Mooie vakantie omgeving gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Mooie vakantie omgeving gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 12:28

Ik heb een beetje vakantie stress.
Ik ben net jarig geweest en mijn vriend wilt mij als cadeau een onvergetelijke vakantie bezorgen , eerst hadden we zoiets van Noorwegen prachtig! willen wij ook zeker eens heen.
Maar dat is misschien iets te kort dag..
Wij willen ongeveer 13 juli weg vanuit Nederland en 20 juli weg vanuit de vakantie bestemming een weekje weg..

Het mag best iets kosten maar het moet betaalbaar zijn, gewoon een normale vakantie met het liefst dus een mooie omgeving in de buurt van de verblijfplaats. We kunnen met de auto heen of eventueel met vliegtuig als er een mooi aanbod is.
een omgeving waar je ook wel wat leuke dingen kan doen.

Weet iemand iets wat past bij onze wensen. ( wij zijn nog nooit op vakantie geweest, ik zie het allemaal niet zo , er is zoveel. maar ik zie ook zoveel dingen waardoor ik denk wat als.. :o )

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:42

Aangezien je zelf Noorwegen noemt ga ik er vanuit dat jullie van natuur en wandelen houden.
Dan zouden de Ardennen (in de Luxemburgse Ardennen heb je bijvoorbeeld het Mullerthal https://www.mullerthal.lu/nl) wat kunnen zijn. Is ook niet te ver rijden.
Iets verder heb je het Zwarte Woud in Duitsland of echt de bergen in in Oostenrijk.

capopjekop

Berichten: 30661
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Mooie vakantie omgeving gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:44

Schotland! Prachtige natuur en genoeg te bekijken en te doen. Last minut boeken kan prima

Evelyne79

Berichten: 4004
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Mooie vakantie omgeving gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:48

Kroatie of Madeira

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:51

Je zit dan wel in het hoogseizoen, dus prijzige week en ik denk wellicht ook even zoeken naar een accommodatie die nog beschikbaar is.

Hoe ver/lang wil je maximaal rijden? Als je maar een week weg gaat is in een dag ernaartoe rijden wel prettig. Wij rijden makkelijk 900 km in een dag, maar dan ben je dus wel even onderweg. Als je een hele dag reizen zonde vindt, kun je beter in de Ardennen of de Eiffel bijvoorbeeld iets zoeken, ook een mooie omgeving.

Hou je van bergen / natuur of meer van cultuur?

Elzas / Vogezen in Frankrijk is ook mooi. Nog wel te doen qua afstand, mooie omgeving, leuke steden (Colmar en Straatsburg bijvoorbeeld) en als je van wijn houdt, hele mooie wijnstreek.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 19-06-23 12:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28826
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Mooie vakantie omgeving gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 12:54

Als 'mooi' je enige criterium is kan je overal heen; het is overal mooi.
Als je maar een week gaat zou ik niet te ver gaan, zonde van je vakantiedagen als er veel reistijd vanaf gaat.
Zoek een leuk huisje in de Ardennen ofzo. Superleuk en mooi.

Texas02

Berichten: 4639
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Mooie vakantie omgeving gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:03

Oostenrijk is prachtig :j

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Mooie vakantie omgeving gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:07

Alles is mooi, net wat Goof zegt.

Voor een weekje zou ik niet naar het buitenland gaan, zonde van het reizen.
Tenzij reizen je doel is, dan is een leuke roadtrip door europ ook erg mooi.

Maar zelf vind ik het in NL ook enorm mooi. De wadden, Zeeland, Friesland, Veluwe, Limburg, Drenthe vind ik allemaal echt prachtig.

MarliesV

Berichten: 15203
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:11

Noorwegen, Schotland enz zou ik echt langer dan een week voor uittrekken. Dan vind ik de reistijd niet met de vakantie dagen die je weg gaat matchen, maar goed dat is persoonlijk.

Luxemburg (Mullertall) is wel een mooie suggestie. Is qua afstand nog prima aan te rijden vanaf Groningen +/- 6 uur en is prachtig qua omgeving ed.

Als je dan bv in Echternach of Diekirch gaat zitten dan zit je op mooie afstand van het Mullerthal en toch in leuke plaatsjes.

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-23 13:12

Nederland is een beetje standaard geworden. Wij touren heel veel met de auto door nederland.
daarom dat we ergens naar het buitenland willen. en noorwegen vind ik nu gewoon echt wat zonder qua tijd.

schotland eigenlijks netzo. staat wel op ons lijstje!

Evelyne79

Berichten: 4004
Geregistreerd: 13-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:13

FennyPower schreef:
. maar ik zie ook zoveel dingen waardoor ik denk wat als.. :o )


Dan heb je in ieder geval een fantastisch mooie vakantie gehad {:} ;)

moonsparkle
Berichten: 21731
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:24

Madeira of la palma

Andere hoek Zwitserland

Dit vind ik de mooiste plekken in Europa tot nu toe

Maar ook Noorwegen kan met een week als je met het vliegtuig gaat

Maar ik weet niet waar voor jou normaal is qua budget

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:29

Mooi is heel algemeen. En Europa heeft zoveel verschillende landschappen, steden en plekken....

Dus:

- Hoeveel uur wil je maximaal reizen?
- Waar moet de bestemming aan voldoen? (natuur, strand, cultuur)
- Soort accommodatie

Je kan vanaf Groningen in 7 uur rijden bijvoorbeeld in Denemarken zijn. Je kan bijvoorbeeld een ronde rijden via bijvoorbeeld Stevns Klint, dan door naar Kopenhagen, een paar dagen in de buurt van Odense, daarna door naar het westerlijke deel van het eiland en via Hvide Sande, Esbjerg en Ribe weer terug naar huis. Tenminste, hangt er ook vanaf hoeveel je in de auto wilt zitten ;)

Je kan ook naar het noorden van Frankrijk rijden naar de Jura bijvoorbeeld. Of Luxemburg...

Daihyo

Berichten: 88066
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Mooie vakantie omgeving gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 13:36

Als het vliegtuig ook een optie is: Zakynthos. Mooi eiland. Zeker als je een auto huurt en je zelf op pad kunt. De mensen zijn vriendelijk en toegankelijk. Sowieso zijn de Griekse eilanden fijn. Lesbos is vaak wat betaalbaarder.

En iets heel anders, maar echt heel tof voor een week zijn de Kanaaleilanden. Moet je wel links durven rijden :D
Je kunt er met de auto heen, in Frankrijk de veerpont naar Guernsey of Jersey nemen.
Zelf ben ik een week naar Guernsey geweest en van daaruit nog een dag naar Herm en een dag naar Sark, dus ik heb die week 3 eilanden gezien. Prachtige natuur, Herm kun je in 4 uur rond lopen over strand, maar ook rotsen en bosachtig gebied. Sark is autoluw, daar kun je op de fiets of een rondrit met paard en wagen doen. Op Guernsey zelf is het openbaar vervoer heel makkelijk en toegankelijk.

Suzanne_J

Berichten: 1460
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Mooie vakantie omgeving gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 14:31

Je kunt ook naar Toscane gaan in Italiƫ, met de auto of het vliegtuig en daar dan een auto huren. Ideaal voor een roadtrip, als je een hotel of appartement tussen Firenze en Siena zoekt dan kun je die steden bezoeken + Pisa/Lucca/San Gimignano en daarnaast lekker rondtoeren door de Chianti dorpjes.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 15:22

De tip die hier werd genoemd van Colmar en omgeving zou ik je ook aanraden. Mooi berggebied met veel bossen, wijngaarden (en proeverijen!!) en hele mooie dorpjes in de omgeving. Colmar zelf is erg leuk met het oude centrum en een dagtripje naar Kaysersberg is erg leuk. Ook kan je met de auto de bergen in, bijvoorbeeld naar het hoogste punt en daar nog een wandeling maken. Voor een week is het prima aan te rijden binnen een dag.

Ik ben daar eens met een vriendin geweest voor een paar dagen via Cazebonne. Hele mooie verblijfslocatie en er waren ook wat excursies die we konden doen.

Dorien66

Berichten: 1654
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 15:48

Op zo'n 4 uur rijden van stad Groningen: de (Vulkaan-)Eifel in Duitsland. Mooie omgeving, echt buitenland. Lekker wandelen of fietsen en de horeca is er over het algemeen betaalbaar en goed.
https://www.eifel.info/nl

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 16:16

Als je echt naar de bergen wilt is het westen van Oostenrijk ook een aanrader. Vorarlberg of het westelijke deel van Tirol bijvoorbeeld. Naar het Brengenzerwald rij je wel in een dag, dat is ca 900 km.

In het Bregenzerwald (net over de grens bij Bregenz in Oostenrijk) kun je nog wel een betaalbare accomodatie vinden en vaak krijg je daar bij je accommodatie een kaart waarmee je veel liftjes en zwembaden in kunt. Voor 2 personen kun je zelfs voor 500-600 euro voor een week nog wel een kamer vinden.

Bijvoorbeeld via deze sites:
https://www.bregenzerwald.at/en/
https://www.au-schoppernau.at/buchen/?s ... 3&adults=2

gaucho

Berichten: 9531
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 16:25

geen idee wat jullie leuk vinden en het budget is, ik vind de bergen van Noord-Italie echt prachtig. In vrijwel alle accomodaties in Dorf Tirol is transfer vanaf het vliegveld vanaf Bolzano inbegrepen, en ov is top en vaak gratis. Ben je bijvoorbeeld in 10 minuten in de erg mooie stad merano.

Op rijafstand is het Zwarte woud erg mooi. Ik vond dit hotel fantastisch: https://www.fritz-lauterbad.de/

Ceetje_bokt
Berichten: 5173
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 16:51

Dorien66 schreef:
Op zo'n 4 uur rijden van stad Groningen: de (Vulkaan-)Eifel in Duitsland. Mooie omgeving, echt buitenland. Lekker wandelen of fietsen en de horeca is er over het algemeen betaalbaar en goed.
https://www.eifel.info/nl

Helemaal mee eens! En om het anders dan anders te doen: boek een chique hotel (of twee verschillende) .

FennyPower

Berichten: 1468
Geregistreerd: 06-02-14
Woonplaats: Groningen

Re: Mooie vakantie omgeving gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-23 10:18

De reis gaat naar Zwitserland tegen Italie aan. 10 uurtjes rijden :)

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 10:31

FennyPower schreef:
Nederland is een beetje standaard geworden. Wij touren heel veel met de auto door nederland.
daarom dat we ergens naar het buitenland willen. en noorwegen vind ik nu gewoon echt wat zonder qua tijd.

schotland eigenlijks netzo. staat wel op ons lijstje!

Welnee, het zuiden van Schotland en het noorden van Engeland stelt niks voor.
Je pakt de boot in IJmuiden en klaar ben je :j

Wil je dat simpel en leuk doen: Hadrian's wall :j https://www.english-heritage.org.uk/vis ... ians-wall/
Er zijn daar zoveel plekken om te slapen, ik kan me niet voorstellen dat dat niet lukt.

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 10:37

FennyPower schreef:
De reis gaat naar Zwitserland tegen Italie aan. 10 uurtjes rijden :)


Ik weet niet waar jullie precies heen gaan maar misschien kunnen jullie op de 14e een tussenstop maken in Frankrijk. Dan is het daar een feestdag met vuurwerk en voorstellingen. Wel even kijken waar het echt goed gevierd wordt!

tinkergirl89

Berichten: 1121
Geregistreerd: 22-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:19

Rytir schreef:
FennyPower schreef:
De reis gaat naar Zwitserland tegen Italie aan. 10 uurtjes rijden :)


Ik weet niet waar jullie precies heen gaan maar misschien kunnen jullie op de 14e een tussenstop maken in Frankrijk. Dan is het daar een feestdag met vuurwerk en voorstellingen. Wel even kijken waar het echt goed gevierd wordt!



vanuit Groningen via Frankrijk naar Zwitserland tegen de Italiaanse grens is wel behoorlijk om ;)

ik verwacht dat TS via Duitsland naar t zuiden rijd :') (zou ik in elk geval doen, dan kun je in elk geval sneller dan onze kinderachtige 100km per uur op de snelweg)

ikke

Berichten: 37581
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-23 13:33

tinkergirl89 schreef:
Rytir schreef:
Ik weet niet waar jullie precies heen gaan maar misschien kunnen jullie op de 14e een tussenstop maken in Frankrijk. Dan is het daar een feestdag met vuurwerk en voorstellingen. Wel even kijken waar het echt goed gevierd wordt!



vanuit Groningen via Frankrijk naar Zwitserland tegen de Italiaanse grens is wel behoorlijk om ;)

ik verwacht dat TS via Duitsland naar t zuiden rijd :') (zou ik in elk geval doen, dan kun je in elk geval sneller dan onze kinderachtige 100km per uur op de snelweg)

Oh? Nou, dat heb ik anders gezien vorige week.
Ik werd in DSL nogal flitsend ingehaald door een Porsche (ik mag maar 80km/h met m'n caravannetje) maar een kwartier later stond ik naast 'm in de file....
Tot zover het nut van hard rijden en de idiote hoeveelheden wegwerkzaamheden in Duitsland....