Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 12:05

Misschien dat iemand hier mij kan helpen. Ik neem ruimbagage mee, dit zit niet inbegrepen en hiervoor moet ik dus nog betalen. Weet iemand toevallig waar en wanneer dat kan? Op de site van de luchtvaartmaatschappij kan ik hier niets over vinden, alleen dát ik moet betalen, maar dus niet hoe. Ik vlieg met Air Canada.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 19:51

Picopico schreef:
Misschien dat iemand hier mij kan helpen. Ik neem ruimbagage mee, dit zit niet inbegrepen en hiervoor moet ik dus nog betalen. Weet iemand toevallig waar en wanneer dat kan? Op de site van de luchtvaartmaatschappij kan ik hier niets over vinden, alleen dát ik moet betalen, maar dus niet hoe. Ik vlieg met Air Canada.


Kun je niet gewoon inloggen met je vluchtgegevens en via die weg bagage bijboeken?

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 21:49

Als dat kon had ik het hier niet gevraagd :P

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 23:22

In je bericht zeg je daar niets over, vandaar dat ik het aanhaal.
Ik zou even contact opnemen met de klantenservice dan ;)

Risxx

Berichten: 148
Geregistreerd: 24-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 23:45

Picopico schreef:
Misschien dat iemand hier mij kan helpen. Ik neem ruimbagage mee, dit zit niet inbegrepen en hiervoor moet ik dus nog betalen. Weet iemand toevallig waar en wanneer dat kan? Op de site van de luchtvaartmaatschappij kan ik hier niets over vinden, alleen dát ik moet betalen, maar dus niet hoe. Ik vlieg met Air Canada.

Andere airline maar ik kon vorig jaar bij de self check-in desk (die waar je de tag voor je koffer haalt) betalen.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-23 21:48

Uiteindelijk kon het online bij het inchecken :j

Mjelleke
Berichten: 693
Geregistreerd: 07-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 22:03

Ik meld me ook in dit topic. We vertrekken augustus, blijven 4 weken, en dit wordt waarschijnlijk ongeveer onze route. Northern Circle + stukje Rockies. En tussendoor wat tijd bij mijn ouders.

Afbeelding

Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 22:14

Mjelleke schreef:
Ik meld me ook in dit topic. We vertrekken augustus, blijven 4 weken, en dit wordt waarschijnlijk ongeveer onze route. Northern Circle + stukje Rockies. En tussendoor wat tijd bij mijn ouders.

[ [url=m/eyjOam.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hele mooie route! Zorg wel dat je goed de updates over de wegen bekijkt. Er zijn heel veel bosbranden en wegen gaan soms voor langere tijd dicht.

Wij vertrekken volgende week naar de Rockies. Er branden drie grote branden vlak langs onze route / onze kampeer plek dus wordt spannend!

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-23 14:38

Mooie route!

Hier is de reis al bijna afgelopen. Vandaag vliegen we voor de laatste paar dagen naar Toronto. Het Maritimes gedeelte zit er nu op. We hebben eigenlijk alles op de bonnefooi gedaan. Is ons goed bevallen! Veel campings zijn first come first serve, dus die kun je niet eens van tevoren boeken. Newfoundland hebben we overgeslagen, dat werd te krap. Wel uitgebreid Cape Breton gezien.

Hier geen last van bosbranden. Er waren zelfs overstromingen (niet waar wij zaten gelukkig). Op dit moment regent het ook :D

Prince Edward Island:
Afbeelding

Afbeelding

Cape Breton:
Afbeelding

Afbeelding

Een van onze campings:
Afbeelding

Bay of Fundy:
Afbeelding

Afbeelding

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 16:54

Prachtige foto’s. Dit jaar staat onze vakantie al vast. Voor volgend jaar is ons oog gevallen op een cruise met vertrek vanuit Vancouver. Iemand daar ervaring mee?

Kobus17

Berichten: 1212
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: Antarctica

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-23 22:04

L_iek schreef:
Prachtige foto’s. Dit jaar staat onze vakantie al vast. Voor volgend jaar is ons oog gevallen op een cruise met vertrek vanuit Vancouver. Iemand daar ervaring mee?


Ik kom even binnenvallen hier (stille meelezer)

Ik ben heeel lang geleden (2004) vanuit Vancouver een cruise naar Alaska wezen maken met Royal Carribean. Weet nog dat de douane destijds heel lang duurde,,weet niet of dat nu nog stteds zo is.
Het weer zat ook niet echt heel mee, 2 dagen mooi weer;de dag van vertek uit Vancouver en de dag van aankomst in Vancouver, máár geweldige excursies wezen maken o.a. met een watervliegtuig over een natuurgebied, waar je niet op een andere manier kunt komen dan met zo'n vliegtuigje, ook walvis excursie gedaan.
Weet ook nog dat we ergens naar toe,zouden varen maar vanwege het weer daar niet zijn gekomem, kwamen toen in een behoorlijke storm terecht, lag gewoon te schuiven in mn bed, was best spannend :') , je hoorde overal spullen vallen, het schip kraakte aan alle kanten, je mocht ook, uiteraard,niet naar buiten,na een paar uur was het voorbij, maar had wel een "titanic" momentje. :+
Op de terugreis werden we begeleid door een groep dolfijnen (stuk of 50) en hebben we jagende orka's gezien.
Waar we aanmeerden was het vooral heel veel toeristenwinkeltjes en juweliers. Soms kwamen we met 3 schepen tegeijk aan, waardoor zo'n stadje helemaal overspoelde met toeristen. Ik vond ook dat we soms in een plaats lagen waar we maar 4 uur hadden,dat ik daar veel langer had willen blijven, en op plekken waar we 8 uur lagen, dat ik het met 2u wel weer gezien had.
Heb nu nog steeds een sweater, die ik toen daar gekocht had, inmiddels beginnen er gaten in te vallen, maar was een geweldige kwaliteit <3 .
Was absoluut de moeite waard om het een keer te doen, maar persoonlijk hoefde het voor mij niet nog een keer, veel te massaal.
Maar kennissen van mij,die zweren bij cruise vakanties en vinden het helemaal geweldig.

Roosch

Berichten: 36659
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:22

Ah een Canadatopic!

Ik ben me aan het oriënteren op een reis van ongeveer 2,5 week in het voorjaar, maar weet niet zo goed waar ik moet beginnen.

We willen graag een auto huren, maar zijn beide geen superhelden qua bergweggetjes enzo. :+ we willen graag veel natuur meepakken, vriend wil wel een stad zien maar dat is meer bijzaak. Qua overnachtingen gaan we niet kamperen maar hoeven ook geen vijfsterrenhotel, een beetje een leuk verblijf is prima.

Zijn er hier mensen die een soort reisschema hebben bijgehouden van routes/hotels/kosten om een globaal beeld te krijgen?

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:33

Welke kant/provincie wil je bezoeken?

Wij hebben bij het plannen de software van Tioga Tours gebruikt. Zij hebben al vooraf geplande routes, maar je kan ook zelf beginnen met een lege route.

Als je een leuke stad wil bezoeken kan ik Quebec aanraden, als je tenminste naar de oostkant gaat.

Roosch

Berichten: 36659
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:47

Dat staat ook eigenlijk nog open. We zitten echt aan het begin van het begin van een plan. :')

Vancouver bijvoorbeeld heeft mn vriend al een keer gezien, dus dat slaan we over.

Goeie tip die software. Ik zal me er eens in gaan verdiepen. Kreeg via pb ook al een erg leuk reisschema toegestuurd!

We moeten even concreet gaan bepalen waar we naartoe willen want op dit moment ligt er niet meer dan "we willen de mooie natuur zien ". :))

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-23 14:49

Quebec en Montreal schijnen wel leuke steden te zijn ja. Charlottetown, Halifax, Saint John (daar heb je ook de reverse falls), Fort Louisbourg (vestingstadje) hoor ik ook goede verhalen over. Toronto ben ik afgelopen zomer geweest, kun je overslaan wat mij betreft. Verder ook niet echt bergen, maar wel mooie natuur. Heel anders dan de westkant.

Houd er wel rekening mee dat het in het voorjaar nog niet echt lekker is qua weer. Ik was er een keer in mei/juni, op sommige plekken lag er nog sneeuw en qua toeristische dingen was er vrijwel niets open.

Zullen we hier een algemeen Canada topic van maken? Dan vraag ik een mod om het jaartal weg te halen :)

Roosch

Berichten: 36659
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 14:54

Dat is een goed idee! Ik zocht me suf naar een Canadatopic. :))

M'n vriend is al eens in Canada geweest en gaf juist aan dat het een fijn seizoen was zo in het voorjaar. Het kan verkeren natuurlijk.

Wat voor toeristische dingen moet ik aan denken die dan nog niet open zijn? We zijn niet van de massale toeristische attracties en aansluiten in de rij om dan eindelijk een mooie foto te maken en door. Wel van de mooie natuur, leuke eettentjes/horecatentjes etc.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:01

Ja het mooie aan Quebec vind ik, is dat je echt een beetje het Frans-dorpje gevoel hebt, met wel duidelijk Noord-Amerikaanse invloeden.

Afbeelding

Vorig jaar zijn wij vanaf Toronto vertrokken, in drie weken tijd zijn we langs Kingston gereden, omhoog gegaan naar Quebec, walvissen gespot bij Tadoussac en weer terug naar beneden via Ottawa, Manitoulin Island en Niagara Falls.

Onderweg hebben we verschillende parken bezocht zoals Lac Monroe, Algonquin en Grundy Lake. Wij wilden ook meer natuur dan stad dus hebben Montréal overgeslagen en zijn ook maar een middag in Ottawa geweest.

Toronto is inderdaad de moeite eigenlijk niet waard. Vooral een grote metropool met veel bedrijfsleven.


[edit] Wij hebben de reis volledig via Tioga Tours geboekt trouwens. Dat was erg fijn, we zijn ook bij een reizigersbeurs geweest en hebben verschillende presentaties bijgewoond. Daardoor ook veel inspiratie voor de reis gekregen en we zijn heel goed begeleidt wat ook erg fijn was. We hebben een gepersonaliseerde reisgids gekregen waar op stond welke campings geboekt waren, waar we naartoe reden enzo, dat is ook echt heel handig.

Roosch

Berichten: 36659
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:16

Die kant lijkt ons ook erg mooi!

Ik ben een beetje bang die mooie parken te missen als we die kant op gaan. En het is het een of het ander natuurlijk. We gaan nu nog alle kanten op qua brainstormen. :))

We willen wel graag zelf plannen, leuk om zelf de regie in handen te hebben en zelf bewust voor dingen te kiezen. :)) maar zo een reis via waar jij geboekt heeft heeft veel voordelen.

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-23 15:36

Ja je kan er zelf voor kiezen om een voorgeprogrammeerde reis te doen, maar overal heb je zelf de mogelijkheid om dingen aan te passen en wel of niet te doen.

Een tip, bezoek zulke parken niet in het weekend. Wij stonden in het weekend op Algonquin en het was zo druk dat het eigenlijk niet leuk was. Als je gaat wandelen loop je in de file, parkeerplaatsen in het park stromen vroeg vol... dat was wel heel jammer.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-23 12:10

Roosch schreef:
Dat is een goed idee! Ik zocht me suf naar een Canadatopic. :))

M'n vriend is al eens in Canada geweest en gaf juist aan dat het een fijn seizoen was zo in het voorjaar. Het kan verkeren natuurlijk.

Bij mij was het 10 graden overdag, 's nachts maar net boven het vriespunt. Is best fris als je gaat kamperen :))

Roosch schreef:
Wat voor toeristische dingen moet ik aan denken die dan nog niet open zijn? We zijn niet van de massale toeristische attracties en aansluiten in de rij om dan eindelijk een mooie foto te maken en door. Wel van de mooie natuur, leuke eettentjes/horecatentjes etc.

IJssalons, kanoverhuur, (boot)tour operators, dat soort dingen. Die zijn (in het oosten in elk geval) vaak half juni-september open.


Marjo schreef:
Een tip, bezoek zulke parken niet in het weekend. Wij stonden in het weekend op Algonquin en het was zo druk dat het eigenlijk niet leuk was. Als je gaat wandelen loop je in de file, parkeerplaatsen in het park stromen vroeg vol... dat was wel heel jammer.

Nog verder in het oosten heb je hier echt geen last van. Wij zijn op de bonnefooi gaan kamperen op Cape Breton, ging prima. Tijdens wandelingen kwamen we een enkel persoon tegen, zeker geen file (lopend of met de auto).

Oshaa
Berichten: 1046
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:00

Roosch schreef:
Dat is een goed idee! Ik zocht me suf naar een Canadatopic. :))

M'n vriend is al eens in Canada geweest en gaf juist aan dat het een fijn seizoen was zo in het voorjaar. Het kan verkeren natuurlijk.

Wat voor toeristische dingen moet ik aan denken die dan nog niet open zijn? We zijn niet van de massale toeristische attracties en aansluiten in de rij om dan eindelijk een mooie foto te maken en door. Wel van de mooie natuur, leuke eettentjes/horecatentjes etc.


Mijn voorgangers hebben het al over het Oosten gehad, maar in het Westen is er ook nog veel dicht of moeilijker bereikbaar. 10 jaar geleden heb ik een roadtrip Calgary - Vancouver - Calgary gedaan in mei. Ik was met mijn moeder die slecht ter been is, dus echt hiken deden we toch niet en dan was het voorjaar prima. Nog wel veel sneeuw, maar de wegen waren prima. Banff / Jasper ook veel sneeuw, waardoor je andere uitzichten krijgt. En Lake Louise was bijvoorbeeld helemaal bevroren (waardoor het wel rustiger was). Veel campgrounds zijn ook nog niet open.

Nu woon ik sinds 1.5 jaar in Vancouver. Het echte hiking seizoen begint meer richting half juni (sommige plekken half july). Maar het hangt erg af van wat voor winter we hebben gehad. Afgelopen april naar 100 mile house geweest en dat was allemaal sneeuw vrij in april. De bergen bij ons waren ook vrij vroeg sneeuw vrij. Onze eerste nacht kamperen was uiteindelijk eind mei in Manning Park.

Mocht je willen kamperen / hiken in de national parks let dan op dat veel vd reserveringen opengaan half January. Sommige plekken zijn binnen een paar minuten weg (zowel voor hikes als backcountry als frontcountry). Het is allemaal heel druk geworden de afgelopen jaren en je moet echt vooruit plannen. Ook als je in het weekend wil kamperen is het soms moeilijk iets te krijgen (afhankelijk van campsites). Zeker als je wat te kiezen wil hebben. Afgelopen jaar in Juni een Rockies trip gepland voor augustus en dat hing van annulaties van anderen in elkaar! Ging uiteindelijk wel, maar het kost veel tijd en je hebt veel minder keuze.

Qua steden zou ik voor het Oosten gaan. Montréal en Quebec city zijn veel meer als de Europese steden. Qua drukte heb ik geen idee. Heb 10 jaar geleden een jaar in Kingston, Ontario gewoond, maar heb er toen weinig van meegekregen. Heel Canada is wel veel drukker geworden de afgelopen jaren.

Roosch

Berichten: 36659
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 16:07

Goeie tips!

Voor nu ben ik wat aan het kijken naar Jasper/ Banff/ Lake Louise, die hoek.

Steden maak je mij persoonlijk niet blij mee, vriend is daar meer van, maar daar ga ik geen duizenden euro's voor een reisje Canada voor neertellen. :Y) kamperen wordt hem niet, ik heb even een globaal rondje hotels bekeken en dat moet ook echt wel te doen zijn. Echt hiken.. ik vind het altijd zo lastig wat mensen onder 'hiken' verstaan. ik ben zelf niet super sportief. Een wandelingetje van een kilometer of tien per dag: prima. Maar als ik 3 weken lang kilometers per dag met m'n korte pootjes achter die lange stelten van m'n vent aan moet rennen ben ik toch al snel moe. :))

Onze reistijd kunnen we gewoon opschuiven. Ik hoor het al, mei is niet ideaal. Ik zal eens kijken voor juni of wellicht september.

parador

Berichten: 843
Geregistreerd: 23-06-10

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 00:13

Na onze reis in 2022 naar Canada te hebben gemaakt, besloten om weer te gaan . We vertrekken 21 mei en gaan een rondje van 4200 km maken van Calgary naar Vancouver island naar Jasper edmonton dan naar drumheller . Hebben een verzoek uitstaan bij HAWS ( wilde paarden) in Sundre om daar op excursie te gaan en dan weer naar Calgary. In 2022 ook in mei geweest . Konden overal terecht op de campings . We hebben alleen op Vancouver island campings geboekt.

Picopico
Berichten: 884
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-23 11:48

Ik bedacht dat ik nog geen update heb gegeven over het laatste stuk van mijn reis. Na de Maritimes zijn we nog een paar dagen naar Toronto en Niagara Falls geweest.
Toronto vonden we eerlijk gezegd niet zoveel aan. Erg duur, en voor toeristen is er niet veel te doen. Het is gewoon een grote stad waar mensen wonen en werken. Niet heel bijzonder verder.
Niagara Falls was een soort Las Vegas 2.0. De watervallen zijn mooi hoor, maar die plaats is één grote kermis en gigantisch druk. De Amerikaanse kant vonden wij mooier en was veeeel rustiger. Voor mensen die daar nog heen gaan zou ik aanraden een hotel aan de Amerikaanse kant te boeken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Roosch

Berichten: 36659
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 15:40

De plannen worden steeds concreter. :))

We willen nu vliegen op Calgary waarschijnlijk. Welke autohuur raden jullie aan? Ik weet dat Sunnycars altijd goede voorwaarden heeft maar die is vrij duur zo te zien.