Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 00:29

Ik kom niet zo goed uit de rechten die we hebben en volgensmij is dat overal in de EU hetzelfde? Ik woon in Zweden.

Het volgende is gebeurd. Vandaag om 22:00 kregen we te horen dat onze vlucht van de 27e om 10:00 is geannuleerd en verplaats naar de 28e om 6:40. We gaan echter naar het concert van Bruce Springsteen de 28e en moeten na de vlucht nog een trein pakken.

Er is een vlucht de 27e om 6:40 wat voor ons de oplossing zou zijn maar de helpdesk is pas open tussen 7:00 en 19:00. We kunnen dus niet vragen om een omboeking. De vlucht van 6:40 kost zo'n €340 per persoon wat echt idioot is omdat een retour voor 2 pers ons totaal €300 heeft gekost.. we durven de vlucht niet te boeken met de hoop dat ze het later nog compenseren voor ons.

Lang verhaal kort we zitten volledig in de oliebol en er is geen helpdesk om ons te helpen. We bereiden ons nu voor om misschien de hele boel met de auto te moeten doen maar dit is 14uur rijden enkele reis. We hebben treintickets + terugvlucht betaald. We hebben geen reisverzekering afgesloten (het ging alleen maar om een vlucht binnen zweden).

Hebben we ergens recht op? De hele situatie voelt zo oneerlijk, er is gewoon geen mogelijkheid om het te regelen omdat de helpdesk al dicht was toen ze het annuleerde. Ze hebben geen reden opgegeven van de annulering.

gomir

Berichten: 25536
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 01:20

Ik ken de regelgeving niet goed, maar vlieg je vanaf een redelijk grote luchthaven?
Ik ben laatst gestrand in Barcelona, vliegtuig vanaf Mallorca had vertraging en toen was mijn vlucht naar Amsterdam al weg. Via telefoon niets te regelen en website kon alleen tot 2 uur voor gepland vertrek (maar probleem was dat we niet gingen op tijd van vertrek). Toen op aanraden van lokaal personeel op luchthaven wel naar Barcelona gevlogen, daar was namelijk een last-minute balie van de betreffende maatschappij en die hebben dat keurig voor ons opgelost.

Geen idee hoe ver je van de luchthaven zit en of je daar iemand kunt treffen die je vanmorgen vroeg kan helpen (service balie van de maatschappij of last-minute balie oid), maar die gok kun je overwegen. Lukt dat niet en mis je met de vlucht van de 28ste het concert dan zou ik vanaf de luchthaven in de auto stappen en later proberen de kosten te verhalen op de maatschappij. Maar de afweging of je liever je geld kwijt bent of liever het concert misloopt kun je alleen zelf maken. Hoewel je aan wel vliegen op de 28ste en geen concert wsl ook weinig hebt als je er niet ook een vakantie aan vast had geknoopt ;)

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:09


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 07:11

Ook ik hoop dat jullie inmiddels op het vliegtuig zitten!
Wat rot dat die stress er ook nog eens bij komt.

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 08:34

gomir schreef:
Ik ken de regelgeving niet goed, maar vlieg je vanaf een redelijk grote luchthaven?
Ik ben laatst gestrand in Barcelona, vliegtuig vanaf Mallorca had vertraging en toen was mijn vlucht naar Amsterdam al weg. Via telefoon niets te regelen en website kon alleen tot 2 uur voor gepland vertrek (maar probleem was dat we niet gingen op tijd van vertrek). Toen op aanraden van lokaal personeel op luchthaven wel naar Barcelona gevlogen, daar was namelijk een last-minute balie van de betreffende maatschappij en die hebben dat keurig voor ons opgelost.

Geen idee hoe ver je van de luchthaven zit en of je daar iemand kunt treffen die je vanmorgen vroeg kan helpen (service balie van de maatschappij of last-minute balie oid), maar die gok kun je overwegen. Lukt dat niet en mis je met de vlucht van de 28ste het concert dan zou ik vanaf de luchthaven in de auto stappen en later proberen de kosten te verhalen op de maatschappij. Maar de afweging of je liever je geld kwijt bent of liever het concert misloopt kun je alleen zelf maken. Hoewel je aan wel vliegen op de 28ste en geen concert wsl ook weinig hebt als je er niet ook een vakantie aan vast had geknoopt ;)

Het is helaas echt een enorm klein vliegveld, er vertrekken 3 vluchten per dag daar. Het is 1,5 uur rijden daar naartoe, momenteel is de weg ook afgesloten dus eerder richting de 2uur rijden.

Yessy schreef:
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... eannuleerd Hier staan de Europese regels heel fijn uitgelegd, maar de 6:40 vlucht is inmiddels al lang en breed onderweg. Hopelijk zijn jullie op tijd voor het concert morgen!

Ahhh kijk hier heb ik wat aan, we hebben dus idd recht op die €250 compensatie omdat het ons zo belachelijk laat is verteld. De vlucht van deze morgen was onmogelijk omdat de helpdesk pas open was na de vlucht, we hebben nu een vlucht om 15:50 en dus ook nieuwe treintickets ter waarde van €133 moeten bestellen. Als we wat compensatie zouden krijgen en die kosten terug zouden krijgen zou dat best fijn zijn.
Soms heb ik echt het idee dat de maatschappijen doen wat ze ook maar willen.

Yessy

Berichten: 23025
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 11:14

Ja je moet er echt zelf achteraan helaas. Ik heb het zelf een aantal keer met EasyJet gehad. Een keertje vanwege sneeuw, dat is overmacht dus pech voor mij. De keer er na kwam er een dag voor de vlucht een mailtje dat het niet door kon gaan en ik op de 8:30 vlucht de ochtend daarna was geboekt. Onhandig want geen ov zo vroeg en ik miste de helft van de meeting waar ik naar toe moest. Maar ze hebben na een online aanvraag zonder commentaar de taxikosten plus 250 euro vergoeding betaald. Het enige irritante is dat daar echt weken en weken overheen gaat dus je moet die kosten wel eerst zelf kunnen dragen.

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 11:30

We hebben nu de aanvraag via zo'n bedrijf gedaan, die pakt wel 30% maar dan houden we wrsl alsnog zo'n €400 over. Dan is onze trein ruim gedekt, we komen nu wel veel later aan (23:00) maar het was geen probleem gelukkig voor onze slaapplek. Het vervelendste was echt dat het zo laat was dat er geen helpdesk meer open was. We kunnen het verschil dragen dus we wachten rustig af of onze claim wordt geaccepteerd.

Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-23 12:31

Ik heb hetzelfde gehad met Transavia, maar dan 10 dagen voor vertrek. Ik heb alles zelf geclaimd, had binnen een week het geld terug van de geannuleerde vlucht en binnen 4 weken het verschil wat ik extra heb moeten betalen doordat ik last minute nieuwe vluchten moest boeken. Uiteindelijk heeft het me niks extra's gekost.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 22:57

Alles goed gekomen? Hoe was het concert? En je geld al terug?

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-23 23:02

Concert was geweldig! Helaas nog geen cent terug gezien, krijgen alleen maar te horen dat het lang kan duren _-:(

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 23:05

Hou hoop, dit kan inderdaad erg lang duren maar ik heb zo ook ooit een keer mijn gelijk gekregen. Was de commissie dubbel en dwars waard. :j

Hopelijk krijg je je geld terug, sneu zoiets.

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Re: Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 08:52

Kasmir, heb je een rechtsbijstand verzekering? Of doorlopende reisverzekering?
Want daar zou je het namelijk ook kunnen claimen, dan betaal je niet die 30%.
Ik heb de laatste keer ook bij zo'n bureau een claim neergelegd, bij mij duurde het een ruim een jaar voordat ik mn geld kreeg
Heb je wel bevestigd gekregen dat ze je claim kunnen behandelen?

boyca
Berichten: 1078
Geregistreerd: 14-12-11

Re: Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:59

Blijf ze stalken, zorg dat je ze niet vergeten. Het duurt soms echt eindeloos lang

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:53

Kasmir schreef:
Concert was geweldig! Helaas nog geen cent terug gezien, krijgen alleen maar te horen dat het lang kan duren _-:(


Ik heb niet alle reacties gelezen maar bij welke bank zit je? Want je kan het via de bank terug vragen en dan krijg je gewoon je hele bedrag vergoed. Geen idee of dat bij elke bank hetzelfde werkt hoor maar ik heb dat een keer via de handelsbanken gedaan en kreeg gewoon alles terug

Mo_86

Berichten: 1241
Geregistreerd: 10-02-09

Re: Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 10:59

Inderdaad er achteraan blijven gaan. Degenen die het hardst schreeuwen belanden bovenop de stapel. Verder succes en fijn dat je op tijd was voor het concert!

Roosch

Berichten: 36662
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 18:19

Ik heb het even nagekeken, mijn claim heeft toen anderhalf jaar geduurd maar heb het bedrag wel terug gekregen :)

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 18:30

anoukwendy schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen maar bij welke bank zit je? Want je kan het via de bank terug vragen en dan krijg je gewoon je hele bedrag vergoed. Geen idee of dat bij elke bank hetzelfde werkt hoor maar ik heb dat een keer via de handelsbanken gedaan en kreeg gewoon alles terug


dat kan alleen bij automatische incasso. Zou wat zijn als dat bij iedere betaling zou kunnen :D

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 18:42

Ik heb destijds ook een claim ingediend via zo’n derde partij. Dat heeft toen ook even geduurd (maanden) maar netjes het geld gekregen. Dus het is nu een kwestie van geduld hebben :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:10

American Express...mailtje van annuleren doorsturen en ze halen zo het geld terug.

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:34

Kinke schreef:
anoukwendy schreef:
Ik heb niet alle reacties gelezen maar bij welke bank zit je? Want je kan het via de bank terug vragen en dan krijg je gewoon je hele bedrag vergoed. Geen idee of dat bij elke bank hetzelfde werkt hoor maar ik heb dat een keer via de handelsbanken gedaan en kreeg gewoon alles terug


dat kan alleen bij automatische incasso. Zou wat zijn als dat bij iedere betaling zou kunnen :D


Nee hoor dat is niet bij alleen automatische incasso, want dat was bij mij ook niet zo.
En nee dat kan niet bij elke betaling, je moet wel een geldige reden hebben, je kan niet je geld terug vragen als je kleding hebt besteld, dat gewoon draagt en er bewijs is dat je het ontvangen hebt. Er word een heel onderzoek gestart

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 19:47

en wie stelt dat onderzoek dan in en hoe? Dan moet zoiets toch via de politie gaan

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 20:47

Kinke schreef:
en wie stelt dat onderzoek dan in en hoe? Dan moet zoiets toch via de politie gaan


Dat doet de bank, geen idee hoe dat verder achter de schermen werkt. Dat heb ik ook niet gevraagd, ik was allang blij dat ik mn geld terug kreeg, dat ging ook om een vlucht

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Vlucht 12 uur van te voren geannuleerd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 07:31

en dat betrof een bank in Nederland?

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 12:31

Kinke schreef:
en dat betrof een bank in Nederland?


Nee zoals ik zei handelsbanken, ts woont in Zweden dus ik gok dat ze aan info over nederlandse banken weinig heeft

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 19:28

oh, die had ik ff gemist :+