

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Tussenstops naar Frankrijk om kinderen uit te laten razen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 11:32

Ha, nee, nog niet. Ik ben bijna 58 :-)

Mijn ouders waren zeker niet reislustig en de paarden thuis gingen altijd voor. Alleen op mijn 17e met hen naar Californië geweest om oude vrienden te bezoeken. Het begin van een ernstige Amerika-verslaving, maar pas echt gaan reizen na het overlijden van mijn eerste man. Met een melkveebedrijf zat er dat vroeger ook niet in.

bribro
Berichten: 148
Geregistreerd: 12-12-14
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Tussenstops naar Frankrijk om kinderen uit te laten razen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:04

Fijn TS dat de reis jullie is meegevallen! En heel begrijpelijk dat jullie de hurktoiletten over hebben geslagen, dat doen wij ook als het even kan. Vroeger was het onvermijdelijk, maar gelukkig zijn ze met hun tijd mee gegaan en heb je op genoeg aires normale toiletten.

Yv_
Berichten: 19120
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Tussenstops naar Frankrijk om kinderen uit te laten razen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:33

Er gaat echt een wereld voor me open _O-. Speeltuinen onderweg? Cadeautjes? Wazdah?

Hier inderdaad vroeger ook een vader die nogal van het doorrijden was. Ik merkte meestal meer dan de helft van de reis niet en we hebben toch heel Zuid Europa wel met de auto bezocht. We gingen altijd 's nachts rijden, meestal sliep ik al voordat we de snelweg hadden bereikt. Verder was ik altijd gewapend met een kussen (enigskind dus achterbank voor mezelf), mijn walkman, (kinder)puzzelboekje, een leesboek en uiteraard mijn knuffel. Knuf en ik hadden altijd de grootste verhalen :').

Toen was ik nog wel echt klein. Toen ik ietsjes ouder was, gingen we vaak met familie en dan wisselden de kinderen in de 2 auto's bij stops altijd om. Zodat er altijd eentje even zn rust had alleen op de achterbank en dan de andere twee weer nieuwe spelletjes en verhalen hadden. De "oudjes" op de voorstoelen deden dat ook vaak.

Ik heb me echt uuuuuren vermaakt met automerken raden, zwaaien naar vrachtwagenchauffeurs, woorden verzinnen met kentekens; weet ik veel wat we allemaal verzonnen. Echt heel veel, maar een speeltuin kan ik me echt niet herinneren. Ook geen cadeautjes. Ja een ijsje bij de pomp _O-. 90's kid, baby :P

Elisa2

Berichten: 37282
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Tussenstops naar Frankrijk om kinderen uit te laten razen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:24

Tellen hoeveel rode auto,s je ziet haha.

Goed om te weten trouwens dat er nu andere alternatieven zijn wbt de hurktoiletten.

Dat maakt ook heel veel uit Monique waar je geboren bent en in die tijd was op vakantie gaan volgens mij ook nog maar voor weinig mensen weggelegd. Ik weet in ieder geval dat de ouders van mijn vader ( die zo,n tien jaar ouder is dan jij) dat zij niet verder kwamen dan met de caravan op de camping in Nederland. En dat was al luxe toen.

verootjoo
Berichten: 35652
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 18:50

Fijn dat het goed ging!

Hier maken we er niet zo’n ding van. De reis is gewoon een noodzakelijk kwaad om op vakantie te gaan :+

Wij vertrekken vroeg en ik zeg dat we de hele dag gaan rijden tot het weer donker is. We komen natuurlijk altijd in het licht aan, maar weten die kids veel. Dat geeft een beetje een indicatie voor ze van hoe lang het duurt en ze dus niet constant hoeven vragen of we er al zijn.

Ik pak een tas per kind in met drinken, brood, snoep, fruit en wat te spelen. En als ze moeten plassen zoeken we een tankstation. Even plassen en weer door.
iPad heb ik altijd mee maar vragen ze amper om. Meestal kijken ze gewoon naar buiten, doen we spelletjes, kletsen we wat, luisteren muziek en mag iedereen liedjes kiezen, en soms vallen ze in slaap. :)

MoniqueT

Berichten: 8847
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 19:02

Elisa2 schreef:
Dat maakt ook heel veel uit Monique waar je geboren bent en in die tijd was op vakantie gaan volgens mij ook nog maar voor weinig mensen weggelegd. En dat was al luxe toen.


Klopt, maar geld was niet het probleem bij ons. Mijn ouders werkten heel hard en maakten lange dagen. Voor hen was vakantie lekker thuis, op de wei bij de paarden, alle tijd voor de dieren en dagjes op pad. We hadden het beter dan de rest van de familie, financieel.

Campings en vakantieparken vond mijn vader echt vreselijk, al die mensen op een hoop ;-)

Elisa2

Berichten: 37282
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Tussenstops naar Frankrijk om kinderen uit te laten razen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 19:16

Ja dat kan ook, en begrijp ik ook goed. Met paarden kun je ook minder snel weg.