Efteling voor beginners - tips?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xPabloBokt

Berichten: 9404
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:46

Gaby schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Door dit topic ga ik m’n moeder een cadeau overnachting geven, ik ben blij met alle ideeën :')

Edit; wel al een vraagje. Kan je wel ergens je koffer opbergen en dan direct het park in gaan? Mede omdat de kamer pas 16:00 open is en ik het zonde vind om zo lang te moeten wachten tot aankomst. We komen trouwens met het OV, dus in de auto laten liggen is helaas geen optie.. :)

Er is een bagageruimte bij het hotel. Maar die is niet bewaakt. Er zijn wel kluisjes ongeveer ter grootte van een Eastpakrugzak.
Wij gaat maar 1 dag en we gaan proberen alles praktisch in een rugzak te krijgen, zodat we 2 kluisjes kunnen gebruiken. Weet nog niet waar we de souvenirs gaan laten.
Let wel: info van website gehaald en vraag over grootte kluisjes aan klantenservice gevraagd.
Ik heb zelf nog geen ervaring met de bagageruimte en de kluisjes.


Souvenirs kun je ook op de laatste dag kopen. Als je dat voor 14.00 doet kun je ze af laten leveren bij de gastenservice op het parkeerterrein en ze daar aan het einde van de dag ophalen!

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:58

Oh ja, volgens mij is er voor de gasten die overblijven ook nog een binnenzwembad, maar dat weet ik niet zeker.

leintje_

Berichten: 4200
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 15:23

ElfBeau_067 schreef:
Oh ja, volgens mij is er voor de gasten die overblijven ook nog een binnenzwembad, maar dat weet ik niet zeker.

Klopt, dat staat in Bosrijk

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 15:35

Wij hebben een abonnement en komen er dus nogal eens :)
Als ik echt even rust wil en ik wil ook niet in de rij van de gondoletta staan, loop ik naar het land van laaf.

Je hebt namelijk min of meer achter het land van laaf een klein grasveldje. Staat weliswaar een ouderwets duwdraaimolentje voor kinderen, maar daar komt bijna niemand, zelfs op drukke dagen is het daar vaak heel rustig. Land van laaf an sich is sowieso vaak rustiger dan het sprookjesbos, waar het toch best nog wel druk kan zijn (vooral met rennende, gillende kleine kindjes). Alleen als je erin loopt wat drukker omdat daar de in- en uitgang van de monorail is. Die is ook leuk trouwens als rustmomentje, maar duurt niet heel lang.
En ga niet langs het orgeltje zitten want dan hoor je dat deuntje volgend jaar nog :')

jowien
Berichten: 977
Geregistreerd: 11-04-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 17:07

Ga eind van de dag/ 's avonds naar de watershow! En dan, als je even uit de drukte wilt, aan de overkant vroeg een plekje zoeken. Dan zie je het ook prachtig, en kun je even rustig staren naar dat moois.

Siggislief

Berichten: 13972
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:09

Ik neem denk ik hier en daar ook even wat tips mee uit dit topic. :)
Ik ga volgende week Zondag met een groepje naar de Efteling,
en is voor mij ook zeker 20 jaar geleden dat ik er voor de laatste keer ben geweest.

Ik neem sowieso mijn LOOP oordopjes mee om het wel mee te krijgen maar minder heftig. :)
(Ben in/na een paar uur overprikkeld door mijn ASS&LVB)

dalena

Berichten: 3120
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 19:38

Niet alles gelezen dus sorry als iets al benoemd is.

Er is in de Efteling een rustruimte, in Ruigrijk volgens mij. Verder zijn er een aantal "verborgen" plekjes waar je tot rust kan komen. Soort stenencirkel bijvoorbeeld. Bij diorama kan je ook rustig zitten en is het best wel donker, vind ik zelf wel fijn als ik overprikkeld ben.
Sprookjesbos is lekker lopen. Als je echt naar de sprookjes gaat luisteren ben je wel zo'n 2 uur bezig. Als je niet alles hoeft te zien, een uur denk ik.
Muntgeld voor het Smidje! :)

CARO vind ik fantastisch, ik geniet er elke keer van en de muziek <3

Efteling Museum is ook leuk om even te kijken.

Ohja, neem in het sprookjesbos ook een verse warme stroopwafel :~

Verder weet ik even niks meer. Kom er later nog wel op, haha