Op wielen naar het land van de sagen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flygill
Berichten: 8044
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Overloon

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 21:57

Gaaf! En staat je goed, zo’n IJslands paard.
Heb je ook de Robben gezien?

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 22:04

Leuk, toch nog gereden. Had je al eerder een IJslander gereden?

Maflinger_S
Berichten: 12168
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-23 22:10

Toch weer een mooie en positieve update, na je dipje. You go guy!

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-23 22:49

mysa schreef:
Leuk, toch nog gereden. Had je al eerder een IJslander gereden?

Nee, nog nooit. Alleen KWPN'ers en friezen.

Het was wel apart toen er van tevoren gevraagd werd wie er reed, en ik was de enige die zijn hand opstak... De tölt was natuurlijk heel kalm, maar hij smaakte naar meer.

Femke_Tweety

Berichten: 11999
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 00:20

Oh wauw, gaaf weer!!

imaudy
Berichten: 5061
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 07:27

Ik lees al even mee, maar de foto op de ijslander maakt het wel af :D

Berdien

Berichten: 64527
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 07:59

Heeeel gaaf!!

Zoolgangster

Berichten: 9649
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 08:10

Mooi!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 12:12

Gaaf verslag!

100% zeker dat ik je van de week heb zien fietsen toen je richting Geysir en Gulfoss ging, herken je lange haar en je fiets :D

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-23 13:10

Dioxide schreef:
Gaaf verslag!

100% zeker dat ik je van de week heb zien fietsen toen je richting Geysir en Gulfoss ging, herken je lange haar en je fiets :D

O wow, een Bokker tegenkomen op IJsland! En dan niet op een manege maar gewoon op de weg.

Deze foto is trouwens ook door een Nederlandse gemaakt. Een van de begeleiders daar was Nederlands. Dus I., als je op Bokt zit: bedankt voor de foto! Hij doet het geweldig op Insta en zoals je ziet hier ook.

Goof

Berichten: 28822
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 13:34

Toffe rit!
En even serieus.... dat lange haar staat je goed!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34669
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-23 15:20

Wow mooie foto!

shaddy82

Berichten: 1857
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:41

Gave foto en leuk verslag

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 09:52

Ah, leuk gereden. Ik vind je goed passen op een IJslander. En wat lopen die paarden toch makkelijk over die bodem met losse stenen hè?
Niet dat ik zelf ooit in IJsland ben geweest maar veel vriendinnen wel. En ook hier in nl reed ik gerust dwars door niet-onderhouden bossen zonder paden. Of door de hei. Geen paard dat daar moeite mee had. Succes met het vervolg van je reis.

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-23 17:32

Nou, indirect krijg ik ook met storm Hans te maken. Mijn boot zou namelijk vandaag uit Denemarken wegvaren maar door het noodweer wordt dat morgen. Dat betekent dat ik hem zeer waarschijnlijk niet ga missen, maar ook dat ik in Denemarken mijn trein ga missen.

Trein? Ja, om een combinatie van redenen heb ik besloten de terugweg niet te gaan fietsen. Acht weken van huis is echt te lang voor mij, en het geld is er zowat doorheen. Dat wordt dus omboeken ben ik bang.

Waaraan ik graag wil toevoegen dat ikzelf tot nu toe gigantisch geluk heb gehad met het weer. In IJsland maar één dag echte regen, dat is bijna de loterij winnen. Nee, dan Suliko in Noorwegen...

Janneke2

Berichten: 22772
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 18:23

Ook dat boffen met het weer en de storm Hans voegen we toe aan de Musiqolog - saga...!

jokari

Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 20:43

Blij te lezen dat het voor jou minder gevaarlijk is qua weer, musiqolog.

Tancreda4

Berichten: 24053
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-23 21:23

Nog zo'n avonturier en bikkel! Super leuk te lezen allemaal, wat een prachtige plekken tref je ook!! En heerlijk dat je zo boft met het weer daar. Toch jammer dat de storm toch voor wat problemen gaat zorgen met aansluitingen die je wel of niet gaat missen... hopelijk kan dat makkelij kworden opgelost.

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-23 02:25

Even na middernacht en ik moet toch wat stoom afblazen. Vanavond had ik het geluk niet zo aan mijn kont hangen.

Ik nam vandaag/gisteren het busje naar Fáskrúðsfjörður. Tussen daar en Reyðarfjörður (kijk het maar na op Google Maps) rijdt geen bus. Nou ja, niet zeuren maar gewoon gaan.

Er zijn twee wegen. De grote weg gaat door een tunnel en is 19 km lang. De andere weg volgt de kustlijn en is 55 km. Ik koos de laatste: in die tunnel durf ik niet te fietsen en ik twijfelde of het überhaupt wel mocht.

Eerste kilometers: wind tegen verder geen probleem. Dan een stuk steenslag - overleven we ook nog wel. Daarna het andere fjord in - jee! Asfalt en weer wind mee.

Maar dan: ho. Ik rijd lek. Net op het laatste stuk van mijn reis... Nou ja, proberen te plakken dan maar. Met zo'n stugge buitenband geen sinecure. Maar na een uur kl*ten: ja hoor, alles zit weer op zijn plaats. Alleen: ik krijg m niet meer opgepompt. Pomp kapot, krijgen we dat. Op een weg waar geen levende ziel komt.

Ik heb uiteindelijk een kilometer of twintig gelopen. Wind was opeens weer tegen, het asfalt werd weer steenslag en de hoogteverschillen waren ook niet gering. Gelukkig heb je met een goede fietsconditie ook een goede loopconditie, dus uiteindelijk bereikte ik de camping. Gelukkig waren er nog twee aardige mensen die me wel wilden helpen met de tent want daar wilde ik wel gauw mee klaar zijn.

Nu nog eten en dan douchen. En dan morgen/straks vooral niet de bus missen.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 02:44

Och wat een pech! Maar ook wel stoer. Dit zijn de verhalen die je nog lang zult vertellen.
Een goede dag gewenst morgen.

Mando

Berichten: 15696
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 06:23

Wat een pech en ik hoop dat je goed heb geslapen.

Suzanne F.

Berichten: 49260
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 07:28

Zo jeetje. Eerst de band en dan de pomp kapot? Jee dat verwacht je niet. Fijn dat je nu geholpen kan worden, en snel een nieuwe pomp scoren ergens.

Steppe

Berichten: 2798
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-23 09:39

Ik lees al even mee maar wat een avontuur echt geweldig, pech komt altijd als het niet helemaal uitkomt.
Maar wat kan jij tros zijn op jezelf, tuurlijk zit je er soms helemaal door vanwege dingen die gebeuren maar als jij straks thuis ben kan je mooi zeggen dat je het wel even gedaan hebt en als je dan terugkijkt valt het allemaal wel mee :D
Geniet nog van het laatste stuk en hoop dat je nog wat mooie foto's hebt voor ons.

musiqolog
Berichten: 3334
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-23 00:03

Oké, wat foto's. Afgelopen nacht had ik echt geen zin meer in dat tijdrovende uitzoeken en uploaden. Nu is het een ander verhaal.

Om te beginnen: mijn tocht langs de twee fjorden die deels per fiets, deels te voet verliep.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dan vandaag op twee bussen naar Seyðisfjörður. Denk ik daar mijn tent op te zetten maar nee: ik ben de haringen vergeten! En in de enige winkel hier verkopen ze geen haringen. (Wel kabeljauw trouwens.)

Dit was me ook op de Faeröer al gebeurd, maar omdat dit de zoveelste tegenslag was, ging ik er een stuk minder goed mee om. Ik ben hier zo klaar mee...

Natuurlijk lag de oplossing voor de hand: lenen bij anderen. Nou ja, tent staat en ik kon het dorp in. Hoe klein Seyðisfjörður ook is, het zit vol met straatkunst. Wat te denken bijvoorbeeld van een regenboogpad dat in real time onderhouden wordt?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Morgen ben ik hier nog een dag; die kom ik wel door. Vrijdag kan ik dan op de boot naar het vasteland. Blij, want met al die tegenslag begint de heimwee te klagen. Maar reken maar dat ik dat land best zal missen als ik hier eenmaal weg ben!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110719
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Op wielen naar het land van de sagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 00:39

WAUW, die huizen! Dat laatste huis! Wat een kunstwerk! :wow: