Vlucht Amsterdam naar Bangkok,welke route met KLM

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Vlucht Amsterdam naar Bangkok,welke route met KLM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 19:36

Misschien een domme vraag,

Wij hebben binnenkort bovenstaande vlucht maar ik zie net we langs Oekraïne maar wel aangrenzend Rusland vliegen.
Heb ik dat nu goed gezien of zijn de vluchten wegens de oorlog daar verlegd?

Zeker nu ook Rusland onrustig is door laatste ontwikkelingen ben ik nu beetje ongerust geworden.

Ga wel KLM bellen maar voor nu zijn daar geen opties toe.

Heeft iemand een betrouwbare site voor informatie?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110721
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vlucht Amsterdam naar Bangkok,welke route met KLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:37

Heb je al op Flightradar naar vergelijkbare vluchten van KLM gezocht? Misschien kun je dan de route goed zien?
Ik kan me je ongerustheid best voorstellen!

Anoniem

Re: Vlucht Amsterdam naar Bangkok,welke route met KLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:51

Vrijwel alles vliegt momenteel om Oekraïne heen, dus ga er maar vanuit dat ze over Roemenië en Turkije vliegen en dan richting Bangkok. Je komt dan überhaupt niet in de buurt van Rusland.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 19:52

Cayenne schreef:
Heb je al op Flightradar naar vergelijkbare vluchten van KLM gezocht? Misschien kun je dan de route goed zien?
Ik kan me je ongerustheid best voorstellen!


Flightradar geeft aan langs Oekraïne en over onderste grensgebied van Rusland. Tenminste ik denk het zo te zien.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 19:53

Mkango schreef:
Vrijwel alles vliegt momenteel om Oekraïne heen, dus ga er maar vanuit dat ze over Roemenië en Turkije vliegen en dan richting Bangkok. Je komt dan überhaupt niet in de buurt van Rusland.

Oké dat klinkt beter maar waarom geeft men dit niet zo weer op diverse flightradars?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:55

Jillz1 schreef:
Mkango schreef:
Vrijwel alles vliegt momenteel om Oekraïne heen, dus ga er maar vanuit dat ze over Roemenië en Turkije vliegen en dan richting Bangkok. Je komt dan überhaupt niet in de buurt van Rusland.

Oké dat klinkt beter maar waarom geeft men dit niet zo weer op diverse flightradars?
Omdat die radars alleen registreren wat er op dat moment gebeurt of wat de afgelegde route is, ze kunnen niet in de toekomst kijken. Dat boogje dat je ziet is niet de feitelijke route die het vliegtuig gaat afleggen, maar gewoon de standaard manier van een vlucht visualiseren.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-06-23 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:56

Afbeelding
Gevonden op flightradar. Het toestel vliegt een heel stuk van Oekraïne af.

Fijne vlucht!

Dorith
Berichten: 316
Geregistreerd: 10-03-09
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 20:05

Afbeelding
Toevallig nu één die over Roemenië vliegt :D

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 20:09

purny schreef:
[ [url=m/q5MwKX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gevonden op flightradar. Het toestel vliegt een heel stuk van Oekraïne af.

Fijne vlucht!

hoe heb jij dit zo gevonden?
Als ik kijk vliegt het zelfs over de KRIM heen, lijkt mij heel onwaarschijnlijk

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 20:10

Dorith schreef:
[ [url=m/OVdZfC.png]Afbeelding[/url] ]
Toevallig nu één die over Roemenië vliegt :D



Dat ziet er beter uit :j

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 20:18

Ik heb de live tracker gevonden. Ga 's ff poosje volgen , vliegt nu idd nog boven Roemenië.Ben benieuwd of hij nog dichter langs de Krim vliegt.

MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Re: Vlucht Amsterdam naar Bangkok,welke route met KLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 21:11

Ik weet niet hoe je hebt gekeken, maar KLM vliegt momenteel echt niet over Oekraïne en Rusland. Het Russische luchtruim is gesloten voor luchtvaartmaatschappijen uit de EU, en dus ook voor de KLM. Over de Krim en Oost-Oekraine wordt sinds 2014 niet meer gevlogen, ze zijn bij KLM echt niet vergeten wat daar gebeurd is.

Jillz1
Berichten: 550
Geregistreerd: 25-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 23:18

MonaLieske schreef:
Ik weet niet hoe je hebt gekeken, maar KLM vliegt momenteel echt niet over Oekraïne en Rusland. Het Russische luchtruim is gesloten voor luchtvaartmaatschappijen uit de EU, en dus ook voor de KLM. Over de Krim en Oost-Oekraine wordt sinds 2014 niet meer gevlogen, ze zijn bij KLM echt niet vergeten wat daar gebeurd is.

Nou ik had vliegroute ingevuld en eerst op afbeeldingen gezocht daar staan bijna alle routes langs Oekraïne heen en stukje over de krim.

Pas op flightradar staan een andere route.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 00:32

Jillz1 schreef:
MonaLieske schreef:
Ik weet niet hoe je hebt gekeken, maar KLM vliegt momenteel echt niet over Oekraïne en Rusland. Het Russische luchtruim is gesloten voor luchtvaartmaatschappijen uit de EU, en dus ook voor de KLM. Over de Krim en Oost-Oekraine wordt sinds 2014 niet meer gevlogen, ze zijn bij KLM echt niet vergeten wat daar gebeurd is.

Nou ik had vliegroute ingevuld en eerst op afbeeldingen gezocht daar staan bijna alle routes langs Oekraïne heen en stukje over de krim.

Pas op flightradar staan een andere route.
Maar nogmaals: dat is gewoon een standaard manier van een vlucht visualiseren. De feitelijke route wordt überhaupt pas bepaald in de voorbereiding van de daadwerkelijke vlucht. Er wordt dan immers ook rekening gehouden met weersomstandigheden, het luchtruim vab diverse landen, wind, geografie etc. Zo zullen veel vliegtuigen bijvoorbeeld de kortste route over water pakken, zodat er in geval van nood hopelijk een luchthaven dichtbij venorv zit waar ze eventueel kunnen landen. (Naar Curaçao vlieg je bijvoorbeeld zelden in een rechte lijn over de Atlantische Oceaan, maar meestal via de Azoren.)

Fearn

Berichten: 4769
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Vlucht Amsterdam naar Bangkok,welke route met KLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 00:47

Ik ben dit jaar ook van en naar Azië gevlogen (heenvlucht Bangkok en terugvlucht vanaf Seoul) en beide keren gingen we ruim om Oekraïne/Rusland heen :D

Dit waren wel andere vliegmaatschappijen maar kan me niet voorstellen dat KLM het anders zou doen.

Sodera

Berichten: 5305
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Vlucht Amsterdam naar Bangkok,welke route met KLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-23 07:34

Ik ben nu voor de 3e keer in Azië dit jaar en we zijn alle keren ruim om Rusland/Oekraïne gevlogen!

Komt goed, ze kunnen het Russische luchtruim idd niet gebruiken. Je vliegt via Roemenië en het midden oosten, India en zo verder