Kroatië 2023

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16238
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 18:35

Ik ga een Polarsteps pagina bijhouden en ik zal de link hier delen :D

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 18:36

Oh leuk! Ga ik zeker volgen

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 21:57

Klinkt erg goed allemaal! Heel veel plezier alvast.

GaitMonster

Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 23:01

Maureen95 schreef:
Ik kom hier weer even een update plaatsen :D

De vliegtickets zijn geboekt. Van 7 tot 20 september gaan we Kroatië verkennen. We vliegen op Dubrovnik en blijven daar twee dagen. Daarna huren we een auto voor de rest van de vakantie. We rijden door naar Split en blijven daar 5 dagen. Vanuit Split kunnen we dan naar Brac en andere plaatsjes eromheen. De rest van de dagen hebben we niet geboekt want gaan gaan dan kijken wat er beschikbaar is.

We hebben een heel lijstje die we af willen gaan en die zal ik hier binnenkort delen. We zijn nu alleen opzoek naar een speciale 1 nacht overnachting. Ik wil graag een plekje met het mooiste uitzicht :D Mochten jullie een mooi appartementje, hotel of B&B weten omgeving de plitvice meren, of misschien een andere plek die kant op, dan hoor ik het graag :D


Pension Breza bij de Plitvice meren is een aanrader. Tip vorig jaar van een bokker gekregen en het was echt een prachtige plek!!

Zebraatje
Berichten: 139
Geregistreerd: 27-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 09:38

Wij gaan 26 augustus tm 9 september waarschijnlijk richting Istrië.
We zijn al vaker in Kroatië geweest, maar toen meer zuidelijk in de omgeving van Split en Dubrovnik.
Nu wat dichterbij NL, omdat we maar 2 weken gaan en met de auto gaan.
We gaan kamperen en houden van natuur en rustigere campings.

Hebben jullie nog tips over plekken in Istrië waar we zeker heen moeten gaan?
We willen relaxen op het strand, snorkelen, zwemmen, stadjes bezoeken, maar ook af en toe wandelen of actief zijn.

Ik heb een leuke camping gevonden in het zuid-oosten. https://www.camping-adriatic.com/tunarica-camp-labin Maar dat is wel redelijk ver van bijvoorbeeld Pula, Porec en Rovinj.
Maar de west kust is volgens mij heel erg toeristisch met mega campings en dat is niet wat wij zoeken.
Dus tips zijn welkom :D

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16238
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-23 10:49

Ik heb nabij Rovinj op een mega camping gezeten. Camping Amarin. Was wel heel mooi daar hoor :D Maar ik snap dat het je niet kan liggen.

Dat ziet er inderdaad heel mooi uit! GaitMonster. Ik zet hem op mijn lijstje. Ik zoek eigenlijk wel een plekje dat als je je raam open doet je een prachtig uitzicht hebt. Ik hoor het graag mochten jullie wat weten.

Silly1972

Berichten: 14777
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 10:51

Ja Rovinj, is heel leuk om te zien.
Motovun is ook een leuk dorpje en Groznjan

Mar is sowieso leuk om zo eens rond te rijden daar.

Leedebee

Berichten: 2147
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Hazerswoude Rijndijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-23 21:36

Wij zijn er nu (Medulin) en gaan morgen naar huis na 2 weken. We hebben via airbnb een huis gehuurd. Heel relaxed!

Afbeelding

Rovinji is idd erg mooi, maar wel super toeristisch. (Hier rustig)
Afbeelding

Ik vond de verkopers ook erg opdringerig in vergelijking met Pula. Dit is de Arena in Pula:
Afbeelding


We zijn ook in Kotle geweest. Heel klein dorpje met een mooie beek stroom afwaarts en onze navigatie stuurde ons natuurlijk weer over de enge stijle weggetjes! maar wel mooi. Alleen ook daar kom je weer mensen tegen. (Hier ook even rustig)
Afbeelding


Hier heb je ook prachtige baaien, maar dat is soms wel ff survivalen om er te komen. Niet altijd handig met 2 jonge kinderen :')
Afbeelding


Verder zitten jullie dan niet echt in de buurt van waar wij zitten.

GaitMonster

Berichten: 3180
Geregistreerd: 23-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 00:00

Maureen95 schreef:
Ik heb nabij Rovinj op een mega camping gezeten. Camping Amarin. Was wel heel mooi daar hoor :D Maar ik snap dat het je niet kan liggen.

Dat ziet er inderdaad heel mooi uit! GaitMonster. Ik zet hem op mijn lijstje. Ik zoek eigenlijk wel een plekje dat als je je raam open doet je een prachtig uitzicht hebt. Ik hoor het graag mochten jullie wat weten.


Deze is helemaal achteraf. De schapen lopen rondom het huis, de kippen struinen rond idem als de katten. Het is heel rustig in de natuur gelegen. Dus raam open en rust en natuur.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 04:49

Oh Kroatie, die staat ook nog op mijn verlanglijstje en door jullie verhalen en ervaringen nog meer.
Mooie plekken die jullie delen, geeft ons ook weer inspiratie. Wij zitten eraan te denken volgend jaar ook eens iets anders dan Oostenrijk te doen, dus ik lees heel stiekem mee ;)

Veel plezier TS, ben heel benieuwd hoe jij het ervaart :j

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 12:21

Wij zitten nu nog in Oostenrijk en vertrekken zaterdag naar Kroatië. Eerst een week biograd en daarna nog een paar dagen split voor oa familiebezoek. We willen ook graag terug naar bol, daar zijn we 6 jaar geleden getrouwd.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 17:49

Wij zijn jammer genoeg alweer een week thuis. We hebben een hele fijne en bijzondere vakantie gehad. Ik ben erg onder de indruk van Kroatië.

We hadden een auto gehuurd en veel mooie dorpjes en steden bekeken, zoals Zadar, Šibenik, Primošten, Trogir en natuurlijk Split.
De watervallen van nationaal park Krka waren ook mooi om te zien.

We gaan zeker weer terug naar Kroatië, dan een ander gedeelte, dus tips zijn zeker welkom :D

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 18:03

Mag er nu nog wel of niet meer worden gezwommen bij de watervallen van krka? Wij zijn er jaren geleden geweest toen mocht je er zwemmen. Maar ik weet dat er plannen zijn geweest om het te verbieden.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 18:11

Zo ver ik heb meegekregen mag je er niet meer zwemmen. Ik zag wel op internet dat er nog mee wordt geadverteerd dat er tussendoor tijd is om te zwemmen, wanneer je met een excursie meegaat.

Rienn

Berichten: 10581
Geregistreerd: 09-02-07
Woonplaats: West

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 18:14

lauwie schreef:
Wij zitten nu nog in Oostenrijk en vertrekken zaterdag naar Kroatië. Eerst een week biograd en daarna nog een paar dagen split voor oa familiebezoek. We willen ook graag terug naar bol, daar zijn we 6 jaar geleden getrouwd.


Wat leuk dat jullie getrouwd zijn in Kroatië :) Bol ziet er ook heel erg mooi uit <3

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 18:27

lauwie schreef:
Mag er nu nog wel of niet meer worden gezwommen bij de watervallen van krka? Wij zijn er jaren geleden geweest toen mocht je er zwemmen. Maar ik weet dat er plannen zijn geweest om het te verbieden.


Nee mag niet meer. Ik was er vorig jaar en toen mocht het al niet meer helaas

Lizz

Berichten: 8893
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:02

In Bosnië bij de watervallen van Kravica kan je nog wel zwemmen. Je mag alleen niet meer onder de watervallen. Toen wij daar jaren terug waren mocht dat nog wel. Kan ook wel begrijpen dat het niet meer mag := wij hebben flink geklommen en geklauterd om tussen waterstralen te kunnen staan.

Wel leuk om daar te zwemmen, we deden dit op een dagtripje naar Mostar.

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:17

Ik was er al bang voor. Het leek me een leuk uitje met de Kids als je er nog wel mocht zwemmen.

Was echt super om daar te trouwen. M'n schoonvader komt uit Kroatië en er woont nog familie daar. (In split)

Indy_Mouse_9

Berichten: 2122
Geregistreerd: 04-11-09
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:36

lauwie schreef:
Ik was er al bang voor. Het leek me een leuk uitje met de Kids als je er nog wel mocht zwemmen.


Lauwie, wij hebben vorig jaar bij KRKA wel gezwommen, alleen niet bij het lage gedeelte waar alle toeristen zijn, maar een set watervallen hoger. Uit m’n hoofd Roski Slap, maar weet het niet zeker. Je zwemt daar gewoon in het meer, niet direct onder een waterval, maar er is wel een snelstromend beekje waar je in kan.

Gaitmonster, goed om te horen dat Pansion Breza beviel :D

Zocht iemand nog een camping in Istrie ook? Wij hadden een erg geschikte iets meer in het binnenland, kan even zoeken naar de naam.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16238
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-23 15:11

Donderdag is het al zo ver *\o/*

Ik had gehoopt dat het iets minder warm zou zijn, maar het wordt lekker 30 graden :P

Enzo_Ollie

Berichten: 779
Geregistreerd: 24-09-20
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 23:50

Maureen95 schreef:
Donderdag is het al zo ver *\o/*

Ik had gehoopt dat het iets minder warm zou zijn, maar het wordt lekker 30 graden :P


Ik ben er nu! Het was vandaag "maar" 27 graden :P

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16238
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-23 18:00

Hoe is de hitte? De aankomende dagen wordt het niet kouder daar _O-

Hebben jullie nog leuke tips voor restaurantjes in Dubrovnik en Split? We eten vlees en vis maar vegetarisch vinden we ook niet erg.

lauwie

Berichten: 1904
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: waskemeer

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 21:49

https://maps.app.goo.gl/URRJowEtLtDs84uUA

Werkt deze link?

Konoba pizzeria Maslina. Het restaurant zit goed verstopt maar hier kun je heerlijke pasta eten. We wilden hier vorige week lunchen maar konden er zonder reservering helaas op dat moment niet terecht.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16238
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Kroatië 2023

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-23 12:17

Thanks! De link werkt inderdaad. Ik ga hem op mijn lijstje zetten.

Skessa_
Berichten: 10629
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 13:19

Nog 8 dagen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*